Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heb jij een domme of een slimme hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Heb jij een domme of een slimme hond?

Ongelezen bericht door marian* »

britty schreef:Heerlijk, wat een herkenbaarheid in jullie verhalen.. :D
Vertel door!
Max leert soms niet zo makkelijk(of het boeit hem gewoon niet) maar wat hij geleerd heeft krijg je er met geen 10 paarden meer uit.Hij kan ook deuren open maken met zijn neus enz,terwijl Bente heel snel dingen oppikt maar ze met de zelfde snelheid weer vergeet.
Die kan dus ook geen deuren open maken maar blijft stil zitten turen totdat de deur vanzelf open gaat.
Omdat het hier dan vaak om de tuindeur gaat en het wachten dan wel heel lang kan worden maak ik hem dan maar open en als Max erbij is doet hij dat als ie kan.
Met de klinken doen ze allebei gelukkig niks :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Nawosh is erg slim. Ze kan o.a. deuren openen, ongeacht hoe de deurkruk bevestigd is. Ze kan grendels van deuren halen en kan zelfs bij de buitendeur eerst met haar snuit de grendel van de deur halen en daarna met haar poot de deurkruk naar beneden drukken om de deur te openen.
Verder leert ze dingen, helaas ook de verkeerde, in een rap tempo.
Als ze iets wil stelen van het aanrecht bijvoorbeeld, dan wacht ze keurig, schijnbaar in diepe slaap gehuld :slaap: , tot ik uit zicht ben, waarna ze razendsnel haar slag slaat.

Mijn vorige beardie, Lola, was niet een van de slimsten. Ze was ook niet erg belastbaar. Vaak snapte ze het allemaal gewoon even niet en raakte dan enorm in de stress.

Mijn eerste beardie, Tiff, was erg slim, met haar kon ik lezen en schrijven. Ze begreep dingen meteen en was ook erg "communicatief" waardoor ze erg goed duidelijk kon maken wat ze wilde of bedoelde.

Mijn huidige beardie Joan is wel slim maar lijdt nog steeds onder haar verleden. Ze is als een ernstig mishandeld hoopje ellende bij ons gekomen. Inmiddels is ze gelukkig wel enorm opgeknapt maar ze heeft nog steeds haar moeilijke momenten.
Groetjes, Marjan
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

oeps, twee keer geplaatst :oeps:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya is vrij slim, ze leert supersnel en lijkt soms zelfs na te denken hoe ze iets moet aanpakken.

Puch is gewiekst :F: Je denkt dat hij niet zo slim is, maar ondertussen is hij superslim, want hij doet exact wat hij wil en ondertussen danst iedereen naar zijn pijpen :mrgreen:
Ook denk ik al snel dat hij een commando niet goed beheerst, totdat het moment er is dat het voor hem belangrijk genoeg is en dan doet hij het supersnel en supergoed. Ik denk dat hij veel slimmer is dan ik :ugh: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik heb 1 vreselijk domme hond, echt zo dom heb ik een hond nog niet eerder gekend, Aschak....hij snapt en kan niks...enige wat die kan is als een debiel karretje en sleetje voortrekken :smile:

De rest is toch wel redelijk slim, hebben alles vaak wel snel door.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Lysette schreef:
Zoek stok! schreef:
marye schreef:Caja is heel slim :study:
Maar ze heeft af en toe wel domme momenten :mrgreen:
Dat ze tegen een lantaarnpaal loopt ofzo :mrgreen:
Dat kan Jip dus ook doen. Die loopt dan zo naar een hond te kijken dat ze zo ergens tegenop loopt. En dat is dus echt al een aantal keren gebeurd :N: Net als ze in een blije bui zo de sloot in stuitert :19:
Ja, daarin is Caja wel erg lomp.
Ze doet dan direct ook alsof het haar ook niet boeit, het is wat dat betreft een harde hond.
Afbeelding
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

sjaak-k schreef:Hard rennen richting de bal, totaal niet kijken waar hij terecht komt en vervolgens maar in een gebied 150 meter verderop gaan zoeken... Als hij wel weet waar die ligt kan hij er nog wel 10 keer met de neus overheen lopen.
:smile: :smile: Zou familie kunnen zijn.
Achterom kijken om niet te missen wat achter haar gebeurt ....om vervolgens in volle vaart tegen een boom te knallen :oeps:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mijn jack is best slim, krijgt wat hij wil en dat weet hij, als hij het niet krijgt gaat hij net zolang lopen etteren dat hij het alsnog krijgt
Mijn oudste galgo is vreselijk slim alleen zij gebruikt het alleen als ze er zelf beter van wordt
Bowie mijn jongste galgo is dom...echt dom.. ergens heen kijken en vervolgens tegen een boom aanlopen, tegen een dichte duer oplopen en dan vervlgens nogmaals om ff techecken of tie wel echt dicht is.. maar ze is wel heel erg lief.
Alle 3 zijn ze overigens erg lief :I:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Julia vind ik een vrij 'simpele' hond.
Ze is absoluut niet dom hoor, maar voor mijn gevoel wat gewoontjes.
Romeo daarintegen is echt een heel intelligente hond.
Daar kwam ik eigenlijk pas achter toen we Julia kregen.
Ik vond haar zo vreselijk dom, tot ik er dus achter kwam dat vrijwel alle honden in mijn omgeving net zo 'dom' als Julia zijn.
En Julia dus helemaal niet dom bleek, maar Romeo zeer intelligent.

Zijn intelligentie heeft er wel voor gezorgd dat ik grijze haren op mijn hoofd heb gekregen (figuurlijk).
Maar heeft tevens het trainen met hem heel leuk gemaakt, omdat hij binnen een half uurtje een nieuw commando door had, en het de volgende dag nog steeds wist en dus onthield.
Nu nog, hij is acht jaar, maar wil ik hem iets nieuws leren dan is dat binnen enkele uurtjes gedaan.
:zweep:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Zarah is ontzettend slim, maar ook stronteigenwijs. :mrgreen:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey is erg slim en gebruikt die slimheid ook voor zichzelf. Als zij er iets mee winnen zal ze het zeker doen. En anders ook zeker niet :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Max is niet zo slim.
Hij heeft ook helemaal geen zin om over dingen na te denken en is ook gewoon heel onhandig overal in.

Macho is heel erg slim.
Hij leert heel snel en onthoud alles ook goed.
Verder weet hij altijd overal wel een oplossing voor.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

slimme honden... alletwee.. allebei op een andere manier dat wel...ook al loop ik wel eens te foeteren of ze een belg denken te zijn... voel je vooral niet aangesproken het is slechts een uitdrukking :roos:
soms denk ik.. ik krijg het ze niet aangeleerd... en vervolgens doen ze het gevraagde zelfs een jaar nadat ik bijvoorbeeld ooit een commando kruipen heb proberen aan te leren...
Finn verdomde het destijds gewoon.. en Bluf stond ook achter haar oren te krabben van mens.. doe normaal... kruipen :pffff:

Ik heb slimme honden die vaak een domme baas in de maling nemen :jank:
bas
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bordeauxdog en franse bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door bas »

Wat zal ik zeggen van ons roedeltje...onze rocco (witte franse bulldog) is een suffe hahaha, dom zal ik hem niet noemen, alhoewel...

Ondanks dat hij al heel veel heeft meegemaakt in zijn jonge leventje, blijft hij alle honden, en mensen super leuk vinden en wil met alles spelen, of ze nou aardig doen of niet..en bij de niet figuren denk ik wel eens "wat ben je toch een domme hond he, heb je dan niet door dat ze niet lief zijn?"

maar hij begrijpt wel heel veel dus dom is hij zeker niet te noemen.

Onze mutzie (zwarte franse bulldog) is ook niet dom te noemen,maar slim ook weer niet...eigenwijs dat zou een heel goede uitdrukking zijn maar die zit niet bij de keuzes hahah.

Onze celsy (bordeauxdog) is wel slim, , die doet alleen waar ze zelf zin in heeft, op zich best slim toch hahaha

Het zijn allemaal herplaatsers met een "verleden" onze celsy heeft ooit een cursus gevolgt en luisterd perfect, behalve als ze los is, dus ik ben ik zo slim om haar alleen los te laten op het losloopveld,aan de riem luisterd ze heel goed en in huis ook, maar dingen zoals balletje pakken enzo snapt ze niet, ze speelt ook pas sinds een jaar, dat deed ze nooit en nu begint ze pas door te krijgen dat dat best leuk is.

ik denk dat iedere hond slim is, maar ik las hiervoor een reactie , over de mijne weet zich goed dom te houden...zo zijn er heel veel denk ik hahaha en dat is best slim toch? hahaha :80:

Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Superslim :pffff:
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Yla is slim en doet soms dom.
of Yla is dom en doet soms slim... :denken:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb twee buitengewoon slimme dames die ook nog eens erg werkwillig zijn (is het laatste trouwens wel slim? :mrgreen: ) en één ontzettend achterlijke reu met anderhalve hersencel die hij de helft van de tijd niet eens gebruikt. Loopt overal tegenaan, gooit glazen van tafel, weet de weg naar huis niet eens, struikelt over zijn eigen poten en kijkt bij een commando je eerst vijf minuten dommig niet-begrijpend aan. Ik geloof ook niet dat het gespeeld is, want tegen de tijd dat het kwartje valt en hij doet wat-ie moet, is hij helemaal in de wolken. Zo van 'oooo, dát bedoel je dus!' :roll:
En aangezien collies volgens de rasstandaard intelligent behoren te zijn, vraag ik me nog steeds af of er in zijn stamboom niet ergens wat anders inzit. Of, en dat kan ook, het heeft te maken met het feit dat-ie van de mannelijke kunne is en het levend bewijs is dat vrouwen nu eenmaal echt slimmer zijn :tongue: .
De slimste collie die ik overigens ooit heb gehad was Gina. Die keek gewoon 5 minuten tijdens de training naar wat de anderen deden, stond dan op en deed alle oefeningen feilloos na. Zij keek ook wat er zo al gedurende de dag gebeurde en nam dan zelfstandig taken over. Of dat nou de riem halen, deur openmaken, de cavia's bezig houden tijdens het kooi verschonen, weglopers terughalen, overtreders van regels bestraffen of iets anders was. Je hoefde haar ook maar 1x iets duidelijk te maken en dan vergat ze het ook echt nooit meer.
Zij was pas werkelijk een wérkhond, anders dan die luie haardkleedjes die ik gewend was :wink: .
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik heb een hele duffe Belle, die heeft na 6 brillen nog niet door dat ze niet lekker zijn.
Inmiddels ben ik het wel gewend om door glazen te kijken die vol met tanden staan :mrgreen:
Bor is wel erg slim en weet soms ook handig op je gevoel in te spelen :mrgreen:
Puk is ook niet heel erg snugger die denkt iedere keer dat ik mijn schoenen aan doe dat ze mee mag.

Uhm wat zegt dat eigenlijk dat de teefjes dommer zijn :smile:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Uhm wat zegt dat eigenlijk dat de teefjes dommer zijn
Dat a: uitzonderingen de regel bevestigen :pffff:
Dat b: brillen zijn lekker en jouw Belle gewoon haar creatieve talenten aan het botvieren is door jouw bril te boetseren :mrgreen: .
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Hmmm zou het niet zo zijn dat Belle gewoon niks ziet en denkt dat ze de bril met haar tanden op der neus moet zetten :mrgreen:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

storm. leert snel maar voor de rest is ie echt dom af en toe.. bang voor water mietje in de auto.. en soms echt stomme dingen.. hij heeft ook niet snel in de gaten waar de snoepjes vandaan komen en het voer bv..

daar in tegen roxy leert snel ziet alles en pikt het snel op..
die heeft al door hoe de vuilnisbak open moet enz...
weet ook storm af te leiden van zijn bodje zodat zij hem kan afjatten..

maar die hond van mijn ouders toska een kruising tussen hollandse en mechelse herder die is echt slim...

dit weet alles te vinden en af te jatten... vind het leuk om te leren.. ondanks 9 jarige leeftijd.
kan lades open maken deuren open te maken.. en dan koop je zon leuke bal waar een snoepje in kan en
ze heeft gelijk in de gaten hoe het werkt en de snelste manier om de snoepjes er uit halen..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Tja wat is dom en wat niet :scratch:

Tosca is gewoon hond, wil ook geen nieuwe fratsen leren, maar dat mag ook met 14. Sinds ze doof wordt vindt ze dat ze niet meer hoeft te luisteren.

Dolina is een verhaal apart, ze is een meester in manipuleren, ze krijgt alles wat haar hartje begeert, soms duurt het wat langer maar ze krijgt het toch wel, en wel op zo'n manier dat je het geeneens vervelend vindt.
Gehoorzaam is ze ook, maar met nieuwe oefeningen moet je niet langer dan 5 minuten oefenen, dan kent ze het en wil iets anders.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Jagger is een tekkel.
Do I need to say more :pffff:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Die discussie met felix loopt nog dus ik weet het nog niet.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Jaap* schreef:Die discussie met felix loopt nog dus ik weet het nog niet.
:F:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Kira is bijzonder intelligent daar praat ik mee en ze snapt me gewoon. Arie is heel dom maar hij heeft weer andere kwaliteiten
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

Ik heb hier 1 slimme (Pip, bijna 4 maand oud) en 1 semi-slimme (DeeJay, 5 jaar oud)
Pip die leert snel, vind zelf dingen uit etc
DeeJay is slim op de momenten dat het hem wat oplevert... De andere momenten is het echt een dom kalf...
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Kay is niet alleen kwa uiterlijk heel erg knap, maar in zijn hoofd ook een echt knapperd :idea: . Commando's/dingen aanleren doet hij enorm snel. Tja daar is het natuurlijk dan ook een border collie voor he? :cheer: Vind hem ook wel erg vindingrijk in dingen, want als het niet rechtsom lukt, dan doen we het gewoon linksom. Kan handig zijn zo'n slimme hond, maar heel stiekem vind ik het ook wel eens vermoeiend hoor.
Mijn vorige 2 honden waren ook niet dom hoor, maar Kay spant echt de kroon.
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ik vind Timo en Wieke best slim.
Wieke kan ook behoorlijk knullig zijn, zo loopt ze gewoon tegen dingen op omdat ze niet op zit te letten :mrgreen:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Lieke67
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lieke67 »

Jonna is ook niet al te snugger geloof ik, als ik een stok gooi, komt ze met een andere stok weer terug :roll: Zal wel denken, een stok is een stok :ok:
Ze is ook al eens tegen een lantaarnpaal opgebotst toen ze zonodig moest weten wie er uit een auto kwam dus ouwewijfig is ze ook nog..
Verder is het ook nog eens een heel eigenwijs beest en wil het liefst haar eigen koppie volgen :wink:
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”