Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Arme Willemijn!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Arme Willemijn!

Ongelezen bericht door ranetje »

Marjoleine schreef:Hiervan is hij wel erg geschrokken, misschien gelukkig maar :oeps:
Je had het liever niet gezien en zeker niet met Willemijntje :wink:
Maar ik hoop ook dat de baas hier wat van heeft geleerd.
Als je ze toevallig eens tegen komt en het levert geen gevaar op dan zou je het er misschien eens met ze over kunnen hebben
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

ranetje schreef:
Marjoleine schreef:Hiervan is hij wel erg geschrokken, misschien gelukkig maar :oeps:
Als je ze toevallig eens tegen komt en het levert geen gevaar op dan zou je het er misschien eens met ze over kunnen hebben
Ze wonen letterlijk om de hoek, dus ik zie ze regelmatig (letterlijk, ze lopen langs).
Ik denk dat ze wel even vragen hoe het met die uk gaat binnenkort, want ze ging bloedend het bos uit.
Dan zal ik eens een poging wagen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ranetje
Zeer actief

Marjoleine schreef:
ranetje schreef:
Ze wonen letterlijk om de hoek, dus ik zie ze regelmatig (letterlijk, ze lopen langs).
Ik denk dat ze wel even vragen hoe het met die uk gaat binnenkort, want ze ging bloedend het bos uit.
Dan zal ik eens een poging wagen.
:ok:
Succes
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
plekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door plekkie »

Bah!! Gelukkig dat Willemijn haar onbevangenheid heeft gehouden en zich weer ok voelt. Sprak laatst nog mensen wiens pup door een echte aanval nooit meer normaal is geworden.. :ugh:
Ik hoop het voor je. Mijn Cairn is pas gegrepen tot bloedens toe, door hond van mensen op de hoek.... het leek in eerste instantie dat er niet was gebeten, maar toen dat wel zo bleek te zijn ben ik het ze toch gaan zeggen. Hebben daarna nooit gevraagd hoe het nu was :boos: :boos:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hè jakkes, wat een vervelende ervaring :(
Hopelijk houdt ze er niks aan over, vooral geestelijk dan.

Overigens dacht Puch ook met 6 maanden dat hij wel een volwassen Bouvier aan kon en een Rottweiler nog erbij hoor :wink:
Er zijn zat reuen met een hoop bravoure op die leeftijd. Het is natuurlijk alleen wel aan de baas om dat te voorkomen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nah, ik vind dat een beer van een inschattings fout,
die van mij hebben het nooit in hun hersenen gehaald een strijd aan te gaan die bij voorbaat kansloos was, dus misschien dat ik daarom wel heel verbaasd ben :eek:
ik kom het ook eigenlijk verder nooit tegen :19:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een rotervaring voor je puppen kind...
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Nanna schreef: Maar een GOLDEN?
Je moet toch wel erg je best doen wil je die verpesten. De meeste onopgevoede Goldens zullen een beetje lomp reageren en niet luisteren naar een roepende baas maar echt een pup aanvallen? Nee, dat denk ik niet.
Dus ofwel de baasjes krijgen het voor elkaar om die honden vals te krijgen, óf die honden sporen van huis uit niet.
Toch is deze niet de enige, ik heb ook een heel nare ervaring met mijn kleine ouwetje en een Golden die van verre over een bevroren plas aan kwam stuiven en zich op Max stortte, en vervolgens hem niet meer los wilde laten en maar bleef schudden. Baas reageerde amper en niks om hem eraf te halen, zodat m'n man de golden een flinke stamp heeft moeten geven om hem te doen loslaten. Later hoorde we van ander mensen in de buurt dat die hond geregeld andere honden op dezelfde manier greep. Dus ik vermoed dat baas en hond allebei niet spoorden.

Maar on topic, fijn dat Willemijn er geen narigheid aan overgehouden heeft! :ok:
Laatst gewijzigd door Gos op 05 okt 2009 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:Nah, ik vind dat een beer van een inschattings fout,
die van mij hebben het nooit in hun hersenen gehaald een strijd aan te gaan die bij voorbaat kansloos was, dus misschien dat ik daarom wel heel verbaasd ben :eek:
Dat is ook een beer van een inschattingsfout, maar wat dacht je van al die Teckels/Maltezers en niet te vergeten Chiwawa's met een grote smoel? Alsof die het ooit zullen winnen van een tegenstander :wink:

Ik weet nog dat Puch aan het spelen was met een teefje, toen kwam er een reu bij (kruising Bouvier, heel groot in ieder geval) en dat vond Puch niks 'mijn teef :pffff: '. Dus die begint een grote waffel op te zetten naar die Bouvier, hij was denk ik 6 of 7 maanden.
Die Bouvier pikte dat uiteraard niet en smeet Puch op zijn rug..... hij rende piepend weg om zich 30 meter verderop om te draaien en nog een luide blaf te geven (sukkel :sst: :F: ).

Ik vind het niet zo heel vreemd hoor. Je moet ze alleen natuurlijk wel beschermen tegen hun eigen grootheidswaanzin.
Nu wacht ik niks meer af, want ik ben veel te bang dat Puch straks in 3 stukken ligt, maar ik denk dat hij het nog steeds zou proberen op te nemen tegen een reu die veel groter en sterker is.

Kaya doet dat overigens echt niet. De keren dat zij het niet aan kon, schatte ze dat prima in en keer wel beter uit :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

ranetje
Zeer actief

Caro. schreef:
Dat is ook een beer van een inschattingsfout, maar wat dacht je van al die Teckels/Maltezers en niet te vergeten Chiwawa's met een grote smoel? Alsof die het ooit zullen winnen van een tegenstander :wink:
:mann:
Mijn Teckel had trouwens geen grote smoel, hij liet zich alleen niet corrigeren door de beroerdste reu van de stadswijk waar ik toen woonde. :N:
Die reu liep daarna, tot ergernis van zijn baas, een straatje om voor mijn teckel. :mrgreen:
Ik weet nog dat Puch aan het spelen was met een teefje, toen kwam er een reu bij (kruising Bouvier, heel groot in ieder geval) en dat vond Puch niks 'mijn teef :pffff: '. Dus die begint een grote waffel op te zetten naar die Bouvier, hij was denk ik 6 of 7 maanden.
Die Bouvier pikte dat uiteraard niet en smeet Puch op zijn rug..... hij rende piepend weg om zich 30 meter verderop om te draaien en nog een luide blaf te geven (sukkel :sst: :F: ).

Ik vind het niet zo heel vreemd hoor. Je moet ze alleen natuurlijk wel beschermen tegen hun eigen grootheidswaanzin.
Nu wacht ik niks meer af, want ik ben veel te bang dat Puch straks in 3 stukken ligt, maar ik denk dat hij het nog steeds zou proberen op te nemen tegen een reu die veel groter en sterker is.

Kaya doet dat overigens echt niet. De keren dat zij het niet aan kon, schatte ze dat prima in en keer wel beter uit :wink:
Dat lijkt me voor een jonge reu helemaal niet zo vreemd eigenlijk? :denken:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Misschien heb ik wel hele vreemde honden die de situatie eerst inschatten , zo een beetje in calculeren van JA die kan ik hebben :N: :engel:
dat een kleine volwassen hond een groter probeert te *** dat vind ik dan weer niet zo vreemd op basis van volwassenheid,
maar een puber van 6 maanden , bij mij deden ze net of alle honden de leukste van de hele Wereldbank waren :F:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Caro. schreef:
:mann:
Mijn Teckel had trouwens geen grote smoel, hij liet zich alleen niet corrigeren door de beroerdste reu van de stadswijk waar ik toen woonde. :N:
Die reu liep daarna, tot ergernis van zijn baas, een straatje om voor mijn teckel. :mrgreen:
Overbluffen noem ik dat :mrgreen:
ranetje schreef:
Caro. schreef: Ik weet nog dat Puch aan het spelen was met een teefje, toen kwam er een reu bij (kruising Bouvier, heel groot in ieder geval) en dat vond Puch niks 'mijn teef :pffff: '. Dus die begint een grote waffel op te zetten naar die Bouvier, hij was denk ik 6 of 7 maanden.

Dat lijkt me voor een jonge reu helemaal niet zo vreemd eigenlijk? :denken:
Nee, dat vind ik dus ook niet :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:Misschien heb ik wel hele vreemde honden die de situatie eerst inschatten , zo een beetje in calculeren van JA die kan ik hebben :N: :engel:
dat een kleine volwassen hond een groter probeert te *** dat vind ik dan weer niet zo vreemd op basis van volwassenheid,
maar een puber van 6 maanden , bij mij deden ze net of alle honden de leukste van de hele Wereldbank waren :F:
Ik had het ook nog niet eerder meegemaakt hoor; Kaya was op die leeftijd ook nog een schatje.
Maar Puch begon rond de leeftijd van 6 maanden echt al onderscheid te maken tussen reu en teef en doet dat helaas dus nog steeds met volle overgave.
Juist kleinere reuen, daar doet hij weinig tegen. Die negeert hij, terwijl hij die dus makkelijk kan hebben.
Reuen met dezelfde grootte, dat is uitkijken, want met pech draait dat op een knokpartij uit (één keer meegemaakt, toen ik niet goed uitkeek met mijn stomme kop).
Reuen die groter zijn, daar heeft hij aan de lijn een mega grote smoel tegen :ugh: en zoals je zal begrijpen, probeer ik hier totaal niks mee uit :N: Ik denk dat hij inbindt als het erop aan komt, want gek is hij niet. Hij heeft alleen enorm veel bravoure en last vast grootheidswaanzin, volgens mij.
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Caro. schreef: Ik weet nog dat Puch aan het spelen was met een teefje, toen kwam er een reu bij (kruising Bouvier, heel groot in ieder geval) en dat vond Puch niks 'mijn teef :pffff: '. Dus die begint een grote waffel op te zetten naar die Bouvier, hij was denk ik 6 of 7 maanden.

Maar dat vind ik net even anders liggen dan dat een hond met 6 maanden al echt een andere hond pakt. Beetje patseren, betere grauw en snauw werk lijkt me afhankelijk van het type hond best logisch. Maar zo jong al echt een andere volwassen reu pakken vind ik dan wel erg heftig. Of tenminste, ik denk dat je dan dus wel rekening moet gaan houden met dat je een hond hebt waarmee je donders goed op moet gaan letten bij andere honden :wink:

Wij kwamen net toevallig een flinke kruizing reu van later begreep ik 8 maanden tegen. Die was ook al niet vies van Vera even intimideren (beetje overhangen, overdreven snuffelen, dat werk), die dus op een gegeven moment maar op haar rug ging liggen en toen was het goed. Nou ja, jonge reu met gierende hormonen die even zijn kans schoon ziet bij een teef die toch alles pikt. Vind ik niet zo heel vreemd. Was hij nou Vera vol gaan omklemmen en al grommend tegen de grond gaan werken bijvoorbeeld, dan had ik persoonlijk dat op 8 maanden al wel vrij pittig gevonden. Niet abnormaal ofzo, maar wel dat je zegt "even in de smiezen houden bij vreemde honden" zeg maar :wink: En als zo'n jonge hond dus echt een andere hond al pakt vind ik dat wel erg gortig.
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Arme Willemijn...Maar wat fijn dat ze er geen knauw aan heeft overgehouden!! Hurray en een dikke knuf voor Willemijntje met karakter :I:. Yanthe had dat ook een keer...was een kruising duitse staander/fries, was wel héel zielig omdat haar hele hoofd sterk opzwol door de reactie op de beten (ook bloed en gaten). Daar was ze dan ook erg van onder de indruk omdat dat pijn deed en ze er niks van snapte (als ik haar wang aanraakte deed haar hele kop pijn, níet lief van baasje!), van het voorval helemaal niet en ook zij speede nog geen 20 meter verder gewoon al bloedend weer met een passerende herder. Ik hoop dat Willemijns neusje nog mooi rustig is??

Je schrikt je gewoon rot, bah. Het lijkt mij in ieder geval een reu die begeleiding nodig heeft....ik vrees dat deze bazen hem dat niet kunnen bieden zonder hulp. Tis zonde. (Overigens ken ik meerdere mensen die hun echt agressieve boerderij-golden hebben moeten laten inslapen...... :ugh: )

(en een knuf aan RR...gewoon effe stiekum erbij ;-))
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:

Maar dat vind ik net even anders liggen dan dat een hond met 6 maanden al echt een andere hond pakt. Beetje patseren, betere grauw en snauw werk lijkt me afhankelijk van het type hond best logisch. Maar zo jong al echt een andere volwassen reu pakken vind ik dan wel erg heftig. Of tenminste, ik denk dat je dan dus wel rekening moet gaan houden met dat je een hond hebt waarmee je donders goed op moet gaan letten bij andere honden :wink:

Wij kwamen net toevallig een flinke kruizing reu van later begreep ik 8 maanden tegen. Die was ook al niet vies van Vera even intimideren (beetje overhangen, overdreven snuffelen, dat werk), die dus op een gegeven moment maar op haar rug ging liggen en toen was het goed. Nou ja, jonge reu met gierende hormonen die even zijn kans schoon ziet bij een teef die toch alles pikt. Vind ik niet zo heel vreemd. Was hij nou Vera vol gaan omklemmen en al grommend tegen de grond gaan werken bijvoorbeeld, dan had ik persoonlijk dat op 8 maanden al wel vrij pittig gevonden. Niet abnormaal ofzo, maar wel dat je zegt "even in de smiezen houden bij vreemde honden" zeg maar :wink: En als zo'n jonge hond dus echt een andere hond al pakt vind ik dat wel erg gortig.
Misschien lees ik iets niet goed, maar de GR was toch gepakt door de Rottweiler omdat hij dacht dat hij de Rottweiler wel aan kon?
Lijkt mij toch een zelfde soort verhaal: Puch dacht dat hij de Bouvier even aan kon. Mijn (en zijn) mazzel was, dat de Bouvier hem alleen op zijn rug donderde en hem gepast op zijn lazer gaf. De GR had meer pech en werd flink gegrepen.

Of mis ik nu iets? :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Marjoleine schrijft:
Marjoleine schreef:
Overigens vertelde de baas achteraf dat hij toen ie 6 maanden was al eens een rotweiler reu van een jaar of 6 had gepakt (en uiteraard bijna het leven had gelaten).
En de Golden was begonnen.
Dat vond ik ook wel ehm... bijzonder.
Dat hij, toen hij 6 maanden was, al eens een Rottweiler reu had gepakt dus. Lees ik tenminste :mrgreen: De zin dat de Golden was begonnen daarna snap ik alleen ook niet exact, want dat lijkt me logisch als hij degene was die pakte :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef: Maar dat vind ik net even anders liggen dan dat een hond met 6 maanden al echt een andere hond pakt. Beetje patseren, betere grauw en snauw werk lijkt me afhankelijk van het type hond best logisch. Maar zo jong al echt een andere volwassen reu pakken vind ik dan wel erg heftig. Of tenminste, ik denk dat je dan dus wel rekening moet gaan houden met dat je een hond hebt waarmee je donders goed op moet gaan letten bij andere honden :wink:
maar voor hetzelfde geld was het toen op die leeftijd alleen wat snauw- en grauwwerk, waar de rottweiler dan weer niet kon om lachen waardoor hij de golden terugpakte? dat kan ik me op zo'n leeftijd wel redelijk voorstellen (maar ook dat geeft al aan dat het uitkijken geblazen is natuurlijk).
Maar dat noem ik dan niet dat die Golden dus een Rottweiler reu gepakt heeft. Misschien die bazen wel hoor, dat kan. Dat ze een beetje snauwen al 'pakken' noemen. Maar zo interpreteer ik het dan niet direct :wink:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Marjoleine schreef:Zojuist is Willemijn gepakt door een Golden.
Ik zeg niet zo snel zoiets, maar dit was echt zo.

Het ging als volgt: Orpa loopt altijd aangelijnd in het bos(je) hierachter vanwege de katten die daar ook lopen.
Ik liep daar dus en kwam mijn achterbuurman tegen mijn zijn twee Golden reuen, jonge, onstuimige honden, waarvan de ene leuk is en de andere minder.
Alleen ken ik ze dus niet goed uit elkaar :oeps:

Er kwam er een op ons afgestormd en ik vreesde al dat het de minder aardige was. Dat was ook zo. Hij dook opdringerig op Orpa, die blijkbaar al wat leuker begint te ruiken. Orp gromde hem weg.
Vervolgens dook ie er weer op Orpa grauwde nu heel duidelijk: Opzouten :S:
De reu stapte achteruit, duidelijk gefrustreerd, keek rond, en dook toen heel doelbewust op Willemijn, die net vrolijk en onbevangen aan kwam huppelen: Hee, jou ken ik nog niet! :cheer:
Het volgende moment lag ze op haar rug met een poot in haar buik en stond die reu heel doelbewust in haar snuit te happen.
Ze ging tekeer als een speenvarken natuurlijk, en Orpa wilde haar kind redden, dus ik greep reu beet en trok hem omhoog terwijl ik met mijn andere hand Orpa achter mijn rug omhoog hield.
Gelukkig had binnen tien seconden of zo de baas ons bereikt en trok hij de hond weg.

Samen hebben we de schade bekeken, die gelukkig meeviel. Ze bloedde nogal aan het neusleer, maar verder valt het mee.
Gelukkig heeft ze er verder volgens mij niks aan overgehouden, en dus mocht ze naar Rinne Roos, die op haar stond te wachten.

Wel grappig trouwens, dat RR aan kwam stormen, zag dat ik de honden onder controle had en toen keurig op afstand ging zitten.
Ook Isa heb ik niet gehoord.
Wat een vertrouwen in mij :mrgreen:
Wat kunnen die kleintjes toch een godsvertrouwen in je hebben hè? Er gebeurde iets naars maar vrouwtje greep in, dus Willemijntje's wereldje is veilig gebleken. Maar zelf zul je ook aardig geschrokken zijn.

Ik zou toch als je die reuen nog een keer tegenkomt, Orpa en Isa loslaten. Ik heb met Christo als pup toch wel een aantal keer meegemaakt dat hij door bullebakken ondergeschoffeld werd. Maar met een opgroeiende Durga en Aidan, en een Christo los en van volwassen grootte erbij, niet. Dat schatten die bullebakken toch wel in.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Marjoleine schrijft:
Marjoleine schreef:
Overigens vertelde de baas achteraf dat hij toen ie 6 maanden was al eens een rotweiler reu van een jaar of 6 had gepakt (en uiteraard bijna het leven had gelaten).
En de Golden was begonnen.
Dat vond ik ook wel ehm... bijzonder.
Dat hij, toen hij 6 maanden was, al eens een Rottweiler reu had gepakt dus. Lees ik tenminste :mrgreen: De zin dat de Golden was begonnen daarna snap ik alleen ook niet exact, want dat lijkt me logisch als hij degene was die pakte :mrgreen: :wink:
Hmmm, ik lees dat hij een Rottweiler wilde proberen te pakken (staan geen omstandigheden in) en de Rottweiler dit niet pikte en de GR flink toetakelde.
Dat is dus i.m.o. redelijk vergelijkbaar... :denken: al is het een beetje wat je onder 'pakken' verstaat, maar omdat er geen omstandigheden bij staan, is dat deel dus wat onduidelijk.
Het is niet zo dat Puch met 6 maanden zomaar op een reu afstormde met de bedoeling die een kopje kleiner te maken. Wel probeerde hij flink uit op/rond die leeftijd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Caro. schreef:
Hmmm, ik lees dat hij een Rottweiler wilde proberen te pakken (staan geen omstandigheden in) en de Rottweiler dit niet pikte en de GR flink toetakelde.
Dat is dus i.m.o. redelijk vergelijkbaar... :denken: al is het een beetje wat je onder 'pakken' verstaat, maar omdat er geen omstandigheden bij staan, is dat deel dus wat onduidelijk.
Het is niet zo dat Puch met 6 maanden zomaar op een reu afstormde met de bedoeling die een kopje kleiner te maken. Wel probeerde hij flink uit op/rond die leeftijd.
Nee dat ligt er dan aan wat de bazen 'pakken' noemen. Maar ik lees het dus als dat die Golden vol op de Rottweiler dook echt om te grijpen, en dat die Rottweiler (uiteraard) terug vocht, en veel sterker was dan een hond van 6 maanden natuurlijk.
Misschien zullen we het nooit weten hoe het exact was :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
tja, woordnuances hè :mrgreen: . gezien de golden bijna het loodje legde ga ik ervan uit dat het 'gepak' nog redelijk tegenviel (of meeviel, te zien van welke kant je het bekijkt :mrgreen: ).
Als het een beer van een Rottweiler reu was dan denk ik dat die Golden van 6 maanden ook wel bijna het loodje zou leggen als hij in eerste instantie wel de intentie had om fiks te grijpen :wink: Maar dat zijn dan ook weer nuances qua formaat en kracht :mrgreen:
Maar ik noem een hond van 6 maanden die grauwt en snauwt, en vervolgens zelf gegrepen wordt dus niet dat die hond van 6 maanden een volwassen hond pakte. Maar het zou inderdaad kunnen dat die bazen dat wel zo noemen :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Wat een ervaring voor haar, hopelijk houd ze er weinig aan over.

Waarom zou een hond van 6 maanden geen volwasse hond pakken? Ongeacht hoe het voor hem afloopt?
Ik verbaas me erover dat men zich hierover verbaasd :denken:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

chrico schreef:Wat een ervaring voor haar, hopelijk houd ze er weinig aan over.

Waarom zou een hond van 6 maanden geen volwasse hond pakken? Ongeacht hoe het voor hem afloopt?
Ik verbaas me erover dat men zich hierover verbaasd :denken:
Ik verbaas me daar niet zozeer over (ik vind het pittig, dat wel), als wel over dat zo'n baas die hond daarna dus gewoon los laat lopen en hem geheel zijn zin laat doen als er andere honden aankomen :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Caro. schreef:
Nee dat ligt er dan aan wat de bazen 'pakken' noemen. Maar ik lees het dus als dat die Golden vol op de Rottweiler dook echt om te grijpen, en dat die Rottweiler (uiteraard) terug vocht, en veel sterker was dan een hond van 6 maanden natuurlijk.
Misschien zullen we het nooit weten hoe het exact was :mrgreen: :wink:
Ahhh, oké dan zit daar het verschil.
Ik denk dat we het inderdaad nooit zullen weten :wink: Feit is helaas wel dat met de Golden iets te lichtzinnig omgesprongen wordt om hem deze kansen te geven en dan nog rijkelijk laat in te grijpen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Caro. schreef: Feit is helaas wel dat met de Golden iets te lichtzinnig omgesprongen wordt om hem deze kansen te geven en dan nog rijkelijk laat in te grijpen.
Precies. Daar zijn we het sowieso eens :wink:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ach wat sneu voor het kleine ding....

Verder verbaas ik me echt over alle reacties van ongeloof. Een Gólden? Nounou...Ik ken zát Goldens, Labradors, Stabijs en nog meer van deze rassen die gewoon niet te pruimen zijn. Er lopen hier in de buurt wel 12 Stabijs, en alle 12 zijn het gewoon geen leuke honden. En nee, op 4 na zijn niet van één eigenaar. Altijd blaffen, altijd met zijn allen erop af, altijd snappen naar mijn honden. Niets aan. Zo ook 2 Golden reuen die ik voor geen meter vertrouw enz. Waarom dat ongeloof als het om dit soort rassen gaat? Ik heb meer last van de gemiddelde "lieve huishond" dan van de als "eng" bekend staande rassen :19:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Moos schreef:
Caro. schreef: Feit is helaas wel dat met de Golden iets te lichtzinnig omgesprongen wordt om hem deze kansen te geven en dan nog rijkelijk laat in te grijpen.
Dat is zo maar ook dat staat niet op zichzelf. Daar zijn ook weer honderden voorbeelden van :mrgreen:
Maar goed, als je een golden aanschaft met het idee dat het van die vriendelijke honden zijn, tja dan hoef je er weinig aan te doen toch
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
Moos schreef:
Dat is zo maar ook dat staat niet op zichzelf. Daar zijn ook weer honderden voorbeelden van :mrgreen:
Maar goed, als je een golden aanschaft met het idee dat het van die vriendelijke honden zijn, tja dan hoef je er weinig aan te doen toch
En meestal kom je er nog mee weg ook, want het is een Golden...
Terwijl als een Rottweiler (o.i.d.) een lip op afstand optrekt, heb je jarenlang een valse rothond.
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

chrico schreef: Dat is zo maar ook dat staat niet op zichzelf. Daar zijn ook weer honderden voorbeelden van :mrgreen:
Ja, maar het ging nu om deze hond natuurlijk :wink:
Allemaal opgevoed geboren die Golden en die Labjes. Reuze makkelijk hoor!
Ik denk dat het probleem vrijwel altijd is dat mensen gewoon niet inzien hoe hun hond zich aan het ontwikkelen is, en bepaald gedrag ook helemaal niet juist kunnen inschatten. En voeg daar dan inderdaad een zogenaamd opgevoed geboren type hond aan toe, en daar ga je.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”