Podenji schreef:
sja en wat ik zo mooi vind aan basenjis: kleiner formaat, maar op en top spieren en kracht, en weer die uitstralinghet zijn net mensjes af en toe, duizenden gezichtsuitdrukkingen, heerlijk
ze zijn gewoon raar
Moderator: moderatorteam

Haha, dat is ook wel heeeeeel soft en braaf inderdaadMARC_S schreef:Ik hou van honden die niet extreem soft zijn. Dat vind ik ergens karakterloos. Kan ze wel waarderen maar voor mij doet het niet veel. Wij kregen een golden te logeren vroeger en die hond luisterde altijd, was tegen alles en iedereen lief en kon met elke hond. Je hoefde alleen maar de deur uit te gaan en te gaan wandelen zonder riem en die hond deed nooit iets onverwachts of raars. Ik vond dat saai en erg weinig uitdaging. Die hond ging binnen ook nog de hele tijd vanzelf in haar mand liggen :N: Alsof je geen hond had. Apporteren was het enige dat ik leuk vond om met die hond te doen, verder hoefde ik niet eens te weten of ze wel of niet mee was want ze was toch vanzelf braaf en in de buurt :N:
Nu ik met twee teefjes loop valt het me best op inderdaad hoe ik met Moos gewoon soms gedoe had puur omdat hij een reu was.Ik hou van honden die pit en potentie tonen. Die iets hebben wat een drive genoemd kan worden en die er vooral voor mij zijn en niet iedereen. Vandaar dat ik vooral voor de herders val denk ik. Dat vind ik een uitdaging en ik vind ze lief, gehoorzaam maar wel een hand vol en je kan er ook wat extremer mee gaan dan met de gemiddelde hond die daarvoor wat karakter en ruggengraat mist. Mist hij dat niet dan mist hij werklust en dan heb je een hond met karakter die niks wil doen. Ook niks voor mij. Als het alleen aan mij zou liggen kwamen hier alleen nog maar herders binnen en dan liefst geen reuen maar teven. Vind ik veel prettiger dan de reuen ivm hun eeuwige gezeik met andere honden en tegen bomenAls je een reu perfect opvoedt wordt hij wel gepakt door de reu van iemand anders die dan de boel weer verpest. Dus liever geen reu hier.
![]()

Is dit geen echte hond dan in mn onderschrift?Ellen. schreef:Ik vind veel hondjes die kleiner zijn als een kooiker gewoon niet mooi,
ik houd niet van kleine hondjes omdat ik graag een hond zie.. een hond
met mooi sterk bot en niet zo iel.
.
maar daar heb je nog behoorlijk wat vacht op waardoor ze dikker of minder dun lijken.Nanna schreef:Charles is een windhond, en op het ogenblik voor het mooi te dikInge schreef:
Ik heb weinig tot niets met windhonden, ik zou de neiging hebben hen dikker te voeren, ze ogen altijd zo enorm mager![]()

Wat ik dus zei eigenlijk is dat ik echt niet van kleine hondjes houd overPodenji schreef:podencos ibicenco,sja , zucht , zwijmel, ben dr al verliefd op sinds ik 9 ben, hun aristocratie, de ogen die dwars door je heen kijken, de sierlijkheid en toch dat "boerse" , de uitstraling![]()
zoiets dan?Ellen. schreef:Ik vind veel hondjes die kleiner zijn als een kooiker gewoon niet mooi,
Mee eensNanna schreef:Ik zie ook niet zo dat meegaande zachtaardige honden "geen karakter" hebben en in hun riem hangende en krijsende figuren dan blijkbaar wèl![]()
Qua karakter zal ik NOOIT iets anders willen dan gewoon aardige honden. Geen gegrauw, gevecht, gesnauw. Gewoon aardig, normaal en sociaal.
Hyper gedoe en extreme werklust zit ik ook al niet op te wachten, aan die behoefte wil ik nl. niet tegemoetkomen (geen zin) dus ik schaf me zo een hond ook niet aan.
Kortom, ik wil een hond die wel wat eigenwijs is, maar verder gewoon prima te handlen is in een groep én met andere honden.
Ik wandel namelijk graag en veel, en dat doe ik voor mijn ontspanning en niet om mijn stresshormonen tegen het plafond te jagen

Hmm.. ik vind terriers vaak niet mooi.. en jouw hondje, ja ik moet eerlijkfes/lou schreef:Is dit geen echte hond dan in mn onderschrift?Ellen. schreef:Ik vind veel hondjes die kleiner zijn als een kooiker gewoon niet mooi,
.
Bone zat, absoluut niet iel, een pittig karakter en toch handzaam van formaat met haar 29 cm.
Verder ben ik weg van honden die functioneel gebouwd zijn, geen enorma lappen huid, kromme potn, korte neuzen etc.....
das dan weer net jammerEllen. schreef:Hmm.. ik vind terriers vaak niet mooi.. en jouw hondje, ja ik moet eerlijkfes/lou schreef:Is dit geen echte hond dan in mn onderschrift?Ellen. schreef:Ik vind veel hondjes die kleiner zijn als een kooiker gewoon niet mooi,
.
Bone zat, absoluut niet iel, een pittig karakter en toch handzaam van formaat met haar 29 cm.
Verder ben ik weg van honden die functioneel gebouwd zijn, geen enorma lappen huid, kromme potn, korte neuzen etc.....
zijn, vind Jacks gewoon vaak te klein en heb er echt niks mee, dus vind het
ook lastig om echt goed te kunnen zien wat nou een mooie Jack is..
maar jouw hond vind ik echt een mannelijke (?)uitstraling hebben..
Wat het hondje dan ook wel weer mooi maakt..

hij kan ook heel lullig kijkenEllen. schreef:Wat ik dus zei eigenlijk is dat ik echt niet van kleine hondjes houd over
het algemeen. Maar als ik dan een klein hondje zie, moet hij wel de
uitstraling hebben als de hond hierboven, ik vind dit hond je een mooi
robuust structuur hebben. Hij staat ook echt prachtig. Maar grote honden
hebben bij mij toch een voorkeur

Echt wel, hij kijkt nog net zo stoer als dat ie zelf denkt dat ie isPodenji schreef:hij kan ook heel lullig kijkenEllen. schreef:Wat ik dus zei eigenlijk is dat ik echt niet van kleine hondjes houd over
het algemeen. Maar als ik dan een klein hondje zie, moet hij wel de
uitstraling hebben als de hond hierboven, ik vind dit hond je een mooi
robuust structuur hebben. Hij staat ook echt prachtig. Maar grote honden
hebben bij mij toch een voorkeureigenlijk is tie helemaal niet zo stoer als ie zelf denkt
![]()
Ik had al een groot vermoeden en wilde het ook eigenlijk wel zeggen, maarmassam schreef:gejat van podenji's site:
het zijn basenji's
*grote grijns*yamie schreef:das dan weer net jammerEllen. schreef:Hmm.. ik vind terriers vaak niet mooi.. en jouw hondje, ja ik moet eerlijkfes/lou schreef:Is dit geen echte hond dan in mn onderschrift?Ellen. schreef:Ik vind veel hondjes die kleiner zijn als een kooiker gewoon niet mooi,
.
ik bedoelde ook niet dat het jammer was dat ze een mannelijke uitstraling heeft ( wat ik niet helemaal zo vind trouwens hoor) mijn "das dan weer jammer"was bedoeld op ellen, ze begon zo goed en toen.....fes/lou schreef:*grote grijns*yamie schreef:das dan weer net jammerEllen. schreef:Hmm.. ik vind terriers vaak niet mooi.. en jouw hondje, ja ik moet eerlijkfes/lou schreef: Is dit geen echte hond dan in mn onderschrift?
Klopt, Zarah is een teef, maar wel een hele bonk teef om het zo maar te zeggen![]()
Haar karakter is wel typisch vrouwelijk.
Heb jij haar al eens live gezien Noor?
Deze hond heeft het niet verkeerd gedaan op shows, en in al die tijd heb ik idd een keer de opmerking gehad dat ze een fractie vrouwelijker had mogen zijn, voor de rest was het gemiddelde commentaar een krachtig gebouwde teef![]()
ik weet het al járen zekerEllen. schreef: Ik had al een groot vermoeden en wilde het ook eigenlijk wel zeggen, maar
was te onzeker over mijn opmerking, omdat ik die kleurslag nog nooit
in het echt bij een Basenji gezien heb, maar ik vond de uitstraling en de
structuur van het hondje echt een Basenji. Maar nu weet ik het zeker!
Prachtig
En onder andere daarom ben ik ook helemaal weg van de flatcoatedstarfleet schreef:Ik houd van een normale hondenkop, een wat langere vacht, een vriendelijk wuivende pluimstaart en vooral van die lieve ogen. Buffy voldoet daar goed aan, maar ook verschillende Borders. Collies, Shelties, Goldens, etc. Uiteindelijk val ik op lieve ogen, dan mag de hond gerust wat minder mooi zijn.
Ik houd niet van grote bekken met hanglippen. Ik vind de koppen van de meeste Mollossers echt niet mooi en toch kan ik wel op zo'n hond vallen als die een hele lieve kop heeft waar geen kwaad in zit.
Anne
Die heeft ook op mijn lijstje gestaan sinds ik het ras ken. Ik vond ze alleen te groot om er zelf een aan te schaffen. Inmiddels heb ik daar heel andere ideeën over en zou ik een grote teef nemen (Ouderwetse Collie, Flatcoated, Golden) met een Kooikertje erbij later.Ellen. schreef:En onder andere daarom ben ik ook helemaal weg van de flatcoatedstarfleet schreef:Ik houd van een normale hondenkop, een wat langere vacht, een vriendelijk wuivende pluimstaart en vooral van die lieve ogen. Buffy voldoet daar goed aan, maar ook verschillende Borders. Collies, Shelties, Goldens, etc. Uiteindelijk val ik op lieve ogen, dan mag de hond gerust wat minder mooi zijn.
Ik houd niet van grote bekken met hanglippen. Ik vind de koppen van de meeste Mollossers echt niet mooi en toch kan ik wel op zo'n hond vallen als die een hele lieve kop heeft waar geen kwaad in zit.
Anne
Een reu mag voor mij ook best een beetje stoer zijn, moet zelfs eigenlijk, maar dat op stramme poten met zo'n afgemeten kwispel op andere honden aflopenInge O schreef:een beetje patsen zit ik helemaal niet mee zolang ze daarin maar goed te sturen blijven en er niet vervelend door worden. een beetje neppatsen dus.
zie je wel, jij kan er best een jackie bij hebbenInge O schreef:ik houd niet van : platneuzen, rimpels, overmatig lomp gebouwd, abnormaal grote of kleine ogen, staartloos, hanglippen, mega-oren en korte poten.
centenbakkies vind ik afschuwelijk :N:.
om een hond mooi te vinden moeten hij makkelijk en mooi kunnen bewegen, lenig zijn, met een strakke huid, kortharig of langharig maar geen overmatig lang haar.
qua karakter mag er liefst wat pit inzitten gecombineerd met wat eigenwijsheid maar niet zodanig dat ze totaal geen oog meer hebben voor de baas. een beetje patsen zit ik helemaal niet mee zolang ze daarin maar goed te sturen blijven en er niet vervelend door worden. een beetje neppatsen dus.