Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Asielhond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Asielhond

Ongelezen bericht door lieke »

Jammer zeg! Met Marko (voorheen Darko) gaat het prima. Op mijn aanraden hebben ze hem overgezet op kvv en wat meer te eten gegeven dan ze door hebben gekregen van de vorige eigenaar. Ik vond hem nl. te mager, de heupbotten staken uit.
Hij is nog steeds ontzettend lief, speelt met de kinderen, luistert voor een anderhalfjaar oude labreu buitengewoon goed :mrgreen: .
Kortom, 't is een wereldhondje en ze zijn er zielsblij mee.
Afbeelding
Mi
Actief

Ongelezen bericht door Mi »

alm@ schreef:
Mi schreef:.Ook zou ik de website van dit asiel eens in de gaten houden: www.voorstegrootel.nl.
Zij staan niet op asiel.com maar ik heb daar al meermalen leuke honden voorbij zien komen die geen enkel probleemgedrag hebben.
Hé toevallig. Hier heb ik ruim 8 jaar geleden mijn reu vandaan gehaald die toen ruim 4 maanden was. Hij zat er pas 4 dagen, was met de dierenambulance gebracht maar men had geen idee waarom. Administratief was het toen een chaos. Ook fokten ze toen ik meen kruisingen dobermanns/rottweilers. De pup werd ons ook zó meegegeven zonder ook maar iets vragen over waar hij terecht zou komen en of wij wisten wat het houden van een herder inhield.
Ik lees nu dat het flink uitgebreid is en kennelijk is er ook e.e.a. veranderd. Hopelijk hebben ze nu wel de zaakjes op orde :wink:
Ohw dat klinkt niet echt geweldig.....ik ben er zelf ook niet geweest dus kan daar niet zoveel over zeggen. Wel heb ik eerder telefonisch en mail contact gehad voor anderhalf jaar terug toen ik een hond zag waar ik meer over wilde weten en waar wel een aardig verhaal aan vast zat. De informatie vond ik erg uitgebreid en ik kreeg het gevoel dat er veel aandacht is voor hond/baas match. Ik heb uiteindelijk er vanaf gezien om ook te gaan kijken, omdat het verhaal van de hond voor mij reden gaf om er vanaf te zien. Maar de uitgebreide informatie en eerlijke verhalen over de hond vond ik erg goed en heb ik in nog geen ander asiel meegemaakt.
Er komt nu geen hond meer in huis, zit mijn vriend niet op te wachten, maar af en toe spiek ik toch nog even hier en daar en heb vooral in dit asiel al een paar keer een leuke probleemloze hond gezien waar ik wel voor zou gaan kijken als er nog een hond zou komen.
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

Wij geven ook zoveel mogelijk informatie over de honden. Natuurlijk weet je niet altijd alles van een hond af als het een vondeling is.
Als we een moeilijke hond hebben zitten en er komen mensen op af, geef ik liever altijd eerst de negatieve kanten van de hond door. Soms is het dan net of je een hond äfkraakt", maar mijn ervaring is dan wel dat de mensen die zich daar niks van aantrekken ook zin hebben om die negatieve punten positief te maken. En zich dus niks aantrekken van sommig probleemgedrag. Zo hebben we al vaker zeer moeilijke honden bij de goede mensen weten te plaatsen. En dan is het geweldig om achteraf te horen dat ze het super doen!

Pas geleden nog een cocker die flink beet. Een zeer dominant hondje. Hij was geplaatst geweest en toen liet ie zien dat ie zelfs zijn stukje gordijn beschermde en de baas aanviel. Het beestje heeft er lang gezeten en natuurlijk iedereen haakte af als ze het verhaal hoorde. Tot een bekende van een vrijwilligster het had gehoord en kwam kijken. We hebben alles gezegd, dat hij beet, dominant was, maar ook wisten dat als er iemand vol terug tegenin ging (en nee geen slaan) dat het een leuk hondje kon worden. Die kerel interesseerde het niet als het hondje hem een keer zou bijten.
Dus hoppa hondje mee. Het hondje heeft het 1 keer geprobeerd en dat heeft hij zo weten te draaien, dat het nu een perfect gehoorzaam hondje is! En heeft niet meer geprobeerd te bijten en heeft hem al sbaas geaccepteerd!
Dat blijven de mooie verhalen vindt ik altijd.

Wij hebben ook een groot hondenuitlaatteam rondlopen die bij elke hond een formulier met vragen invullen, zodat wij ook meer over de dieren te weten komen. En dat werkt toch erg prettig moet ik zeggen. Hoe mee je weet, ook al is het maar aan de riem, hoe meer je aan de potentiele eigenaren uit kunt leggen.

Groetjes Marieta
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”