Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie o wie heeft voor mij misschien een goede tip

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Renske schreef:Wat een ellende! Jammer dat er een pup is overleden. Ik hoop dat je het even volhoudt met de kleine om steeds aan te leggen. Als dat wel werkt, dan zou ik dat blijven doen. Verder zou ik ze (ook omdat het een groot nest is) vrij snel aan het vlees zetten. Bijv. carnibest puppy. Volgens mij kun je ze al met 2,5- 3 weken beginnen met wat vlees bij te voeren. Wij begonnen altijd met tartaar te voeren, maar ik weet niet of dat ondertussen achterhaald is. Dus misschien dat je je kunt verdiepen op welke leeftijd je ze waaraan kunt zetten en dat alvast in de vriezer inslaan?
het is ee flinke teef, van een ras waarbij volgens mij nesten van 11 niet extreem groot zijn....
heb hier net zelf een nest van 1 de deur uit, maar ben echt niet eerder dan 4 wk gaan bijvoeren,
natuurlijk waren er (zelfs op het oog, want ik weeg dus niet behalve met ontwormen en weet dus dat er met 3,5 wk een verschil van 1100 gram zat tussen de lichtste en de zwaarste (1200 gram en 2300 gram), maar alles was aktief en tierig, dus dan is dat gewoon de natuur in mijn ogen....
bij vertrek zaten ze allemaal boven de 5 kilo

hoop voor je dat het pupje er door komt, maar dan wel op eigen kracht, want als er fysiek niets mis is waardoor ze niet mee kan komen zal ze het toch echt zelf moeten kunnen, de concurrentie is niet zo extreem dat het niet zou moeten kunnen....
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door monica »

Het kleine ding is gelukkig aangekomen, het is niet veel maar ik ben der blij mee.. Ik kom net terug van de DA en de hij kon niks vreemds aan de kleine ondekken gelukkig...
Ook doe ik nu inderdaad het nest opsprlitsen, en dit goed gewoon goed :wink: we gaan het zien of ze het red.
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

monica schreef: .
Gisteren ochtend woog ik haar en toen woog ze 422 , gisteravond 448 en vanmorgen 440.... :19: terwijl ik toch elk 2 uur me bed uit ben geweest om die kleine aan de tiet te leggen.. en ook ben ik er zeker bij blijven zitten totdat ze klaar was zegmaar..
Frustrerend..... Ik zou suikerwater erbij gaan geven om te pup meer energie te geven. Misschien door het meer energie geven dat ze sneller bijkomt. Je kan ook met een sonde 2 of 3 maaltijden geven en haar wel helpen met aanleggen in de tussenliggende periodes. Gezonde pups zijn dan vaak binnen 3-4 dagen op goed niveau om weer mee te doen met de anderen.

Als je met de sonde melk gaat geven laat je goed voorlichten zodat je het goed doet en doe altijd een schepje druivensuiker bij de melk voor extra energie.
little action
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door little action »

Ik heb bij een pup die wat minder dronk
Nutrie drops gegeven
En daar knapte hij hard van op
Een paar dagen wat druppels echt super spul

Het is bij Spat verkrijgbaar
http://www.spat.nl/index.php?p=producte ... d=&pId=307
Groetjes little action
Plaats reactie