Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ships, Luuk was me te snel af, ff duimen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik heb behoorlijk intensief alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen en heb die thuis ook in de groep gegooid. Dit topic http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 7dd4279dac heeft ook meegeholpen om te beslissen dat we toch voor een castratie van Tessa gaan.

Ik ben er niet helemaal blij mee, maar ik denk dat dit, gezien de situatie, toch de beste "oplossing" is.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Liesbeth schreef:Ik heb behoorlijk intensief alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen en heb die thuis ook in de groep gegooid. Dit topic http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 7dd4279dac heeft ook meegeholpen om te beslissen dat we toch voor een castratie van Tessa gaan.

Ik ben er niet helemaal blij mee, maar ik denk dat dit, gezien de situatie, toch de beste "oplossing" is.
ik denk het ook :ok:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik ook :ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik wist niet dat die Alizin zo'n paardenmiddel was, en dus een spontane abortus opwekt. Weer wat geleerd, heb de link gelezen, bedankt voor het plaatsen Jessica.

Ik denk na het lezen van de link over de Alizin dat het inderdaad het beste is om Tessa te laten castreren. Dat is de minst kwade keuze in dit geval lijkt me.
Liesbeth
Zeer actief

Nanna schreef:
Liesbeth schreef: ..om te beslissen dat we toch voor een castratie van Tessa gaan.
Dat denk ik ook ;-)
Als het nu, bij de eerste de beste loopsheid al mis gaat vanwege onoplettende zoons, hoe wil je dat dan in de toekomst gaan doen. Je kunt er haast vergif op innemen dat dat weer fout loopt. Want het is niet zomaar even een paar uur opletten, nee, een paar dágen. En als dat je focus heeft zal dat prima lukken, maar niet iedereen houdt daar volcontinu rekening mee, ik kijk alleen maar al naar de hier aanwezige zoon ;-)
Succes straks met de operatie. :ok:
Die zoons hebben er niks mee te maken hoor.
IK was degene die liever niet wilde castreren, dus ligt de verantwoording ook bij mij. IK heb niet goed genoeg opgelet en IK ben tekort geschoten gedurende een paar seconden (waarin ik overigens wel dacht dat zij ook aan het opletten waren en dat dachten zij waarschijnlijk ook van mij :wink: ).

yamie
Zeer actief
Contacteer:

Liesbeth schreef:
Nanna schreef:
Liesbeth schreef: ..om te beslissen dat we toch voor een castratie van Tessa gaan.
Dat denk ik ook ;-)
Als het nu, bij de eerste de beste loopsheid al mis gaat vanwege onoplettende zoons, hoe wil je dat dan in de toekomst gaan doen. Je kunt er haast vergif op innemen dat dat weer fout loopt. Want het is niet zomaar even een paar uur opletten, nee, een paar dágen. En als dat je focus heeft zal dat prima lukken, maar niet iedereen houdt daar volcontinu rekening mee, ik kijk alleen maar al naar de hier aanwezige zoon ;-)
Succes straks met de operatie. :ok:
Die zoons hebben er niks mee te maken hoor.
IK was degene die liever niet wilde castreren, dus ligt de verantwoording ook bij mij. IK heb niet goed genoeg opgelet en IK ben tekort geschoten gedurende een paar seconden (waarin ik overigens wel dacht dat zij ook aan het opletten waren en dat dachten zij waarschijnlijk ook van mij :wink: ).
het gaat er ook niet om, om iemand de schuld te geven, wie er dan ook uiteindelijk hoofd verantwoordelijk is, het is gewoon zo, dat als je met meerdere mensen samen leeft, je zulke dingen heel goed moet kunnen afstemmen op elkaar, als jij denkt dat hun en zij denken dat jij enz enz. dan gaat het dus mis.
met je keuze nu, is dat straks geen issue meer, lijkt me veel praktischer dan ;)
Liesbeth
Zeer actief

Nanna schreef:Succes straks met de operatie. :ok:
Dank je wel, ik hoop dat het allemaal goed gaat.
Ik had die operatie liever in een ander stadium laten doen, maar goed ik wist ook niet wanneer ze loops zou worden, vandaar dat ik het nu heb afgewacht. Waarschijnlijk hadden we er uiteindelijk toch voor gekozen om haar na haar loopsheid te laten castreren. De mannen hier hebben het helemaal gehad met het gepiep en het opletten :Q: .

*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Ik denk ook dat het de beste keus is. Ik ken iemand die dat middel ook heeft gegeven, nadat inderdaad gebleken was dat de hond in kwestie zwanger was. De hond was er doodziek van en heeft na de miskraam die ze kreeg, dagenlang lopen zoeken naar haar pups. Heel erg zielig. Succes met de operatie :ok:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Een goede keuze. Ik zou het mijn teefje niet aan kunnen doen om met dit middel behandeld te worden. Ook een castratie is niet je dat, maar als je het laproscopisch laat doen zijn volgens mij de kansen op bloeding enz. erg klein. (ben zelf ook bij de castratie van mijn teefje geweest die "bijna" loops was, haar baarmoeder was al doorbloed maar er was nog niets te merken aan haar gedraag.) Hoewel er bij jou teef waarschijnlijk ook de baarmoeder nu verwijdert moet worden? Of stopt alle ontwikkeling van de mogelijke pups als je alleen de eierstokken verwijderd.
Afbeelding
gevni havanezers
Liesbeth
Zeer actief

blacky schreef:Een goede keuze. Ik zou het mijn teefje niet aan kunnen doen om met dit middel behandeld te worden. Ook een castratie is niet je dat, maar als je het laproscopisch laat doen zijn volgens mij de kansen op bloeding enz. erg klein. (ben zelf ook bij de castratie van mijn teefje geweest die "bijna" loops was, haar baarmoeder was al doorbloed maar er was nog niets te merken aan haar gedraag.) Hoewel er bij jou teef waarschijnlijk ook de baarmoeder nu verwijdert moet worden? Of stopt alle ontwikkeling van de mogelijke pups als je alleen de eierstokken verwijderd.
Dat weet ik niet, ik ga er maar vanuit dat alles nu verwijderd moet worden, kan het alleen maar meevallen.

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Sterkte Liesbeth, vervelend dat je zo voor de keuze staat opeens.

Uit interesse: wat is het verschil tussen zo'n morning after pil en Alizin en castratie voor de teef?
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Frenk schreef:Sterkte Liesbeth, vervelend dat je zo voor de keuze staat opeens.

Uit interesse: wat is het verschil tussen zo'n morning after pil en Alizin en castratie voor de teef?
Morning-after pil bestaat niet, wel een hormooninjectie die op dag 3 en 5 gegeven moet worden. Die hormoonstoot kan nogal wat bijwerkingen geven.
Alizin is geen hormoon, maar een steroïd dat inwerkt op hormonen en er voor zorgt dat de vruchten zich niet in kunnen nestelen of, in een iets later stadium een abortus opwekt. Alizin is een nieuwer middel dat veiliger zou zijn dan die hormooninjecties, maar ook niet bepaald lekker.
Castratie is het verwijderen van de baarmoeder en eierstokken, maar ook een stuk risicovoller als een teef loops of drachtig is, vanwege de sterke doorbloeding van de baarmoeder. Bij een operatie heb je meer kans op lastige bloedingen.

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ok, bedankt voor je uitleg Liesbeth. En die hormonen inspuiten is dus heftiger dan de gevolgen van een castratie? Dan zou ik inderdaad ook voor een castratie kiezen.
Nanna schreef:Vrouwen in de vruchtbare leeftijd, dienen contact met dit product te vermijden of dienen plastic wegwerphandschoenen te dragen wanneer zij het product toedienen!!!![/i]
bron
Als ik zoiets lees, dan ben ik al zo ongeveer klaar. Dat moet wel heel heftig spul zijn :N:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Liesbeth schreef:@ Nanna
Nee, ik was niet van plan om haar te laten castreren. Het is natuurlijk wel makkelijker, maar de nadelen vind ik daar tegen opwegen.

Ik heb er idd over na zitten denken om met 4 weken een echo te laten maken. Volgens de statistieken is er zo'n 40-50% kans dat ze opneemt. Om haar onnodig in te laten spuiten met een synthetisch steroïd lijkt me idd niet zo geweldig.
Dat zou ik absoluut niet doen. Als ze zwanger is moet je dan het besluit nemen om baby's van je bloedeigen honden te aborteren, nou, knap als je dan kan, maar ik zelf zou dan persoonlijk het enorme reltopic op het forum voor lief nemen en stronteigenwijs een nest Jack/Lilo-pups geboren laten worden. Morgen naar de DA, hup een pilkuurtje, en klaar. Niet over nadenken, want het zouden veels te leuke pups zijn. Nu zijn het nog celletjes die aan het delen zijn, en die motten gewoon weg.

edit: ik zie dat je toch voor castratie gaat. Lijkt mij een prima oplossing! :ok:
Laatst gewijzigd door Hanneke2 op 16 mar 2009 00:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:
Nee, ik was niet van plan om haar te laten castreren. Het is natuurlijk wel makkelijker, maar de nadelen vind ik daar tegen opwegen.

Ik heb er idd over na zitten denken om met 4 weken een echo te laten maken. Volgens de statistieken is er zo'n 40-50% kans dat ze opneemt. Om haar onnodig in te laten spuiten met een synthetisch steroïd lijkt me idd niet zo geweldig.
Dat zou ik absoluut niet doen. Als ze zwanger is moet je dan het besluit nemen om baby's van je bloedeigen honden te aborteren, nou, knap als je dan kan, maar ik zelf zou dan persoonlijk het enorme reltopic op het forum voor lief nemen en stronteigenwijs een nest Jack/Lilo-pups geboren laten worden.

Morgen naar de DA, hup een pilkuurtje, en klaar. Niet over nadenken, want het zouden veels te leuke pups zijn. Nu zijn het nog celletjes die aan het delen zijn, en die motten gewoon weg.
ze heeft al een keuze gemaakt en het is niet hup morgen naar de Da en een pilkuurtje :roll:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

yamie schreef:
Hanneke2 schreef:

Dat zou ik absoluut niet doen. Als ze zwanger is moet je dan het besluit nemen om baby's van je bloedeigen honden te aborteren, nou, knap als je dan kan, maar ik zelf zou dan persoonlijk het enorme reltopic op het forum voor lief nemen en stronteigenwijs een nest Jack/Lilo-pups geboren laten worden.

Morgen naar de DA, hup een pilkuurtje, en klaar. Niet over nadenken, want het zouden veels te leuke pups zijn. Nu zijn het nog celletjes die aan het delen zijn, en die motten gewoon weg.
ze heeft al een keuze gemaakt en het is niet hup morgen naar de Da en een pilkuurtje :roll:
Zie mijn gecorrigeerde bericht met de edit op de juiste plek. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Liesbeth
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
yamie schreef:
Hanneke2 schreef:

Zie mijn gecorrigeerde bericht met de edit op de juiste plek. :wink:
:mrgreen: . Maar Yamie heeft wel gelijk, het is niet even een pilkuurtje. Het zijn spuiten die nogal wat impact hebben.

Overigens heb ik minder moeite met abortus dan met "ongewenste" nakomelingen. Klinkt heel cru, maar ik ben bang dat de pups van Luuk en Tessa niet zo gezond zullen zijn als ik als "fukker" zou willen. Nou heb ik heel hoge eisen als het op zelf fokken aankomt en daarom doe ik het niet.
Zelfs niet met 2 stamboomhonden :neenee: .

tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Liesbeth schreef:Overigens heb ik minder moeite met abortus dan met "ongewenste" nakomelingen.
Ik heb ook geen moeite met abortus, als het gebeurt omdat een hond onverwacht zwanger blijkt te zijn.

Maar in jouw geval kan je het weten vanaf minuut één, en om dan vier weken te wachten op de echo (dat las ik hier ergens) vind ik echt not done.

Maar het speelt gelukkig helemaal niet, want je laat haar snel castreren :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Liesbeth
Zeer actief

tekkel schreef:
Liesbeth schreef:Overigens heb ik minder moeite met abortus dan met "ongewenste" nakomelingen.
Ik heb ook geen moeite met abortus, als het gebeurt omdat een hond onverwacht zwanger blijkt te zijn.

Maar in jouw geval kan je het weten vanaf minuut één, en om dan vier weken te wachten op de echo (dat las ik hier ergens) vind ik echt not done.

Maar het speelt gelukkig helemaal niet, want je laat haar snel castreren :ok:
Dat afwachten van de echo had/heeft alles te maken met het afwegen van alle voor- en nadelen van wegspuiten op een bepaald tijdstip en/of castreren. Daar kan ik, in eerste instantie, nogal technisch in zijn.
Ik vind ook dat ik dat ook zo moet benaderen. Ik kan wel allerlei emoties mee laten spelen, doe ik ook wel, maar als puntje bij paaltje komt ben ik van mening dat je eea nuchter moet bekijken. En dat kan heel cru over komen, dat besef ik ook wel.
Ik wil gewoon het beste voor mijn honden en wellicht laat ik haar nu castreren terwijl dat helemaal niet nodig is, omdat ze niet opgenomen heeft/zou hebben :19: . Dát was voor mij de overweging om eventueel te wachten op de echo op 4 weken, want als ze niet opgenomen heeft hoef je namelijk helemaal niet in te grijpen :19: .
Of ze opgenomen heeft weet jij niet en ik ook niet, maar ik heb nu de knoop doorgehakt, omdat ik, alles afwegende, dit de minst slechte oplossing vind.

Mijn man en zoons zijn het er overigens helemaal mee eens, want zij zijn nu echt gallisch van het gepiep, gerij (voornamelijk van Tessa :roll: ) en het opletten. Ik heb niet zo zeer problemen met het gedrag van de honden (valt mee vind ik) als wel met het gezeur en gedoe van die 3 mannen, daar kan IK dus gallisch van worden :boos: .

wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Liesbeth schreef:Ik heb behoorlijk intensief alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen en heb die thuis ook in de groep gegooid. Dit topic http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 7dd4279dac heeft ook meegeholpen om te beslissen dat we toch voor een castratie van Tessa gaan.

:ok:
Sterkte Liesbeth.., leuk is anders. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Succes met de castratie :ok:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Het is niet om te lachen, maar 1 april gaat ze onder het mes. Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt in Dieren. Ook meteen er bij gezegd dat ik wil dat Kees of Marcel opereert :ok: .

Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

das ehm, best wel ships ja,
hoop dat je tot iets redelijks komt :wink:
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Hutsje schreef:een bloedtest is er wel maar kan ook pas na 3 weken uit mijn hoofd.
Hoi Hutsje.

Kun je mij vertellen wie die test doet? Ik heb even gegoogled en lees overal dat er geen bloedtest voor honden is. :denken:
In Amerika doen ze het wel en noemen ze het Relaxation test. :19:
Een kennis van mij is op zoek naar een DA die dat wel doet.
Liesbeth
Zeer actief

Inge O schreef:
Shima schreef:
Hutsje schreef:een bloedtest is er wel maar kan ook pas na 3 weken uit mijn hoofd.
Hoi Hutsje.

Kun je mij vertellen wie die test doet? Ik heb even gegoogled en lees overal dat er geen bloedtest voor honden is. :denken:
bedoel je niet de relaxinetest ?
Ik heb dit (uiteraard) neergelegt bij de kliniek in Dieren. Zij waren hier nog niet mee bekend, maar hebben direkt kontakt opgenomen met Utrecht.
De test werkt (volgens hun) pas bij een dag of 30 na de dekking, maar dan is er ook via een echo te zien of de teef heeft opgenomen of niet.

Voor ons dus geen enkele bijdrage aan de keuze :19: .

Liesbeth
Zeer actief

Willen jullie ff duimen??? Het is niet echt lachen als je gecastreerd wordt op 1 april :wink: .

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

:smile2: sorry, ik duim hoor :ok:

Groetjes Els
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

sterkte morgen voor jullie allemaal :ok:
en geef Tessa maar een dikke 1 april knuffel
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik duim ook , het gaat helemaal goedkomen :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Inge O schreef:
Shima schreef:
Hoi Hutsje.

bedoel je niet de relaxinetest ?
die bedoelde ik idd ;).

ik duim voor morgen :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”