Joh, dat is ook pittig met Durga! Kan me goed voorstellen dat als je hond je katten op wil vreten je denkt aan herplaatsen als het anders niet op te lossen is. Vind het ontzettend leuke hondjes om te zien, ook qua formaat, klein maar toch écht een hond zeg maar. Maar zo'n jagertje hoef ik niet, dat lijkt me toch te lastig. Ik had altijd de overtuiging dat met een goede opvoeding alles er wel uit te krijgen is, maar daar ben ik van terug gekomen hoor.christo schreef::N: Durga heeft een rood halsbandje om. Misschien kunnen we opwerken naar geel.
Qua knokbereidheid en castratie, laten we het zo zeggen - over zes maanden weet je het zeker.Wat in elk geval enorm zal schelen is dat intacte reuen veel minder geneigd zullen zijn om jouw hond uit te kiezen om tegen te gaan lopen patsen. En dat loopt meteen al een stuk relaxter.
Van Shiba Inu's wist ik niet dat het zulke jachthondjes zijn. Zodanig dat ik veel met Durga te stellen heb gehad qua het achternazitten van mijn eigen katten, en dan zo heftig dat ik op het punt heb gestaan om haar te herplaatsen. Stond ook niet in de rasbeschrijving. Maar ja, die beschrijven dan ook het ideaalbeeld.
Als nu iemand erg geïnteresseerd is in onze hond, dan vertel ik er zeer duidelijk de negatieve punten bij. Zijn ze toch vaak al minder geïnteresseerd, en terecht ook. Je moet er toch niet aan denken dat Jan en Alleman Catahoula's nemen! En helemaal als er allemaal kruisingen ontstaan met nog grotere rassen die bij stoere mannetjes terecht komen.... :N: