Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

laat debuutje :-)

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Jennie schreef:Volgens mij kan een pakwerker je hondje maken of afbreken.
Klopt. Met jonge honden is het gewoon zorgen dat je een goede pakwerker hebt. Er hoeft maar iets te gebeuren en je hond doet het nooit weer.
Chello bijv, geen sterke hond in de africhting. wij waren nog groen dus wisten wij allemaal veel. Op een gegeven moment wordt er vlak voor zn neus met de zweep geslagen waar hij zo van is geschrokken dat hij daarna echt niet meer bij die pakwerker in de buurt durfde te komen, hij vond er niks meer aan.
estelle

Inge O schreef:
estelle schreef:
Inge O schreef:
estelle schreef: Maar dat is het probleem ook vaak, dat ze geen tijd en moeite in je hond willen stoppen en niet open staan voor nieuwe ideeen.
haha, vertel me wat, waar loop ik hier al de hele tijd over te zeuren :mrgreen: :mrgreen: ?

nu heb ik dus een 'groene' (nou, niet helemaal, halfgroen zo ongeveer :mrgreen: ) pakwerker en daar kan je echt wel mee praten. wat een verademing - daar wil ik het nog wel eens mee proberen, hoewel ik het betwijfel of sette het tot namaakplisiehond schopt :mrgreen: .
ACh bij ons op de club geen groene pakwerkers. 1'tje jarenlang Allround pakwerker geweest maar met hen valt wel te overleggen.
Wat ik niet wil dat gebeurd ook niet. Alles gaat in overleg.
ligt het nu aan mij of zit hier een lichte tegenstelling in :mrgreen: ?

overigens, met mijn honden gebeurt ook niks waar ik het niet mee eens ben, maar jammer genoeg gebeurde er dan ook niks waar ik het wel mee eens kon zijn - het gevolg is dat ik dus bij de genoemde pakwerkers gewoon niet verder kon en dus al een aantal keer gestopt ben.
Dat was op mijn vorige club en ik zie het wel om me heen gebeuren. Gelukkig dus niet op de club waar ik nu zit.
Op mijn vorige club gaf de instructeur Hera dus een gigantische knal voor dr kop tijdens het manwerk omdat ze niet stopte met blaffen. Zijn toen ook vertrokken daar.
Ook moest daar alles met geweld, als ik dan zei 'ik wil het graag zo proberen' dan was het 'prima maar dan help ik je niet verder dan moet je het zelf maar uitzoeken'.
Op mijn huidige club zoeken ze mee naar oplossingen waar ik achter kan staan.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Inge O schreef:
maart schreef:
Mja, Ismaël is een manneke apart. Maar wat hij ook zegt, DS moedig ik wél aan
ja, zoiets kan je jezelf wel veroorloven met een hond die al goed bijt, maar met een beginnershondje moet je vooral je mond houden en doen (of eerder niet doen) wat hij zegt.
Ds bijt niet goed en was ook een beginnershondje :oeps:

Maar ds is wel een joefarm :sst:
maart
Zeer actief

gelukkig kan dat niet gezegd worden van hun :mrgreen:

en dat 2tje is niet aan Ismaël te danken :N: :mrgreen:
je moet eens zeggen waar je traint hé, dan kom ik je eens bewonderen... en foto's nemen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
maart
Zeer actief

Inge O schreef:
maart schreef: je moet eens zeggen waar je traint hé, dan kom ik je eens bewonderen... en foto's nemen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
nog even geduld Afbeelding :mrgreen: .
:pffff:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Top :ok: weer eens een ander ras in de IPO, enne gewoon doorzetten en doen wat je zelf denkt dat het beste is voor je hond. Je kent zelf immers het karakter het beste. Wel in goed overleg natuurlijk.
Afbeelding
Groetjes Marja
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Inge O schreef:
estelle schreef:Ik vind het ook merkwaardig hoor Inge.
ik weet echt niet beter dan dat je de hond helpt en ondersteund.
Wij krijgen weleens nieuwelingen die dus als een standbeeld erbij staan en dan is het 'KOM OP!!! HELP DIE HOND EENS! SPOOR HEM AAN!'.
Dan hoor je ze heel zachtjes fluisteren 'goed zo' en dan hoor je weer 'HARDER!!!! ENTHOUSIASTER!!' haha.
Sommigen weet niet wat ze overkomt. :smile2:
nou, heb ik weer hoor :ugh: . uitgerekend ik, die toch al 'mijn tetter niet kan houden' tegen de honden, het dan verplicht moét doen en dan lees ik hier dat het er bij jullie allemaal het tegenovergestelde aan toegaat :jank: ?

en, echt waar, de pakwerkers waarover ik praat hebben of zelf kampioenshonden of trainen met baasjes met kampioenshonden :denken: :19: .
Er zijn uitzonderingen hoor. Bij Marouck moest ik ook mijn mond dichthouden anders ging ze naar mij staan kijken :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Hee leuk Inge :ok:
Toch een goeie trainer gevonden.

Van de rest van de opmerkingen begrijp ik geen barst :mrgreen: Ik ben een totale leek.
Maar ik wens je veel plezier bij het verder trainen.
Wie weet, misschien toch nog een pliesie hond :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

estelle schreef:
Inge O schreef:
malinois schreef: maar waarom zeggen die pakwerkers dat allemaal, is er geen instrukteur dan?
waar ik trainde/train is de pakwerker de instructeur :wink: .
Dat vind ik ook al typisch.
Een derde man (instructeur) is vrijwel onmisbaar bij het manwerk. De pakwerker is zo met de hond bezig (als het goed is) dat hij echt geen tijd heeft om ook nog eens een geleider te begeleiden, laat staan een tamelijk groene geleider.
Heb dat bij ons op de club gezien, door omstandigheden tijdelijk geen derde man en het werkt niet. Het zijn allemaal kleine dingen die een derde man ziet en die een pakwerker ontgaat.
Klein voorbeeldje. Als Hera met na de vlucht in gevecht was met de pakwerker moest ik op mijn plaats blijven staan ipv alvast in te lopen. De derde man corrigeerde mij dan steeds, de pakweker ziet dat niet omdat die in gevecht is met de hond.

Overigens wil ik het allemaal niet afkraken hoor, vind het een beetje lullig van mezelf maar zoals jij omschrijft ken ik het gewoon niet.
ben het helemaal met je eens, mijn instructeur begeleid mij en de hond en de pakwerker doet gewoon wat de instructeur zegt... mijns inziens kun je ook niet tegelijkertijd pakwerk doen en instruktie geven en zeker niet met een onervaren geleider en hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
estelle

malinois schreef:
estelle schreef:
Inge O schreef:
malinois schreef: maar waarom zeggen die pakwerkers dat allemaal, is er geen instrukteur dan?
waar ik trainde/train is de pakwerker de instructeur :wink: .
Een derde man (instructeur) is vrijwel onmisbaar bij het manwerk. De pakwerker is zo met de hond bezig (als het goed is) dat hij echt geen tijd heeft om ook nog eens een geleider te begeleiden, laat staan een tamelijk groene geleider.
Heb dat bij ons op de club gezien, door omstandigheden tijdelijk geen derde man en het werkt niet. Het zijn allemaal kleine dingen die een derde man ziet en die een pakwerker ontgaat.
Klein voorbeeldje. Als Hera met na de vlucht in gevecht was met de pakwerker moest ik op mijn plaats blijven staan ipv alvast in te lopen. De derde man corrigeerde mij dan steeds, de pakweker ziet dat niet omdat die in gevecht is met de hond.

Overigens wil ik het allemaal niet afkraken hoor, vind het een beetje lullig van mezelf maar zoals jij omschrijft ken ik het gewoon niet.
ben het helemaal met je eens, mijn instructeur begeleid mij en de hond en de pakwerker doet gewoon wat de instructeur zegt... mijns inziens kun je ook niet tegelijkertijd pakwerk doen en instruktie geven en zeker niet met een onervaren geleider en hond.
Zo gaat het bij ons ook. De instructeur/derde man zegt wat ik moet doen, hoe ik iets moet doen en waarom. Daarnaast geeft hij aan de pakwerker aan wat die moet doen, waar die moet staan, veel of weinig dreiging, wel of niet gelijk de mouw e.d. Wel is er veel overleg tussen pakwerker en instructeur.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

estelle schreef:
malinois schreef:
estelle schreef:
Inge O schreef: waar ik trainde/train is de pakwerker de instructeur :wink: .

Zo gaat het bij ons ook. De instructeur/derde man zegt wat ik moet doen, hoe ik iets moet doen en waarom. Daarnaast geeft hij aan de pakwerker aan wat die moet doen, waar die moet staan, veel of weinig dreiging, wel of niet gelijk de mouw e.d. Wel is er veel overleg tussen pakwerker en instructeur.
yep hier ook. Wij hebben 4 instructeurs en elke instructeur heeft een aantal honden (met geleiders) bij hem lopen (stuk of 7). Als een instructeur er een keer niet is kan altijd iemand hem overnemen. Ook hier veel overleg tussen instructeur en pakwerker, kan ik alle aandacht bij de hond houden.
Was bij vorige vereniging ook niet zo hoor, moest ik over het algemeen ook alleen doen met de pakwerker, maar ik vind de manier waarop ik nu train veel en veel beter, is ook veel intensiever.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”