We willen absoluut geen pups, dus nou eens goed gaan bedenken hoe we dit verder aan gaan pakken.
Ik baal iig als een stekker
Moderator: moderatorteam
Ah, 48 dagen is wel een comfortabele marge. Lekker maandag naar de DA dan. En 1 voordeel: je hoeft tot maandag niet heel krampachtig op te letten.Liesbeth schreef:Ben daarover gaan lezen en haast is er niet bij. De laatste paar jaar is er een middel op de markt wat tot 48 dagen na de dekking ingezet kan worden (Alizin). Niet helemaal aan te raden, maar ook geen reden dus om op zondag naar de DA te gaan. Dus ik ga maandag maar eens met de DA overleggen.
Tja, door Luuk zijn relaxtheid ben ik iets te laks geworden blijkbaar, stom op zijn zachts gezegd.Hanneke2 schreef:Ah, 48 dagen is wel een comfortabele marge. Lekker maandag naar de DA dan. En 1 voordeel: je hoeft tot maandag niet heel krampachtig op te letten.Liesbeth schreef:Ben daarover gaan lezen en haast is er niet bij. De laatste paar jaar is er een middel op de markt wat tot 48 dagen na de dekking ingezet kan worden (Alizin). Niet helemaal aan te raden, maar ook geen reden dus om op zondag naar de DA te gaan. Dus ik ga maandag maar eens met de DA overleggen.
![]()
Het lijkt me trouwens persoonlijk een ramp, een loopse teef en een intacte reu in huis. Ik vind het echt ongenadig knap als mensen dat constant netjes gescheiden kunnen houden. Zelfs al zou ik ze qua ruimtes kunnen scheiden denk ik dat ze de hele boel bij elkaar zouden gillen, en Jack zou waarschijnlijk mijn complete boeltje onderzeiken.![]()
Kan je 1 van de 2 niet uit logeren sturen? Dat lijkt mij altijd nog de meest relaxte oplossing.
Omdat het niet nodig ischristo schreef:Waarom zou je niet op zondag naar de DA gaan? Als je maar op een christelijk uur opbelt voor een afspraak is er toch niets aan de hand? Bovendien heeft één praktijk vaak een spoedspreekuurtje, daarmee is de overlast voor de DA praktisch nul, die zit er dan toch al.
Hoe eerder je het aanpakt, des te beter lijkt me.
Nou dat kan ook reuze meevallen hoor. Ik heb er hier nooit geen moeite mee en hoef ze ook niet apart weg te sluiten. Ja s'nachts maar dan ligt Hera toch boven.Hanneke2 schreef: Het lijkt me trouwens persoonlijk een ramp, een loopse teef en een intacte reu in huis. Ik vind het echt ongenadig knap als mensen dat constant netjes gescheiden kunnen houden. Zelfs al zou ik ze qua ruimtes kunnen scheiden denk ik dat ze de hele boel bij elkaar zouden gillen, en Jack zou waarschijnlijk mijn complete boeltje onderzeiken.![]()
..
idd heel erg balen dat dit gebeurd is.LongFields schreef:Je zou dus als ik het goed begrijp ook af kunnen wachten tot een week of 4 na de ongewenste dekking en dan een echo laten maken en indien daar pups op te zien zijn, dan alsnog die Alizin laten spuiten?
Dat moet je dan zelf natuurlijk nog wel aankunnen, maar dan hoef je het middel niet onnodig te laten spuiten, mocht deze dekking gewoon een "loze" zijn geweest.
Het lijkt me altijd beter om zoiets niet te spuiten als het niet nodig is, het is dan wel geen hormoon maar er zal toch wel enige chemische "rommel" in zitten.
Wel heel erg balen dat dit gebeurd is zeg. Gaat je vast geen tweede keer meer gebeuren.

Ja, precies, dat kan ook....maar dat lijkt dan meer op een abortus he? Dat lijkt mij geen fijn idee.LongFields schreef:Je zou dus als ik het goed begrijp ook af kunnen wachten tot een week of 4 na de ongewenste dekking en dan een echo laten maken en indien daar pups op te zien zijn, dan alsnog die Alizin laten spuiten?
Dank je, ik kende de site overigens al.Hutsje schreef:idd heel erg balen dat dit gebeurd is.LongFields schreef:Je zou dus als ik het goed begrijp ook af kunnen wachten tot een week of 4 na de ongewenste dekking en dan een echo laten maken en indien daar pups op te zien zijn, dan alsnog die Alizin laten spuiten?
Dat moet je dan zelf natuurlijk nog wel aankunnen, maar dan hoef je het middel niet onnodig te laten spuiten, mocht deze dekking gewoon een "loze" zijn geweest.
Het lijkt me altijd beter om zoiets niet te spuiten als het niet nodig is, het is dan wel geen hormoon maar er zal toch wel enige chemische "rommel" in zitten.
Wel heel erg balen dat dit gebeurd is zeg. Gaat je vast geen tweede keer meer gebeuren.
ik zou niet zo lang wachten want alizin is geen kattepis, het is een aborteermiddel en wekt dus een bevalling op. het moet normaal ook onder strenge controle gegeven worden en is heel heel naar en pijnlijk voor de teef. het kan ook heel gevaarlijk zijn. ik zou dan geloof ik, ondanks het verkeerde tijdstip liever voor castratie kiezen.
hier vind je meer info (kijk ook even naar de bijwerkingen):
http://diergeneesmiddelen.info/bestanden/Alizin.html
Jemig, kan me goed voorstellen dat je daar helemaal niet blij mee bent. Vooral niet omdat het niet jouw onoplettendheid was.TeamWork schreef:Ja, precies, dat kan ook....maar dat lijkt dan meer op een abortus he? Dat lijkt mij geen fijn idee.LongFields schreef:Je zou dus als ik het goed begrijp ook af kunnen wachten tot een week of 4 na de ongewenste dekking en dan een echo laten maken en indien daar pups op te zien zijn, dan alsnog die Alizin laten spuiten?
Mijn Spinone is ongewenst gedekt geweest in een dierenpensionen heeft toen 2 keer een Alizin behandeling gehad.
Had wel een hele flinke baarmoederontsteking daarna.......![]()
Gelukkig met een hele flinke AB-kuur weer onder controle maar al met al werd ik er zeker niet blij van......
Dat weekendtarief zou het laatste van mijn zorgen zijn, en het geld groeit bij mij ook niet op mijn rug.Liesbeth schreef:Omdat het niet nodig ischristo schreef:Waarom zou je niet op zondag naar de DA gaan? Als je maar op een christelijk uur opbelt voor een afspraak is er toch niets aan de hand? Bovendien heeft één praktijk vaak een spoedspreekuurtje, daarmee is de overlast voor de DA praktisch nul, die zit er dan toch al.
Hoe eerder je het aanpakt, des te beter lijkt me..
"Vroeger" kon je een morning-afterspuit halen (oestrogeen) en die moesten op de 3e en 5e dag gegeven worden. Nu is er een ander middel (geen hormoon) en dat is over langere tijd effectief. In beide gevallen dus geen reden om op dag 2 naar de DA te stappen. In het geval van die hormonen ben je te vroeg en met Alizin kan je nog wel even wachten.
En ik ga geen weekendtarief betalen als dat niet nodig is.
Leek mij ook al. Ik heb het van een site van een DA die er nogal voor is om na 4 weken eerst een echo te maken. Neem aan dat percentage dan ook enigszins gekleurd is.Inge O schreef:dat is wel heel laag, tenzij ze zou gedekt zijn op een zeer ongunstig moment? maar dat lijkt me niet, als ze zelf zo willig was.Liesbeth schreef: Volgens de statistieken is er zo'n 40-50% kans dat ze opneemt.
normale dekkingen bij gezonde teven geven zo'n 80 - 90% slagingskans.
Ik ben best bereid om in het weekend naar een DA te gaan, maar alleen als het echt nodig is. En dat is het in dit geval niet.christo schreef:Dat weekendtarief zou het laatste van mijn zorgen zijn, en het geld groeit bij mij ook niet op mijn rug.Liesbeth schreef:Omdat het niet nodig ischristo schreef:Waarom zou je niet op zondag naar de DA gaan? Als je maar op een christelijk uur opbelt voor een afspraak is er toch niets aan de hand? Bovendien heeft één praktijk vaak een spoedspreekuurtje, daarmee is de overlast voor de DA praktisch nul, die zit er dan toch al.
Hoe eerder je het aanpakt, des te beter lijkt me..
"Vroeger" kon je een morning-afterspuit halen (oestrogeen) en die moesten op de 3e en 5e dag gegeven worden. Nu is er een ander middel (geen hormoon) en dat is over langere tijd effectief. In beide gevallen dus geen reden om op dag 2 naar de DA te stappen. In het geval van die hormonen ben je te vroeg en met Alizin kan je nog wel even wachten.
En ik ga geen weekendtarief betalen als dat niet nodig is.
Ik kon even niet volgen waarom je het over Alizen had en zoveel dagen wachten. Dat kan ik nog steeds niet, eigenlijk. Een morning-after prik lijkt mij zoveel minder belastend.

dat laatste uiteraard ook.Inge O schreef:ja, en ik denk dat het voor het lichaam (en ook mentaal voor de teef) een stuk lastiger wordt verder in de dracht, het hele lijf is maar met één ding meer bezig en dat is die dracht.Jeannettebo schreef:zou je, als je wacht tot de echo, en ze blijkt drachtig te zijn niet juist een kans hebben dat je een schuldgevoel krijgt en er alsnog van afziet om te aborteren? nu heb je er nog weinig voorstelling bij, dat is anders wanneer je ze hebt gezien bij een echo en hebt zien bewegen

Ik zou er niet van af zienJeannettebo schreef:zou je, als je wacht tot de echo, en ze blijkt drachtig te zijn niet juist een kans hebben dat je een schuldgevoel krijgt en er alsnog van afziet om te aborteren? nu heb je er nog weinig voorstelling bij, dat is anders wanneer je ze hebt gezien bij een echo en hebt zien bewegen
Dat vind ik wel een goed argument.Inge O schreef:ja, en ik denk dat het voor het lichaam (en ook mentaal voor de teef) een stuk lastiger wordt verder in de dracht, het hele lijf is maar met één ding meer bezig en dat is die dracht.Jeannettebo schreef:zou je, als je wacht tot de echo, en ze blijkt drachtig te zijn niet juist een kans hebben dat je een schuldgevoel krijgt en er alsnog van afziet om te aborteren? nu heb je er nog weinig voorstelling bij, dat is anders wanneer je ze hebt gezien bij een echo en hebt zien bewegen
Dat spul wat ze gebruiken is heftig hoor!!Liesbeth schreef:@ Nanna
Nee, ik was niet van plan om haar te laten castreren. Het is natuurlijk wel makkelijker, maar de nadelen vind ik daar tegen opwegen.
Ik heb er idd over na zitten denken om met 4 weken een echo te laten maken. Volgens de statistieken is er zo'n 40-50% kans dat ze opneemt. Om haar onnodig in te laten spuiten met een synthetisch steroïd lijkt me idd niet zo geweldig.