Op een gegeven moment kwamen er 2 (bekakte) vrouwen aan, die vertederd naar Evi keken. Ze hadden zelf 2 DH bij zich, al wat ouder. De ene vrouwe zij gelijk tegen mij: Dat zijn zeker Kreta-hondjes hé? Ja dat kun je gelijk zien, beetje die lijn zo, beetje dunnetjes. Echt zwerfdiertjes. Komen ze uit Kreta?
Dus ik uitleggen dat Puma gewoon uit Nederland komt, zegt ze: nou, dat is misschien wel zo, maar als je naar haar kijkt zie je dat er veel buitenlands in zit, dus zo Nederlands is ze niet.
Bij Evi vertellen dat ik haar wel uit Spanje heb, nou en toen begon ze helemaal: ik snap dat niet hoor, ben je weleens in het asiel in Nederland geweest, daar zijn zoveel honden. Je had ook gewoon in Nederland een hond kunnen uitzoeken, in Kreta moeten ze zelf maar hun problemen oplossen hoor. Martin Gaus zegt ook dat het helemaal uit de hand loopt, als we allemaal honden uit het buitenland halen wordt het probleem daar nooit opgelost en hier alleen maar groter. En zo bijzonder zijn die honden helemaal niet, in Nederland zien ze er een stuk beter uit.. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar persoonlijk zou ik daat nooit gedaan hebben, hoe leuk een pupje er op internet ook uitziet, dat is toch van de zotte dat je zo met 1 klik kan bestellen, terwijl er hier zoveel in het asiel zitten en
Nou, toen had ik er geen zin meer in, dus heb haar verteld dat ik heel blij ben met Evi en dat zij het bij haar eigen honden maar anders moet doen..
Pff, ik was helemaal verontwaardigd door haar preek, daar zat ik echt niet op te wachten :sst: