Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zucht, flauwe geintjes over je hond...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Altijd leuk door mensen die zelf met een grote hond lopen als Saar langs komt "hij heeft al gegeten hoor".
Heeeeel grappig :mrgreen:

En inderdaad dat blaffen tegen de honden gebeurt ook weleens. Over Vera maken mensen eigenlijk nooit 'grappige' opmerkingen.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier maken ze ook regelmatig blafgeluiden naar de honden.
Macho vindt dat leuk!, en gaat dan heel blij doen.
Max vindt het helemaal niet leuk, en kan reageren door terug te blaffen.

Van Max vragen ze ook weleens waar zijn vaatje is, of dat ik die al op heb gedronken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Owja ze vragen ook regelmatig of Max al gegeten heeft.

En de meest debiele vraag, die ik nu toch een aantal keer heb gehoord is:
Mogen de kinderen er even op zitten (meestal voor de foto) :evil:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

" hebben honden ook anorexia dan?"

" ach wat zielig dat ze zo naast de fiets moeten lopen"

" je moet je honden eens te eten geven dierenbeul"

Vooral die laatse was fraai, gezegd door een dik vrouwtje met een labrador die nauwelijks z'n poten van de grond kreeg zo zwaar was ie...
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ja, dagelijks. Meestal over Diesel, natuurlijk. Heb je die in huis? Hoeveel eet ie wel niet? Het is net een koe? enz enz enz enz.......
Over Zahra wordt vaak gezegd dat ze agressief is want ze heeft haar haren overeind staan. :roll:
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

Tegen Cooper zeggen ze altijd dat ie veel te weinig eten krijgt omdat hij zo dun is :wink:
En als ze dan zelf zo'n hond zouden hebben veel meer eten zou krijgen dan bij mij.
Vind het knap als iemand hem dik krijgt want meneer eet gewoon niet meer als hij vind dat het genoeg is :mrgreen:
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik krijg vrijwel nooit flauwe opmerkingen over Ragyo, kan me er zo gauw niet 1 herinneren. wel veel oh en ah en wat schattig en wat glanst ie mooi.
1 x zei iemand "zo dat ziet er goed uit", maar die bleek mijn voorgevel te bedoelen en niet mijn hond :19:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Bij Dapper werd er wel eens gegild dat hij een pitbull was. Iemand in de straat had een vervelend hondje en die persoon werd altijd heel agressief op ons vanwege Dapper :roll: Toen Dapper een keer gevochten had met de buurhond die losliep en ook Dapper aanviel werd er zelfs geroepen dat hij afgemaakt moest worden omdat het een pitbull was :boos:

Met Cleo nog nooit een opmerking gehad. Zij is zo neutraal als hond dat er niks op aan te merken is.

Met Eva maak ik heel soms wel eens mee dat mensen zich geprovoceerd voelen omdat ze op een mechelaar lijkt. Een keer bij het tuincentrum werd iemand helemaal gek. Op mij af lopen, schreeuwen en zeggen tegen Eva ATTACK! , PAK ZE! :eek: :N: Nu is Eva niet gedient van dat soort onzin helaas dus die gaat dan inderdaad grommen en uitvallen omdat ze niet tegen dreiging kan.

Ook heb ik nu 2 keer meegemaakt dat iemand vroeg of ze apporteerde en of ze te koop was. :denken: Een keer moest ze volgen en dus vroeg weer iemand of ze te koop was. Ja, ik train africhting dus is je hond te koop? Nou nee, sorry :19: Dat heb ik met eerdere honden ook nooit meegemaakt.

O ja, en of Dapper een staffordkruising wilde dekken tijdens de RAD :mrgreen:
Afbeelding
Mi
Actief

Ongelezen bericht door Mi »

Ragyo schreef:ik krijg vrijwel nooit flauwe opmerkingen over Ragyo, kan me er zo gauw niet 1 herinneren. wel veel oh en ah en wat schattig en wat glanst ie mooi.
1 x zei iemand "zo dat ziet er goed uit", maar die bleek mijn voorgevel te bedoelen en niet mijn hond :19:
:smile: :smile: :smile:
Mi
Actief

Ongelezen bericht door Mi »

Toen ik puck net een week had en hij 3 maanden oud was, liep ik 's avonds laat met het hele mooie weer langs de uitlaatstrook achter iemands tuin.
Er zaten daar een paar mensen buiten waarvan een griet riep; 'kijk wat een k****likkertje' , ik negeerde het totdat ze het nog eens en nog eens zei en ik riep na de 3e keer terug; 'gut je bent er wel vol van vind je wel lekker zeker' (vond het verschrikkelijk om te zeggen, maar was het gewoon echt beu en ik kon niet doorlopen omdat mijn hond net stond te draaien en te doen om de grote boodschap)
Ze schrok en hield haar mond maar dicht en de rest zei ook niet zoveel, ik kreeg de indruk dat ze allemaal haar gedrag niet zo je van het vonden.
Vanaf dat moment verwachtte ik dat ik vaker dit soort opmerkingen zou krijgen...maar tot nog toe helemaal niet het geval.
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door josefientje »

Ik heb een nogal oversociale Chihuahua die het liefst elke hond die hij tegenkomt uitbundig begroet. Er wordt weleens bezorgd gevraagd, gaat dat wel goed? Dan antwoord ik inderdaad altijd met: ik denk het wel, hij heeft vanmorgen al gegeten.
Het is trouwens opvallend dat hij dat alleen doet met honden waarmee het idd goed gaat. Kom ik eens een hond tegen die niet zo betrouwbaar is, dan blijft hij altijd óp mijn voeten lopen (zodat ik bijna gestrekt ga).

Voor de rest vindt iedereen hem over het algemeen alleen maar schattig en stoer (dat is hij natuurlijk ook :pffff: )
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

haha ik had het gister nog op het station, een groepje jongens was de hele tijd blafgeluiden naar Gol aan het maken. Ik vond het wat irritant worden en stapte op de grootste jongen af en vroeg of hij Gol soms even wilde aaien :mrgreen:
Dat hoefde nou ook weer niet en ik heb geen last meer van ze gehad :smile:
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Euhm nee eigenlijk niet :19: ook geen vooroordelen hier in de buurt eigenlijk.. Ik heb dan ook voorbeeldige honden :pffff:
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

In Duitsland en Zeist zijn, zonder aanleiding, 2 Cattledog nakomenlingen van mij van de weg gehaald omdat men dacht dat het Pitbulls waren. De eigenaren moesten lullen als Brugman en de politie heeft mij erover gebeld :evil:

Verder denken ze vaak dat mijn Cattles schimmel hebben. Getsie, die vacht is helemaal verrot :roll:
En ze zijn natuurlijk altijd oud.

Krijg ik vaak op mijn mieter dan mijn Aussie geen staart heeft en dat dat verboden is! Wist ik dat wel?? Dierenbeul! (Ze is 12 en komt uit DL en was 3 toen ik haar kreeg).

De geknipte Puli is altijd een schapie. En de Maltezer is een kind van de Puli en altijd nog een pupje. (Ze is ook 12).
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Geintjes, nee niet echt.
Wel zijn er nog al eens mensen die Billy roepen of proberen te lokken en daar reageert hij helemaal niet op. Sterker nog, hij loopt er van weg en - als mensen volhouden - kan hij zelfs behoorlijk lelijk gaan staan blaffen. Mensen zijn dan altijd een beetje beledigd (het is toch een Golden...).
Oh ja en een oudere man hier in de buurt blijft volhouden dat Silka een wolf is en maakt daar ook opmerkingen over. Maar dat is eigenlijk wel grappig. :wink:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik krijg ook geregeld opmerkingen te horen over 'Lassiehonden' en 'goh, is wel veel werk, zo'n vacht hè?' :roll: .
Mijn standaardantwoord is 'och, 't valt wel mee, en als ik er genoeg van krijg, scheer ik ze gewoon kaal.' :mrgreen: . En natuurlijk regelmatig dat Cody voor een bejaarde heer wordt aangezien. 'Dat is al een hele oude hond, hè?'. :roll:

De leukste opmerking die ik ooit heb gehoord is van een vijfjarig jochie die bij het zien van Kyra in volle wintervacht, zijn moeder opgewonden aan de mouwjas trok en wijzend op Kyra uitriep 'Kijk 'ns mama, een leeuw! Da's vast de mama van Simba de leeuwenkoning!' :smile:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Over mijn witte teef werd gezegd "oh ze is al oud he haar neus wordt helemaal grijs" :19: Het ergste is dat was nog serieus bedoelt ook :smile:
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

In het begin heb ik Mitch wel eens met de halti uitgelaten en sindsdien is hij volgens een paar buren erg gevaarlijk :roll: dan hoor je ze tegen elkaar zeggen: "Kijk uit, daar heb je die ene hond weer"
ik heb het al vaker uitgelegd, maar na 3 keer vind ik het wel goed... :wink:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Yentie: heeee, kijk daar loopt Bobby, van Kuifje. (Dat wordt dus geroepen door volwassen mensen)

Toby: mevrouw, is dat een kruising met een wolf, hij kijkt wel heel lelijk he? (dat zijn dus kinderen). En standaard: zeker een teefje he, met dat kleine koppie en dat ranke lijfje.... (nou, misschien als je hem vergelijkt met een duitse herder, tja, maar rank wil ik hem nou niet noemen met zijn gedrongen lijf en dat geëxplodeerde castratenhaar op zijn zij)
En een enkele keer dat opruiiende gedrag waar Marc het over heeft: ksst ksst, pak dan pak dan. Nou, daar stoppen ze heel snel mee, want hij reageert ook meteen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

lieke schreef: De leukste opmerking die ik ooit heb gehoord is van een vijfjarig jochie die bij het zien van Kyra in volle wintervacht, zijn moeder opgewonden aan de mouwjas trok en wijzend op Kyra uitriep 'Kijk 'ns mama, een leeuw! Da's vast de mama van Simba de leeuwenkoning!' :smile:
:smile: :smile: :smile: :smile:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Bij Loddie is het steevast die valt zeker wel vaak over haar oren he?
Of deze honden hoeven niet ver te lopen en daar zijn ze dan heel stellig in.

Als ik naar het bos ga zitten ze allemaal op de scoot, dan in het bos mogen ze los en lopen ze zich helemaal leeg, dan terug weer op de scoot. Dan kom je door de wijkparkies en daar lopen dan de bazen met mooi weer honden en dan krijg je het commentaar. Nou die hebben het mooi voor elkaar die hoeven niet te lopen. Terwijl die van hun een keer mazzel hebben als ze verder mogen dan de eerste lantaarnpaal :boos:

O en dan krijg ik ook vaak de opmerking: u heeft wel veel honden hoor, hoe doet u dat?
:roll: :roll: :roll:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Nee, geen flauwe grapjes hier.
Wel (in de zomermaanden) opmerkingen die dan net op gehoorsafstand gemaakt worden dat mijn hond wel zielig is omdat hij het vast heel warm heeft met zijn dikke vacht.
Daar zal ik komende zomer toch wat meer van terugzeggen. En dan laat ik mijn hond zich wel uitschudden bij dat soort mensen (want in de zomer zwemt hij zowiezo dagelijks meerdere keren in de (prut)sloten hier in de buurt). :mrgreen:
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Meestal vooroordelen (heb een herder). van die opmerkingen als ze je aan zien komen en snel hun hond aan lijnen. Dan lijn ik hem ook aan want meestal lijnen mensen hun hond niet voor niets aan. En dan loop je elkaar voorbij en hoor je: je weet maar nooit he.... alsof alles herders andere honden opeten ofzo!

Maar de buurvrouw maakte wel een leuke opmerking:
Diego was een paar weken bij ons en zijn kong was onder zijn nachthok gerold en er zaten nog koekjes in dus hij moest en zou die hebben. Bleef hij met zijn halsbandje haken. De buurman kwam net thuis en schoonvader was net weer weg. Dus de buurman wou eens gaan kijken wat er aan d ehand was. Buurvrouw: niet doen dadelijk bijt hij je hand eraf!!!!!! En dat met een pup :)
Overigens heeft de buurman Diego vrij gemaakt en wij hebben meteen tegels onder het nachthok gelegd om dit te voorkomen. Hij duwde nl. nooit zijn hoofd ergens onder tot die keer. Gelukkig hoorde de buurman hem.

Oh en mijn petekindje van toen 2 die een foto zag van Diego 5 weken oud (oortjes wel al overeind). Ik liet hem die foto zien en vroeg aan hem wat is dat? Poesje zei hij. Ikke nee hondje. Neeeeeee ging het poesje!!! hij was vastbesloten dat het een poes was hihi :) maar dat is dan wel leuk weer.
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik krijg ook heel vaak de vraag: "zitten die echt allemaal binnen,dat si dan zeker wel heel erg druk???"
Euh...ja die zitten allemaal binnen,is dat dan zo gek? En nee: ze zijn niet druk als ze maar voldoende beweging krijgen.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik krijg meestal commentaar als ze onder de bagger zitten van goh wat leuk net echte honden zo
ik vind het eigenlijk een compliment wand ze zien nu ook dat kleine harige hondjes niet schoon met netjes gekamde haren en een strikje hoeven te zijn
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

"Die is zeker te hard tegen de deur gelopen"

:19: :19:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Geen vervelende of rare opmerkingen hier.Max is wel vaak uitgemaakt voor Dalmatier maar dat is het dan ook wel.
En verder werd ik dat "heldhaftige" gelok,geroep enz op een gegeven moment zo zat dat ik ze heb los gelaten.
Ik wist dat ze niks deden(en doen) maar de "helden"niet en die renden ook hard weg :smile2:
Even later heb ik ze wel uitgelegd dat ik het zat was,de honden daarom los gelaten had en dat honden als het vaak gebeurt kinderen minder leuk gaan vinden met eventuele beten als gevolg.Of ze dat dan wilden?
Nou nee.Het is daarna ook nooit meer gebeurd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Mijn vader had vroeger een engelse bull die vaak werd uitgescholden voor lelijk. M'n pa zei dan altijd dat 'ie knapper als hun was :mrgreen:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Of de pootjes soms zijn afgesleten. Of soms de batterijen op zijn; bij Sophie. Dolkomisch.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik hoor regelmatig:
*Zeker een uitlaatservice he?
-Nee hoor, die zijn allemaal van mij...
*Ooooh wat veeeeel, wel druk in huis zeker?
-Nee hoor, ze zijn allemaal rustig....
En dan kijken ze je aan of je getikt bent :D :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”