Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kind laat hond uit

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ben het ook eens met Ranetje, ik had het nog niet van die kant bekeken. :wink:

@Massam: Kracht is zeker ook van belang naast formaat.
Engelse Staffords zijn vaak *grote* honden in een kleine verpakking!
Ken er ook een aantal en ik vind ze super. :ok:

Mijn honden zijn en groot en krachtig. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

massam schreef:eens hoor ranetje. maar ik reageerde alleen op formaat hond :wink:
:ok:

Dat idee van jou om samen uit te laten met die gecombineerde flexi en korte lijn vind ik een vondst :ok: :wink:
Ik kan hem misschien binnekort adviseren aan iemand, dus dank je wel :smile1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Suzanne123 schreef:Hm....
Ik zou daar graag het volgende aan toe willen voegen...
als een jong kind met een eh... pompom.. een Boomertje loopt te wandelen zou dat moeten kunnen toch?
Nee, denk ik dan... want dat jong kind mag dan volledig vertrouwd zijn met Boomer, maar niet met de 'enge heddur' (sorry, ik bedoel het als voorbeeld!) die op Boomer afrent. Het jonge kind zal dan niet weten wat te doen en wordt omver gedenderd door 'de andere hond'.

In mijn beleving mag een kind pas een hond uitlaten als het de lichamelijke en geestelijke 'overmacht' heeft op de hond en op de meest voorkomende situaties met andere honden (van gemiddeld formaat en gemiddeld gedrag).
Ook ik leg het af tegen een Mastiff die mij omver wil lopen, dus dan zou ik ook Merlijn niet meer uit mogen laten ;-) maar dat is niet wat k bedoel..

Dus, in geen geval mag een kind met een hond lopen die hij zelf geen baas kan zijn. En volgens mij... volgens mij ligt dat wettelijk ook problematisch...
ALS namelijk die ouders hun jonge kind bewust met de hond laten lopen, terwijl ze weten / moeten weten / behoren te weten dat het kind de hond geen baas kan, dan zal bij een incident er mogelijk een probleem zijn met de dekking op de verzekering... en moeten die ouders dus uit eigen zak een eventuele schade betalen.

Mocht je ooit met een dergelijk incident te maken krijgen zorg er dan voor dat op papier staat wie / welke leeftijd de hond uitliet en maak er bij het melden van de schade ook beslist aantekening van dat je denkt dat dit dus zo niet kan.

Groetjes,
Suzanne
Hoe jij het beschrijft dat de kinderen weten hoe ze de hond onder controle moeten hebben of dat natuurlijke overwicht hebben, en een beetje dieren/hondenkennis..
Ik liep op jonge leeftijd jaar of 10 tot 15 af en toe ook eens met herders en een andere grote kruising, maar had ze wel onder controle, dwz verbaal, en deze honden waren achteraf bekeken erg gericht op mij dus ik heb nooit problemen ondervonden met uitlaten en toen liep ik ook op strand en in de duinen met ze (niet met meerdere honden hoor gewoon 1 per keer)
Er zijn ook wel voorbeelden hier van Kids die wel perfect in contact staan met de honden hoor.. dan zit ik ook wel weer te genieten als ik die combi zie.. :mrgreen:
Maar met wat er gebeurde was zo'n scenario, mijn hond had ook kunnen "corrigeren"denk dat dat jochie dan gelijk hevig schrikt en alles eng vind.. dat wilde ik voorkomen en dat is gelukkig gelukt ...

en die tip om kind en hond samen te laten lopen en er dan een tweede lijn aan te hebben is idd een hele goede tip!
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Kinderen horen volgens mijn visie nietr alleen met een hond te lopen. Dan kan de hond nog zo lief zijn, maar er kunnen vele dingen gebeuren op straat, waarmee je een kind niet kan opzadelen....
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Vraagje,was jou hond aangelijnd? :denken:
De andere hond was meer geintresseerd in het balletje volgens mij.
Op de hondenwei kom je dit ook vaak tegen.
Kinderen kunnen niet altijd alle situaties onder controle hebben,maar veel volwassene ook niet hoor!
Je kunt de situatie nu ook niet meer vergelijken met vroeger.Minder honden,en vroeger werdt er echt niet meer zoveel rond het hondsgedrag gepraat.Leefden ook meer buitenshuis in een hok.
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog

Ongelezen bericht door eternal »

Ik dnek dat het nu allemaal heel anders is.

Wat ik al zij kinderen van een bepaalde leeftijd zouden sara niet uit mogen laten.

Maar als ik kijk naar vroeger toen ik een jaartje of 14 was had ik 5 uitlaat honden. Waaronder een pitbull M.Herder een stafford en dan twee kruisingen. Waaronder eentje kruising Pit X York. :19:

En dan was ik dus 13 a 14 jr. Dat zou ik bijvoorbeeld nu niet toe laten als ik zelf kinderen zou hebben. Ben nu bijna 28 dus 14 jr geleden was dit.
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

eternal schreef:Ik dnek dat het nu allemaal heel anders is.

Wat ik al zij kinderen van een bepaalde leeftijd zouden sara niet uit mogen laten.

Maar als ik kijk naar vroeger toen ik een jaartje of 14 was had ik 5 uitlaat honden. Waaronder een pitbull M.Herder een stafford en dan twee kruisingen. Waaronder eentje kruising Pit X York. :19:

En dan was ik dus 13 a 14 jr. Dat zou ik bijvoorbeeld nu niet toe laten als ik zelf kinderen zou hebben. Ben nu bijna 28 dus 14 jr geleden was dit.
Ik had zelf als kind (8 à 10 jaar oud) ook een paar uitlaathonden uit de straat, waaronder een boxer en een paar kleine kruisingen. Er is nooit wat voorgevallen, maar ik denk ook dat de mensen zich toen (30-35 jaar geleden) niet zo bewust waren van de risico's of ze schouderophalend afdeden.
Zelf zou ik mijn hond nooit meegeven aan zo'n jong kind. Ook 14 jaar zou ik te jong vinden.
Palmuk
Actief

Ongelezen bericht door Palmuk »

Op een of andere manier heb ik toch het gevoel dat ook het soort honden dat je op straat ziet verandert. Toen ik een jaar of 8 was liep ik ook alleen met onze hond en heb daar nooit een probleem in gezien. Maar volgens mij waren er toen dus ook veel minder honden die agressie vertoonden. Ik kan me goed herinneren dat we vaak op veldjes stonden en daar met meerdere baasjes en honden met balletjes aan het spelen waren en problemen waren er eigenlijk zelden. Dit geldt in ieder geval voor onze eigen hond, maar een paar jaar later ook voor de grote hond van mijn tante (reu DHxDog, maar een superlief beest, je kon zo de bal letterlijk uit zijn mond wringen). Dus mogelijk was ik me minder bewust van de gevaren, of het was toen ook anders. Pas op dit forum heb ik geleerd hoeveel problematische honden er eigenlijk zijn. Hier in de buurt zijn er trouwens ook maar 2 'probleemhonden', maar die zijn dan ook bedoeld als waakhond.
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Palmuk schreef:Op een of andere manier heb ik toch het gevoel dat ook het soort honden dat je op straat ziet verandert. Toen ik een jaar of 8 was liep ik ook alleen met onze hond en heb daar nooit een probleem in gezien. Maar volgens mij waren er toen dus ook veel minder honden die agressie vertoonden. Ik kan me goed herinneren dat we vaak op veldjes stonden en daar met meerdere baasjes en honden met balletjes aan het spelen waren en problemen waren er eigenlijk zelden. Dit geldt in ieder geval voor onze eigen hond, maar een paar jaar later ook voor de grote hond van mijn tante (reu DHxDog, maar een superlief beest, je kon zo de bal letterlijk uit zijn mond wringen). Dus mogelijk was ik me minder bewust van de gevaren, of het was toen ook anders. Pas op dit forum heb ik geleerd hoeveel problematische honden er eigenlijk zijn. Hier in de buurt zijn er trouwens ook maar 2 'probleemhonden', maar die zijn dan ook bedoeld als waakhond.
Volgens mij zijn er nu meer honden. Ook het soort honden dat je ziet is onderhevig aan modes en verandert dus. Vroegah (en dan bedoel ik dus in mijn kinderjaren) waren er in mijn omgeving geen Bull- en Staffordshire terriers, geen of weinig Goldens en Labradors, maar bijvoorbeeld wél veel herders, boxers, ierse setters, pinschers en teckels. Ook niet allemaal lieverdjes hoor. In die tijd werd ik al fietsend door een herder besprongen en gebeten. Mijn vader was erbij en was weliswaar boos op de eigenaar van de herder, maar er werd geen halszaak van gemaakt. Men accepteerde denk ik eerder dat het wel eens fout kan gaan tussen hond en mens en dat je moet oppassen met vreemde honden.
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog

Ongelezen bericht door eternal »

Ik dnek door alle cursuses en weet ik veel wat. Er meer op gelet wordt hoe een hond zich moet gedragen volgens onze normen zeg maar.

Toen der tijd had je dat volgens mij allemaal niet. Ik kan het mij niet herinneren iedergeval.
SnowWhite
Actief

Ongelezen bericht door SnowWhite »

Ik liep als kind zijnde ook regelmatig met de hond(en) buiten.
Soms om ze uit te laten, maar ze gingen ook regelmatig mee naar buiten als ik met vriendjes aan het buiten spelen was.
Nooit geen narigheid mee gehad.
Als wij kinderen zouden hebben en ik weet dat mijn kind de hond aan kan zou ik haar met de hond naar buiten laten gaan.....
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

ik kwam een keer een meisje tegen van een jaar of 12 die met een hond liep
toen ik vroeg wat voor ras, zei ze een kruizing pitbull x bulldog
ik had dr maar gezegd dat ze dat niet rond moest bazuinen :wink:
meisje hield ondertussen een lantaarnpaal vast want de hond was ietjes te sterk voor haar :N:

kinderen van alle leeftijden mogen mijn Tyra trouwens vasthouden, ze reageert toch op elk commando van mij :mrgreen: (ik loop er natuurlijk naast)
Palmuk
Actief

Ongelezen bericht door Palmuk »

Burnie schreef:Volgens mij zijn er nu meer honden. Ook het soort honden dat je ziet is onderhevig aan modes en verandert dus. Vroegah (en dan bedoel ik dus in mijn kinderjaren) waren er in mijn omgeving geen Bull- en Staffordshire terriers, geen of weinig Goldens en Labradors, maar bijvoorbeeld wél veel herders, boxers, ierse setters, pinschers en teckels. Ook niet allemaal lieverdjes hoor.
Ik denk niet dat er minder honden waren toen hoor. Tenminste niet waar ik woonde: Jaren '70 nieuwbouwwijk aan de rand van een groot park. Er waren dus zelfs veel honden, maar inderdaad zag je daar vooral het type gezelschapshond. Een rottweiler om maar eens wat te noemen was daar in ieder geval zeldzaam. Wel weer veel retrievers, maar ik heb het idee dat die toen ook nog meer voldeden aan het idee van superlieve hond. Wat wel echt van belang was trouwens, is dat er in het park nagenoeg geen verkeer was. Het enige moment dat ons hondje onhandelbaar was, was bij onweer. Maar doordat er geen verkeer was was het ergste wat kon gebeuren dat ze als een speer naar huis ging en ze piepend voor de deur stond.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Burnie schreef:Vroegah (en dan bedoel ik dus in mijn kinderjaren) waren er in mijn omgeving geen Bull- en Staffordshire terriers, geen of weinig Goldens en Labradors, maar bijvoorbeeld wél veel herders, boxers, ierse setters, pinschers en teckels. Ook niet allemaal lieverdjes hoor. In die tijd werd ik al fietsend door een herder besprongen en gebeten.
jazeker, dat is wat je noemt: de trends volgen

de maatschappij is veranderd , dus ook het soort honden.
je had toen ook meer waakhonden, dus honden die totaal niet wisten hoe om te gaan met andere mensen of andere honden. :N:
dat is gelukkig wel veranderd, alleen jammer het type hond is anders geworden.
( dan doel ik op de stafford)
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Mmm .. lekker dat hier de keuze gemaakt wordt d.m.v. het formaat dat een hond heeft, het is dan eigenlijk net weer jammer dat de honden dat nou net niet doen .. die denken echt niet, van heuh, daar komt een kleine dreume's met een maltezer an een lijntje :wink:

Dus een kind alleen met een hond door het park heen sturen (of weet ik veel wat) dat is op den duur vragen om problemen :wink:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Kinderen in hun uppie + een hond (welk formaat dan ook) vind ik niet kunnen...Ik heb wel eens mn neefje (toen 9) Shadow laten vasthouden, maar daar bleef ik toch mooi bij lopen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

gotcha schreef:Vraagje,was jou hond aangelijnd? :denken:
De andere hond was meer geintresseerd in het balletje volgens mij.
Op de hondenwei kom je dit ook vaak tegen.
Kinderen kunnen niet altijd alle situaties onder controle hebben,maar veel volwassene ook niet hoor!
Je kunt de situatie nu ook niet meer vergelijken met vroeger.Minder honden,en vroeger werdt er echt niet meer zoveel rond het hondsgedrag gepraat.Leefden ook meer buitenshuis in een hok.
Nee mijn hond was niet aangelijnd, stond voor me (ballen is bij mij vaak ook stukje trainen op appel op een speelse manier) en op dat moment dat ik kind t veld opgetrokken zag worden en half struikelend en daarna dus lijn los liet... geloof me dan ga ik niet ballen ... de bal had ik in me hand, hond kwam niet voor de bal maar wilde spelen met mijn hond.. en sprong dus enthousiast op naar m..
Mijn hond is niet zo gecharmeerd van dat soort onstuimige acties, ik stond dus midden op t veld en houd altijd de omgeving in de gaten zodat ik zoals in dit geval de boel kan ingrijpen.. normaliter loop ik met mijn hond weg van de andere hond, maar in dit geval was dat geen optie
Wytske
Actief

Ongelezen bericht door Wytske »

Het hangt er echt vanaf hoe een kind is opgevoed met honden/dieren. Een cursist van mij neemt haar dochter ook altijd mee. Deze dochter aait elke hond die langs komt, ook al zijn ze er niet van gediend. Zelfs als de honden rustig water aan het drinken zijn, steekt zij haar handen ertussen. Je kunt het haar wel uitleggen waarom het niet verstandig is om direct een onbekende hond aan te halen, maar haar ouders zien er geen kwaad in en spreken haar er ook niet op aan (totdat het een keer goed verkeerd gaat). Daarentegen hebben we ook een dochter van een cursist (ong. dezelfde leeftijd) die heel goed in de gaten heeft wanneer ze contact kan maken met de hond en ook heel leuk met haar eigen hond omgaat (en met andere honden). Zij heeft echt meer inzicht hoe een hond werkt en het contact tussen honden onderling. Nou ben ik geen voorstander van het door kinderen uitlaten van de hond (zowel kleine als grote honden), maar er zijn uitzonderingen op de regel.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Over het algemeen, hebben kinderen van 10 jaar en jonger, nog niet het vermogen om bepaalde situaties goed in te schatten etc, en ook om goed te kunnen handelen in noodsituaties. Daarbij kunnen ze de hond fysiek vaak niet aan ( hoe vaak ik hier wel geen kleine kinderen achter de hond aan zie rennen, omdat ze de hond niet kunnen houden :N: )

Maar ik denk dat je vanaf de 12 jaar, niet meer moet kijken naar de leeftijd, maar moet kijken naar het kind :wink:
Chucky&Kyra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Chucky&Kyra »

Onze kinderen mochten onze hond pas uitlaten toen ze genoeg overwicht en kennis hadden,want ook al laat je een kind een klein hondje een rondje maken die niks doet ,er is altijd een kans dat ze iemand tegen komen die zijn hond niet onder controle heeft en een gevecht aangaat ,dat is is moelijk als je er zelf voor komt te staan dus moet er niet aan denken hoe een kind dit ervaart
Afbeelding
Chub

Ongelezen bericht door Chub »

Mijn kinderen (13 en 14) laten sinds een jaar heel enkel wel eens Chub uit.
Het is natuurlijk een kleine hond, ze weten waar ze mogen wandelen en dat ze hem niet met andere honden mogen laten. Bovendien volgen ze de training op hondenclub met veel belangstelling .
Ze weten de commando's en Chub luistert erg goed.

De kans op loslopende honden die aan komen denderen is vrij klein door de route die ze mogen lopen. Tsja... enig risico hou je altijd.
Ik vind het zelf een verantwoordelijke combinatie mijn hond en mijn kinderen.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

ik heb laatst mijn honden meegegeven aan kinderen :mrgreen: Ik was nog aan het werk (honden waren mee) en mijn nichtjes kwamen. Oudste is 14 jaar, jongste 12 jaar. Zij hebben alvast Nanni en Tuana uitgelaten. Ook was er een meisje van 9 jaar, die hield Nanni vast.
Moet ik zeggen, dat waar mijn werk is, echt in the middle of nowhere is. Enige wat je ziet is een weiland verderop schapen en misschien een eend. verder is het alleen weiland.
op straat hebben mijn nichtje(s) vaak de honden vast, dan loop ik er naast. Nichtje van 14 jaar houd prima Nanni vast en dat is geen probleem. nichtje van 12 houdt Tuana vast (die wonderbaarlijk niet trekt) en als we iets tegen komen, houd ik haar even vast.

Maar goed zij kennen mijn honden al jaaaaaaaaaaaaren en zijn hier zeeer vaak. Dus heb vertrouwen in hun en de honden ook
slomehippie
Actief

Re: kind laat hond uit

Ongelezen bericht door slomehippie »

blondie schreef: Ik vind toch dat kinderen die niet de honden onder controle hebben, of onderling hondengedrag niet herkennen niet met honden op uit mogen worden gestuurd...
Hoe denken jullie daarover?

het ligt er denk ik een beetje aan hoe oud dat kind is...

Een kind van 12 is prima in staat hondengedrag te begrijpen.

En natuurlijk hoe groot een hond is,..als een kind van 1,40 een buffel uitlaat,,,mmm ik weet het niet
Greetz van Anne en een poot van Sam en Moos

Afbeelding
*Life is short, but your here to flower!*
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

mijn buurmeisjes komen regelmatig (lees 2x per week) vragen of ze met Magic uit mogen...
Heb al geprobeerd uit te leggen dat dat niet kan omdat Magic erg sterk is... ze zien alleen maar een leuk hondje dat net iets groter is dan hun eigen hondje.... Alleen niet de kracht die er net iets meer in zit dan hun zwarte keeshondje

ze mogen af en toe een mee lopen maar Magic uitlaten dat nooit !
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik reed laatst in de auto en zag vanuit mijn raampje twee kinderen van een jaar of 10 wanhopig aan de riem hangen van een jonge boxer die hen richting een rijdende gemeentegrasmaaier sleurde. Doodeng. Ik kon niet stoppen vanwege het verkeer maar alleen maar hopen dat die man zijn maaier heeft uitgezet :jank:
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Onze pup is nu 4 maanden, en is nog best 'klein en schattig'(voor mij dan :mrgreen: ) En mijn neefje van 9 komt ook geregeld om de hond uit te laten,maar ik ga altijd mee, voor de veiligheid van mijn neefje en van mijn hond. Maar ook omdat Ates een kleine driftkikker lijkt, vooral buiten en er zal maar eens een hond zijn die niet van Ates zijn grote bek gediend is, en dan? Wat moet zoon mannettje van 9 er tegen beginnen?
Afbeelding
L&T
Actief

Ongelezen bericht door L&T »

Vroeger toen ik een jaar of 8 a 9 was liet ik altijd de hond van de buren uit, die moesten de hele dagen werken. En dat ging ook goed, die hond luisterde goed, trok nooit aan de riem.
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Suzanne123 schreef:Hm....
Ik zou daar graag het volgende aan toe willen voegen...
als een jong kind met een eh... pompom.. een Boomertje loopt te wandelen zou dat moeten kunnen toch?
Nee, denk ik dan... want dat jong kind mag dan volledig vertrouwd zijn met Boomer, maar niet met de 'enge heddur' (sorry, ik bedoel het als voorbeeld!) die op Boomer afrent. Het jonge kind zal dan niet weten wat te doen en wordt omver gedenderd door 'de andere hond'.

In mijn beleving mag een kind pas een hond uitlaten als het de lichamelijke en geestelijke 'overmacht' heeft op de hond en op de meest voorkomende situaties met andere honden (van gemiddeld formaat en gemiddeld gedrag).
Ook ik leg het af tegen een Mastiff die mij omver wil lopen, dus dan zou ik ook Merlijn niet meer uit mogen laten ;-) maar dat is niet wat k bedoel..

Dus, in geen geval mag een kind met een hond lopen die hij zelf geen baas kan zijn. En volgens mij... volgens mij ligt dat wettelijk ook problematisch...
ALS namelijk die ouders hun jonge kind bewust met de hond laten lopen, terwijl ze weten / moeten weten / behoren te weten dat het kind de hond geen baas kan, dan zal bij een incident er mogelijk een probleem zijn met de dekking op de verzekering... en moeten die ouders dus uit eigen zak een eventuele schade betalen.

Mocht je ooit met een dergelijk incident te maken krijgen zorg er dan voor dat op papier staat wie / welke leeftijd de hond uitliet en maak er bij het melden van de schade ook beslist aantekening van dat je denkt dat dit dus zo niet kan.

Groetjes,
Suzanne
Helemaal mee eens. :ok: Hier lopen de laatste tijd 2 meisjes van zo'n 11 jaar met "hun" jack russels. Buiten het fiet dat de ene dr hondje niet eens normaal bij zich kan houden, lopen ze ook nog eens constant de beestjes mee te sleuren en te commanderen. En als t hondje dan nog even omkijkt, wordt ie helemaal verrot gescholden... :boos:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Re: kind laat hond uit

Ongelezen bericht door Shibby »

slomehippie schreef:Een kind van 12 is prima in staat hondengedrag te begrijpen.
Wat jij hierboven beweert is denk ik meer uitzondering dan regel.
Het overgrote deel van de volwassen hondenbezitters heeft geen flauw benul wat hun hond probeert duidelijk te maken, laat staan een kind van een 12.

Ik vind dat je als ouder zijnde je kind niet op kan zadelen met de verantwoordelijkheid over de hond.
Wat als de hond wordt aangevallen? Een kind zal niet weten hoe het daarop moet reageren en is zelf vervolgens ook helemaal van de kaart.

Shibby is vorige week aangevallen door een andere hond.
Ik kwam met Shib bij iemand op bezoek waar heel toevallig ook net iemand was met een hond die totaal niet met andere honden om kan gaan. Shibby loopt de woonkamer in en vliegt 2 seconden later de gang alweer in met die andere hond achter hem aan. Shibby is vervolgens tussen mij en de gangmuur doorgeglipt en ik heb mijn been ertussen gegooid. De baas van de andere hond was ondertussen ook al de gang op gestormt en boven op zijn hond gedoken.
Gevolg: andere baas een pijnlijke rib, ik een gigantische, pijnlijke, blauwe plek/bult op m'n been.

Ik wil niet weten wat er in bovenstaande situatie gebeurd zou zijn als er een kind met Shibby binnen was gekomen in plaats van ik :N:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Net weer een meisje van een jaar of 10 tegengekomen met een vrij dominant Jack Russeltje :N: Het ging nog maar net goed gelukkig, aangezien ik kon uitwijken naar een kinder speelplaatsje. Maar dit zijn echt van die situaties, die ik liever niet meer tegenkom :N: Het meisje snapte maar weinig van het gedrag van haar hond, en al helemaal niets van het gedrag van mijn hond.

gr Aimee
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”