Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Na al die Laekense ook Eva even "showen"

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Maar een belg hoort ook maar matig stop te hebben. Echt stop is al teveel. Ik vind dat zelf wel mooi :mrgreen: Geen stop vind ik niet mooi, maar matig wel. :ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

We moeten ook niet vergeten dat de Belgische Herder van vroeger kleiner was dan de huidige, destijds waren ze gemiddeld eerder 50 centimeter hoog dan de 60 die je nu ziet. Dat kan ook het verschil in "zwaarte" verklaren tussen de vroegere werk-belg en de huidige.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Martijn schreef:Grappig dat iedereen het steeds heeft over de aspecten van een hond die niets met functie te maken hebben.
Dat je het met een shitzu tot in den treure over haar wilt praten kan ik me voorstellen maar met een laekense, de minst "showie" belg?

Ik vind het trouwens sowieso een aparte ervaring dat iedereen weet hoe mijn hond er uit zou moeten zien.
Ik vind haar de mooiste Eva die er ooit geweest is.
oja? :denken:
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Dat zal Adam niet met je eens zijn denk ik :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Martijn schreef:Grappig dat iedereen het steeds heeft over de aspecten van een hond die niets met functie te maken hebben.
Dat je het met een shitzu tot in den treure over haar wilt praten kan ik me voorstellen maar met een laekense, de minst "showie" belg?

Ik vind het trouwens sowieso een aparte ervaring dat iedereen weet hoe mijn hond er uit zou moeten zien.
Ik vind haar de mooiste Eva die er ooit geweest is.
Mensen mogen toch gewoon hun mening geven Martijn?
In dit topic ging het toch over het uiterlijk, dan vind ik het niet vreemd dat het uiterlijk van de Laekense en niet de functie besproken wordt.

Maar je hebt 100% gelijk dat ze de mooiste Eva is die er ooit geweest is. :ok:
Net zoals dat geldt voor mijn eigen 2 honden, hoewel ik qua exterieur van beiden prima weet wat hun mindere puntjes zijn. :wink:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

MARC_S schreef:Maar een belg hoort ook maar matig stop te hebben. Echt stop is al teveel. Ik vind dat zelf wel mooi :mrgreen: Geen stop vind ik niet mooi, maar matig wel. :ok:
Zijn er trouwens ergens definities te vinden van wat dan precies een matige stop is? :wink: Qua hoek bijvoorbeeld? Wat voor mij vrijwel geen is, is voor jou blijkbaar matig :mrgreen:

Ff voor de duidelijkheid: ik vind Eva een pracht-laekentje hoor! En gelukkig bestaan er geen perfecte honden (volgens de standaard dan, want in de ogen van de eigenaar zullen er best wel bestaan).
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Afbeelding

Biène heeft meer stop dan de mechelaar die hierboven getoond is
Afbeelding
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Martijn schreef:Maar voor mij is het nieuw en nog een beetje vreemd.
Maar gaat allen gerust uw gang, hoor. :wink:
Op een mister-verkiezing zou je puntenaftrek krijgen vanwege je lange tenen :mrgreen: :wink:
Ik ben niet op de hoogte met de rasspecificaties, maar vind de laekense die ik op foto's voorbij zie komen stuk voor stuk hele mooie en vooral karakteristieke honden. En als je zelf Eva niet de mooiste zou vinden zou je haar eigenlijk voor straf weer moeten inleveren.

Over stop gesproken trouwens:
Afbeelding
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Wij hebben vroeger ook een pointer gehad, prachtige hond maar niet met zo'n overdreven stop gelukkig. Ik vind persoonlijk bij een pointer de grens tussen teveel stop en genoeg stop zo fijn dat de hond of net een karikatuur van zichzelf wordt of heel erg mooi adel is :19:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik vind persoonlijk bij een pointer de grens tussen teveel stop en genoeg stop zo fijn dat de hond of net een karikatuur van zichzelf wordt of heel erg mooi adel is :19:
Precies, er zijn naar mijn mening maar weinig honden waarbij dat zoveel uitmaakt als bij de pointer :ok:
Het kan hem maken of breken.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Bij Dapper en Cleo heb ik nooit iets gehoord over wat er beter kan. Ik moet nog even wennen.
Dapper en Cleo zijn kruisingen en die vallen dus niet te vergelijken met een rasstandaard.
Het went vanzelf hoor om te horen wat er beter kan :mrgreen:

Ach...Biène wordt door veel mechelkenners niet als rastypisch gezien. Haar bouw is te grof volgens velen en ze lijkt Duitse Herder invloed te hebben gehad. :wink: Nou ja...voor mij blijft ze het mooiste en dat is het allerbelangrijkste. Nu heb ik geen show-ambities en jullie wel als ik het goed begrepen heb. Dan moet je dus wel kunnen accepteren dat de minpunten genoemd zullen worden. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gos
Zeer actief

Martijn schreef:
Bij Dapper en Cleo heb ik nooit iets gehoord over wat er beter kan. Ik moet nog even wennen.
Na de clubmatch weet je vanzelf of je ertegen bestand bent :mrgreen: :wink: Wel komen hoor :ok:
Jaap*
Zeer actief

:smile:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:
Inge O schreef: dat klopt wel, maar toen lagen de verschillende variëteiten nog dichter bij elkaar :wink: . de ouderwetse 'werk'mechel zag er ook niet uit als de moderne showmechel

zo zag (en ziet soms nog) de ouderwetse mechelaar eruit : iets meer stop, iets kortere snuit. ik vind wat dat betreft de laekense iets authentieker gebleven dan de moderne mechelaar :
Volgens mij zit er een gulden middenweg tussen. Ik persoonlijk vind de werkhonden vaak veel te zwaar en te grof. De standaard is lang geleden opgemaakt en als honden dan vele kilo's boven de standaard zitten is dat ook modernisering. Werkmechelaars zijn zover ik weet dus "verzwaard".

Ik ben het wel met je eens dat veredeling op show ook zijn gevolgen heeft gehad voor de "showhonden".

Persoonlijk zie ik dus graag de gulden middenweg. Een rastypische hond die niet overtypisch wordt. Als ik zo een mechelaar moest neerzetten als ideaal zou ik op bv deze hond kunnen komen kwa kop :ok:

Ik vind de hond die jij als oorspronkelijk neergezet hebt nl niet zo rastypisch, daar zit verzwaring "door". Dat zie je al aan de vacht die niet meer goed stokharig is. Die hond is gladharig, ook de oren.
Afbeelding
:mrgreen:
dit vind ik weer een tervuerenkop... vind ik niet mooi :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

malinois schreef:
MARC_S schreef:
Inge O schreef: dat klopt wel, maar toen lagen de verschillende variëteiten nog dichter bij elkaar :wink: . de ouderwetse 'werk'mechel zag er ook niet uit als de moderne showmechel

zo zag (en ziet soms nog) de ouderwetse mechelaar eruit : iets meer stop, iets kortere snuit. ik vind wat dat betreft de laekense iets authentieker gebleven dan de moderne mechelaar :
Volgens mij zit er een gulden middenweg tussen. Ik persoonlijk vind de werkhonden vaak veel te zwaar en te grof. De standaard is lang geleden opgemaakt en als honden dan vele kilo's boven de standaard zitten is dat ook modernisering. Werkmechelaars zijn zover ik weet dus "verzwaard".

Ik ben het wel met je eens dat veredeling op show ook zijn gevolgen heeft gehad voor de "showhonden".

Persoonlijk zie ik dus graag de gulden middenweg. Een rastypische hond die niet overtypisch wordt. Als ik zo een mechelaar moest neerzetten als ideaal zou ik op bv deze hond kunnen komen kwa kop :ok:

Ik vind de hond die jij als oorspronkelijk neergezet hebt nl niet zo rastypisch, daar zit verzwaring "door". Dat zie je al aan de vacht die niet meer goed stokharig is. Die hond is gladharig, ook de oren.
Afbeelding
:mrgreen:
dit vind ik weer een tervuerenkop... vind ik niet mooi :N:
Bovenstaande kop vind ik dus ook echt niet mooi. En ik vind het heel jammer dat de mechelaars steeds meer die kan op gaan :jank:

Nee, geef me dan toch dit maar :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Marja
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik vind Eva erg mooi en leuk om Nozem met 6 maanden ook te zien in dit topic. Erg leuk! :ok:
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ze wordt echt schitterend :I:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

tycha schreef:
Afbeelding
En zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen. :wink:
Ik vind het hoofd van deze Mechel (hoop dat ik je niet beledig) uit verhouding, de oren zijn te groot in verhouding tot de kop en zien er vrij laag aangezet uit, de snuit is te geknepen en verhouding schede/neus klopt niet (de neus hoort minstens even lang te zijn als de schedel en dat is hier zo te zien op de foto niet het geval).
Wat ik prachtig vind aan deze hond zijn de ogen, heel sprekend en mooi donker.
Maar dat is dan weer míjn mening, en die zal ongetwijfeld niet door iedereen gedeeld worden.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Jaap* schreef:En als je zelf Eva niet de mooiste zou vinden zou je haar eigenlijk voor straf weer moeten inleveren.
Ik snap wel dat dat een grapje is, maar ik vind het zo raar dat mensen hun eigen hond altijd de mooiste vinden of dienen te vinden. Zie je overal. Ik vind Buffy bij lange, lange na niet de mooiste onder de kooikers en toch lever ik haar niet in.

Als iemand anders hier zegt dat ze meer van het kleine ranke type houden zegt me dat weinig, behalve dan dat ze meer van het ranke, fijne type houden.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 16 mei 2008 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gos
Zeer actief

starfleet schreef: Maar daarbij was en is dit topic toch geen keuring van Eva?
Als de TS de wending off-topic vindt, dan stoppen we er toch gewoon mee?

(hoe dan ook, voor mij is ze allang goedgekeurd :cheer: )
tycha
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
tycha schreef:
Afbeelding
Ik vind het hoofd van deze Mechel (hoop dat ik je niet beledig) uit verhouding, de oren zijn te groot in verhouding tot de kop en zien er vrij laag aangezet uit, de snuit is te geknepen en verhouding schede/neus klopt niet (de neus hoort minstens even lang te zijn als de schedel en dat is hier zo te zien op de foto niet het geval).
Maar dat is dan weer míjn mening, en die zal ongetwijfeld niet door iedereen gedeeld worden.
Nee, hoor je beledigt me niet. Alhoewel ik ook denk dat de foto wat vertekend. Zelfde hond, waarop de lengte van de neus en schedel al weer veel meer in verhouding staat.

Afbeelding
Ik snap wel dat dat een grapje is, maar ik vind het zo raar dat mensen hun eigen hond altijd de mooiste vinden of dienen te vinden. Zie je overal. Ik vind Buffy bij lange, lange na niet de mooiste onder de kooikers en toch lever ik haar niet in.

Ik denk dat iedereen best wel hun minpunten van de hond ziet, maar dat je toch ondanks dat de hond exterieur matig misschien niet top is, jouw hond de mooiste vindt. Het komplete plaatje dan, karakter en uiterlijk bij elkaar.
Afbeelding
Groetjes Marja
Jaap*
Zeer actief

starfleet schreef:
Jaap* schreef:En als je zelf Eva niet de mooiste zou vinden zou je haar eigenlijk voor straf weer moeten inleveren.

Als iemand anders hier zegt dat ze meer van het kleine ranke type houden zegt me dat weinig, behalve dan dat ze meer van het ranke, fijne type houden.

Anne
Ahjoh ik lul maar wat. Wat heb ik nou voor verstand van rashonden, ik heb er nog nooit ééntje gehad :wink:
Een hond spreekt mij aan of niet, maar dat is meestal gerelateerd aan karakter. Ik geef niet zoveel om exterieur maar kan me best voorstellen dat je inderdaad even moet wennen als je inneens een hond hebt die qua exterieur langs een meetlat is te leggen.
Als ik zeg een mooie hond is dat niet eens zo erg op uiterlijk maar meer op uitstraling, dat het mij een leuke hond lijkt zegmaar :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Gos schreef:
starfleet schreef: Maar daarbij was en is dit topic toch geen keuring van Eva?
Als de TS de wending off-topic vindt, dan stoppen we er toch gewoon mee?

(hoe dan ook, voor mij is ze allang goedgekeurd :cheer: )
Ik heb niet het idee dat Eva nu gekeurd wordt door mensen ;-) bedoel ik. Ik begrijp niet goed waarom Martijn een beetje geïrriteerd is als Inge zegt dat Eva er (nog) niet uitziet als het type Laekense waar ze op valt. Het is niet dat ze zegt: "Eva is niet rastypisch" of ze staat koehakkig, of ze is sterk overbouwd, maar ze spreekt persoonlijke voorkeur uit. Zo vind ik een zwarte Bouvier leuker dan een blonde, dat zegt niets vervelends over de blonde Bouvier of over hoe mooi of niet mooi die zou zijn of hoe hoog die zou scoren op een show.

Anne
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik vind eva gewoon een leuke hond........... :cheer:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ik ben erg benieuwd of ze in het echt ook zo op Nozem lijkt, qua kleur. Da's toch altijd moeilijk te zien op een beeldscherm.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Gos schreef: (hoe dan ook, voor mij is ze allang goedgekeurd :cheer: )
Ik wil haar ook hebben maar dan met een pielewiel eronder :smile: :smile: :smile:
Nee ik vind haar schitterend en denk dat ze zich heel mooi gaat ontwikkelen :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
tycha schreef:
Afbeelding
Ik ben het wel met je eens :wink: Maar ik hou dan ook van de wat meer forsere honden (ondanks dat ik die zelf ook niet echt heb, maar eentje is er wat forser)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
Martijn schreef:
Dapper en Cleo zijn kruisingen en die vallen dus niet te vergelijken met een rasstandaard.

Ach...Biène wordt door veel mechelkenners niet als rastypisch gezien. Haar bouw is te grof volgens velen en ze lijkt Duitse Herder invloed te hebben gehad. :wink: Nou ja...voor mij blijft ze het mooiste en dat is het allerbelangrijkste. Nu heb ik geen show-ambities en jullie wel als ik het goed begrepen heb. Dan moet je dus wel kunnen accepteren dat de minpunten genoemd zullen worden. :wink:
dat zou ik idd. ook zeggen als ik haar zo zie :N: Vind het ook niet echt een typische mechel (wat niet wil zeggen dat ik het geen mooie hond vind overigens!) :ok:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Inge schreef:
Martijn schreef:

dat zou ik idd. ook zeggen als ik haar zo zie :N: Vind het ook niet echt een typische mechel (wat niet wil zeggen dat ik het geen mooie hond vind overigens!) :ok:
Hahaha...als pup werd ze regelmatig "uitgescholden" voor Duitse Herder. :mrgreen: En vorige week zeiden een aantal Duitse Herder mensen het ook, met name qua kop...
Toch is ze een stamboom-mechelaar. :19: Op bloedlijnen (de meest "eerlijke" informatie die je kan krijgen denk ik qua ware bloedlijn) is echter nergens Duitse Herder voor haar te vinden, wel behoorlijk wat nvbk-mechelaars :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

tycha
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Afbeelding

Ik vind het wel een enorm sympathiek koppie hoor. :I:
Ik mag jou wel :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
Plaats reactie