Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Daar heb je weer van die 'Kreta-hondjes'...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Puma
Actief
Mijn ras(sen): Podenco
Aantal honden: 1

Daar heb je weer van die 'Kreta-hondjes'...

Ongelezen bericht door Puma »

Ik liep vandaag met vrienden en Puma en Evi in het bos. Komen daar altijd veel mensen, vind ik juist wel fijn want dan doen ze veel sociaal contact op. Bij Puma vroegen mensen vroeger weleens of ze uit het buitenland kwam, maar Puma komt gewoon uit de opvang in Nederland, heeft niks met het buitenland te maken. Evi wel, die heb ik nu 3 weken via een website uit Spanje. Ze is prachtig en ik ben echt heel blij met haar.

Op een gegeven moment kwamen er 2 (bekakte) vrouwen aan, die vertederd naar Evi keken. Ze hadden zelf 2 DH bij zich, al wat ouder. De ene vrouwe zij gelijk tegen mij: Dat zijn zeker Kreta-hondjes hé? Ja dat kun je gelijk zien, beetje die lijn zo, beetje dunnetjes. Echt zwerfdiertjes. Komen ze uit Kreta?
Dus ik uitleggen dat Puma gewoon uit Nederland komt, zegt ze: nou, dat is misschien wel zo, maar als je naar haar kijkt zie je dat er veel buitenlands in zit, dus zo Nederlands is ze niet.
Bij Evi vertellen dat ik haar wel uit Spanje heb, nou en toen begon ze helemaal: ik snap dat niet hoor, ben je weleens in het asiel in Nederland geweest, daar zijn zoveel honden. Je had ook gewoon in Nederland een hond kunnen uitzoeken, in Kreta moeten ze zelf maar hun problemen oplossen hoor. Martin Gaus zegt ook dat het helemaal uit de hand loopt, als we allemaal honden uit het buitenland halen wordt het probleem daar nooit opgelost en hier alleen maar groter. En zo bijzonder zijn die honden helemaal niet, in Nederland zien ze er een stuk beter uit.. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar persoonlijk zou ik daat nooit gedaan hebben, hoe leuk een pupje er op internet ook uitziet, dat is toch van de zotte dat je zo met 1 klik kan bestellen, terwijl er hier zoveel in het asiel zitten en :blah:

Nou, toen had ik er geen zin meer in, dus heb haar verteld dat ik heel blij ben met Evi en dat zij het bij haar eigen honden maar anders moet doen..
Pff, ik was helemaal verontwaardigd door haar preek, daar zat ik echt niet op te wachten :sst:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: Daar heb je weer van die 'Kreta-hondjes'...

Ongelezen bericht door Rami »

Ach ja, laat het lekker langs je rug glijden. Al die mensen met al die meningen over buitenlandse honden. Moe wordt je er van.
Het kan trouwens nog gekker hoor. Ik word regelmatig aangesproken over Silka, een van mijn honden. Mensen vinden haar vaak heel mooi en bijzonder en apart, willen weten wat voor ras zij is. Noemen ook echt allemaal rassen waar ik nog nooit van gehoord heb! :mrgreen:
En als ik dan zeg dat ze een onbekende kruising én een voormalige straathond uit Istanbul is, weten ze (nou ja, niet allemaal maar het merendeel toch wel) niet hoe gauw ze zich uit de voeten moeten maken.
Ik trek me er helemaal niets van aan. Voor mij (ons) is Silka een hond uit duizenden. Onze eigen lieve, gekke, brave hond. Wat anderen van haar vinden zal me echt een worst zijn. :wink:
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Tjonge jonge, wat een mutsen :denken:

Ze zijn gewoon jaloers :ok:

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ach ja. en, kwamen haar honden uit het asiel in Nederland?
ook maf dat ze denkt in Puma een buitenlandse hond te zien... denkt zeker dat er in NL geen kruisingen en bastaarden rondlopen?
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Puma
Actief

Ja ik vond het zulke stomme reacties, waar ik helemaal niet om vroeg!
Was voor de 3de keer in het bos met Evi, helemaal spannend en dit keer vrienden mee, en dan krijg je zulke reacties.
Stond met me mond vol tanden :o

Maar ik denk inderdaad ook dat ze gewoon jaloers zijn, maar die reacties, kom nou. Alsof Martin Gaus heilig is :roll: :smile:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

"Meent u niet. Néderlandse asielen? Met hónden? Nou. Dan ga ik deze maar meteen terugbrengen.
Bedankt voor de tip, zeg!"
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Maylala schreef:"Meent u niet. Néderlandse asielen? Met hónden? Nou. Dan ga ik deze maar meteen terugbrengen.
Bedankt voor de tip, zeg!"
Hahaha! Die houden we er in! :ok:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ingrid48 schreef:Tjonge jonge, wat een mutsen :denken:

groetjes, Ingrid
Sorry maar dat vind ik ook weer zo een vreselijk dooddoener, net zo eentje als "hij doet nooit wat" Daar valt deze dus ook onder
Perry en Noah

Afbeelding
Maylala
Zeer actief

duitse herder schreef:

groetjes, Ingrid
Sorry maar dat vind ik ook weer zo een vreselijk dooddoener, net zo eentje als "hij doet nooit wat" Daar valt deze dus ook onder
Okee, dan is ze niet jaloers. Is het gewoon een kutwijf. :19: Beter?
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Maylala schreef:
duitse herder schreef:

groetjes, Ingrid
Okee, dan is ze niet jaloers. Is het gewoon een kutwijf. :19: Beter?
ja :F:
Perry en Noah

Afbeelding
Maylala
Zeer actief

duitse herder schreef:ja :F:
:mrgreen:
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Pff, waar bemoeid dat mens zich mee zeg. Ongezouten mening van een totaal vreemde. Ik zou echt nooit een vreemde zomaar even gaan vertellen wat ik ergens wel of niet van vind. :ugh:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik zou gewoon zeggen Dierenleed kent geen grenzen mevrouw...fijne dag nog dag.....
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Zou ze ook tegen de europese unie zijn...... ;)
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tja en zo kwam ik tijdens het "uitlaten"van mijn pups, ook iemand tegen, die het weer belachelijk vond dat ik die gefokt had, want : kijk eens wat voor ellende er is , vooral over de grens, als je dan toch honden erbij wilt hebben, haal ze dan daar"

ook kutwijfen dan toch?

ik wil maar zeggen, dat er genoeg mensen zijn, die helemaal into honden uit het buitenland zijn, die genoeg niet zo nette en aardige opmerkingen maken tegen mensen hier die fokken of een pup aanschaffen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik zou zo'n mens zeggen dat ze kennelijk helemaal niet van honden houdt, als ze het niet erg vindt dat in die landen honden kreperen zonder dat die lui daar iets aan doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Rami
Zeer actief

yamie schreef:tja en zo kwam ik tijdens het "uitlaten"van mijn pups, ook iemand tegen, die het weer belachelijk vond dat ik die gefokt had, want : kijk eens wat voor ellende er is , vooral over de grens, als je dan toch honden erbij wilt hebben, haal ze dan daar"

ook kutwijfen dan toch?

ik wil maar zeggen, dat er genoeg mensen zijn, die helemaal into honden uit het buitenland zijn, die genoeg niet zo nette en aardige opmerkingen maken tegen mensen hier die fokken of een pup aanschaffen.
Nou kutwijf, ik vind iemand niet zo snel een kutwijf. En dat heb ik ook niet gezegd noch naar verwezen in dit topic.
Maar als iemand zich ongevraagd bemoeit met de keuze van jouw honden, of het nu rashonden, kruisingen of bastaards zijn, is dat vervelend, bemoeizuchtig en onnodig. Vind jij toch ook? :wink:
Laatst gewijzigd door Rami op 16 jul 2009 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Whitefang87 schreef:Pff, waar bemoeid dat mens zich mee zeg. Ongezouten mening van een totaal vreemde. Ik zou echt nooit een vreemde zomaar even gaan vertellen wat ik ergens wel of niet van vind. :ugh:
Inderdaad, wat een lef. Dat ze dat denk à la, moet ze zelf weten maar ongevraagd zeggen vind ik echt te ver gaan. :zweep:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Misschien ligt het aan mij maar ik vind dat de mensen steeds vaker het nodig vinden om een hoop negativiteit over een ander heen te donderen.
Waar komt dat eigenlijk vandaan? die behoefte om je negativiteit maar te pas en te onpas te delen met wildvreemde.
Waar uit blijkt dat wanneer jij met je hondje over straat loopt je zit te wachten tot andere hun gal spuwen over jou keuze,s .

Als jij een leuke hond hebt waar je hartstikke blij mee bent hoeft een ander niet te zeggen wat hij of zij er van vind.
Heb je niks positiefs te zeggen hou dan je waffel dicht of het moet zijn dat je ter plekke ziet dat een hond mishandelt word.
Echt waar bemoeien ze zich mee :denken:
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Rhiannon schreef:Misschien ligt het aan mij maar ik vind dat de mensen steeds vaker het nodig vinden om een hoop negativiteit over een ander heen te donderen.
Waar komt dat eigenlijk vandaan? die behoefte om je negativiteit maar te pas en te onpas te delen met wildvreemde.
Waar uit blijkt dat wanneer jij met je hondje over straat loopt je zit te wachten tot andere hun gal spuwen over jou keuze,s .

Als jij een leuke hond hebt waar je hartstikke blij mee bent hoeft een ander niet te zeggen wat hij of zij er van vind.
Heb je niks positiefs te zeggen hou dan je waffel dicht of het moet zijn dat je ter plekke ziet dat een hond mishandelt word.
Echt waar bemoeien ze zich mee :denken:
Dat snap ik ook niet. En bovendien, als je perse wat wilt zeggen is er altijd wel wat positiefs te bedenken, zelfs als je een hond echt niet leuk vindt :U:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Rami schreef:
yamie schreef:tja en zo kwam ik tijdens het "uitlaten"van mijn pups, ook iemand tegen, die het weer belachelijk vond dat ik die gefokt had, want : kijk eens wat voor ellende er is , vooral over de grens, als je dan toch honden erbij wilt hebben, haal ze dan daar"

ook kutwijfen dan toch?

Nou kutwijf, ik vind iemand niet zo snel een kutwijf. En dat heb ik ook niet gezegd noch naar verwezen in dit topic.
Maar als iemand zich ongevraagd bemoeit met de keuze van jouw honden, of het nu rashonden, kruisingen of bastaards zijn, is dat vervelend, bemoeizuchtig en onnodig. Vind jij toch ook? :wink:
ja dat vind ik ook hoor ;)
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik snap ook niet waar mensen de onbeschoftheid vandaan halen om ongevraagd op straat aan een wildvreemde dit soort domme meningen over een hond te gaan lopen verkondigen. Net als een fokster van flatcoats die ik ooit eens in een recreatiegebied tegenkwam met tig honden, en die m'n oude meneertje Max begon af te kraken, waar die in hemelsnaam op had moeten lijken qua ras, en dat hij rare oren had. Tunnelvisie, denk ik dan maar, kan niet verder kijken dan haar rashonden zeker, en ben er verder maar niet op ingegaan. Ik had ook wel kunnen beginnen over de rare oogleden van een aantal van haar honden, maar dat doe je toch niet?

Of je zou iets moeten terugzeggen als ik vind uw jas ook afschuwelijk :mrgreen:
Rami
Zeer actief

Gos schreef:Ik snap ook niet waar mensen de onbeschoftheid vandaan halen om ongevraagd op straat aan een wildvreemde dit soort domme meningen over een hond te gaan lopen verkondigen. Net als een fokster van flatcoats die ik ooit eens in een recreatiegebied tegenkwam met tig honden, en die m'n oude meneertje Max begon af te kraken, waar die in hemelsnaam op had moeten lijken qua ras, en dat hij rare oren had. Tunnelvisie, denk ik dan maar, kan niet verder kijken dan haar rashonden zeker, en ben er verder maar niet op ingegaan. Ik had ook wel kunnen beginnen over de rare oogleden van een aantal van haar honden, maar dat doe je toch niet?

Of je zou iets moeten terugzeggen als ik vind uw jas ook afschuwelijk :mrgreen:
Haha, ja, zoiets!

De laatste keer dat iemand iets over een van mijn honden aan te merken had (Silka had een grote reu die al een paar keer op haar had proberen te rijden flink gecorrigeerd en de baas in kwestie kwam verhaal halen :roll: ) was ik moe en had helemaal geen zin in een discussie en toen deed ik net of ik geen Nederlands sprak. In mijn beste Frans gezegd dat ik 'm niet verstond, sorry! Toen droop 'ie af. :mrgreen:
Ik weet niet wat ik gedaan had als de man vloeiend Frans had gesproken, maar goed, dat deed 'ie niet. :wink:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Rami schreef: De laatste keer dat iemand iets over een van mijn honden aan te merken had (Silka had een grote reu die al een paar keer op haar had proberen te rijden flink gecorrigeerd en de baas in kwestie kwam verhaal halen :roll: ) was ik moe en had helemaal geen zin in een discussie en toen deed ik net of ik geen Nederlands sprak. In mijn beste Frans gezegd dat ik 'm niet verstond, sorry! Toen droop 'ie af. :mrgreen:
Ik weet niet wat ik gedaan had als de man vloeiend Frans had gesproken, maar goed, dat deed 'ie niet. :wink:
:smile: :smile: :smile: Geniaal Rami! :mrgreen:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Lekker van die typjes.. Ik zou gewoon vriendelijk teruglachen en weer weglopen, zulke mensen hoef je toch geen discussie mee aan te gaan. :kotz:
BobbyDinoAmber

Ongelezen bericht door BobbyDinoAmber »

Bij zulke mensen denk ik altijd maar waar bemoeien ze zich mee..
Puma
Actief

Bedankt voor de reacties!

Ik was vandaag weer in het bos en gelukkig niet meer van die rare mensen tegen gekomen, maar het valt mij ook wel op dat er vaak mensen zijn die hun mening of visie opdringen..
Ook vandaag weer; wel een stuk minder vervelend dan die van de vorige keer, maar ook weer een vrouw die wel 5x vraagt of Evi echt niet los kan. Evi laat ik niet los, omdat ze andere honden nog erg spannend vindt en als ze ervan schrikt dan rent ze weg. En dat heb ik al 2x gehad, maar ik ben bang dat ze echt weg rent en dat ik haar niet bij kan houden.
Maakt verder allemaal niet uit, maar dan is er dus toch iemand die zich daar mee moet bemoeien, en erger nog, er niet over kan ophouden.. :19:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

is mens eigen dat ze zich overal mee bemoeien of een mening hebben over iets of iemand....niet aan storen , als ik een opmerking krijg die me niet aanstaat reageer ik niet.
Vorige week liep ik toevallig met alle 3 d ehonden tegelijk en werd ik aangesproken door een oudere man ( ca 60 ) en die schoot helemaal uit zijn panty omdat ik 3 honden had en er mensen op de wereld zijn die geen eens eten kunnen kopen, en ja dat gebeurde ook in onze woonplaats... ik heb gezegt dat asl hij iemand wist dat hij die gewoon langs mocht sturen en ze dan een bakkie brokjes of een lekkere rodischijf meekregen.... ik kan het toch zoooooo makkelijk betalen dus dat bakkie of die schijf maakt me dan ook niet uit :ok:
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

jacq1970 schreef:... een oudere man ( ca 60 ) en die schoot helemaal uit zijn panty...
*proest* :smile:

Ik heb zelf qua bemoeienis nog niet zoveel meegemaakt, alleen een keer dat Hades nog geblesseerd was en niet los mocht. We liepen langs een stel dat hun toller lekker liet zwemmen en achter balletjes aan liet gaan en Hades wilde zó graag meedoen. Dat stel zat al te kijken van 'leuk, nog een hondje'. Dus wij subtiel hard genoeg zeggen 'Nee puppie, je moet een beetje rustig aan doen met je pootje', begint die kerel te roepen 'WAT nou rustig doen, laat dat beest lekker rennen, dit is toch zielig!'

Eh... Gaat heen en hou je genen lekker bij je?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Oh...ik had mijn hond meteen een dun hesje aangetrokken waarom te lezen staat:

IK BEN 100% EEN KAASKOP!

Of woorden van gelijke strekking.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”