Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Moeten we echt wachten??
Moderator: moderatorteam
-
Remina
- Zeer actief
-
Remina
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
Margo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje
- Contacteer:
Inderdaad, zo doe ik het ook als de teef de werpkist niet gelijk accepteerd.crutz schreef:lees dat ook wel vaker, weet niet wat voor bank die mensen dan hebben, maar hier met een stoffen bank wordt dat toch een flink zooitje....dus gewoon een puppyren om de werpkist en de hond daar in
Groetjes van Margo

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Contacteer:
doe het hier standaard omdat ze al niet in huis gewend zijn.....tenminste niet 24/7Margo schreef:Inderdaad, zo doe ik het ook als de teef de werpkist niet gelijk accepteerd.crutz schreef:lees dat ook wel vaker, weet niet wat voor bank die mensen dan hebben, maar hier met een stoffen bank wordt dat toch een flink zooitje....dus gewoon een puppyren om de werpkist en de hond daar in
tuurlijk als we voor de TV hangen mag ze er (zolang t nog geen slijmverlies zooitje is) lekker bij hangen....want die laatste week (dan komen ze bij mij ook pas binnen) zijn ze toch een stuk rustiger....
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
uh er bestaat ook nog zoiets als vuilniszakken of bevallingsonderleggers ...crutz schreef:lees dat ook wel vaker, weet niet wat voor bank die mensen dan hebben, maar hier met een stoffen bank wordt dat toch een flink zooitje....dus gewoon een puppyren om de werpkist en de hond daar in
mijn teven bevallen altijd op de bank, wat denk je nou, dat bezoek 3 weken later daar de nageboortes nog uit kan pulken ofzo
-
Margo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje
- Contacteer:
Scheuren ze dat dan niet kapot? Ik kan me niet voorstellen dat dat netjes op je bank blijft liggenyamie schreef:uh er bestaat ook nog zoiets als vuilniszakken of bevallingsonderleggers ...crutz schreef:lees dat ook wel vaker, weet niet wat voor bank die mensen dan hebben, maar hier met een stoffen bank wordt dat toch een flink zooitje....dus gewoon een puppyren om de werpkist en de hond daar in
mijn teven bevallen altijd op de bank, wat denk je nou, dat bezoek 3 weken later daar de nageboortes nog uit kan pulken ofzo
Groetjes van Margo

- Brightstar
- Vaste gebruiker
Even een Update!! Tara wil nog steeds niet in de werpkist, geen probleem, komt tijd, komt raad!!
Ze heeft een eigen fauteuille waar ze errug graag in ligt
, ik dank dat ze daar gaat beginnen..
Over beginnen gesproken, er gebeurt nog niets. Zit op dag 60 dus we hebben nog de tijd. Mevrouwtje eet met smaak haar bakjes leeg en heeft nog geen nesteldrang..
Laten alle honden hun eten staan voor de bevalling? Taar is namelijk nogal gefocust op eten...
Verder is ze niet uit mijn buurt te slaan(figuurlijk!) Ik ben al een paar keer bijna over haar gestruikeld omdat ze zo dichtbij blijft!!
In haar buik gaat het flink te keer, ze is ruim 4 kilo aangekomen. Normaliter weegt ze rond de 12 kilo!!
Haar tepels zijn opgezet maar er is nog geen melk..
Wederom is de titel van toepassing; "Moeten we echt wachten?"
Groetjes,
Karin
Ze heeft een eigen fauteuille waar ze errug graag in ligt
Over beginnen gesproken, er gebeurt nog niets. Zit op dag 60 dus we hebben nog de tijd. Mevrouwtje eet met smaak haar bakjes leeg en heeft nog geen nesteldrang..
Laten alle honden hun eten staan voor de bevalling? Taar is namelijk nogal gefocust op eten...
Verder is ze niet uit mijn buurt te slaan(figuurlijk!) Ik ben al een paar keer bijna over haar gestruikeld omdat ze zo dichtbij blijft!!
In haar buik gaat het flink te keer, ze is ruim 4 kilo aangekomen. Normaliter weegt ze rond de 12 kilo!!
Haar tepels zijn opgezet maar er is nog geen melk..
Wederom is de titel van toepassing; "Moeten we echt wachten?"
Groetjes,
Karin
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
daarover heen liggen dan ook nog doeken en handoeken en ja dat blijft keurig liggen ( ik heb ook geen mega honden natuurlijk)Margo schreef:Scheuren ze dat dan niet kapot? Ik kan me niet voorstellen dat dat netjes op je bank blijft liggenyamie schreef:uh er bestaat ook nog zoiets als vuilniszakken of bevallingsonderleggers ...crutz schreef:lees dat ook wel vaker, weet niet wat voor bank die mensen dan hebben, maar hier met een stoffen bank wordt dat toch een flink zooitje....dus gewoon een puppyren om de werpkist en de hond daar in
- Brightstar
- Vaste gebruiker
Dag 62!!
Nog niets nieuws aan de horizon! Tara at vanmorgen haar bakje met smaak leeg. Ligt nu wat te snuffelen op de stoel.. Slaapt veel, maar dat doet ze al weken!!
Kids vandaag weer na school na de grote vakantie. Heb de stiekume hoop dat Tara daarop zat te wachten, qua rust..
Straks een ommetje door het bos, geniet ze nog zo van (maar 15 minuten op sjok tempo
)
En dan... gemiddeld 63 dagen... misschien dat er vanmiddag wat veranderd..
Gisteren hoorde ik van iemand die niets had gemerkt en bij het beneden komen een nestje zag liggen bij de moederhond!! (grote horror lijkt me dat)
Ik lig snachts bij haar dus dat zal niet gebeuren, maar toch... Kun je het begin zo erg missen???
Groet,
wachtende Karin
Nog niets nieuws aan de horizon! Tara at vanmorgen haar bakje met smaak leeg. Ligt nu wat te snuffelen op de stoel.. Slaapt veel, maar dat doet ze al weken!!
Kids vandaag weer na school na de grote vakantie. Heb de stiekume hoop dat Tara daarop zat te wachten, qua rust..
Straks een ommetje door het bos, geniet ze nog zo van (maar 15 minuten op sjok tempo
En dan... gemiddeld 63 dagen... misschien dat er vanmiddag wat veranderd..
Gisteren hoorde ik van iemand die niets had gemerkt en bij het beneden komen een nestje zag liggen bij de moederhond!! (grote horror lijkt me dat)
Ik lig snachts bij haar dus dat zal niet gebeuren, maar toch... Kun je het begin zo erg missen???
Groet,
wachtende Karin
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Dat je een hele bevalling niet opmerkt, lijkt me niet waarschijnlijk, maar het komt voor, dat zie je.
Het kan best dat de teef zonder mensen wil bevallen, maar dat zie je wel aan haar gedrag lijkt me.
Meestal merk je wel dat de bevalling nadert, gedrag, hijgen, uitvloeiing etc.
Dat je dan een eerste pupje mist, kan best gebeuren maar daarna ben je er gewoon bij denk ik.
Geduld Karin
Het kan best dat de teef zonder mensen wil bevallen, maar dat zie je wel aan haar gedrag lijkt me.
Meestal merk je wel dat de bevalling nadert, gedrag, hijgen, uitvloeiing etc.
Dat je dan een eerste pupje mist, kan best gebeuren maar daarna ben je er gewoon bij denk ik.
Geduld Karin
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
- Brightstar
- Vaste gebruiker
Nog steeds hetzelfde!
Ze smikkelt met smaak haar bakje leeg en gaat om 10 uur klaar staan voor een rondje door het bos...
Soms staat ze dan ineens stil en is met geen mogelijkheid vooruit te branden en dan even later komt ze je voorbij stuiven..
Wat ik me nog af vroeg... Ze is 2 keer naar de reu geweest, welke dag hou je nou aan als beide dekkingen goed gingen??
Ikzelf was met mijn "pups"3 weken te laat, misschien aardstralen die maken dat alles wat hier geboren moet worden extra lang binnen blijft..
Zijn honden vaak overtijd? Tot 67 dagen mag het, heb ik gelezen..
We wachten maar weer af, en knuffelen Taartje nog maar eens extra...
Groet,
Karin
Soms staat ze dan ineens stil en is met geen mogelijkheid vooruit te branden en dan even later komt ze je voorbij stuiven..
Wat ik me nog af vroeg... Ze is 2 keer naar de reu geweest, welke dag hou je nou aan als beide dekkingen goed gingen??
Ikzelf was met mijn "pups"3 weken te laat, misschien aardstralen die maken dat alles wat hier geboren moet worden extra lang binnen blijft..
Zijn honden vaak overtijd? Tot 67 dagen mag het, heb ik gelezen..
We wachten maar weer af, en knuffelen Taartje nog maar eens extra...
Groet,
Karin
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Als mensen mij vragen wanneer de teef uitgerekend is, zeg ik altijd de datum 9 weken na de tweede dekking.
Maar tegen het einde van de dracht, kan ze dus gaan bevallen op dag 63 van de eerste dekking, maar net zo goed ook op dag 63 na de tweede dekking. Daarbij blijft sperma nog een tijdje leven, dit kan 48 uur of meer zijn en dan kan de dracht dus nog een paar dagen langer duren. Allemaal theorie want er zijn ook honden die al met dag 59 bevielen, maar ook met 67 dagen.
Kortom, hou haar goed in de gaten en blijf rustig het kan nog even duren.
Was ze vandaag uitgerekend van de eerste dekking?
Maar tegen het einde van de dracht, kan ze dus gaan bevallen op dag 63 van de eerste dekking, maar net zo goed ook op dag 63 na de tweede dekking. Daarbij blijft sperma nog een tijdje leven, dit kan 48 uur of meer zijn en dan kan de dracht dus nog een paar dagen langer duren. Allemaal theorie want er zijn ook honden die al met dag 59 bevielen, maar ook met 67 dagen.
Kortom, hou haar goed in de gaten en blijf rustig het kan nog even duren.
Was ze vandaag uitgerekend van de eerste dekking?
- Brightstar
- Vaste gebruiker
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben benieuwdBrightstar schreef:Klopt, vandaag 63 dagen na de eerste dekking. De 2e dekking was twee dagen later, dus ergens in deze week zal Tara toch moeten beginnen...![]()
Vanacht gewoon in de gaten houden, al denk ik dat Tara niet er de hond voor is om haar eten voor die tijd te laten staan!!![]()
Groet,
Karin
- Brightstar
- Vaste gebruiker
Tjeez, is me dat schrikken!!
Vandaag om 12 uur duurt het 30 minuten voor Tara aan haar brokjes begint, en dan nog alleen maar omdat onze jongste dochter haar voert!!
Om 16 uur heeft ze niet eens naar haar eten gekeken..
Vanmorgen was ze erg brommerig, iemand wees naar haar van 4 meter afstand en liggend ging ze grommen!! :N:
Verder komt ze niet naar me toe als ik binnen kom, blijft liggen en hijgt, af en toe, alsof ze een stuk gerend heeft!!
Ze ligt nu op de zitzak met het buikje omhoog, mij strak aan te kijken...
Zou het kunnen dat ze is begonnen????
Ik....wacht het af.. Dan zal in de avond of nacht toch een pupje moeten verschijnen!
Groet,
Karin
Vandaag om 12 uur duurt het 30 minuten voor Tara aan haar brokjes begint, en dan nog alleen maar omdat onze jongste dochter haar voert!!
Vanmorgen was ze erg brommerig, iemand wees naar haar van 4 meter afstand en liggend ging ze grommen!! :N:
Verder komt ze niet naar me toe als ik binnen kom, blijft liggen en hijgt, af en toe, alsof ze een stuk gerend heeft!!
Ik....wacht het af.. Dan zal in de avond of nacht toch een pupje moeten verschijnen!
Groet,
Karin
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
niet eten?Brightstar schreef:Tjeez, is me dat schrikken!!
Ik....wacht het af.. Dan zal in de avond of nacht toch een pupje moeten verschijnen!![]()
Groet,
Karin
Het lijkt er sterk op, hou haar maar in de gaten het zal niet lang meer duren vermoed ik
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Contacteer:
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Brightstar
- Vaste gebruiker
Bedankt!! M'n slaapzakkie ligt klaar! Taar wil niet meer naar buiten en zit steeds haar onderkantje te likken!
Goede tekens, ik zal vannacht geen oog dichtdoen, maar voel me gesterk! dat er wellicht mensen zijn die in de nachtelijke uurtjes aan ons denken
Zodra ik meer weet of zie
, laat ik het weten!!
Groetjes,
Karin
Goede tekens, ik zal vannacht geen oog dichtdoen, maar voel me gesterk! dat er wellicht mensen zijn die in de nachtelijke uurtjes aan ons denken
Zodra ik meer weet of zie
Groetjes,
Karin
- Brightstar
- Vaste gebruiker
Pffff! Wat een nacht!
Tara heeft de hele nacht met tussenpozen liggen hijgen, vreselijk gegraven in het kleed, onder de tafel, op haar stoel, in de zitzak...
Af en toe wat zachte jankjes...
Om een uur of 4 pakte ze haar knuffelkip, en begon die af te likken en te koesteren tussen haar voorpootjes..
Maarrr, er is nog niets!
Ik moet zometeen de kids wakker maken voor school, hubbie is al weg!
Zul je zien dat er een pup ligt als ik thuis kom..
Ik laat Taar ff uit en dan toch maar aan de slag!
Gr.
Karin
Tara heeft de hele nacht met tussenpozen liggen hijgen, vreselijk gegraven in het kleed, onder de tafel, op haar stoel, in de zitzak...
Af en toe wat zachte jankjes...
Om een uur of 4 pakte ze haar knuffelkip, en begon die af te likken en te koesteren tussen haar voorpootjes..
Maarrr, er is nog niets!
Ik moet zometeen de kids wakker maken voor school, hubbie is al weg!
Zul je zien dat er een pup ligt als ik thuis kom..
Ik laat Taar ff uit en dan toch maar aan de slag!
Gr.
Karin
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer: