Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

laat debuutje :-)

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dat maakt ook vaak het verschil, hoe wordt het aangeleerd zeker bij mensen die er weinig ervaring mee hebben... en je hoeft toch geen examens te doen als je er maar samen met je hond plezier aan hebt. :ok: foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

het is ook super leuk om je hond zo te zien genieten :cheer: :cheer:

welke PW was dat? :wink:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

leuk joh!!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:mijn honden vinden het heel vreemd als ik bewegingsloos en stil maar wat sta te staan. dan denken ze al snel dat er iets niet klopt - oeps, baasje praat niet, dat klopt voor geen meter :denken: .
ik sta altijd bij een jonge hond die voor het eerst moet bijten als een idioot mee te roepen hoe goed ze wel niet zijn en dat ze die vreselijke enge man moeten pakken :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Wat leuk dat deze aanpak dus blijkbaar helemaal bij Sette past en dat je iemand hebt die ervoor openstaat. :ok:
Maatwerk dus... :wink:

Ben erg benieuwd hoe het verder gaat; en inderdaad graag foto's de volgende keer... :mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

leuk hoor!
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Go Sette, go Sette ! :cheer:
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Inge O schreef:
Marie-José schreef:Go Sette, go Sette ! :cheer:
je kent sette als ze echt gaat hè :mann: ? nou, dat deed ze :mrgreen: .
Ik ben dan ook érg benieuwd naar de foto's die je de volgende keer gaat maken. :cheer: :mrgreen:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Leuk hoor :ok: ik ben ook erg benieuwd naar foto's.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

:smile: :ok: Wat leuk, prachtig als je ineens het kwartje ziet vallen.
Ik kan me de situatie helemaal voorstellen :F: :F:
(Zonder je ooit te hebben ontmoet)
Laatst gewijzigd door Jaap* op 31 okt 2007 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat leuk :ok:
Ik wil nu natuurlijk ook wel foto's zien van een werkende Sette he?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Er zijn pakwerkers en pakwerkers :mrgreen: Leuk dat je er nu een van de betere soort hebt gevonden! :ok: Veel plezier gewenst samen!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Leuk!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
maart
Zeer actief

malinois schreef:
Inge O schreef:mijn honden vinden het heel vreemd als ik bewegingsloos en stil maar wat sta te staan. dan denken ze al snel dat er iets niet klopt - oeps, baasje praat niet, dat klopt voor geen meter :denken: .
ik sta altijd bij een jonge hond die voor het eerst moet bijten als een idioot mee te roepen hoe goed ze wel niet zijn en dat ze die vreselijke enge man moeten pakken :N:
klinkt bekend :mrgreen:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:
Bij ons gaat dat ook precies zo. De jonge honden worden ontzettend aangemoedigd en geholpen door de baasjes; 'jaaaaaa wat moet die kerel dan!!' 'wat is dat daar!! ' 'goed zoooooo jaaaaaa' ' dat is knap!!'
En dan daarnaast de hond ondersteunen door hem te 'aaien/kloppen' op zn rug,flanken.

Leuk Inge!! Je moet altijd maar net een goede ervaren pakwerker treffen die weet waar hij mee bezig is.
Succes en veel plezier!
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik vind het echt iets voor Sette: geoorloofd er lekker in gaan hangen :wink: En voor de foto's die gemaakt gaan worden: wel graag met Inge erbij :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
maart
Zeer actief

Inge O schreef:
estelle schreef:
malinois schreef:
Bij ons gaat dat ook precies zo. De jonge honden worden ontzettend aangemoedigd en geholpen door de baasjes; 'jaaaaaa wat moet die kerel dan!!' 'wat is dat daar!! ' 'goed zoooooo jaaaaaa' ' dat is knap!!'
En dan daarnaast de hond ondersteunen door hem te 'aaien/kloppen' op zn rug,flanken.

Leuk Inge!! Je moet altijd maar net een goede ervaren pakwerker treffen die weet waar hij mee bezig is.
Succes en veel plezier!
vreemd is dat, waarom tref ik dan net altijd de verkeerde mensen :jank: :denken: ? ik heb tot nu toe met ongeveer 5 verschillende pakwerkers getraind, het waren bijna allemaal ervaren mensen en van geen van hen (tot dus halverwege gisterenavond) mocht ik zelf de hond aansporen - het moést van haarzelf uitkomen.

daar waren zelfs drie pw's bij die op zeer hoog niveau trainen - veel te hoog zelfs voor wat ik wil - vreemd dat jullie het allemaal anders 'mogen' aanpakken...

maar ik nu ook :pffff: :mrgreen: .
das vreemd, want ook ik weet niet beter dan dat de honden telkens aangespoort worden :19:
'waaaaaaaaaar is de stinkerd?' 'pakt hem maar eens goed vast zenni' :mrgreen:
bij het aanblaffen in het erstek ook, vaak de hond gaan strelen en op de flanken kloppen en zo. voortdurend laten merken dat de hond samen met het baasje aan het werk is.
estelle

Ik vind het ook merkwaardig hoor Inge.
ik weet echt niet beter dan dat je de hond helpt en ondersteund.
Wij krijgen weleens nieuwelingen die dus als een standbeeld erbij staan en dan is het 'KOM OP!!! HELP DIE HOND EENS! SPOOR HEM AAN!'.
Dan hoor je ze heel zachtjes fluisteren 'goed zo' en dan hoor je weer 'HARDER!!!! ENTHOUSIASTER!!' haha.
Sommigen weet niet wat ze overkomt. :smile2:

Overigens wat Maart hierboven ook al zegt. Ook volwassen en ervaren honden worden bij ons nog uitbundig beloond in het verstek dmv klopjes en aaien op de flanken als ze goed aanblaffen.
estelle

Inge O schreef: en een stapje meelopen al helemaaaal niet :N: .
Nee meelopen mag ook niet nee, moet je ook niet doen.
Je moet idd op 1 punt proberen te blijven staan. DAt is zodat de pakwerker goed kan timen, dat hij net zo dichtbij kan komen dat de hond er net niet bij kan en dus wat gefrustreerd raakt en wat hoger in zn driften komt. Als jij dan net op zo'n moment een stap naar voren zet kan de hond net wel bij de mouw. Je krijgt dan ook slappe beten e.d.

:wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
estelle schreef:
malinois schreef:

Succes en veel plezier!
vreemd is dat, waarom tref ik dan net altijd de verkeerde mensen :jank: :denken: ? ik heb tot nu toe met ongeveer 5 verschillende pakwerkers getraind, het waren bijna allemaal ervaren mensen en van geen van hen (tot dus halverwege gisterenavond) mocht ik zelf de hond aansporen - het moést van haarzelf uitkomen.

daar waren zelfs drie pw's bij die op zeer hoog niveau trainen - veel te hoog zelfs voor wat ik wil - vreemd dat jullie het allemaal anders 'mogen' aanpakken...

maar ik nu ook :pffff: :mrgreen: .
maar waarom zeggen die pakwerkers dat allemaal, is er geen instrukteur dan?
Afbeelding
estelle

Inge O schreef:
estelle schreef:
Inge O schreef: en een stapje meelopen al helemaaaal niet :N: .
Nee meelopen mag ook niet nee, moet je ook niet doen.
Je moet idd op 1 punt proberen te blijven staan. DAt is zodat de pakwerker goed kan timen, dat hij net zo dichtbij kan komen dat de hond er net niet bij kan en dus wat gefrustreerd raakt en wat hoger in zn driften komt. Als jij dan net op zo'n moment een stap naar voren zet kan de hond net wel bij de mouw. Je krijgt dan ook slappe beten e.d.

:wink:
nee, ok, klopt helemaal wat je hier zegt, maar hier ging het nog niet over slappe of goede beten, het ging erom een hond überhaupt aan het bijten te kríjgen. natuurlijk zal ik niet blijven meelopen (deed ik gisteren aan het eind ook al niet meer), maar zolang ik niet ging meespelen zag sette het totaal niet als spel. dan zou je toch denken dat alle middelen geoorloofd zijn, als ze maar werken :wink: ?
Maar soms heb je ook gewoon meer tijd nodig. Lukt het niet in 1 avondje. Wij hebben ook wel honden gehad waarbij pas na een paar keer proberen er een lichtje ging branden. Wat er ook uit de kast gehaald werd die honden stonden dan doodleuk te snuffelen of in het gras te rollen. :mrgreen:
estelle

Inge O schreef:
estelle schreef:Ik vind het ook merkwaardig hoor Inge.
ik weet echt niet beter dan dat je de hond helpt en ondersteund.
Wij krijgen weleens nieuwelingen die dus als een standbeeld erbij staan en dan is het 'KOM OP!!! HELP DIE HOND EENS! SPOOR HEM AAN!'.
Dan hoor je ze heel zachtjes fluisteren 'goed zo' en dan hoor je weer 'HARDER!!!! ENTHOUSIASTER!!' haha.
Sommigen weet niet wat ze overkomt. :smile2:
nou, heb ik weer hoor :ugh: . uitgerekend ik, die toch al 'mijn tetter niet kan houden' tegen de honden, het dan verplicht moét doen en dan lees ik hier dat het er bij jullie allemaal het tegenovergestelde aan toegaat :jank: ?

en, echt waar, de pakwerkers waarover ik praat hebben of zelf kampioenshonden of trainen met baasjes met kampioenshonden :denken: :19: .
Maar misschien hebben zij hele andere type honden? Honden waarbij je met teveel enthousiasme er weer voor zorgt dat ze te hoog in drift komen en onbereikbaar worden? Zijn ze een hond als Sette niet gewend.
Bijv. een hond als Hera had als pup al geen aanmoediging nodig, daar moest je juist rustig bij blijven en gewoon rustig afentoe een 'goed zo, dat is knap meisje'. Hoe meer ik haar opjut hoe debieler en gekker ze wordt wat je dus ook niet kunt gebruiken.

Waar zijn die honden kampioen in dan? niet lullig bedoeld hoor maar op welke wedstrijden hebben ze gestaan? Ik neem aan dat dit op een belgische club is geweest?
edit; het feit dat iemand op een kampieonschap heeft gestaan zegt mij eerlijk gezegd weinig. Ik ken meer dan genoeg africhters/ pakwerkers die op de top meedraaien maar geen greinje verstand hebben van honden gedrag. :wink:
estelle

Inge O schreef:
malinois schreef: maar waarom zeggen die pakwerkers dat allemaal, is er geen instrukteur dan?
waar ik trainde/train is de pakwerker de instructeur :wink: .
Dat vind ik ook al typisch.
Een derde man (instructeur) is vrijwel onmisbaar bij het manwerk. De pakwerker is zo met de hond bezig (als het goed is) dat hij echt geen tijd heeft om ook nog eens een geleider te begeleiden, laat staan een tamelijk groene geleider.
Heb dat bij ons op de club gezien, door omstandigheden tijdelijk geen derde man en het werkt niet. Het zijn allemaal kleine dingen die een derde man ziet en die een pakwerker ontgaat.
Klein voorbeeldje. Als Hera met na de vlucht in gevecht was met de pakwerker moest ik op mijn plaats blijven staan ipv alvast in te lopen. De derde man corrigeerde mij dan steeds, de pakweker ziet dat niet omdat die in gevecht is met de hond.

Overigens wil ik het allemaal niet afkraken hoor, vind het een beetje lullig van mezelf maar zoals jij omschrijft ken ik het gewoon niet.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Leuk Inge, moet je echt even mee doorgaan. Misschien wordt ze nog wel een echte plieziehond :mrgreen:
Ik hoop dat er snel iemand meegaat die daar eens wat leuke foto's van kan schieten :ok:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Inge O schreef:en wie dat waren? ken je oa. mario verslype (mechel) ? ik heb vroeger met dropje nog op 'zijn' club getraind.
en ismaël devos (rottweiler) heeft (zelf als pakwerker) mij bij het testen van jong attackje verboden om iets te doen of iets te zeggen op het ogenblik dat hij haar interesse probeerde te wekken. attack reageerde net als sette : als de baas niet meedoet en niks zegt vertrouw ik die handel voor geen meter - ga zelluf spelen met dat ding. na 5 minuten had hij zijn oordeel al klaar : niks waard, dat beest.
Ismael is een heel goede pakwerker, maar idd niet voor jouw type hond. Die mannen zeggen allemaal gauw dat de honden geen cent waard zijn, ze zijn zelf robotjes gewoon die van direct vol in de mouw vliegen. Waarom tijd steken in een hond als je er direct één kan krijgen die alles vanzelf doet? :19:
en Mario... die zijn tijd is ook allang gepasseerd. en over pakwerk heeft hij zelf niet zoveel verstand. hij zou nochtans beter moeten weten... Yagus vloog tot zijn 2 jaar elke training opnieuw uit de mouw :19:
estelle

Inge O schreef:en wie dat waren? ken je oa. mario verslype (mechel) ? ik heb vroeger met dropje nog op 'zijn' club getraind.
en ismaël devos (rottweiler) heeft (zelf als pakwerker) mij bij het testen van jong attackje verboden om iets te doen of iets te zeggen op het ogenblik dat hij haar interesse probeerde te wekken. attack reageerde net als sette : als de baas niet meedoet en niks zegt vertrouw ik die handel voor geen meter - ga zelluf spelen met dat ding. na 5 minuten had hij zijn oordeel al klaar : niks waard, dat beest.
Maar dat is het probleem ook vaak, dat ze geen tijd en moeite in je hond willen stoppen en niet open staan voor nieuwe ideeen.
Dit soort lui kopen een hond en als het niks is moet de hond weer oprotten voor de volgende pup. Ze begrijpen totaal niet dat jij anders bent en dat jij wel een jaar geduld hebt om de hond het spelletje te leren.

Over eigen ideeen gesproken. Ik ben ook niet de eerste de beste sukkel met een hond, heb (niet om mezelf een veer in de reet te steken) meer kennis van hondengedrag dan een heleboel africhters bij elkaar maar ze nemen niks aan.
Met Hera was dat net zo. Ik heb wat commentaar gehad hoor omdat ik niet al slaand over het veld ging en rustig de tijd nam om Hera te leren netjes te apporteren, ophalen ging wel maar ze knalde dwars door me heen. Waarom niet gewoon een knal op dr kop was de vraag..... :roll:

Bij ons op de club gelukkig veel jonge lui die graag zo positief mogelijk willen trainen, lopen veel met clickers rond. Zijn ook niet vies van een correctie hoor maar met mate en zeker geen slaan/schoppen.

Ach ja lange verhalen. Kan er uren over lullen. :mrgreen:
estelle

MARC_S schreef:Leuk Inge, moet je echt even mee doorgaan. Misschien wordt ze nog wel een echte plieziehond :mrgreen:
Ik hoop dat er snel iemand meegaat die daar eens wat leuke foto's van kan schieten :ok:
Vroeg me af, hebben jullie al bij clubs rond gekeken? Of al eentje gevonden waar jullie met de toekomstige pup willen gaan trainen?
estelle

Inge O schreef:
estelle schreef:
Maar dat is het probleem ook vaak, dat ze geen tijd en moeite in je hond willen stoppen en niet open staan voor nieuwe ideeen.
haha, vertel me wat, waar loop ik hier al de hele tijd over te zeuren :mrgreen: :mrgreen: ?

nu heb ik dus een 'groene' (nou, niet helemaal, halfgroen zo ongeveer :mrgreen: ) pakwerker en daar kan je echt wel mee praten. wat een verademing - daar wil ik het nog wel eens mee proberen, hoewel ik het betwijfel of sette het tot namaakplisiehond schopt :mrgreen: .
ACh bij ons op de club geen groene pakwerkers. 1'tje jarenlang Allround pakwerker geweest maar met hen valt wel te overleggen.
Wat ik niet wil dat gebeurd ook niet. Alles gaat in overleg.
maart
Zeer actief

Inge O schreef:
maart schreef:
Ismael is een heel goede pakwerker, maar idd niet voor jouw type hond. Die mannen zeggen allemaal gauw dat de honden geen cent waard zijn, ze zijn zelf robotjes gewoon die van direct vol in de mouw vliegen. Waarom tijd steken in een hond als je er direct één kan krijgen die alles vanzelf doet? :19:
en Mario... die zijn tijd is ook allang gepasseerd. en over pakwerk heeft hij zelf niet zoveel verstand. hij zou nochtans beter moeten weten... Yagus vloog tot zijn 2 jaar elke training opnieuw uit de mouw :19:
ja, wat ismaël betreft : dat hij zo denkt had ik snel in de gaten, ik had dus ook al na 5 minuten mijn conclusie klaar - over hém :mrgreen: . maar, los van het feit dat hij alleen de goede honden wil : er mocht ook absoluut niet aangemoedigd worden :wink: .

en mario : hij was zelf geen pakwerker hoor, maar trainde wel bij dezelfde pakwerker als ik toen. ik wil maar zeggen : die pw kwam ook niet net kijken :wink: .
Mja, Ismaël is een manneke apart. Maar wat hij ook zegt, DS moedig ik wél aan (en ze heeft al schitterend pakwerk gedaan op hem, hij kan haar echt goed laten bijten :ok: )

Mario is ook nooit pakwerker geweest, kan hij trouwens ook niet.
Maar goed, ben blij dat er wél nog mensen zijn die wél willen inzitten voor de zelfs iets mindere honden (de club waar ik nu zit is ook zo, allemaal mensen die het doen voor het plezier en de honden echt willen verbeteren)
Jennie
Actief

Ongelezen bericht door Jennie »

Erg interessant dit..
Heb een hond van net 1 jaar en ben bezig voor VZH/IPO.
Nieuw voor mij en nieuw voor de hond.
Maar wij hebben het geluk dat we een keigoede pakwerker hebben die heel goed is in het opbouwen van jonge honden.
Volgens mij kan een pakwerker je hondje maken of afbreken.
Duurde ook even voor ik het spelletje doorhad, moet ik toegeven... :denken:
Na jaren gehoorzaamheid gedaan te hebben, is dit echt iets heel anders...
Ik vind het zo ontzettend leuk om te doen !
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”