De konijnen zijn hier voor het husseltje en de labrador ook niet veilig.
En toch he pak...toch zijn het beide geen waakhonden

Moderator: moderatorteam
tuurlijk...Pak-de-bal schreef:jammer, dat er dan nooit bij staat , om wat voor een ras dit nou gaat:
Want ik zie ònze stabij's dit moordspel zéker niet doen :N:
want moord is het , gewoon for the kill gaan
het zullen wel weer stevige waakhonden geweest zijn, ik hoop niet dat hij ze terug krijgt
Ik heb ook zulke honden. Niet geschikt voor de jacht heet dat.Pak-de-bal schreef:er liep laatst een muisje over het pad, vlak voor Bauke;... dus mooier kan hij het niet vangenHanneke2 schreef:Lieverd, een beetje jachthond schudt een paar cavia's en kippen vrolijk dood en doet dat zonder dat er iets van agressie aan te pas komt. Ik heb godzijgeloofd Disney-honden die geen andere beessies doodmaken, maar als ik normale podenco's had gehad zouden ze ook een bloedbad aanrichten tuissen allemaal van dat prooidiergebeuren.
Dus tuurlijk mogen die honden weer naar huis, allemaal natuurlijk gedrag, en geen enkele aanwijzing dat ze gevaar vormen voor niet-prooidieren.
maar hij keek er naar en deed nietswel even met zijn neus er bovenop om te ruiken, maar verder niets
hoe verklaar je dat dan?![]()
.......voor een echte jachthond en geen agressie waakhond ( zoals deze honden waren)?
Hmm, toch wel een terechte opmerking van Massam vind ik. Ze valt je niet persoonlijk aan, doch wijst op wat je eerder ooit gezegd hebt. Jij keurt het af als er bastaardhonden geboren worden terwijl rashonden zonder papieren helemaal niet beter zijn. Aangezien jouw Bauke een eigenschap vertoont die niet typerend is voor zijn ras, lijkt het erop dat jij andere mensen hebt veroordeelt op iets waarin je zelf geen haar beter bent. Bauke is gefokt als jachthond. Maar kennelijk geen jachtinstinct.Pak-de-bal schreef:wat is er met je ? .. nog dronken van gisteravond?massam schreef:hebben we het over jachthonden of over bauke?
misschien heb je hier wel het bewijs dat bauke alles behalve rastypisch is misschien dan toch geen stabij alleen maar een look alike.
even terug naar je topic laatst.. als een hond niet op een rashond lijkt is het broodfok toch?
klote voor je joh!![]()
in elke topic achtervolgt je mij met dit soort bestokingen![]()
een waarschuwing graag , .. want het is weer eens persoongericht en dat mag niet hier!
ik keur niets af, dan hebben jullie dat topic niet begrepen:iones schreef:Hmm, toch wel een terechte opmerking van Massam vind ik. Ze valt je niet persoonlijk aan, doch wijst op wat je eerder ooit gezegd hebt. Jij keurt het af als er bastaardhonden geboren worden .
Mijn 2 herders hebben ook nog nooit wat gebetenPak-de-bal schreef:nee, jôh, van Mickie mogen we dàt nooit meer opschrijven, dus ....doggy schreef:Beike nog nooitPak-de-bal schreef:
hoeveel honden hier hebben geen muis gevangen?
Maar als jou hond geen jacht instinct is terwijl het wel uit een jachtras komt. Dan is het toch een oeps?Pak-de-bal schreef:ik keur niets af, dan hebben jullie dat topic niet begrepen:iones schreef:Hmm, toch wel een terechte opmerking van Massam vind ik. Ze valt je niet persoonlijk aan, doch wijst op wat je eerder ooit gezegd hebt. Jij keurt het af als er bastaardhonden geboren worden .
ik keur wèl af, die zogenaamde 'oeps-nestjes", die eindeloze vermeningen van hondenrassen,
tewrijl je makkelijk je loopse teef even kan bij je houden
die luie houding van mensen met loopse teven, die dat niet doen, dus , dàt keurde ik af.
Beike hoeft van mij helemaal geen muis ofzo te vangen.Pak-de-bal schreef:nee, jôh, van Mickie mogen we dàt nooit meer opschrijven, dus ....doggy schreef:Beike nog nooitPak-de-bal schreef:
hoeveel honden hier hebben geen muis gevangen?
schandalig dat de van 2 cavia's 6 konijnen en 1 kip zo'n zaak wordt gemaakt terwijl katten gewoon mogen stropen en met hun speel met de prooi gedrag meer dierenleet veroorzaken dan al onze honden bij elkaardoggy schreef:Honden bijten dieren dood
Soest - De politie heeft zondagmorgen twee honden gevangen die kort daarvoor een aantal dieren hadden doodgebeten. Rond 08.05 uur werd de politie gewaarschuwd dat twee loslopende honden door de afrastering bij een woning op de Molenstraat waren gebroken en een aantal dieren waaronder twee cavia’s, zes konijnen en een kip hadden doodgebeten.
Twee schapen, die ook op het terrein liepen, hadden zich verborgen in een openstaande schuur en ontsnapten op die manier aan hun mogelijk noodlot.
Omdat de honden voorzien waren van een kokertje waarop de adresgegevens van de eigenaren stond vermeld werden zij ontboden aan het politiebureau. Eén van de eigenaren, een 41-jarige inwoner van Grootschermer, vertelde dat beide honden op een afgesloten terrein op de Beukenlaan liepen en kennelijk kans hadden gezien om te ontsnappen. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt. De honden zijn inbeslaggenomen en justitie beslist over de teruggave.
workingdog schreef:iddMickie schreef: Je kunt zelfs concluderen dat Bauke daarom geen rastypische Stabij is want een Stabij hoort jachtinstinct te hebben.