Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Daar heb je weer van die 'Kreta-hondjes'...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

estelle

Re: Daar heb je weer van die 'Kreta-hondjes'...

Ongelezen bericht door estelle »

Gos schreef:Ik snap ook niet waar mensen de onbeschoftheid vandaan halen om ongevraagd op straat aan een wildvreemde dit soort domme meningen over een hond te gaan lopen verkondigen. Net als een fokster van flatcoats die ik ooit eens in een recreatiegebied tegenkwam met tig honden, en die m'n oude meneertje Max begon af te kraken, waar die in hemelsnaam op had moeten lijken qua ras, en dat hij rare oren had. Tunnelvisie, denk ik dan maar, kan niet verder kijken dan haar rashonden zeker, en ben er verder maar niet op ingegaan. Ik had ook wel kunnen beginnen over de rare oogleden van een aantal van haar honden, maar dat doe je toch niet?

Of je zou iets moeten terugzeggen als ik vind uw jas ook afschuwelijk :mrgreen:
haha. Toen wij Chello net hadden liep ik een keer in het park met hem. Kwam er een oudere man aan, ook met duitseherder, die mij ook even ging vertellen hoe lelijk Chello wel niet was met dat slappe oor, die overbeet, maar 1 bal etc. Waar ik dat gedrocht (serieus) wel niet vandaan had.
Zijn verbazing was groot toen ik doodleuk vertelde dat Chello een stamboom had.
Nou ja, hij geloofde dat dus niet. Het bestond niet dat zo'n lelijkerd als Chello een stamboom had.
Ik heb al die tijd echt zo :eek: gestaan.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

estelle schreef: haha. Toen wij Chello net hadden liep ik een keer in het park met hem. Kwam er een oudere man aan, ook met duitseherder, die mij ook even ging vertellen hoe lelijk Chello wel niet was met dat slappe oor, die overbeet, maar 1 bal etc. Waar ik dat gedrocht (serieus) wel niet vandaan had.
Nou ja, hij geloofde dat dus niet. Het bestond niet dat zo'n lelijkerd als Chello een stamboom had.
Dat je daar naar blijft staan luisteren. :19: Ik zou echt zeggen "Ja hoor meneer,
u heeft he-le-maal gelijk. Daaag!". Kom zeg, heb wel wat beters te doen. :pffff:
Afbeelding
estelle

Maylala schreef:
estelle schreef: haha. Toen wij Chello net hadden liep ik een keer in het park met hem. Kwam er een oudere man aan, ook met duitseherder, die mij ook even ging vertellen hoe lelijk Chello wel niet was met dat slappe oor, die overbeet, maar 1 bal etc. Waar ik dat gedrocht (serieus) wel niet vandaan had.
Dat je daar naar blijft staan luisteren. :19: Ik zou echt zeggen "Ja hoor meneer,
u heeft he-le-maal gelijk. Daaag!". Kom zeg, heb wel wat beters te doen. :pffff:
ik geloof dat ik helemaal verbaasd was.
En dan blijf ik idd luisteren. hiihihhi
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

estelle schreef: ik geloof dat ik helemaal verbaasd was.
En dan blijf ik idd luisteren. hiihihhi
Ik word altijd meteen kwaad. :mrgreen:
Toen Sjon nog een kleine Sjonnie was liep ik eens met hem op het strand, kwam er ineens zo'n
geblondeerde trien met zwarte lipliner naar me toe om mij wel eens even vertellen dat zij Sjon toch nooooit
zou kiezen, raar hondje met die enórme overbeet.
:O:
Ik kan er niks aan doen, maar dat moet ik gewoon niet. Ben even stevig van leer getrokken
over dat ze d'r lelleke geliplaainde muil dicht moest houden of dat ik d'r even zou vertellen wat
ik van haar overbeet vond. :pffff:
Toen liep ze weg. :19:

Sjon heeft helemaal geen overbeet. :pffff:
Afbeelding
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Haha, ik herken het :mrgreen: Gister op het speelveldje kwam er een meneer naar me toe dat ik mijn gevaarlijke pitbull :pffff: , niet los moet laten. Pitbull? Het lijkt er niet eens op :19: En het is een groter watje dan zijn leuke kleine grijze herrieschopper boomer, zo ongevaarlijk als wat. Heb meneer verteld dat ie zich maar beter met zaken waarvan hij wél iets weet bezig kan houden, maar meneer was op zijn teentjes getrapt :boos: , hij wist heul veel van honden. Nou, dan was ik Sinterklaas. En dat vond hij best, hij wist veel van honden en ik was sinterklaas. :roll:
Heel veel mensen hebben ook gezegd dat je het toch niet in je hoofd haalt om zulk soort 'vecht-rassen' in huis te halen, dat ik wel helemaal kierewiet moet zijn. :U: Als ik ze dan vertel dat ie een halve Border Collie is weten ze niet hoe snel ze hem moeten aaien. ;) Mensen zijn gewoon bekrompen als het om dat soort dingen gaat, ik ken genoeg felle BC's en tamme 'vechthonden'.
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

estelle schreef:
haha. Toen wij Chello net hadden liep ik een keer in het park met hem. Kwam er een oudere man aan, ook met duitseherder, die mij ook even ging vertellen hoe lelijk Chello wel niet was met dat slappe oor, die overbeet, maar 1 bal etc. Waar ik dat gedrocht (serieus) wel niet vandaan had.
Familiekwaal want zijn halfzus is ook niet de mooiste :engel: (druk ik mij nog zacht uit)
Alsof alle stamboomhonden mooi zijn, dat zou makkelijk zijn haha
Perry en Noah

Afbeelding
estelle

duitse herder schreef:
estelle schreef:
Familiekwaal want zijn halfzus is ook niet de mooiste :engel: (druk ik mij nog zacht uit)
Alsof alle stamboomhonden mooi zijn, dat zou makkelijk zijn haha
Nou mensen konden zeggen wat ze wilden maar Chello had wel een enorm machtige kop die enorm veel kracht uitstraalde.
Niet voor niks had hij vrijwel nooit problemen met andere honden.... ze hadden allemaal respect voor hem zonder dat er maar een grommetje aan te pas kwam. Dat straalde hij gewoon uit. Niet voor niets was hij ook jaren roedelleider van een groep van bijna 10 honden.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Puma schreef:Bedankt voor de reacties!

Ik was vandaag weer in het bos en gelukkig niet meer van die rare mensen tegen gekomen, maar het valt mij ook wel op dat er vaak mensen zijn die hun mening of visie opdringen..
Ook vandaag weer; wel een stuk minder vervelend dan die van de vorige keer, maar ook weer een vrouw die wel 5x vraagt of Evi echt niet los kan. Evi laat ik niet los, omdat ze andere honden nog erg spannend vindt en als ze ervan schrikt dan rent ze weg. En dat heb ik al 2x gehad, maar ik ben bang dat ze echt weg rent en dat ik haar niet bij kan houden.
Maakt verder allemaal niet uit, maar dan is er dus toch iemand die zich daar mee moet bemoeien, en erger nog, er niet over kan ophouden.. :19:
En dan nog eens erbij, jouw keuze bekritiseren, terwijl de kans het grootst is dat ze ZELF ook geen hond uit het asiel hebben gehaald maar bij een broodfokker. Nou, daar hou je de hondenpopulatie gelukkig mee! :idea:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”