Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voor elkaar !! Hij is er !!!!! update fotos.

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

de afmetingen moeten wel kunnen,
vergeet niet dat hij straks toch hele dagen met jou op pad is :wink: en de kennel vaak alleen slaaphok is,
heb je ruimte voor meer dan is dat natuurlijk altijd prettiger....

overigens ook wel benieuwd naar de lijnen, aangezien ik vd week hier gehoord heb over een zwarte met rugproblemen die daardoor niet meer kon stellen en keurings klaar stond maar nu verkocht werd....
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Inge O schreef:
Budkes schreef:2 bij 1.5 vind ik wat te klein, maar dat is puur persoonlijk.
ik vind zoiets niet 'puur persoonlijk', want jíj moet er niet in - je hond wel.

2 op 1,5 is gewoon te klein voor een hond - als bazen van niet-diensthonden dat hier neer zouden zetten hadden we meteen een topic van 50 pagina's :19: .

maar het zijn wel diensthonden, dus het moet maar kunnen :denken: ?
Nou bij mij kan het niet vandaar 2 bij 3.5, maar ik ben niet zo van de veroordeling dus daarom mijn toevoeging puur persoonlijk.
Maar je hebt gelijk hoor. Het is gewoon te klein, dat bedoelde ik. :ok:
Ondanks dat de diensthonden naast het uitlaten, het fietsen etc. ook nog minstens 40 uur in de week met de baas op pad zijn. Ik vind het ook te klein.
Gr. Aniek

Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

de atrose: moet ff goed denken heb de afgelopen weken zoveel info gehad. ik weet niet zeker of het een spier was maar het was in iedergeval aan de achterkant.
Verder is het idd lastig, heb niet alles voor het kiezen.

de kennel gaat dus een slag meer worden want ben het er mee eens dat 1,5 bij 2 te klein is. de schutting is voor de bloemen natuurlijk :wink: maar ik dacht dat het ook goed was tegen regen en wind?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

frank1985 schreef:de atrose: moet ff goed denken heb de afgelopen weken zoveel info gehad. ik weet niet zeker of het een spier was maar het was in iedergeval aan de achterkant.

de kennel gaat dus een slag meer worden want ben het er mee eens dat 1,5 bij 2 te klein is. de schutting is voor de bloemen natuurlijk :wink: maar ik dacht dat het ook goed was tegen regen en wind?
Er is toch in ieder geval een deel beschut en met een verhoogde ligplaats om droog en uit de tocht te liggen.
Verder is het toch niet nodig om er veel schutting om heen te zetten?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
frank1985
Zeer actief

Dongo schreef:
frank1985 schreef:
Dongo schreef:waarom per se een kennel? ik laat mijn africhtingshondje straks gewoon binnen...
omdat de hond gewend is in een kennel te zitten en zou niet weten waarom ik dat zou veranderen. verder heb ik nog een mechelaar pup en die is wel binnen en een jack russel van 9 jr. 3 honden binnen is wel veel.

wat is er tegen een kennel dan ? ik zie er ook wel voordelen in als er visite komt trouwens......
het is echt een hele hele groote hond !
ik heb niks tegen een kennel hoor, ik vroeg het gewoon uit interesse...ikzelf ga een kennel maken voor mij DH, maar dan voor hetgeen dat ze na de training een uurtje tot rust kan komen enz.
zo dacht ik dus ook.
1 hij is het gewend
2 na een lange dienst wil hij denk ik ook wel ff een fijne rustige plek hebben.....
frank1985
Zeer actief

ranetje schreef:
frank1985 schreef:de atrose: moet ff goed denken heb de afgelopen weken zoveel info gehad. ik weet niet zeker of het een spier was maar het was in iedergeval aan de achterkant.

Er is toch in ieder geval een deel beschut en met een verhoogde ligplaats om droog en uit de tocht te liggen.
ja maar ranetje, we gaan die kennel ook niet dichtplakken met schutting. Louise wou graag zowiezo het deel waar je tegen aan kijkt als je naar buiten kijkt dicht hebben......... :wink:
ach we zullen het wel zien
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

En Dick speciaal voor jou;
Afbeelding
De kennel mét mechelaar. :wink:
Aan de blik in z'n ogen is duidelijk te zien dat ik die foto niet genomen heb.
Gr. Aniek

Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

frank1985 schreef:
ranetje schreef:

ja maar ranetje, we gaan die kennel ook niet dichtplakken met schutting. Louise wou graag zowiezo het deel waar je tegen aan kijkt als je naar buiten kijkt dicht hebben......... :wink:
dan zie je je hond dus niet? en ziet je hond ook niets?
Lijkt me raar om het het zicht van je hond te ontnemen en de kennel weg te steken zonder dat je je hond dan ziet vanuit je huis :N:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

let ook even op hoe je de kennel plaatst. Wij hebben de kennel gedraaid omdat Quinto last van zijn ogen kreeg(tocht).
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
frank1985
Zeer actief

oh en nog iets ( sorry hoor ) maar wat kun je het beste op de vloer doen ?
gewoon tegels die er nu ook in liggen ?
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik ga tegels of bankirai leggen, weet het nog niet zeker. Bankirai lijkt me voor hem wel fijner, alleen is dat dan weer moeilijker om proper te houden. Tegels spoeler makkelijker af...

Zindelijk moet hij zowiezo zijn in zijn kennel, maar voor het voeren lijkt het me niet zo handig als daar een penslap op die bankirai ligt :N: (nu ja, dan voer ik hem anders gewoon in de tuin zoals nu)
frank1985
Zeer actief

Inge O schreef:
frank1985 schreef: Louise wou graag zowiezo het deel waar je tegen aan kijkt als je naar buiten kijkt dicht hebben......... :wink:
ik ken je tuin natuurlijk niet, maar is dat ook niet juist het deel langswaar hij jullie (of op z'n minst het huis) op z'n gemak in de gaten kan houden? dat is iets waar honden echt wel veel aan hebben hoor, het kunnen volgen wat er gebeurt met de rest van zijn roedel :wink: .
daar heb je eigenlijk wel gelijk in ja. daar heb ik niet aan gedacht.
dat is dus geen optie. ik ga morgen eens even goed kijken waar en hoe de kennel komt te staan. hij kan op 3 plekken in de tuin...
dus moet even kijken hoe dat het beste kan !

even een kleine nuance, als we dat deel dicht zouden maken dan ziet de hond ons nog wel in de woonkamer zitten maar niet in de eetkamer
Dingo
Zeer actief

maart schreef:
frank1985 schreef:
ranetje schreef:

dan zie je je hond dus niet? en ziet je hond ook niets?
Lijkt me raar om het het zicht van je hond te ontnemen en de kennel weg te steken zonder dat je je hond dan ziet vanuit je huis :N:
Soms niet verkeer hoor. Sommige honden worden er erg onrustig van te kunnen zien wat de baas de hele dag doet, en lopen daardoor te blaffen. Quinto heeft ook een jaar geen zicht op ons huis gehad :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Budkes
Zeer actief

Tegels en een houten vlonder.
Kan hij kiezen én is makkelijk schoon te houden.
Gr. Aniek

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Budkes schreef: Zou zelf trouwens niet helemaal gelukkig zijn met de artrose, want heel lichte mate én helemaal niet meer op afstand mogen stellen vind ik niet helemaal met elkaar te rijmen, maar evengoed heb ik het mis. Ik zou zelf iig een "gezonde" hond willen hebben, zeker als ie nog jong is. Je kunt in ieder geval op je vingers natellen dat het niet beter word, alleen slechter naarmate de hond ouder wordt.
Waar heeft ie die artrose en hoe oud is de hond ??
Dat vind ik toch ook wel wat vreemd eerlijk gezegd.
Zover ik weet is zowel bij de politie als in de handel het juist heel belangrijk dat de hond medisch in orde is alvorens tot de koop wordt overgegaan.
Ze willen doorgaans geen honden die ook maar iets van slijtage vertonen (in ieder geval...zover ik gehoord heb).
Vreemd dat defensie niet een dergelijk hoge eis stelt.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
frank1985
Zeer actief

Inge schreef:
Budkes schreef: Zou zelf trouwens niet helemaal gelukkig zijn met de artrose, want heel lichte mate én helemaal niet meer op afstand mogen stellen vind ik niet helemaal met elkaar te rijmen, maar evengoed heb ik het mis. Ik zou zelf iig een "gezonde" hond willen hebben, zeker als ie nog jong is. Je kunt in ieder geval op je vingers natellen dat het niet beter word, alleen slechter naarmate de hond ouder wordt.
Zover ik weet is zowel bij de politie als in de handel het juist heel belangrijk dat de hond medisch in orde is alvorens tot de koop wordt overgegaan.
Ze willen doorgaans geen honden die ook maar iets van slijtage vertonen (in ieder geval...zover ik gehoord heb).
voordat we allemaal dingen gaan roepen... ik weet het verhaal met de atrose dus niet precies he !!!! ik heb de paieren en het hele verhaal nog niet precies gehoord dus mischien is het handiger dat ik dat post als ik er alles van weet :wink:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

frank1985 schreef:
Inge schreef:
voordat we allemaal dingen gaan roepen... ik weet het verhaal met de atrose dus niet precies he !!!! ik heb de paieren en het hele verhaal nog niet precies gehoord dus mischien is het handiger dat ik da
t post als ik er alles van weet :wink:
het word je diensthond... dus zorg gewoon dat de hond fysiek in orde is.. en zo niet laat het aan je voorbij gaan... voor je je hecht aan de hond..

je meld zelf dat de hond niet mag stellen.. vandaar dat er op gereageerd wordt...
medisch lijkt er op dit moment iets mis--
frank1985
Zeer actief

blondie schreef:
frank1985 schreef:
Inge schreef:
voordat we allemaal dingen gaan roepen... ik weet het verhaal met de atrose dus niet precies he !!!! ik heb de paieren en het hele verhaal nog niet precies gehoord dus mischien is het handiger dat ik da
het word je diensthond... dus zorg gewoon dat de hond fysiek in orde is.. en zo niet laat het aan je voorbij gaan... voor je je hecht aan de hond..

je meld zelf dat de hond niet mag stellen.. vandaar dat er op gereageerd wordt...
jha blondie ik ben het helemaal met je eens maar ik weet dus niet precies wat er aan de hand is snap je......
tuurlijk als er uitkomt dat er iets met de hond is dat echt niet deugt laat ik het voorbij gaan.

dus ik bedoelde niet dat er niet op gereageerd mag worden maar alleen dat ik het preciese en juiste verhaal nog niet weet en jullie dus geen verkeerde info wil geven....
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Super veel plezier :ok:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Gefeliciteerd Frank!
Ik hoop dat het wordt wat je ervan verwacht :ok:

Even met betrekking tot hardhouten vlonders e.d. in een kennel. Hou er rekening mee dat veel hardhout soorten toxisch zijn, kleine splintertjes kunnen daardoor erg veel pijn en vervelende ontstekingen veroorzaken.
Voor knagers en krabbers zou ik het niet zo snel gebruiken, of in ieder geval heel goed glad schuren :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

frank1985 schreef:
blondie schreef:
frank1985 schreef:
Inge schreef: Dat vind ik toch ook wel wat vreemd eerlijk gezegd.

jha blondie ik ben het helemaal met je eens maar ik weet dus niet precies wat er aan de hand is snap je......
tuurlijk als er uitkomt dat er iets met de hond is dat echt niet deugt laat ik het voorbij gaan.

dus ik bedoelde niet dat er niet op gereageerd mag worden maar alleen dat ik het preciese en juiste verhaal nog niet weet en jullie dus geen verkeerde info wil geven....
snap ik maar ook ik weet dat honden echt 100% in orde moeten zijn voor het werk dus ik snap het ook niet zo dat er niet zoveel waarde aan wordt gehecht, ik zou daar toch echt naar vragen :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Frank lees het nu pas, gefeliciteerd en spannend allemaal..!!
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Onze kennels zien er zo uit:

Afbeelding

Twee van de nachthokken staan nog buiten, die had m'n man net af. Ze zijn van geisoleerde sandwichplaat gemaakt, de bodem van watervaste multiplex en staan op wielen (met rem natuurlijk). De zij- en achterwanden van de kennels zijn ook van die sandwichplaat gemaakt, en het dak van dat spul in de versie voor daken. Op de vloer liggen antislip tegels die gemakkelijk schoon te maken zijn en niet glad. de kennel staat zo dat de achterkant op de overheersende windrichting staat, en we hebben later ook nog een zeil laten maken met vensters erin, zodat er geen regen in kan komen en 's winters als het echt koud is de warmte beter bewaard kan blijven (dat scheelde in de kennels tenminste 5 graden vlak achter het zeil met die strenge vorst, dus in het nachthok zaten ze dan helemaal lekker). Ik zal eens een nieuwe foto maken, het ziet er nu inclusief tuin nog vriendelijker uit. Alles in trouwens knauwbestendig, deze honden zijn wel geen slopers maar je weet nooit wat je in de toekomst treft.

Hier lopen ze als we thuis zijn, ook wel een deel van de tijd buiten in de tuin. De kennels zijn niet zo heel erg groot, maar ze gaan er toch niet in joggen. Het is hun rustplek waar ze lekker op een bot liggen knauwen en slapen, in de tuin kunnen ze lekker stoeien (want dan ook tijden lang doorgaat tot ons groot genoegen, beter dan TV kijken) en verder hebben ze ook activiteiten genoeg. Net zoals ons huishondje altijd een groot deel van z'n dag slapend of rustend in z'n mandje gaat liggen, al heeft hij het hele huis, zo liggen de buitenhonden of lekker op een plekje in de kennel, of in hun nachthok.
Dingo
Zeer actief

Afbeelding
Wij hebben een kennel van Corton, daar zitten de meeste diensthonden in bij ons. Afstand van de spijlen kun je zelf bepalen, er zit een geisoleerd nachthok in. Bevalt prima :ok:
AfbeeldingAfbeelding
frank1985
Zeer actief

@ GOS, ja de kennels van jullie zijn echt prachtig... qua ruimte kan dat bij ons gewoon niet jammer genoeg..

@ Malinois: wij zegt dat er bij ons geen waarde aan gehecht word ? als er iets echt mis is met de hond dan beginnen ze er vast niet aan. maar nogmaals ik weet het niet precies ik hoor vandaag of morgen meer.
frank1985
Zeer actief

Afbeelding

hier een tekening van onze woning.
mooi getekend ook :wink:
de blauwe lijnen zijn ramen en de gele deuren.

de rode en groene lijn is hoe de kennel kan kom en te staan, we hebben dus 2 mogelijkheden. ik voel zelf het meeste voor de groene kennel aangezien hij dan iets grooter kan. zoals jullie zien is het echt passen en meten want het is een klein tuintje :boos:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

en het hoekje achter de bijkeuken/berging, paneel aan de voorkant en klaar :wink: hou je ook nog ruimte voor jezelf over...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

frank1985 schreef:@ GOS, ja de kennels van jullie zijn echt prachtig... qua ruimte kan dat bij ons gewoon niet jammer genoeg..

@ Malinois: wij zegt dat er bij ons geen waarde aan gehecht word ? als er iets echt mis is met de hond dan beginnen ze er vast niet aan. maar nogmaals ik weet het niet precies ik hoor vandaag of morgen meer.
dat zeg ik niet, ik verbaas me er over dat ze met zo'n gemak praten over zo'n hond die afgekeurd is hij is niet voor niets afgekeurd. :wink: Ik weet hoe streng ze er mee zijn, ik kom wekelijks honden tegen die gerontgend moeten worden voor het leger, politie etc. en die moeten allemaal perfect zijn nl. Geen aanval ik vraag het me dus gewoon af. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
frank1985
Zeer actief

crutz schreef:en het hoekje achter de bijkeuken/berging, paneel aan de voorkant en klaar :wink: hou je ook nog ruimte voor jezelf over...
opzich is dat het beste idee omdat het ruimte spaart en goedkoop is. 1 nadeel daar zit nog een poort dus dat zou betekenen dat je de poort niet meer kunt gebruiken voor fietsen en afval bak enz. daar komt ook bij dat achter de poort een straatje met pakeer plaatsen is waar veel kinderen spelen. zou dat een probleem kunnen zijn denk je ? ivm aanslaan ?

nu ik erover nadenk is het trouwens zo gek nog niet omdat je de poort wel kunt gebruiken. als je er met de fiets of afval bak uitmoet doe je hond uit de kennel en door de kennel naar buiten.......
bedankt crutz ! ik zit weer volop in twijfel ! :wink:
Laatst gewijzigd door frank1985 op 18 mei 2009 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
frank1985
Zeer actief

malinois schreef:
frank1985 schreef:@ GOS, ja de kennels van jullie zijn echt prachtig... qua ruimte kan dat bij ons gewoon niet jammer genoeg..

dat zeg ik niet, ik verbaas me er over dat ze met zo'n gemak praten over zo'n hond die afgekeurd is hij is niet voor niets afgekeurd. :wink: Ik weet hoe streng ze er mee zijn, ik kom wekelijks honden tegen die gerontgend moeten worden voor het leger, politie etc. en die moeten allemaal perfect zijn nl. Geen aanval ik vraag het me dus gewoon af. :wink:
oh ok, ja nee ben het echt wel met je eens !! maar goed het is natuurlijk niet zeker. de hond moet nog gekeurd worden door mijn werk en gaat nog voor een second opinion dus het zou maar net zo goed kunnen dat het morgen afgeblazen word.
snappie
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”