Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvoeding is maar alles

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Addy schreef:
alm@ schreef:Ik 'eis' toch wel een aantal dingen van mijn honden. Maar dat eisen gebeurt pas als ze volledig snappen wat de bedoeling is en het zonder dwang of druk is aangeleerd (dat zit ook niet in mij). Ik wil graag dat ze meteen komen als ik roep en dat ik bijvoorbeeld niet doormidden gespleten word als ze aan de lijn een kat zien wegspurten. Ze kennen een heleboel commando's maar dat komt omdat zij en ik het leuk vinden om dingen aan te leren. Verder mogen ze lekker hond zijn :ok:
Niks mis mee, van Barf verwacht ik ook meer dan van bijv. Pommetje Terror, dat heeft puur met ras en karakter te maken :wink:
Dat is waar. Als ik de dingen die ik nu van mijn honden eis, vroeger van mijn Chow's had geeist, had ik een hele dikke beledigde middelvinger gekregen :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

alm@ schreef:
Addy schreef:
alm@ schreef:Ik 'eis' toch wel een aantal dingen van mijn honden. Maar dat eisen gebeurt pas als ze volledig snappen wat de bedoeling is en het zonder dwang of druk is aangeleerd (dat zit ook niet in mij). Ik wil graag dat ze meteen komen als ik roep en dat ik bijvoorbeeld niet doormidden gespleten word als ze aan de lijn een kat zien wegspurten. Ze kennen een heleboel commando's maar dat komt omdat zij en ik het leuk vinden om dingen aan te leren. Verder mogen ze lekker hond zijn :ok:
Niks mis mee, van Barf verwacht ik ook meer dan van bijv. Pommetje Terror, dat heeft puur met ras en karakter te maken :wink:
Dat is waar. Als ik de dingen die ik nu van mijn honden eis, vroeger van mijn Chow's had geeist, had ik een hele dikke beledigde middelvinger gekregen :mrgreen:
:mrgreen:

Het is denk ik ook inderdaad afhankelijk van de hond, en ook van wat de hond leuk vindt.
Van Saar 'eis' ik dat ze komt als ik roep en dat ze netjes meehobbeld. Meer niet. Ik kan ook niet meer van haar willen of verwachten, want dat zou volkomen oneerlijk tegenover haar zijn.
Van Vera 'eis' ik ook dat ze komt als ik roep en netjes meehobbeld, maar met haar oefen ik ook volgen, apporteren, en andere dingetjes. Gewoon omdat ze het heel erg leuk vindt om met de baas samen op die manier (trainen) bezig te zijn.
Zou ik van haar niet meer willen dan alleen maar netjes meehobbelen zou ik haar ook weer tekort doen.

Van beide wil ik natuurlijk ook graag sociaal acceptabel gedrag, maar dat lijkt me vrij logisch :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Moos op 12 okt 2008 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

alm@ schreef:
Addy schreef:
Precies en dat is ook mijn punt, mensen zouden eens wat meer moeten kijken naar het ras i.p.v. iedere hond hetzelfde te verwachten en te beginnen met de cursussen :pffff:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Addy schreef:
Muk schreef:Maar ik kan mij voorstellen dat een politiehond (of een andere werkhond die ook daadwerkelijk voor dat werk gebruikt wordt) wel perfect moet luisteren. En daar is de opvoeding dus wel heel belangrijk, zo niet alles. Maar dat geldt voor een klein deel van alle honden, voor de huis- tuin- en keuken hondenmens is het minder belangrijk denk ik.
Maar schieten we niet tever door in onze opvoeding als we zelfs al verwachten dat pupsels niet reageren op bijv. loopse teefjes :mrgreen:
een hond van 6 maanden is geen pup meer in mijn ogen (tenminste niet de hondenrassen waar ik over het algemeen mee te maken heb), dat is een jonge hond.
En ja ik vind dat ze dan moeten luisteren, dus hierkomen als ik ze roep en aandacht voor mij hebben en niet voor iets anders. Meer vraag ik niet.

enne... ik zou niet weten wie mij zou moeten zeggen dat ik mn honden goed onder controle had want ik kom zo goed als niemand tegen :mrgreen: Nee daar doe ik het dus absoluut niet voor, wel voor de veiligheid van mn honden
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:Het is niet mijn idee van een hond, één die met 6 maanden perfect loopse teefjes kan negeren. Dat klinkt meer als een speelgoedhond/ machine.
Wat valt bij jou onder negeren?

overigens heb ik alleen met mn oudste hond puppycursus gedaan... dat doe ik dus niet... hier wordt direct met de volwassen honden tegelijk op het veld 'getraint'/gespeeld.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Ik kom best veel honden tegen (zo tijdens de wandelingen) waar niet bijster veel van verwacht wordt. Ze lopen of aan de riem of ze zijn los maar luisteren niet. En aan de baasjes in kwestie te zien verbaast ze dat niets! :mrgreen:

Van mijn eigen honden verwacht ik wel iets meer, hoewel, eigenlijk verwacht (nee, wens!) ik maar een ding: en dat is dat ze komen als ik roep. En dat gaat heel aardig. Oh nee, 'wacht' dat gaat ook altijd goed.
De rest is allemaal spielerij. Ze mogen gerust steekjes laten vallen. :wink:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Moos schreef: Gewoon omdat ze het heel erg leuk vindt om met de baas samen op die manier (trainen) bezig te zijn.
Dat hebben ze hier ook en daarom doe ik ook zoveel met ze (apart of samen). Ze vinden het geweldig :ok: Ik vind het ook onzin om dingen van een hond te verlangen die er gewoon niet inzitten. Ik had mijn Chow's bijvoorbeeld misschien met veel pijn en moeite kunnen leren apporteren maar ik weet zeker dat ik ze daar geen plezier mee had gedaan :wink:
Zit, dat ging nog nét maar daar moesten ze op dat moment wel de noodzaak van inzien :mrgreen:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Mijn honden zijn ontspannen en tevreden en dat geldt ook voor het vrouwtje :wink: Dat is iets wat ík dus heel belangrijk vind. Ze luisteren redelijk tot goed (Sun heel goed, Juul ook heel goed, behalve als ze aan het jagen is) en Bono wordt aan gewerkt. Die kan nu los zonder hem te peren en blijft ook in zicht. Echt scherp is hij nog niet maar daar zijn we mee bezig. Het belangrijkste vind ik dat ze vriendelijk zijn en goed sociaal met mens en dier. Dat Juul nog weleens de bosjes in schiet als ze een muis of haas ruikt, daar maak ik me dus niet druk om.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

malinois schreef:
Gollum schreef:Het is niet mijn idee van een hond, één die met 6 maanden perfect loopse teefjes kan negeren. Dat klinkt meer als een speelgoedhond/ machine.

overigens heb ik alleen met mn oudste hond puppycursus gedaan... dat doe ik dus niet... hier wordt direct met de volwassen honden tegelijk op het veld 'getraint'/gespeeld.
Nou ja, de manier waarop jij beschrijft hoe jouw honden naar je blijven luisteren met loopse teven in de buurt. Maar dat moet je niet als aanval zien hoor, is meer een kwestie van smaak. Ik hou er gewoon niet van, ik ben geen streng en ontzettend consequent baasje. En ik wil ook geen perfect luisterende hond, daar vind ik geen zak aan :19:

Puppencursus is meer iets voor mensen die nog helemaal geen kaas hebben gegeten van honden en uit zichzelf ook niet zoveel informatie opzoeken. Als je al honden hebt opgevoed en je hebt zelfs een roedel heeft het weinig nut meer om een puppencursus te volgen :wink:
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Addy schreef:
alm@ schreef:
Addy schreef:
Precies en dat is ook mijn punt, mensen zouden eens wat meer moeten kijken naar het ras i.p.v. iedere hond hetzelfde te verwachten en te beginnen met de cursussen :pffff:
Dat is dus wat hier gebeurd. Myra vind het helemaal geweldig als ze iets voor je kan doen en Timo die kijkt je een keertje aan als je roept en je ziet hem denken 'ja hallo je ziet toch dat ik nog druk bezig ben, je wacht maar ffkes op mij'.

@Addy, dank je! Dré en ik zeiden het toevallig gister nog tegen elkaar.
Addy

Muis.. schreef:@Addy, dank je! Dré en ik zeiden het toevallig gister nog tegen elkaar.
het valt enorm op, helemaal geweldig :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:
malinois schreef:

Nou ja, de manier waarop jij beschrijft hoe jouw honden naar je blijven luisteren met loopse teven in de buurt. Maar dat moet je niet als aanval zien hoor, is meer een kwestie van smaak. Ik hou er gewoon niet van, ik ben geen streng en ontzettend consequent baasje. En ik wil ook geen perfect luisterende hond, daar vind ik geen zak aan :19:

Puppencursus is meer iets voor mensen die nog helemaal geen kaas hebben gegeten van honden en uit zichzelf ook niet zoveel informatie opzoeken. Als je al honden hebt opgevoed en je hebt zelfs een roedel heeft het weinig nut meer om een puppencursus te volgen :wink:
Ook bij mn 1e hond vond ik het al 10 x niks... dat was ook de reden om er niet meer heen te gaan met mn volgende honden. Ook al waren dit een ander ras dan de eerste en liep ik met de rest toen inmiddels bij een africhtingsvereniging.
Teveel pups, het losgooien vooraf, ongelijke groottes (rottweilerpups met JR pups) etc. dat vond ik al niks. :wink: Daarnaast het leren zitten en af... dat hoef ik niet met een pup van 12 weken... :wink:

Wat betreft het loopse teven gebeuren, ja, als ik op het veld loop moet hij luisteren al valt er een vliegtuig uit de lucht bwv spreken. Hij mag best klapperen, helemaal niet erg maar hij loopt daar met mij en moet ten alle tijde aandacht voor mij hebben. (onder het appelgedeelte).
Hoelang is geheel van de hond afhankelijk. Hoever hij is op dat moment.

Heb weleens gezien dat er een grote wedstrijd gehouden werd naast een voetbalveld. Kwam er midden tijdens het appel een bal vanaf een ander veld over de tribune heen op het veld terecht...
honden moeten op dat moment aandacht blijven houden voor hun baas, en het afleggen met afleiding was ditmaal dus een heel belangrijk onderdeel :mrgreen:

Buiten het veld moet hij gewoon hierkomen als ik hem roep.... ook bij loopse teven.
Dat is het enige wat ik van hem vraag en daar moet hij aan voldoen... zolang een hond niet op dat commando reageert komt hij hier niet los.

ps. ik zeg overigens nergens dat mn honden perfect luisteren... :mrgreen: want dan was ik klaar hoefde ik niks meer te doen. Maar hier is hier... :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het ligt er een beetje aan..... de één verwacht teveel, de ander te weinig (of te veel van een ander).

Vooral het 'honds zijn' dat mag niet meer, dat valt mij op. Een grom en het is een valse hond, een hond die niet met andere honden kan en 'o, wat heb jij een pech' :roll:
Bullshit, dat zijn honden en dat is hondengedrag. Wat dat betreft wordt er m.i. teveel van een hond verwacht, altijd lief zijn, bah!
Ik ben ook niet altijd lief :pffff:

Qua training vind ik het over het algemeen wel meevallen, ik ken niet veel honden die super gedrild zijn.
Mijn honden ook niet.... ja Kaya luistert echt behoorlijk goed, maar dat ligt ook aan haar karakter en enorme baasgerichtheid. Die kan je praktisch alles leren en ze vindt het hartstikke leuk.
Puch vindt er allemaal geen hol aan en luistert een stuk minder. So be it, soms lastig en we werken eraan, maar niet tot 'drillens' aan toe.
Van de week lag hij nog uitgebreid in een koeienvlaai te rollen.... ik wilde dat ik mijn fototoestel bij me had gehad :smile: Vooral ook toen Pieter hem daarna zonder pardon in de sloot gooide :F:
Nee, daar maak ik me allemaal niet zo druk om... een beetje etteren mag best.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:Het ligt er een beetje aan..... de één verwacht teveel, de ander te weinig (of te veel van een ander).

Vooral het 'honds zijn' dat mag niet meer, dat valt mij op. Een grom en het is een valse hond, een hond die niet met andere honden kan en 'o, wat heb jij een pech' :roll:
Bullshit, dat zijn honden en dat is hondengedrag. Wat dat betreft wordt er m.i. teveel van een hond verwacht, altijd lief zijn, bah!
Ik ben ook niet altijd lief :pffff:
en dat mag bij mij juist wel weer... :wink:
Mijn honden mogen laten merken als ze het ergens niet mee eens zijn, maar ook als ze een andere hond niet mogen... en dan heb ik het niet over uitvallen maar een grom of snauw is niks mis mee.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Caro. schreef:
Qua training vind ik het over het algemeen wel meevallen, ik ken niet veel honden die super gedrild zijn.
Ik ook niet :mrgreen: Maar ik zie wel bazen die hun hond behandelen alsof ze super gedrild zijn terwijl de hond daar duidelijk een ander idee over heeft :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Addy

Moos schreef:
Caro. schreef:
Ik ook niet :mrgreen: Maar ik zie wel bazen die hun hond behandelen alsof ze super gedrild zijn terwijl de hond daar duidelijk een ander idee over heeft :mrgreen: :wink:
wat een uiterst correcte weergave :smile: :smile: :smile:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Caro. schreef:Het ligt er een beetje aan..... de één verwacht teveel, de ander te weinig (of te veel van een ander).

Mee eens. Grommen? Corrigeren? Dat mag niet hoor..... :roll:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik train nu best veel met Baco, Ik heb ontdekt dat het trainen met handgebaren heel goed werkt, we doen een aantal basiscommando's en dat gaat goed, alleen het zit voor een zebrapad valt niet mee, want auto's gaan wachten en Baco zwabbert heel langzaam naar beneden tot hij zit en onderwijl gebaar ik naar de auto's rij maar door hoor. :mrgreen:
Het commando naast betekent bv niet snuffelen en gewoon doorlopen, volgen zoals een herder dat doet is niet voor Baco weggelegd en dat hoeft ook niet, maar niet trekken aan de riem vind ik wel belangrijk.

Groetjes Els
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

billy schreef:alleen het zit voor een zebrapad valt niet mee, want auto's gaan wachten en Baco zwabbert heel langzaam naar beneden tot hij zit en onderwijl gebaar ik naar de auto's rij maar door hoor. :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:
Ik zie het helemaal voor me :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
billy
Erelid

Jaap* schreef:
billy schreef:alleen het zit voor een zebrapad valt niet mee, want auto's gaan wachten en Baco zwabbert heel langzaam naar beneden tot hij zit en onderwijl gebaar ik naar de auto's rij maar door hoor. :mrgreen:
We doen het soms ook naast het zebrapad en dan nog stoppen ze :mrgreen:
Baco kijkt dan zo van ja ja geduld :smile2:

Groetjes Els
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

billy schreef:Baco kijkt dan zo van ja ja geduld :smile2:
Hahahaha :smile:
Hé ....(tranen uit m'n ogen) wat een leuke hond :ok:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

malinois schreef:
Gollum schreef:
malinois schreef:

Ook bij mn 1e hond vond ik het al 10 x niks... dat was ook de reden om er niet meer heen te gaan met mn volgende honden. Ook al waren dit een ander ras dan de eerste en liep ik met de rest toen inmiddels bij een africhtingsvereniging.
Teveel pups, het losgooien vooraf, ongelijke groottes (rottweilerpups met JR pups) etc. dat vond ik al niks. :wink: Daarnaast het leren zitten en af... dat hoef ik niet met een pup van 12 weken... :wink:

Wat betreft het loopse teven gebeuren, ja, als ik op het veld loop moet hij luisteren al valt er een vliegtuig uit de lucht bwv spreken. Hij mag best klapperen, helemaal niet erg maar hij loopt daar met mij en moet ten alle tijde aandacht voor mij hebben. (onder het appelgedeelte).
Hoelang is geheel van de hond afhankelijk. Hoever hij is op dat moment.

Heb weleens gezien dat er een grote wedstrijd gehouden werd naast een voetbalveld. Kwam er midden tijdens het appel een bal vanaf een ander veld over de tribune heen op het veld terecht...
honden moeten op dat moment aandacht blijven houden voor hun baas, en het afleggen met afleiding was ditmaal dus een heel belangrijk onderdeel :mrgreen:

Buiten het veld moet hij gewoon hierkomen als ik hem roep.... ook bij loopse teven.
Dat is het enige wat ik van hem vraag en daar moet hij aan voldoen... zolang een hond niet op dat commando reageert komt hij hier niet los.

ps. ik zeg overigens nergens dat mn honden perfect luisteren... :mrgreen: want dan was ik klaar hoefde ik niks meer te doen. Maar hier is hier... :wink:
Ik vond puppencursus ook verschrikkelijk, ben vier keer geweest :smile:
En inderdaad met ongeveer dezelfde redenen als jij :wink:

Misschien zit er nog niet eens zo'n groot verschil tussen ons. Jouw hond moet onder appel op een veld naar je luisteren terwijl er een bal langssuist, mijn hond moet in de lift onder appel naar me luisteren terwijl er een (bang) jongetje zijn bal laat vallen (toevallig vanmiddag meegemaakt :mrgreen: ). Dat gaat dan wel perfect en dat eis ik ook van haar :wink:

En hier is bij mij ook gewoon hier. Daarom gebruik ik het commando ook niet zo vaak, meelopen is ga je mee o.i.d. (en daar mag ze mee sjoemelen :mrgreen: ) zodat het commando hier ook direct een prikkel in haar kont betekent mijn richting uit.
Laatst gewijzigd door Gollum op 12 okt 2008 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Toen ik Ljennah net 2 maandjes had gingen wij mee met een wandeling met nog veel meer rasgenoten; wat ik daar zag zou mij niet gebeuren dacht ik toen nog :mrgreen: Ik vond ze eigenlijk allemaal on-opgevoed :wink: De flatcoat die ik ervoor gehad had luisterde prima, was leergierig, deed graag iets voor je, gevoelig voor beloningen e.d. en ik dacht die Tibetaan ook wel zo even op te voeden :wink:
Nou forget it ....... het is een superleuk ras, maar voor 1/3 hond, 1/3 kat en 1/3 mens :smile: Het luistert wanneer het uitkomt, het wordt graag bediend, kan je aankijken met een blik van "wat moet je nou?", die van mij toevallig totaal niet gericht op voer dus nergens mee over te halen of te verleiden dus mijn voornemen om deze eens ff net zo op te voeden/trainen als de vorige .......... niets geworden, maar ik weet inmiddels hoe ze in elkaar zit en - op een enkel keertje na - kan ik echt genieten van haar karakter en zie er de humor ook wel van in. Dus het "rasgebonden" ben ik het wel mee eens :wink: En ik kan wel zoveel van haar willen of eisen maar ze is niet programmeerbaar, dus tja ...... :19: Ze weet de dingen trouwens wel, hoor ....... maar ja, het doen is een tweede.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier een groot verschil tussen Max en Macho.
Max is echt een hond die het allemaal een worst zou wezen.
Hij moet maar een paar dingen:
Hier komen
Niet trekken
Af en toe zitten of liggen op commando.

Van Macho verwacht ik echter meer, en hij kan en wil dat ook.
Tijdens de training moet hij netjes volgen, en gewoon mijn commando's opvolgen.
Als ik hem roep MOET hij ook gewoon in 1 keer komen.
Doet hij dat niet, dan haal ik hem en laat ik gelijk even weten hoe ik daar ook alweer over denk.
Ook als er op de jachttraining weer eens een loopse teef is moet hij zich gedragen.
Hij moet gewoon alles doen wat hij normaal ook doet, en dat doet hij dus ook.
Gelukkig is hij dan prima onder controle te houden.
Als toetje gaan op de terugweg alle honden los, en zelfs dan moet hij er vanaf blijven :mrgreen:

Veel mensen vinden mij te veeleisend, en dat kan.
Ik denk trouwens ook zeker dat er een groot verschil in ras is hoor.
Macho is opgegroeid met de samoyeed van een vriendin.
Ze doet het super maar toch kun je van zo'n hond denk ik minder verwachten.
Ik denk dat mijn hart ook ligt bij de meer baasgerichte rassen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Addy

billy schreef:
Jaap* schreef:
We doen het soms ook naast het zebrapad en dan nog stoppen ze :mrgreen:
Baco kijkt dan zo van ja ja geduld :smile2:

Groetjes Els
hond naar mijn hart :ok:
billy
Erelid

Jaap* schreef:
billy schreef:Baco kijkt dan zo van ja ja geduld :smile2:
Hahahaha :smile:
Hé ....(tranen uit m'n ogen) wat een leuke hond :ok:
Dank je Jaap hij is heel leuk, je moet als baasje wel heel erg uitvogelen waar kan je hem zover mee krijgen dat hij iets luisterd en dat beginnen we nu te ontdekken, hij is nog jong maar het gaat nu hartstikke leuk, al zal iemand met een baasgerichte hond de kriebels van een hond als Baco krijgen, maar ik vind hem geweldig. :wink:

Groetjes Els
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:Daarom gebruik ik het commando ook niet zo vaak, meelopen is ga je mee o.i.d. (en daar mag ze mee sjoemelen :mrgreen: ) zodat het commando hier ook direct een prikkel in haar kont betekent mijn richting uit.
'hier' gebruik ik ook niet vaak alleen als het echt nodig is.
Ik gebruik ook 'kom' en dan mag er nog wel ff geplast worden bijv. op de terugweg... bij hier is het direct komen. :ok:
Afbeelding
Addy

samantha! schreef:Veel mensen vinden mij te veeleisend, en dat kan.
Wat vind je zelf :19: :wink:
Jaap*
Zeer actief

Je kunt echt ontzettend beeldend over hem vertellen Els, de liefde druipt bijna van het beeldscherm af :ok: :wink:
Laatst gewijzigd door Jaap* op 12 okt 2008 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Addy schreef:
samantha! schreef:Veel mensen vinden mij te veeleisend, en dat kan.
Wat vind je zelf :19: :wink:
Ik vind zelf van niet, anders had ik het wel anders gedaan.
Bij een volgende hond zou ik het weer zo doen :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”