Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loslopende honden terwijl jouw hond aangelijnd is

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Loslopende honden terwijl jouw hond aangelijnd is

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Onze hond heeft het niet op andere reuen. Hij gaat een knokpartij met een andere dominante reu zeker niet uit de weg en daarom lijnen wij hem aan wanneer we een andere hond zien naderen. Dit gaat prima, alleen ik krijg toch vaak te maken met loslopende honden (o.h.a. reuen) die zonder baas in de buurt aan komen rennen om onze hond te gaan besnuffelen. Ik probeer bij een loslopende reu de baas te vinden en roep naar diegene of hij/zij de hond bij zich wil roepen omdat mijn hond niet vriendelijk is. Maar vaak is er helemaal geen baas te bekennen! Ik zeg dan tegen mijn hond 'Volgen' zodat hij even alleen op mij let en mij aan kijkt en dan loopt hij mee, hij trekt niet aan de riem om de andere hond aan te vliegen, hooguit probeert hij af en toe om te kijken of de hond ons volgt, maar is daar makkelijk in te corrigeren (corrigeren = ik zeg 'nee' o.i.d. en hij kijkt weer naar mij). Tot nu toe gaat het altijd goed en komen de honden niet achter ons aan, omdat Rhodin dan met mij bezig is. Maar ik kan me voorstellen dat als de loslopende hond ons wel lastig blijft vallen, ik een groot probleem heb. Ik wandel trouwens niet met onze hond op de speciale losloopvelden, juist om deze problemen te voorkomen.

Omdat mijn hond aan de riem goed luistert is het tot nu toe altijd wel goed op te lossen. Maar komen jullie ook wel eens in een vergelijkbare situatie en wat doen jullie dan?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ja, mij gebeurt dit ook regelmatig. Met de honden die ik nu heb laat ik ze gewoon snuffelen en klaar, maar toen ik Moos nog had kon dat dus ook niet want hij snauwde aangelijnd naar vrijwel elke reu (los niet).
Als honden echt niet op wilde hoepelen brulde ik soms wel naar ze, en ik heb ook weleens een hond bij zijn halsband gegrepen en een enorme zwieper richting de baas gegeven.
Ik heb 1 keer zelfs een jonge Drentsche Patrijs reu gehad die gewoon leuk met ons meekwam tot in mijn portiek. Moos helemaal over de rooie van woede, Saar gillen omdat hij haar probeerde te berijden, reuze gezellig :roll:
Die reu heb ik toen net zolang aan zijn halsband vastgehouden, Moos en Saar achter mij, totdat de baas hem kwam halen. Baas snapte mijn probleem niet, zijn hond wilde alleen maar spelen hoorrrr. Tuurlijk :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Overigens, ik heb het dan over ergens in de wijk ofzo waar ik liep, niet op plekken waar ik mijn eigen honden ook eerst los had lopen en dan aanlijnde :wink:

Ik denkt dat het wel lastiger kan zijn als je jouw hond eerst ook los hebt lopen en schijnbaar dus op plekken loopt waar dat geaccepteerd is....
Uiteraard is het erg fijn als mensen dan rekening houden met etc etc., alleen wel lastiger om dat ook echt te verwachten soms vrees ik.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Yep, zeer regelmatig. Heeft er helaas vaak toe geleid dat Cyntha gepakt werd. Dat ik niet om de haverklap bij de DA zat heb ik grotendeels aan Bayko te danken die heel wat beter in staat is Cyntha te beschermen dan ik. Alleen ben ik dan zo'n flauwerik die dit soort situaties liever voorkomt. Ik wil niet dat de honden vechten, ook niet uit zelfverdediging. Helaas woonden er in m'n vorige twee woonplaatsen nogal veel aso hondeneigenaren. Ik heb daardoor geleerd om het zinnetje 'hij doet niks hoor!' met een flinke berg zout te nemen. Doordat dit een lange periode bijna dagelijkse kost was heeft het er wel voor gezorgd dat Cyntha inmiddels niet meer zo veel moet weten van onbekende honden als ze aangelijnd is. Waar ik nu woon houden de meeste mensen gelukkig rekening met elkaar.
In m'n vorige woonplaats heb ik ook wel vaker tijdens de wandeling een bepaalde hond achter me aan gehad die ons volgde tot aan de voordeur. Erg fijn, m'n honden werden er nogal paranoia van. Gelukkig deed hij geen pogingen tot bijten, hij was wel zo verstandig om een metertje achter ons te blijven lopen. Ik kreeg 'm echter totaal niet afgeschud en z'n eigenaren interesseerde het geen hol waar hun hond uithing. Hij heeft ook wel vaker bijna op de A2 gestaan en ik heb hen gewezen op het gat in 't hek waar hij dus steeds doorheen kroop maar het kon hen niet boeien dat ie om de haverklap midden op de straat stond en bijna onder een auto kwam. Als ie doodging kochten ze wel een nieuwe :roll:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Nee, hier niet echt.
Maar hier lopen ook niet veel honden los.
Komt vast omdat ze hier nergens los mogen lopen :boos:
Natuurlijk doen sommigen ( en ik ook) de hond wel eens los, maar zodra er een andere hond aankomt die ik niet ken, gaat Beike vast.
Yinxx
Actief

Ongelezen bericht door Yinxx »

Hij heeft ook wel vaker bijna op de A2 gestaan en ik heb hen gewezen op het gat in 't hek waar hij dus steeds doorheen kroop maar het kon hen niet boeien dat ie om de haverklap midden op de straat stond en bijna onder een auto kwam. Als ie doodging kochten ze wel een nieuwe
Zulke mensen kan ik echt niet snappen, waarom neem je dan een hond als het je verder niets doet :19:

Verder valt het bij ons mee, de meeste bazen hier lijnen hun hond aan als zien dat de ander aan de lijn zit.
Persoonlijk vindt ik dat ook niet meer dan normaal, tenzij je natuurlijk in een losloop gebied rond loopt dan kun je
verwachten dat er loslopende honden op je af komen.

Wel heb ik een keer gehad dat er een hond over een hele grote afstand op ons af kwam.
Onze hond zat dus aan de lijn. De hond die op ons af kwam was nou niet bepaald vriendelijk. Het baasje deed niet
echt aanstalte om d'r hond te pakken, ook niet nadat ik het meerdere keren had gevraagd. De hond liep toen ook
nog grommend op een wandelaarster af die zich rot schrok. En toen hij daarna weer op ons afgestoven kwam
heb ik hem wel met mijn been bij ons vandaan proberen te houden. Toen werd het baasje dat niets deed natuurlijk boos,
ik moest haar hond niet schoppen. Nou schoppen is wel iets anders en ik heb haar maar even verteld dat zij haar hond
bij zich moet houden, helemaal als die zo agressief is! Maar dat haar hond agressief deed kwam door mij, ik liet mijn hond aan de lijn zitten :roll:
Ik dacht altijd dat het andersom was, dat honden aan de lijn agressiever kunnen doen :denken: maar goed van zulke mensen denk ik maar het mijne :19:

Overigens vindt ik dat je hond heel netjes doet, echt knap dat hij de aandacht bij jou kan houden terwijl er een vreemde hond los loopt :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik loop regelmatig met mijn honden in een losloopgebied terwijl er zeker 1 is aangelijnd... en soms alle 2...
Als er een hond kom die ik niet bertrouw ga ik voor mijn honden sta en ga er vanuit dat de baas van de andere hond zijn/haar hond roept oid... ik vind niet dat een losloopgebied maar moet betekenen dat iedere hond maar andere honden kan gaan lastig vallen...als ik met mijn jack loopt die dan wel los is en er komt een andere hond hem lastig vallen dan waarschuwt hij en als die hond niet luisterd dan wordt het ruzie.... mijn jack gaat niet uitzich zelf naar een andere hond en anders roep ik hem direkt terug..ik verwacht van andere hondenbaasjes dat die dat ook doen.
Als mijn hond gebeten wordt terwijl deze aan de lijn is dan krijgt de andere hond een flinke holpeuter.... ben ik niet van gedient.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

jacq1970 schreef:ik vind niet dat een losloopgebied maar moet betekenen dat iedere hond maar andere honden kan gaan lastig vallen...
Wat is lastig vallen? De mijne zou aan komen lopen. Is dat al lastig vallen?
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Frenk schreef:
jacq1970 schreef:ik vind niet dat een losloopgebied maar moet betekenen dat iedere hond maar andere honden kan gaan lastig vallen...
Nee hoor, dat is - althans voor mij - geen lastig vallen. :wink:
Ik lijn Silka aan als we onbekenden kleine hondjes passeren. Dat doe ik omdat het kan gebeuren dat als zo'n kleine hondje bang is/wordt en het op een lopen zet, Sil er achteraan gaat. Eenmaal aan de riem interesseren die kleine hondjes haar niet.
Voor mij is het toppunt van 'lastig vallen': honden die ons achtervolgen. Dan heb ik mijn honden dus onder appèl of aan de riem en een loslopende hond blijft maar meelopen, probeert onder staarten te snuffelen, te rijen! of loopt gewoon te patsen. Dat vind ik echt heel vervelend en die honden stuur ik dan ook met een enorme boze brul weg. :boos: :wink:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik doe net als jij, ik laat mijn hond volgen en hou zijn aandacht vast en loop snel door, hopend dat de andere hond opzout. Het verschil is alleen dat ik mijn hond niet aanlijn (in het losloopgebied) maar hem los laat volgen. Dan is hij minder fel.
Meestal gaat de buurtende hond vrij snel weg. Soms is de achtervolgende hond erg hardnekkig en dan laat ik mijn hond het zelf oplossen. Er zijn grenzen en een paar minuten hardnekkig klieren vind ik wel de limit. Ik doe dat omdat Buck verder niet echt gaat vechten, hij zorgt alleen zonder pardon dat de ander beter begrijpt dat hij weg moet wezen. :pffff:

Loopt hij aan de riem in de buurt dan heb ik ogen in mijn achterhoofd en ik ontwijk alles wat maar in de verste verte op een hond lijkt :mrgreen: :wink:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Frenk schreef:
nee dat is niet lastig komen vallen...een hond die komt kennismaken is hardstikke leuk maar zodra d ehond merkt dat die niet gewenst is door de andere honden en die toch blijft hangen en rondhuppelen vind ik dat lastig vallen...
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Mijn honden stralen vaak al op ruime afstand uit dat ze niet willen kennismaken. Ik leid ze dan ook in dat geval al ruim van tevoren af. Duidelijk te zien ook voor de baas van de naar ons toe lopende hond. Ze lopen dan ineens alle 4 aan mijn been geplakt. Moet toch te zien zijn dacht ik zo. Een hond die dan toch naar ze toekomt, dat valt voor mij wel in de categorie lastig vallen. De meeste honden taaien namelijk al op ruime afstand af. De honden die dan nog wel verder lopen zijn meestal degenen met een plaat voor hun kop.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Bij Max komt er nooit een hond buurten.
Hij straalt gewoon al uit dat hij dat niet wil.

Bij Macho komen er zeer regelmatig andere honden buurten.
Ik heb daar geen problemen mee als de andere honden gewoon vriendelijk zijn.
Macho pikt het niet als reuen hem dominant benaderen en dan kan het fout gaan.
Ik vind het vooral erg jammer dat mensen hun eigen hond niet kunnen lezen.
Vaak is het helemaal niet zo gezellig bedoeld als de baasjes denken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik maak wel regelmatig mee dat loslopende honden naar Tomas toe komen maar er is altijd een baas in de buurt die ingrijpt, zeker omdat ze Tomas onderhand beginnen te kennen.Ik vind het dus echt geen probleem.
Maar ik kan me voorstellen dat het dat wel kan zijn als ze je hond echt lastig gaan vallen.
-Gaby-
Zeer actief

Bedankt voor jullie ervaringen! :ok:
Moos schreef: Ik denkt dat het wel lastiger kan zijn als je jouw hond eerst ook los hebt lopen en schijnbaar dus op plekken loopt waar dat geaccepteerd is....
Uiteraard is het erg fijn als mensen dan rekening houden met etc etc., alleen wel lastiger om dat ook echt te verwachten soms vrees ik.
Ja, ik heb mijn hond eerst los lopen en dan lijn ik hem aan, maar al wel op grote afstand. Ik vind ook dat mensen rekening moeten houden met andere aangelijnde honden, dat deed ik ook toen onze hond niet agressief was, dan lijnde ik hem ook aan als er een aangelijnde hond aan kwam. Als de baas in de buurt is, dan roep ik even o.i.d. Er lopen daar wel meer honden los, maar over het algemeen lijnt men zijn/haar hond aan als ze een andere aangelijnde hond aan zien komen. Het rare is dus dat ik daar tegenwoordig ook honden tegen kom die zonder baas lopen of dat de baas heel erg ver weg is en daar word ik zeker niet blij van! Aan de riem gaat het gelukkig tot nu toe goed, maar ik heb ook nog geen hond gehad die de achtervolging ingezet heeft. Als hij los loopt dan is het toch vaak hommeles, hij gaat er dan te veel in op en ik weet niet of ik hem dan nog terug kan roepen.
Bij ons op het losloopveld is wandelen met een aangelijnde reu-agressieve hond niet te doen, daar komen altijd honden op je afgestormd terwijl baasje (vaak ook nog bellend o.i.d.) heel ver weg de andere kant op kuiert en totaal de hond niet in de gaten houdt. Ook een mevrouw die een hond heeft die niet luistert en dan gaat ze op den duur gewoon zelf naar huis, haar hond rent daar dan alleen rond totdat hij zelf zin heeft om te komen. Ook loopt er nog een herder x Ierse wolfhond los die andere honden aanvalt (ook pups) en ook echt gaat schudden. :roll: Bij deze honden loopt dus geen baas die in grijpt, ik vind dat heel bizar. Ik ga daar niet meer met Rhodin heen, ik durf dat gewoon niet aan.

@ Ri@: Ik wil er naar toe werken dat de hond los volgt, maar ik weet nu nog niet of dat lukt. Ik heb hem nu dus aan de lijn en hij volgt aan de hand van een koekje en zo proberen we hem te trainen. Ik denk dat als hij wat beter getraind, ouder en rustiger is het zeker wel gaat lukken.
Moos
Zeer actief

-Gaby- schreef: Ja, ik heb mijn hond eerst los lopen en dan lijn ik hem aan, maar al wel op grote afstand. Ik vind ook dat mensen rekening moeten houden met andere aangelijnde honden, dat deed ik ook toen onze hond niet agressief was, dan lijnde ik hem ook aan als er een aangelijnde hond aan kwam.
Daar ben ik het uiteraard helemaal mee eens. Alleen ik noemde het even omdat de praktijk vaak even iets anders ligt.
Dat is oneerlijk en niet terecht, maar als je ergens loopt waar honden gedoogd loslopen en de jouwe dus in eerste instantie ook kan ik me voorstellen dat je meer problemen hebt met loslopende honden. Dat vind ik dus niet eerlijk of terecht, maar ik kan het me dus wel voorstellen omdat het in de praktijk nou eenmaal vaak zo werkt :wink:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ongewenste honden krijgen een schop wat een tikje met mijn tenen op de borst van de hond inhoud grotendeels. Jammer genoeg sinds het weer mooi weer is regelmatig moeten doen.
Van die lieve honden die gezellig grommend op jouw 3 aangelijnde honden komen aflopen enzo.
Als we samen lopen en Tyra (de kleinste) is los, dan wil ik ook nog weleens aankomende honden vasthouden en wachten tot de eigenaar ze op komt halen. Word je vaak ook niet in dank afgenomen.
Maar goed als je wegen en fietspaden oversteekt als je een loslopende hond ziet, en de eigenaar nog weigert haar hond terug te roepen dan moet je gewoon wat. Vooral als het een reu is en die grommend op jouw honden afloopt, dat zie ik niet goed komen en ik zie niet graag 3 staffords die daarop willen reageren dan.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Net vanmiddag weer gehad dat iemand haar hond aanlijnde omdat Aidan vastzat. Nergens nodig voor, hij zat aan de lijn vanwege zijn knie. En hij vind het ook aangelijnd leuk om kennis te maken en te spelen. En hij gedraagt zich aan de lijn niet anders dan wanneer hij los is.

Ik kom veel aangelijnde honden tegen die ook aangelijnd gewoon sociaal zijn hoor.
Valerie
Zeer actief

christo schreef:Net vanmiddag weer gehad dat iemand haar hond aanlijnde omdat Aidan vastzat. Nergens nodig voor, hij zat aan de lijn vanwege zijn knie. En hij vind het ook aangelijnd leuk om kennis te maken en te spelen. En hij gedraagt zich aan de lijn niet anders dan wanneer hij los is.

Ik kom veel aangelijnde honden tegen die ook aangelijnd gewoon sociaal zijn hoor.
Dat is geen vrijbrief om je honden er maar op af te laten denderen.
Fin
Zeer actief

Valerie schreef:
christo schreef:Net vanmiddag weer gehad dat iemand haar hond aanlijnde omdat Aidan vastzat. Nergens nodig voor, hij zat aan de lijn vanwege zijn knie. En hij vind het ook aangelijnd leuk om kennis te maken en te spelen. En hij gedraagt zich aan de lijn niet anders dan wanneer hij los is.

Dat is geen vrijbrief om je honden er maar op af te laten denderen.
*Gaap*
Valerie
Zeer actief

Ja saai is dat he, rekening met andere houden.
Fin
Zeer actief

Ik heb nog nooit een andere hond bij mijn drie honden waarvan twee dobermannen weg hoeven schoppen. Doe ik kennelijk toch iets goed. :ok:
-Gaby-
Zeer actief

Moos schreef:
-Gaby- schreef: Ja, ik heb mijn hond eerst los lopen en dan lijn ik hem aan, maar al wel op grote afstand. Ik vind ook dat mensen rekening moeten houden met andere aangelijnde honden, dat deed ik ook toen onze hond niet agressief was, dan lijnde ik hem ook aan als er een aangelijnde hond aan kwam.
Daar ben ik het uiteraard helemaal mee eens. Alleen ik noemde het even omdat de praktijk vaak even iets anders ligt.
Dat is oneerlijk en niet terecht, maar als je ergens loopt waar honden gedoogd loslopen en de jouwe dus in eerste instantie ook kan ik me voorstellen dat je meer problemen hebt met loslopende honden. Dat vind ik dus niet eerlijk of terecht, maar ik kan het me dus wel voorstellen omdat het in de praktijk nou eenmaal vaak zo werkt :wink:
Je hebt helemaal gelijk, vandaar ook dat ik dit topic opende, omdat het in de praktijk toch vaak blijkt dat er loslopende honden afkomen op jou en je aangelijnde hond...
-Gaby-
Zeer actief

Mijn hond is enkel agressief naar dominante reuen. Met onderdanige honden, teven en jonge honden gaat het gewoon goed. Maar ik vraag altijd of het een reu of een teef is als ik dat niet kan zien op afstand, dan kan ik de hond eventueel los doen. Ik denk dat ik dat ook zou doen met Aiden, gewoon even naar die andere baas roepen dat hij enkel vast zit omdat hij last heeft van zijn knie, maar best wel even kennis wil maken als dat goed is. :wink: Er lopen inderdaad ook veel mensen met hun hond aan de riem terwijl het hartstikke lieve sociale beestjes zijn.
Fin
Zeer actief

-Gaby- schreef:

Mijn hond is enkel agressief naar dominante reuen. Met onderdanige honden, teven en jonge honden gaat het gewoon goed. Maar ik vraag altijd of het een reu of een teef is als ik dat niet kan zien op afstand, dan kan ik de hond eventueel los doen. Ik denk dat ik dat ook zou doen met Aiden, gewoon even naar die andere baas roepen dat hij enkel vast zit omdat hij last heeft van zijn knie, maar best wel even kennis wil maken als dat goed is. :wink: Er lopen inderdaad ook veel mensen met hun hond aan de riem terwijl het hartstikke lieve sociale beestjes zijn.
Dank je, dat is het hele punt. Het is een vrij makkelijk te onthouden combinatie honden die ik bij me heb, ik ben er dus gevoelig voor dat er niet over één van mijn honden gezegd gaat worden dat je voor hem op moet passen.

:smile: Misschien moeten we een soort kleurcode in gaan voeren. Rode band om je arm als jouw hond niet (altijd) met anderen kan, dan weet iedereen het meteen.

Overigens heb ik met jouw hond nog steeds wel een beetje het idee dat het wel goed komt. Het duurt zes maanden hè, voordat de castratie zijn volledige effect heeft op de hormoonspiegel.
Moos
Zeer actief

christo schreef:
:smile: Misschien moeten we een soort kleurcode in gaan voeren. Rode band om je arm als jouw hond niet (altijd) met anderen kan, dan weet iedereen het meteen.
Dat lijkt me wel een goede :mrgreen:

Ik had vandaag namelijk iemand met aangelijnde hond, aan de flex in losloopgebied, die de hond aan de flex onze kant op liet gaan terwijl ik mijn honden netjes liet zitten en blijven vanwege haar aangelijnde hond. Vervolgens geef ik mijn honden dus ook vrij, die hond kwam immers aan de flex onze kant op terwijl de baas rustig stil stond te wachten, krijg ik een hele tirade over me heen dat haar hond toch aangelijnd is en dat ik mijn honden dus bij me moet houden ja!!

Dussssss :mrgreen:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Moos schreef:
christo schreef:
Dat lijkt me wel een goede :mrgreen:

Ik had vandaag namelijk iemand met aangelijnde hond, aan de flex in losloopgebied, die de hond aan de flex onze kant op liet gaan terwijl ik mijn honden netjes liet zitten en blijven vanwege haar aangelijnde hond. Vervolgens geef ik mijn honden dus ook vrij, die hond kwam immers aan de flex onze kant op terwijl de baas rustig stil stond te wachten, krijg ik een hele tirade over me heen dat haar hond toch aangelijnd is en dat ik mijn honden dus bij me moet houden ja!!

Dussssss :mrgreen:
:smile:

Daar zou ik ook geschuffeld van worden, zeg. :wink:
-Gaby-
Zeer actief

christo schreef:
-Gaby- schreef:

Dank je, dat is het hele punt. Het is een vrij makkelijk te onthouden combinatie honden die ik bij me heb, ik ben er dus gevoelig voor dat er niet over één van mijn honden gezegd gaat worden dat je voor hem op moet passen.

Overigens heb ik met jouw hond nog steeds wel een beetje het idee dat het wel goed komt. Het duurt zes maanden hè, voordat de castratie zijn volledige effect heeft op de hormoonspiegel.
Haha, die code lijkt me ook echt een goed idee, bijv. in de vorm van halsbanden, rood = kan met geen enkele hond, geel = wisselend, groen = goedzak. :ok: Hoef ik ook niet bang te zijn dat mensen hun reu op die van ons afsturen. :mrgreen: Gebeurde gisteren nog. Wij hadden onze hond aangelijnd, hoor ik die man (yuppie, té nette kleertjes, haartjes in de gel, zonnebrilletje, popiejopie enz.) tegen zijn x JR zeggen, "Toe maar, pak maar, ga maar eens kijken, toe maar, toe maar!" De wind stond onze kant op, hij had het niet in de gaten dat wij hem hoorden. :roll: Het hondje rent al keffend onze kant op en ik zeg tegen hem: "Joh, mijn hond doen we vast als we jullie zien en dat is niet voor niets. Je ziet dat we hard ons best doen om hem af te leiden. Volgens mij is het een reutje en de onze houdt absoluut niet van reuen hoor." Dikke idioot. Als Rhodin had gewild was het hondje een éénhapssnack geweest en het was zo'n rotbeestje (goh, vind je het gek met zo'n baas) dat ik het me nog kon voorstellen ook. :N:

@ Christo: Ik denk dat onze hond altijd wel blijft knokken, dat zullen we er niet uit krijgen ben ik bang. :( We trainen nu gewoon erg hard op gehoorzaamheid en dat gaat steeds beter, het begon al voor de castratie beter te gaan, maar lijkt na de castratie (en dat is nog maar een week geleden!) steeds wat beter te worden. Gelukkig. Nu maar af wachten hoe het de komende 6 maand verloopt! :wink:
Ik heb al contact gehad met meerdere Catahoula eigenaren wat betreft dit probleem en het blijkt nu dat dit (in ernstige mate knokken met honden van hetzelfde geslacht) toch echt bij het ras hoort. Maar op de sites waar ik heb gekeken voordat we de hond hebben genomen en uit de mailwisseling die ik gehad heb met Catahoula kenners, bleek dat dit ras dominant kon zijn. Nou, onder 'domimant kunnen zijn' versta ik niet dat het normaal is dat elke Catahoulareu alle andere reuen onmiddelijk aan wil vliegen, maar dat is helaas wel zo ben ik nu achter gekomen. Die van ons blijkt zelfs behoorlijk vriendelijk en goed opgevoed te zijn als ik anderen mag geloven. :roll: Haha, we hebben het zeker niet op zijn allerslimst aangepakt met onze eerste hond, maar het harde werken loont vast wel uiteindelijk.
Fin
Zeer actief

:N: Durga heeft een rood halsbandje om. Misschien kunnen we opwerken naar geel.

Qua knokbereidheid en castratie, laten we het zo zeggen - over zes maanden weet je het zeker. :ok: Wat in elk geval enorm zal schelen is dat intacte reuen veel minder geneigd zullen zijn om jouw hond uit te kiezen om tegen te gaan lopen patsen. En dat loopt meteen al een stuk relaxter.

Van Shiba Inu's wist ik niet dat het zulke jachthondjes zijn. Zodanig dat ik veel met Durga te stellen heb gehad qua het achternazitten van mijn eigen katten, en dan zo heftig dat ik op het punt heb gestaan om haar te herplaatsen. Stond ook niet in de rasbeschrijving. Maar ja, die beschrijven dan ook het ideaalbeeld. :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mijn honden vinden als ze samen zijn en aan de riem andere honden meestal niet leuk. Los of apart gaat al veel beter maar samen is een beetje te veel en te gespannen. Er loopt hier altijd een labradorteefje dat los is en eerst op mij af kwam rennen en ging lopen kutten. Dan liet ik Cleo los en die joeg haar dan weg. Nu komt ze niet meer :mrgreen: :ok:

Met Dapper was het veel rotter en dan liep ik snel weg met hem naast. Hij ging meestal ook wel grommen dus de meeste andere honden kwamen dan niet echt meer. Weinig honden zoeken de confrontatie op als je hond moeilijk doet en jij ook wat dominant en zeker de andere hond wegjaagt. Dat is tenminste mijn ervaring.

Maar lastig is het zeker :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”