Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beschouw jij je hond als je eigen kind?
Moderator: moderatorteam
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Beschouw jij je hond als je eigen kind?
Ik ben benieuwd hoe andere mensen hier tegenaan kijken.
Als ik straks de pup heb, zal ik m als mijn kind beschouwen. Ik heb zelf geen kinderen en heb wel het idee dat als je wel kinderen hebt, dat anders ziet als iemand zonder kinderen. Klopt dat?
Als ik straks de pup heb, zal ik m als mijn kind beschouwen. Ik heb zelf geen kinderen en heb wel het idee dat als je wel kinderen hebt, dat anders ziet als iemand zonder kinderen. Klopt dat?

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
-
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Ik verzorg mijn 3 kinderen en 6 honden met alle liefde en toewijding die ik in me heb, en er is natuurlijk verschil hoeveel ik ook van mijn honden houd.
Toen Merle puppen kreeg werd ik door verschillende mensen aangesproken als "oma". Kijk, dat gaat weer wat te ver he :N:
Moet er wel bij zeggen dat ik soms meer vreugde beleef aan mijn honden dan aan mijn kinderen (pubers).
Mijn honden zijn altijd blij als ze me zien.
Toen Merle puppen kreeg werd ik door verschillende mensen aangesproken als "oma". Kijk, dat gaat weer wat te ver he :N:
Moet er wel bij zeggen dat ik soms meer vreugde beleef aan mijn honden dan aan mijn kinderen (pubers).

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Wij hebben ook geen kinderen, maar ik zou het een hond nooit willen aandoen om als plaatsvervangend kind te moeten fungeren
Het is een hond, en die wil hondendingen doen. Ik vind het leuk om een hond een prettig leven te bezorgen op basis van zijn hondse behoeften. En dat zou ik met een kind ook hebben, maar ik haal ze niet door elkaar. Dat zou niet eerlijk zijn

Het is een hond, en die wil hondendingen doen. Ik vind het leuk om een hond een prettig leven te bezorgen op basis van zijn hondse behoeften. En dat zou ik met een kind ook hebben, maar ik haal ze niet door elkaar. Dat zou niet eerlijk zijn

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Laat ik het zo vertellen. Deze hond is als een kind voor me. Als pup zijnde was ik altijd onwijs zenuwachtig en hing ik bijna iedere (werk) pauze aan de lijn toen ze nog pup was. Echter ik behandel haar als hond en zou er niet aan moeten denken om die hond met bijvoorbeeld een lepeltje te gaan zitten voeren zeg!

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- *Linda*
- Zeer actief
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Zo bedoel ik het eigenlijk ook. Natuurlijk is een hond een dier en heeft een hond hele andere behoeftes als een kind, maar dat is logisch.Gaia schreef:Laat ik het zo vertellen. Deze hond is als een kind voor me.

Je hebt ook mensen die hun hond aankleden en dergelijke en ik zag laatst een docu over China waarin ze honden met elkaar in het huwelijk lieten treden en een speciale jacuzzi hadden voor baasjes en hun honden. Dat gaat me echt veeeeeeels te ver..... Je moet een hond wel behandelen als een hond.
En het is ook absoluut niet de bedoeling dat een hond iets plaatsvervangend is voor een kind.
Ik denk er nu niet zo over na om kinderen te nemen, maar mijn toekomstige hond gaat wel ontzettend veel voor mij betekenen.

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
En dat doet Gaia dus ook voor mij, maar ik zal en blijf haar behandelen als een hond. Bedoel speciale jacuzzi en kleren hoef ik echt niet mee aan te komen hoor. Behalve dat het gevoelsmatig dus al niet goed zit wat dat aangaat, zal mijn vriendin me rond uit, uitlachen.Mireillevdw schreef:Zo bedoel ik het eigenlijk ook. Natuurlijk is een hond een dier en heeft een hond hele andere behoeftes als een kind, maar dat is logisch.Gaia schreef:Laat ik het zo vertellen. Deze hond is als een kind voor me.![]()
Je hebt ook mensen die hun hond aankleden en dergelijke en ik zag laatst een docu over China waarin ze honden met elkaar in het huwelijk lieten treden en een speciale jacuzzi hadden voor baasjes en hun honden. Dat gaat me echt veeeeeeels te ver..... Je moet een hond wel behandelen als een hond.
En het is ook absoluut niet de bedoeling dat een hond iets plaatsvervangend is voor een kind.
Ik denk er nu niet zo over na om kinderen te nemen, maar mijn toekomstige hond gaat wel ontzettend veel voor mij betekenen.

-
- Zeer actief
Ik vind dat wel een lastige.
Ik stel me namelijk wel zo voor dat ze net zo belangrijk voor me zijn als dat een kind zou zijn.
Ik ga voor ze door het vuur.
Wat dan weer niet wil zeggen dat ze geen hond mogen zijn.
Ik denk dat het een het ander niet hoeft uit te sluiten.
Er zijn hier mensen die hun hond absoluut niet als kind zien maar wel gebruik maken bijvoorbeeld van dagopvang en oppas.
Dus ik vind het een beetje een wazig gebied, je hond als kind zien, niet perse goed of fout.
En iedereen heeft z'n eigen ideeen erover wat een hond als kind zien inhoudt.
Een hond aankleden, met de hand voeren en niet vies laten worden heeft mijn inziens daar niets mee te maken, dat is gewoon betuttelend gedrag.
Het zijn twee heel verschillende, een kind en een hond, maar toch ook met veel gelijkenissen.
Ik stel me namelijk wel zo voor dat ze net zo belangrijk voor me zijn als dat een kind zou zijn.
Er zijn hier mensen die hun hond absoluut niet als kind zien maar wel gebruik maken bijvoorbeeld van dagopvang en oppas.
Dus ik vind het een beetje een wazig gebied, je hond als kind zien, niet perse goed of fout.
Een hond aankleden, met de hand voeren en niet vies laten worden heeft mijn inziens daar niets mee te maken, dat is gewoon betuttelend gedrag.
Het zijn twee heel verschillende, een kind en een hond, maar toch ook met veel gelijkenissen.
- Chione
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Die vraag krijg ik best vaak.
Wij kiezen ook bewust niet voor kinderen.
'Ja, je hebt je honden hé.'
M'n honden zijn m'n honden. We gaan er voor door het vuur, maar het zijn en blijven honden. Gewoon een hobby, iets wat we allebei ontzettend leuk vinden. Ze zijn wel m'n allesjes, maar geen kinderen.
Een hond wil ook gewoon gewoon als hond behandeld worden, niet als een mensenkind.
Als ik kinderen had gewild, had gehad, had er hier nog een hond rond gelopen, of meer.
Wij kiezen ook bewust niet voor kinderen.
'Ja, je hebt je honden hé.'
M'n honden zijn m'n honden. We gaan er voor door het vuur, maar het zijn en blijven honden. Gewoon een hobby, iets wat we allebei ontzettend leuk vinden. Ze zijn wel m'n allesjes, maar geen kinderen.
Een hond wil ook gewoon gewoon als hond behandeld worden, niet als een mensenkind.
Als ik kinderen had gewild, had gehad, had er hier nog een hond rond gelopen, of meer.
- IngeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
Precies. Dat vraag ik me dan ook weleens af.Suuz schreef:
Wij hebben zelf geen kinderen dus ik heb geen vergelijk. Daarbij zijn dus meteen mijn dieren "mijn kinderen" hoewel ik ze niet zo betuttel als je met een echt kind zou doen.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Als ik een kind zou hebben, was dat waarschijnlijk het belangrijkste in mijn leven. Ik heb geen kind, maar wel een hond, die voor mij op nummer 1 komt.
Ik doe niets zonder dat ik daarbij aan Sjon denk; is hij niet te lang alleen, kan hij wel mee op vakantie etc etc..
Maar om dat gelijk met kinderen te vergelijken... Neuh.
Ik heb nog altijd liever 100 honden dan 1 kind om me heen.
Ik doe niets zonder dat ik daarbij aan Sjon denk; is hij niet te lang alleen, kan hij wel mee op vakantie etc etc..
Maar om dat gelijk met kinderen te vergelijken... Neuh.
Ik heb nog altijd liever 100 honden dan 1 kind om me heen.

-
- Zeer actief
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hier ben ik het helemaal mee eens.Suuz schreef:Ik vind dat wel een lastige.
Wij hebben (niet bewust) voor geen kinderen "gekozen" en ik denk dat onze honden zeker voor mij wel een beetje een verzachting zijn voor het niet hebben van kinderen. Maar het zijn en blijven honden, waar ik zielsveel van hou en die ik probeer het beste te geven wat mogelijk is in hun leven, iets dat ik met kinderen ook zou doen als ik die zou hebben. Maar honden blijven honden en worden hier ook niet als kind behandeld.
-
- Zeer actief
Ik vind het eigenlijk zelfs redelijk irritant als mensen veronderstellen dat voor mij mijn honden zo'n beetje gelijkgesteld kunnen worden met kinderen, zo van: ach je hebt geen kinderen, maar je hebt toch honden, dat zijn dan toch je kinderen. Alsof ze een plaatsvervanger zijn voor kinderen. Nou echt niet hoor. Het heeft er helemaal niks mee te maken.
-
- Zeer actief
eefje_ates schreef:Na weet ik hoe veel jaar hondenforum,raken de onderwerpen op.Suuz schreef:Eigenlijk gaat het weer nergens over want het is toch ook logisch dat een hond een hond is en een kind een kind![]()
Dan moet er toch iets verzonnen worden?

Ik zat heel hard te denk hoe ik het 't beste uit kon leggen maar toen dacht ik later waarom ook eigenlijk
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Dat is mooi, hoef ik het niet te typenLongFields schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens.Suuz schreef:Ik vind dat wel een lastige.
Wij hebben (niet bewust) voor geen kinderen "gekozen" en ik denk dat onze honden zeker voor mij wel een beetje een verzachting zijn voor het niet hebben van kinderen. Maar het zijn en blijven honden, waar ik zielsveel van hou en die ik probeer het beste te geven wat mogelijk is in hun leven, iets dat ik met kinderen ook zou doen als ik die zou hebben. Maar honden blijven honden en worden hier ook niet als kind behandeld.

Ben het dus met bovenstaande twee reacties eens.
Ik hou gigantisch veel van ze, heb zelf geen kinderen en mijn honden 'vangen' dat best wel op.
Dat betekent echter niet dat ik ze als kind behandel, maar wel dat het 'mijn kindjes' zijn (zo ongeveer).
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
Dat heb ik ook wel eens. :N:Suuz schreef:eefje_ates schreef:Na weet ik hoe veel jaar hondenforum,raken de onderwerpen op.Suuz schreef:Eigenlijk gaat het weer nergens over want het is toch ook logisch dat een hond een hond is en een kind een kind![]()
Dan moet er toch iets verzonnen worden?
![]()
![]()
![]()
Ik zat heel hard te denk hoe ik het 't beste uit kon leggen maar toen dacht ik later waarom ook eigenlijk

En hier heb ik zelf 2 kinderen,en die worden totaal anders behandend als de hond,die hoeven de bench niet in,gaan niet aan de lijn en ze hoeven van mij geen Barf te eten. Ates hoeft daarin tegen ook niet om half 8 op bed te liggen.

Laatst gewijzigd door eefje_ates op 13 mei 2008 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
Wat ze voor mij "opvangen" is puur het voldoen aan de behoefte ergens voor te kunnen zorgen. Maar voor mij zit er een heel erg groot heel wezenlijk verschil met kinderen: bij kinderen heb je de hoop dat je ze iets kunt meegeven waarop zij zelf de rest van hun leven kunnen gaan bouwen, met hun eigen inzichten, keuzes en fouten. Je houdt zielsveel van ze, maar ze gaan straks hun eigen weg (of dat hoop je tenminste). Bij een hond ligt dat toch wat andersCaro. schreef:Ik hou gigantisch veel van ze, heb zelf geen kinderen en mijn honden 'vangen' dat best wel op.

Laatst gewijzigd door Gos op 13 mei 2008 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.