Dat meen je niet?Maaruh... honden zijn echt wel makkelijker hoor!

Moderator: moderatorteam
Het feit dat ik mijn hond niet als kind zie, heeft niks met de belangrijkheid te maken. Ik heb gewoon niks met kinderen en wel met honden.Jip schreef:Heel gevaarlijk volgens mij om honden als kinderen te zien en te behandelen........ik heb kinderen en honden maar kind is kind en staat bovenaan en hond is hond en weet zijn plaats.......
Ik denk niet dat je kunt zeggen dat wat jij voelt per definitie erger is dan wat iemand anders voelt. Als jij een kind verliest, is er ook wel iemand op deze aarde die tegelijk twee kinderen en haar man verliest. Heeft die dan meer verdriet of meer recht op verdriet? Ik snap nooit zo goed waarom mensen hun eigen verdriet willen vergelijken met het verdriet van een ander.omafia schreef:Mijn zoon en kleinzoon zijn het belangrijkste in mijn leven, ik ben dol op Bowie zal hem niet graag missen, maar het is en blijft een hond, weet je wat ik eng vind, dat mensen zeggen als je een hond verliest dat is net zo erg als een kind verliezen, nou zijn dat wel mensen die nooit een kind hebben verloren, maar toch ik vind het niet normaal, maar dat zal wel aan mij liggen
Jij zegt eigenlijk dat iemand die geen kinderen heeft dus nooit zo verdrietig kan zijn als iemand met kinderen. Vertel dat aan mijn vriendin die na acht jaar relatie haar vriend van 30 verloor. Is dat minder erg dan mijn tante die haar zoon van 40 verloor? En zo zijn er net zo goed mensen die intens veel verdriet hebben als ze hun hond verliezen. Laat ze gewoon in hun waarde in plaats van te schermen met het niet hebben van kinderen. Alsof dat een andere categorie mensen is ofzoomafia schreef:Het gaat me helemaal niet om meer verdriet, het gaat er om dat een kind verliezen iets anders is dan een hond verliezen,
maar de meeste die hier antwoorden hebben geen kinderen, die kunnen zich dat ook niet voorstellen
Hoe kun jij nou over iemand anders zijn of haar gevoel oordelen?omafia schreef:Het gaat me helemaal niet om meer verdriet, het gaat er om dat een kind verliezen iets anders is dan een hond verliezen,
maar de meeste die hier antwoorden hebben geen kinderen, die kunnen zich dat ook niet voorstellen
Daar ben ik het helemaal mee eens, als hier een hond dood gaat,komt er de dag er op weer een 'nieuwe' , klinkt misschien voor sommigen heel vreemd,en niet respectvol,misschien. Maar dit maakt het voor mij veel draaglijker. Maar ik zou er echt niet aan kunnen denken dat 1 van mijn kinderren wat overkomt,dan ga ik echt kapot.Een hond is vervangbaar, een kind niet.
Ik ben het met Tamara eens. Al is er natuurlijk een verschil tussen het verliezen van een kind en een hond, maar iedereen ervaart het verlies op zijn / haar manier. Hoe vervangbaar een hond ook mag zijn, maakt dan niet uit.Tamara. schreef:Hoe kun jij nou over iemand anders zijn of haar gevoel oordelen?omafia schreef:Het gaat me helemaal niet om meer verdriet, het gaat er om dat een kind verliezen iets anders is dan een hond verliezen,
Een verlies is een verlies, en iedereen ervaart een verlies, wie of wat het ook is geweest, anders. Daar kan en mag jij niet over oordelen
Voor jou blijkbaar wel, voor een ander niet. Overigens vergelijk ik het verlies van een hond niet met het verlies van een kind. Ik vergelijk het ene verdriet namelijk helemaal niet met het andere. Marcel heeft de dood van zijn vader vrij snel en goed verwerkt. Zijn zus heeft daar veel langer over gedaan. Is dat laatste dan abnormaal? Nee hoor, iedereen gaat anders om met verdriet. En zo is het bij honden ook. Dat jij je niet kunt voorstellen dat iemand compleet kapot is door het verlies van een hond, wil niet zeggen dat diegene dat niet zo voelt. Niet nodig om daar over te oordelen of dat te vergelijken met kinderen.Nanna schreef:Een hond is vervangbaar, een kind niet.