Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

prijs hond trimmen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Mijn ervaring is dat een aantal trimmers liever NIET hebben dat je er bijblijft. De hond gedraagt zich dan anders.

Soms mag en kan het ook wel.

Ik blijf er nooit bij, alleen op het eind even meekijken vind ik wel leuk.
Vind het wel luxe om het beestje helemaal mooi weer op te halen :cheer: :ok: :wink:
boefke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door boefke »

Wat een hoop reacties!!
Nou moet ik er even bij vertellen dat ik zelf niet op zoek ben naar een trimsalon maar er zelf een heb.
Vandaar dat ik erg nieuwschierig ben over wat jullie moeten betalen voor een trimbeurt en wat jullie ervaringen zijn.
Van hondentrimmen zul je inderdaad niet snel rijk worden want helaas is het nog steeds zo dat de meeste mensen het al erg snel prijzig vinden.
Ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen maar als je het gaat omrekenen in de uren die je kwijt bent dan blijft er niet zoveel over.
De helft van wat je aan de trimster geeft kan ze al weer afstaan aan de belasting en dan komen er nog de onkosten bij.
Maar ik heb voor dit beroep gekozen omdat ik het natuurlijk helemaal geweldig vind om te doen en ik heb er erg veel plezier in.
Ook ik doe dit parttime en heb hiernaast nog een andere baan zodat ik altijd zeker ben van een vast inkomen.
Het allerleukste van trimmen is een mooi resultaat en als de baasjes dat ook zien en trots de deur uit lopen is mijn dag weer helemaal goed!
Bedankt voor alle reacties!
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

In verband de op handen zijnde certificering voor onder andere dierverzorgende bedrijven heeft het ministerie van LNV een onderzoekje laten doen. Je kunt het hier helemaal lezen en dit is een knipje uit het onderzoek:

Het blijkt dat consumenten van dierendiensten vooral de beste aanbieder voor hun huisdieren willen, het liefst dicht bij huis, maar niet per se de goedkoopste. De prijs blijkt ondergeschikt te zijn: dit argument wordt het minst genoemd. Er bestaat grote overeenstemming over het belangrijkste argument voor de keuze van een dienstverlener: de deskundigheid en bekwaamheid van de medewerkers is voor meer dan vier op de vijf gebruikers een belangrijk argument. Ook een iervriendelijke bedrijfsvoering is voor een grote meerderheid van de gebruikers van belang.

Een correct uurloon voor hondentrimmers zit er dus best wel in. Wie weet hoeven ze het er dan ook niet 'bij' te doen. Twee maltezers voor 70 euro in 3 uur brengt nog geen brood op de plank (70:3 = 23.33 bruto. Min 19% BTW maakt het al 18.83. Trek daar je vaste lasten en overige kosten vanaf en mijn werkster verdient het beter........), maar is een stap in de goed richting. Drie hondjes a 45 euro in 4 uur past beter in een bedrijfsbeeld.
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 13 nov 2008 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
AnneMarie
Zeer actief

Ik betaal € 36,50 voor een mix Shih Tzu.

Onderzoekje klopt ook voor mij; ook ik kies voor iemand die heel aardig en leuk met mijn hondje omgaat. Het klikt :wink: is voor beide leuk. Zij vindt het weer leuk als ie komt en hij gaat er met plezier naar toe.
Ben ook wel eens naar een trimsalon gegaan die erg kundig zijn en een prachtig model knippen. Iets duurder.
Natuurlijk is ook het resultaat belangrijk.
Heb mijn hondje wel eens elders laten trimmen (tijdnood en afstand) en het viel me toen erg tegen.
En ik ben eens bij iemand geweest die heel 'hard' was tegen mijn hond, echt van de oude methode. Hij was toen nog pup en liep daarna achter me met zijn staart omlaag. Dat wil ik dus niet.

Ik heb dus ervaring met verschillende salons doordat ik nogal veel van huis ben en ook zelf knip/trim tussendoor.

Dus mijn keuze is
-leuk voor de hond en gezellige coupe
- of grote kundigheid, duurder.

Mijn keuze gaat nu na een heel aantal jaren naar degene die echt leuk is voor mijn hondje. :ok:
boefke
Vaste gebruiker

Ja , jullie hebben helemaal gelijk!
Ik heb ook regelmatig nieuwe klanten in de trimsalon die bij mij komen omdat het bij de vorige trimster niet beviel.
De reden die ze noemen is altijd wel hetzelfde : of de trimster was niet aardig tegen de hond/baas of de hond was niet naar tevredenheid getrimd.
Over het geld hoor ik ze eigenlijk maar zelden.
Toch zie ik er weer tegen op om de prijs in januari aan te passen.
Maar ik voel me er wel weer wat zekerder van nu ik al deze reacties gelezen heb.
En waar gaat het nu eigelijk over ; ik wil m'n prijs 2 euro verhogen!
Als je tegenwoordig een loodgieter laat komen ben je zo'n 40 euro per uur kwijt....van zo'n salaris kan ik alleen maar dromen.
Maar ja....loodgieter is dan ook niet echt mijn roeping haha.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Dromen zijn er voor om waar te maken. En wie heeft er nu een meer verantwoordelijk beroep, jij of de loodgieter......
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lupa »

Rosita Compagner schreef:Dromen zijn er voor om waar te maken. En wie heeft er nu een meer verantwoordelijk beroep, jij of de loodgieter......
onderschat de loodgieter niet
als hij zijn werk niet goed doet heb ik een zwembad :pffff:
AnneMarie
Zeer actief

Ik snapte dat ook niet goed. Verantwoordelijk beroep, ik denk nl de loodgieter....... :19:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik doe mijn goldens tussendoor zelf, maar voor de grote APK breng ik ze naar de trimsalon. Ze worden gewassen, geblowd, super ontwold en ontvild, erg netjes geëffileerd, nagels, oren etc. door iemand die weet waar ze mee bezig is. Ik betaal 50 Euro per hond en ze zien er uit om door een ringetje te halen. :ok:
AnneMarie
Zeer actief

Heerlijk is dat hè, je hond door de 'hand van de meester' laten verzorgen. Vind ik zelf ook altijd een cadeautje, heerlijk om mijn 'nieuwe hondje' dan weer op te halen :ok: :wink:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

AnneMarie schreef:Heerlijk is dat hè, je hond door de 'hand van de meester' laten verzorgen. Vind ik zelf ook altijd een cadeautje, heerlijk om mijn 'nieuwe hondje' dan weer op te halen :ok: :wink:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ze liever niet naar de trimster breng, maar met de vachten van mijn jongens.......en indirect mijn gezondheid.... is het verstandiger van wel. En ik ga voor deskundigheid en de manier waarop ze vooral met mijn Whoop omgaat. Uit handen geven vind ik moeilijk (ben nl. zelf trimster geweest...), maar als ik die vrolijke bekkies zie na afloop en hun gedrag er na bekijk en natuurlijk dat ze er flink van opgeknapt zijn, dan geeft dat inderdaad een lekker gevoel. :wink:
AnneMarie
Zeer actief

Ik begrijp je, zeker als je zelf trimster bent (geweest)...ik vind het ook erg veel lastiger om mijn hond hier bij de trimsalon achter te laten, dat smoeltje orum_banned2.gif als ik wegloop.....

Echter de trimster waar hij als pup ook heenging, die is zo leuk met hem, daar laat ik hem gerust achter, vind ie leuk ook :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rosita Compagner schreef:In verband de op handen zijnde certificering voor onder andere dierverzorgende bedrijven heeft het ministerie van LNV een onderzoekje laten doen. Je kunt het hier helemaal lezen en dit is een knipje uit het onderzoek:

Het blijkt dat consumenten van dierendiensten vooral de beste aanbieder voor hun huisdieren willen, het liefst dicht bij huis, maar niet per se de goedkoopste. De prijs blijkt ondergeschikt te zijn: dit argument wordt het minst genoemd. Er bestaat grote overeenstemming over het belangrijkste argument voor de keuze van een dienstverlener: de deskundigheid en bekwaamheid van de medewerkers is voor meer dan vier op de vijf gebruikers een belangrijk argument. Ook een iervriendelijke bedrijfsvoering is voor een grote meerderheid van de gebruikers van belang.
Ik denk dat dat vaak klopt :ok:
Van mijn Teckels ging er maar ééntje naar de trimmer.
Kortgeleden is Rana voor het eerst bij de trimmer geweest.
Ik heb er van tevoren een nogal grondig gesprek gehad :mrgreen: omdat ik absoluut niet wil dat er een schaar of een tondeuze aan te pas komt. (Ik heb te veel Griffons en andere ruwharige honden gezien die onmiskenbaar met een tondeuze waren bewerkt.)
Ze is werkelijk keurig geplukt :ok: voor 40 euro.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik blijk een duurdere trimster te hebben. :mrgreen:
Maar toch, ik ben blij dat ik daar naartoe kan gaan. Ook al is zij niet de beste qua Newfoundlanders, maar dat maakt mij niet uit. Shows loop ik toch niet.
Zij is inderdaad erg goed met Jaymz. Komt ook omdat ze zelf een grote hond hebben (RR), dus zijn lompheid is geen enkel probleem. Ook is Jaymz altijd heel ontspannen als ik hem ophaal en speelt hij soms met die RR (of ze liggen vlak bij elkaar). Kortom, hij komt daar niets te kort. :ok:

Het "afstaan" van Jaymz vind ik wel lastig, zeker ook als ik dat koppie van hem zie dan. Maar ik kan mij ook heel goed voorstellen dat een trimmer geen pottenkijkers wilt. Die gaan alleen maar zeuren (zou ik tenminste wel doen denk ik) en dat kost extra tijd en energie.
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Ik zal eens een trimmer bellen wat het trimmen
van een ridgeback kost :mrgreen:
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

*Kane* schreef:Ik zal eens een trimmer bellen wat het trimmen
van een ridgeback kost :mrgreen:
Vanwaar dat greinsje? Ik krijg ook Labradors in mijn trimsalon hoor... :wink:
boefke
Vaste gebruiker

ja , niks geks toch?
ook een kortharige hond kan erg verharen en een goede was en borstelbeurt doet dan wonderen hoor!
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

En die ridge trekken we dan meteen ff recht :pffff:
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Echt?? Ik dacht dat die niet heen gingen!
Dat mensen daar zelf wel de douche overheen haalden...

Sorry mijn fout haha.

Ik doe hem alleen voor de show onder de douche, ff lekker
in de sop zetten en klaar....

Weer wat geleerd :cheer:
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
AnneMarie
Zeer actief

Bobtail € 129,-
enkele uren werk, 34 euro per uur....

dat kan dus ook.

Ik betaal € 34 voor een mixje korte coupe inclusief wassen. Zonder klitten...
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb vorige week Kyra en Lyndie voor het eerst naar de trimmer gebracht om ze te laten ontwollen. Sinds hun castratie hebben ze een vreselijk castratenvacht gekregen en komt de rui erg moeilijk op gang en de ondervacht laat maar heel moeizaam los :roll: .
(En omdat ik een slijmbeursontsteking in de schouder heb, kan ik het heel moeilijk zelf doen.)
Het kostte me per hond € 45 voor drie uur werk, dus dat valt me alleszins mee.
Wat ik minder leuk vond is dat, hoewel ik afgesproken had dat ze alleen maar zou ontwollen, de achterpoten kaal heeft geschoren en een stuk van de onderkant van de broek 'recht' heeft afgeknipt :roll: .
Ik begrijp dat sommige mensen dat misschien mooier vinden, maar een collie hoort nu eenmaal een 'borsteltje' van ca. 1,5 cm aan de achterbenen te hebben en nooit of te nimmer een geknipte broek te hebben. Gelukkig show ik niet met mijn meiden, maar als je een showhond zou hebben, heb je dus echt een probleem.
Maar goed, ze heeft verder hartstikke goed werk verricht en als ik weer eens ga, moet ik haar eens goed uitleggen hoe een collie moet worden bijgehouden :mrgreen: .
Afbeelding
hercujess

lieke schreef:Ik heb vorige week Kyra en Lyndie voor het eerst naar de trimmer gebracht om ze te laten ontwollen. Sinds hun castratie hebben ze een vreselijk castratenvacht gekregen en komt de rui erg moeilijk op gang en de ondervacht laat maar heel moeizaam los :roll: .
(En omdat ik een slijmbeursontsteking in de schouder heb, kan ik het heel moeilijk zelf doen.)
Het kostte me per hond € 45 voor drie uur werk, dus dat valt me alleszins mee.
Wat ik minder leuk vond is dat, hoewel ik afgesproken had dat ze alleen maar zou ontwollen, de achterpoten kaal heeft geschoren en een stuk van de onderkant van de broek 'recht' heeft afgeknipt :roll: .
Ik begrijp dat sommige mensen dat misschien mooier vinden, maar een collie hoort nu eenmaal een 'borsteltje' van ca. 1,5 cm aan de achterbenen te hebben en nooit of te nimmer een geknipte broek te hebben. Gelukkig show ik niet met mijn meiden, maar als je een showhond zou hebben, heb je dus echt een probleem.
Maar goed, ze heeft verder hartstikke goed werk verricht en als ik weer eens ga, moet ik haar eens goed uitleggen hoe een collie moet worden bijgehouden :mrgreen: .
Had je gewoon direct moeten zeggen :19:
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik ben zelf trimster en doe de hakken van mijn Collie vrij kort, ook show ik zo met hem. Broek knip ik niet. Het is ook een kwestie van smaak dus volgende keer even vertellen hoe jij ze hebben wil.
Volgende keer zou ik de trimster een mooie bos bloemen geven, want voor zulk zwaar en veel werk rekent ze echt ontzettend weinig!!
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

suzan25 schreef:Ik ben zelf trimster en doe de hakken van mijn Collie vrij kort, ook show ik zo met hem. Broek knip ik niet. Het is ook een kwestie van smaak dus volgende keer even vertellen hoe jij ze hebben wil.
Volgende keer zou ik de trimster een mooie bos bloemen geven, want voor zulk zwaar en veel werk rekent ze echt ontzettend weinig!!
Ik heb ook van te voren afgesproken dat ze niets hoefde te knippen. Sterker nog: ik heb zelf de oren en poten al van te voren gedaan :mrgreen: .
Ze dacht dat ze me een enorm plezier deed :smile: . Ik heb er ook niets over gezegd, hoor. Dit was de eerste keer dat ik bij haar was (aanbevolen door iemand van de hondenclub) en ze was verschrikkelijk lief en de honden voelden zich direct bij haar op hun gemak.
En dat is me meer waard dan een verknipte broek :wink: . (Al zien die geschoren pootjes onder zo'n vacht er een beetje maf uit :mrgreen: ).
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Barca gaat voor de show altijd naar zijn eigen trimster. Die kamt, ontwolt en knipt alle 4 zijn voetjes, dus niet zijn volledige pootjes. Barca heeft veel haar en de klitten tussen de teentjes wordt ook even weggeknipt. Dan worden alle vier zijn pantoffels secuur rond en bol geknipt. Achterkant van zijn voetjes wordt geheel naar zijn ras geknipt. Buiklijn wordt aan beide zijde gelijk geknipt en dat is een precisiewerkje. Barca wordt daar niet gewassen - gekamt of ontwolt. Dit wil ik zelf doen. Ik blijf er altijd bij en dat gaat perfect.

Ik betaal 5,00 euro! Ze heeft de showfoto van Barca -toen hij door haar was getrimt- van mij gekregen en die mag ze ophangen in haar winkeltje. Tussen Kerst en Oud en Nieuw breng ik haar een schitterende bos bloemen. Nee....ik verander nooit meer. Onze Brigitte is geweldig! Ik vergeet altijd een afspraak te maken en Brigitte vind dit niet erg. Bas mag altijd langskomen. Hij is vandaag weer netjes getrimt voor aankomende zondag. Hulde aan mijn trimster.

Waar kun je haar vinden?
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ooit een Rottweiler getrimd... :smile:
Afbeelding
hercujess

thom schreef:Ooit een Rottweiler getrimd... :smile:
Ja hoor, ik heb er twee in mijn trimsalon :pffff: en er komt toch een haar uit!
boefke
Vaste gebruiker

Ik heb toch het idee dat heel veel mensen niet in de gaten hebben dat er regelmatig kortharige honden in de trimsalon komen.
Maar ook deze hebben vaak veel baat bij een goede trimbeurt.
Trimmen is ook een algemene benaming voor alle handelingen.
Dus het betekend niet alleen plukken of knippen ofzo.
Een kortharige hond kan net zo goed erg verharen/ruien vaak zelfs erger als een langharige hond.
Met een goede borstel/ontwol en wasbeurt scheelt het een hele hoop haren in huis.
Dus voor alle eigenaren van kortharige honden die nog nooit naar de trimsalon zijn geweest: probeer het eens , je zult het verschil echt merken!!!
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Even een reactie tussendoor.. De RR is een gladhaar en de rottweiler en lab zijn stokharen. Die hebben dus een ruiperiode van de onderwol terwijl een RR vrijwel geen tot weinig onderwol heeft. Dus vandaar dat je een RR niet tot zelden in een trimsalon ziet en de rest wel.
boefke
Vaste gebruiker

Ook gladharige honden kunnen erg verharen en ook die heb ik dus regelmatig in de trimsalon.
De baasjes merken de eerste paar weken een duidelijk verschil aan aantal haren in huis als ze zijn geweest!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”