Ik ga eens op zoek

Moderator: moderatorteam
Vraag eens bij de mensen van de behendigheidswedstrijdenMarie-Josée schreef:Frenk en Ranetje, ik begrijp het volkomenPunt is dat wij eigenlijk alle vrije tijd die we hebben besteden aan wandelingen in de natuur en daar lopen nu eenmaal veel honden gewoon los, ik ga in de toekomst met Tomas eens wat vaker de bewoonde wereld in en misschien dat we daar beter kunnen trainen.Als zo'n halstertje Tomas zou kunnen helpen zou ik dat zeker liever gebruiken dan een halti of gentle leader want dan heb ik teveel schrik dat Tomas zichzelf beschadigt.
Ik ga eens op zoek
http://www.dursydog.nl/popups/grote-fot ... ntFotoNr=1Inge O schreef:er schijnt toch ook een soort anti-trek-tuigje te zijn (nee, niét de versie die alles stukschuurt in de oksels) waarvan de clou erin zit dat het bevestigingsoog voor de lijn vooraan (dus op de borstkas) zit? kent iemand dat?
Ja en daar zit zijn zwaartepunt dus heb je als baas de meeste kracht/zeggenschap.Toevallig gebeurde dat gisteren per ongeluk bijna op die manier, er kwam een auto langs met gillende honden en Tomas wilde uitvallen maar lag ineens beduusd op z'n zij; de riem zat voor zijn borst door.Hij was daarna heel braafInge O schreef:ja, dat zou de idee zijn : de hond zou zichzelf als het ware 'omdraaien' - technisch gezien kan ik er me wel iets bij voorstellen - door te trekken komt hij toch dwars te staan met zo'n oog vooraanMarie-Josée schreef:Wat moet ik me voorstellen bij het bevestigingspunt op de borstkas, haal je dan de hond uit z'n evenwicht?
Want zijn kop kan natuurlijk nog steeds richting vermeende bedreiging draaien.?
Als je Tomas dan maar aandelen geeftInge O schreef:Marie-Josée schreef:Ja en daar zit zijn zwaartepunt dus heb je als baas de meeste kracht/zeggenschap.Toevallig gebeurde dat gisteren per ongeluk bijna op die manier, er kwam een auto langs met gillende honden en Tomas wilde uitvallen maar lag ineens beduusd op z'n zij; de riem zat voor zijn borst door.Hij was daarna heel braafInge O schreef:ja, dat zou de idee zijn : de hond zou zichzelf als het ware 'omdraaien' - technisch gezien kan ik er me wel iets bij voorstellen - door te trekken komt hij toch dwars te staan met zo'n oog vooraanMarie-Josée schreef:Wat moet ik me voorstellen bij het bevestigingspunt op de borstkas, haal je dan de hond uit z'n evenwicht?
Want zijn kop kan natuurlijk nog steeds richting vermeende bedreiging draaien.?
ik ga dit op de markt brengen - ik word rijk![]()
.
Lang leve de halfchecksrenee-uk schreef:Ik had mijn dh pup al heel gauw aan een slipketting, alleen stond die nooit op slip.Whitefang87 schreef:mij werd ook geadviseerd mijn pup alvast een slipketting om te doenecht niet wijs
Zn haar brak af van het leren halsbandje en dat vond ik ook weer niet nodig, dus een slipketting met grote schakels gekocht.
Niks geen problemen mee gehad en het was ook niks niet zielig.
Waarvoor gebruik je die?jidde schreef:Lang leve de halfchecksrenee-uk schreef:Ik had mijn dh pup al heel gauw aan een slipketting, alleen stond die nooit op slip.Whitefang87 schreef:mij werd ook geadviseerd mijn pup alvast een slipketting om te doenecht niet wijs
Zn haar brak af van het leren halsbandje en dat vond ik ook weer niet nodig, dus een slipketting met grote schakels gekocht.
Niks geen problemen mee gehad en het was ook niks niet zielig.(hoewel sommige dat ook zielig vinden bij een pup van 3 maanden)
Als halsbandWhitefang87 schreef:Waarvoor gebruik je die?jidde schreef:Lang leve de halfchecksrenee-uk schreef:Ik had mijn dh pup al heel gauw aan een slipketting, alleen stond die nooit op slip.Whitefang87 schreef:mij werd ook geadviseerd mijn pup alvast een slipketting om te doenecht niet wijs
Niks geen problemen mee gehad en het was ook niks niet zielig.(hoewel sommige dat ook zielig vinden bij een pup van 3 maanden)
Het ding heet nou eenmaal een slipketting.Frenk schreef:Als 'ie niet op slippen staat, dan is het toch ook geen slipketting, maar gewoon een metalen halsband met schakelsrenee-uk schreef:Ik had mijn dh pup al heel gauw aan een slipketting, alleen stond die nooit op slip.Whitefang87 schreef:mij werd ook geadviseerd mijn pup alvast een slipketting om te doenecht niet wijs
Ik heb een half-check gehad voor Luca, maar ik kon dr niet mee uit de voeten, het ding draaide elke keer behalve als ie zo strak zat dat ie geen lucht kreeg en dat is volgens mij ook niet de bedoeling loljidde schreef:Lang leve de halfchecksrenee-uk schreef:Ik had mijn dh pup al heel gauw aan een slipketting, alleen stond die nooit op slip.Whitefang87 schreef:mij werd ook geadviseerd mijn pup alvast een slipketting om te doenecht niet wijs
Het ging hier niet over de naam, maar over de actierenee-uk schreef:Het ding heet nou eenmaal een slipketting.Frenk schreef:Als 'ie niet op slippen staat, dan is het toch ook geen slipketting, maar gewoon een metalen halsband met schakelsrenee-uk schreef:Ik had mijn dh pup al heel gauw aan een slipketting, alleen stond die nooit op slip.Whitefang87 schreef:mij werd ook geadviseerd mijn pup alvast een slipketting om te doenecht niet wijs
Dat je hem ook anders kunt gebruiken is een tweede.
Wat jij bedoelt is een U-lead en is niet hetzelfde als wat op het plaatje staat. Het is een tuigje waarbij de riem voor, op de borst, vastgehaakt wordt waardoor de hond zichzelf inderdaad uit evenwicht trekt als hij trekt. Hoofd verder helemaal vrij en onbelast. Bij ons op de hondenschool waren er een paar honden, die er op liepen, op aanraden van de trainer, en dat ging heel erg goed. Ik ga er toevallig vanavond zelf eentje halen, omdat mijn hond toch ook wel dol is op in de riem hangen op allerlei momenten. Ben erg benieuwd hoe het bij haar gaat werken.Inge O schreef:er schijnt toch ook een soort anti-trek-tuigje te zijn (nee, niét de versie die alles stukschuurt in de oksels) waarvan de clou erin zit dat het bevestigingsoog voor de lijn vooraan (dus op de borstkas) zit? kent iemand dat?
Ik vind de meeste tuigjes best duur, dus of het een goedkopere oplossing is, weet ik zo net nog niet. Maar misschien wel multifuctioneler, ik weet bijvoorbeeld niet (en denk ook van niet) of je met zo'n U-lead wel kunt fietsen met je hond (meteen even vragen zo). Dus dan zou je al twee verschillende tuigjes moeten hebben. En ik weet ook niet of een 'gewoon' tuigje misschien meer zou schuren als je het op een andere manier gebruikt.Moos schreef:Ik heb volgens mij weleens gelezen van mensen die bij een gewoon tuigje (bijvoorbeeld RogzforDogz) wat op de borst een ringetje heeft de riem daaraan vastmaken. Is hetzelfde idee denk ik, alleen wellicht goedkoper? En hier in de buurt in ieder geval makkelijker aan te komen.
Ja, ik zie het. Dat bij de gewone tuigjes is dan denk ik echt alleen gebaseerd op het idee dat de hond zichzelf achterstevoren trekt als hij trektInge O schreef:het kan zeker dat dat ook werkt (ik wist niet eens dat er tuigjes waren met een ring vooraan), maar als je hier kijkt luistert het precies wel nauw waar bepaalde riemen liggenMoos schreef:Ik heb volgens mij weleens gelezen van mensen die bij een gewoon tuigje (bijvoorbeeld RogzforDogz) wat op de borst een ringetje heeft de riem daaraan vastmaken. Is hetzelfde idee denk ik, alleen wellicht goedkoper? En hier in de buurt in ieder geval makkelijker aan te komen..
Er zit ook geen echte ring vooraan, maar een driehoekig ijzeren dingetje (snap je?Inge O schreef:heb net even bij RogzforDogz gekeken maar kan daarbij niks zien van een ring vooraan? het waren ook wel heel onduidelijke foto'sMoos schreef:Ja, ik zie het. Dat bij de gewone tuigjes is dan denk ik echt alleen gebaseerd op het idee dat de hond zichzelf achterstevoren trekt als hij trektInge O schreef:het kan zeker dat dat ook werkt (ik wist niet eens dat er tuigjes waren met een ring vooraan), maar als je hier kijkt luistert het precies wel nauw waar bepaalde riemen liggenMoos schreef:Ik heb volgens mij weleens gelezen van mensen die bij een gewoon tuigje (bijvoorbeeld RogzforDogz) wat op de borst een ringetje heeft de riem daaraan vastmaken. Is hetzelfde idee denk ik, alleen wellicht goedkoper? En hier in de buurt in ieder geval makkelijker aan te komen..
.
oh ja, alweer vergeten; ze gaat natuurlijk meteen stoppen met trekkenInge O schreef: ja, áls het zo is dat een zenuw daar echt in de verdrukking zou komen is het niet zo leuk.
maar.....als hij helemaal niks verkeerds voelt als hij niet trekt en het trekken ook daadwerkelijk laat is er weer niks aan de hand natuurlijk - dan wordt hij (niet zoals bij een halti) nergens door gehinderd.
overigens denk ik nog steeds dat het uit balans trekken het belangrijkste is.
Ja hoor, riem eraf en spelen maar. Vanochtend zijn we naar het veld naast het huis gewandeld, mijn man was erg onder de indruk van hoe relaxed ze liep. Het is misschien ook nog wel een beetje wennen voor haar, maar het lijkt toch echt alsof het kwartje is gevallen: als ik trek, sta ik niet meer goed op mijn benen. Op het veld was een Terveurnse herder waar ze geweldig mee speelt (zijn allebei van flink de beuk erin) en het tuigje hindert dan helemaal niet; het werkt alleen maar door de riem. Ze heeft gezwommen, gerend en alles gedaan wat ze het liefste doet en daarna zijn we weer KEURIG naar huis gelopen. Ik vind dat je er wel echt blij van wordt en beloning zeker op zijn plaats is.Madelief schreef: Mag je met dit tuigje ook de hond aflijnen en lekker laten spelen/rennen, zwemmen etc? Lijkt me wel toch?? Of is het alleen een aangelijnde wandeling tuig, en moet je als je in het park, bos, strandpaviljoen, whatever aangekomen bent, het tuig verwijderen?
dat zie ik toch anders... zie vetgedrukte post bovenaan waar ik op reageerdeFrenk schreef:Het ging hier niet over de naam, maar over de actierenee-uk schreef:Het ding heet nou eenmaal een slipketting.Frenk schreef:Als 'ie niet op slippen staat, dan is het toch ook geen slipketting, maar gewoon een metalen halsband met schakelsrenee-uk schreef: Ik had mijn dh pup al heel gauw aan een slipketting, alleen stond die nooit op slip.
Dat je hem ook anders kunt gebruiken is een tweede.
Het is geen kwestie van anders zien, maar de rest van het topic lezenrenee-uk schreef:dat zie ik toch anders... zie vetgedrukte post bovenaan waar ik op reageerde
Ik snap het probleem ook niet zo goed hoor. Zoals jij hem gebruikt is het simpelweg geen SLIPketting. En daar hadden wij het wel over. Dus waarom jij je aangesproken voeltWhitefang87 schreef:ja precies. en ik had het dus over wel op de slipstand en dat voor een pup vind ik belachelijk.Frenk schreef:Als 'ie niet op slippen staat, dan is het toch ook geen slipketting, maar gewoon een metalen halsband met schakelsrenee-uk schreef:Ik had mijn dh pup al heel gauw aan een slipketting, alleen stond die nooit op slip.Whitefang87 schreef:mij werd ook geadviseerd mijn pup alvast een slipketting om te doenecht niet wijs
Als halsband inderdaad. Ik vind een halsband erg lelijk staan bij een duitse herder vandaarWhitefang87 schreef:Waarvoor gebruik je die?jidde schreef:Lang leve de halfchecksrenee-uk schreef:Ik had mijn dh pup al heel gauw aan een slipketting, alleen stond die nooit op slip.Whitefang87 schreef:mij werd ook geadviseerd mijn pup alvast een slipketting om te doenecht niet wijs
Ik heb hem gevonden, deze linkInge O schreef:er schijnt toch ook een soort anti-trek-tuigje te zijn (nee, niét de versie die alles stukschuurt in de oksels) waarvan de clou erin zit dat het bevestigingsoog voor de lijn vooraan (dus op de borstkas) zit? kent iemand dat?
Yep, die heb ik besteldS@ndr@ schreef:Ik heb hem gevonden, deze linkInge O schreef:er schijnt toch ook een soort anti-trek-tuigje te zijn (nee, niét de versie die alles stukschuurt in de oksels) waarvan de clou erin zit dat het bevestigingsoog voor de lijn vooraan (dus op de borstkas) zit? kent iemand dat?
http://www.hondenspul.nl/N_frame.html?h ... t_171.html