Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenkeuring

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Hondenkeuring

Ongelezen bericht door jores »

Marjoleine schreef:[Dat is net zoiets als de wetters zeg maar.
Die winnen ook zeer zelden, gewoon doordat er weinig zijn. En soms is er een uitschieter en die zien ze dan best staan.
Toevallig was zaterdag het eerste ras wat bij ons in de ring gekeurd werd een wetter. De tranen sprongen je in de ogen. Als lijn was een dik touw, een gangwerk was niet te zien, de hond was met alles en nog wat bezig, en betasten liet de hond zich ook al amper.

Die vrouw kreeg van de ringmeester de tip om ringtraining te volgen
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Inderdaad zoals sommige mensen al zeiden: het is maar een show, het is voor de lol toch? Je wilt kijken hoe goed je hond is, qua bouw, karakter, gangwerk. En nog heel veel mensen en dieren ontmoeten. Ik ben nog nooit naar een show geweest eigenlijk, maar ik kan me wel goed voorstellen wat het is. Vind het ook een beetje belachelijk dat mensen boos gaan doen als ze (hun hond) niet winnen. Als je niet wint in behendigheid of gehoorzaamheid ga je toch ook niet iemand anders de schuld geven? :denken:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

jores schreef:Toevallig was zaterdag het eerste ras wat bij ons in de ring gekeurd werd een wetter. De tranen sprongen je in de ogen. Als lijn was een dik touw, een gangwerk was niet te zien, de hond was met alles en nog wat bezig, en betasten liet de hond zich ook al amper.
En er zijn natuurlijk altijd de mensen die alleen een show lopen vanwege de kwalificatie die ze nodig hebben.
Veel wettereigenaren doen niets met hun hond, hebben hem puur als maatje en trainen er weinig mee omdat ze de (onterechte) naam hebben dat ze slecht trainbaar zijn.
En sommige komen amper van het erf, zoals deze waarschijnlijk.

Als je RR in de ring ziet, springen de tranen je ook in de ogen, maar wel vanwege een andere reden ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Lellibel schreef:Inderdaad zoals sommige mensen al zeiden: het is maar een show, het is voor de lol toch? Je wilt kijken hoe goed je hond is, qua bouw, karakter, gangwerk. En nog heel veel mensen en dieren ontmoeten. Ik ben nog nooit naar een show geweest eigenlijk, maar ik kan me wel goed voorstellen wat het is. Vind het ook een beetje belachelijk dat mensen boos gaan doen als ze (hun hond) niet winnen. Als je niet wint in behendigheid of gehoorzaamheid ga je toch ook niet iemand anders de schuld geven? :denken:
ik ben 2x boos de ring uitgegaan, een keer was omdat de km ten eerste geen respect naar de honden toonde , totaal niet wist waar ze mee bezig was en duidelijk ook niet wist welk ras ze keurde , dat bleek later nog eens extra toen ze mijn honden de ring inriep voor de pharaohhonden keuring :jank: dat solar onder haar alsnog int + lux..kampioen werd had voor mij absoluut geen waarde meer :U:

de andere keer was een km die blijkbaar mij niet mocht want ze was hard bezig een reden te zoeken om mijn honden een zg te geven, ik had er 2 uitgebracht die om een werkelijk onzinnige reden een zg kregen, toen kreeg mijn moeder het idee tezamen met iemand die de keuring had gade geslagen dat zij mijn andere 2 honden uit zou brengen..... resultaat : BOB en het res.CAC......( en ja er was dit keer beslist concurrentie in beide rassen ) en dat was geen toeval :mep:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
jores
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
jores schreef: Toevallig was zaterdag het eerste ras wat bij ons in de ring gekeurd werd een wetter. De tranen sprongen je in de ogen. Als lijn was een dik touw, een gangwerk was niet te zien, de hond was met alles en nog wat bezig, en betasten liet de hond zich ook al amper.
Die vrouw kreeg van de ringmeester de tip om ringtraining te volgen
Die hond heb ik ook gezien ;-) Maar die was puur angstig.
En een angstige hond, hoe mooi ook, hoort er in de erering natuurlijk NOOIT uitgepikt te worden.

deze hond is niet tot de erering gekomen
groetjes Annemie

jores
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
jores schreef:Toevallig was zaterdag het eerste ras wat bij ons in de ring gekeurd werd een wetter. De tranen sprongen je in de ogen. Als lijn was een dik touw, een gangwerk was niet te zien, de hond was met alles en nog wat bezig, en betasten liet de hond zich ook al amper.
En er zijn natuurlijk altijd de mensen die alleen een show lopen vanwege de kwalificatie die ze nodig hebben.
Veel wettereigenaren doen niets met hun hond, hebben hem puur als maatje en trainen er weinig mee omdat ze de (onterechte) naam hebben dat ze slecht trainbaar zijn.
En sommige komen amper van het erf, zoals deze waarschijnlijk.

Als je RR in de ring ziet, springen de tranen je ook in de ogen, maar wel vanwege een andere reden ;)
dan hoop ik jullie RR eens een keertje in de ring te zien.

Inderdaad is de wetter die we zaterdag hebben gezien, niet de eerste die ik heb gezien met zulke reacties, En als je dat dan ziet (als niet kenner van het ras) zou je als potentieel puppiekoper gauw aan het ras voorbij gaan
groetjes Annemie

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

jores schreef:dan hoop ik jullie RR eens een keertje in de ring te zien.

Inderdaad is de wetter die we zaterdag hebben gezien, niet de eerste die ik heb gezien met zulke reacties, En als je dat dan ziet (als niet kenner van het ras) zou je als potentieel puppiekoper gauw aan het ras voorbij gaan
Je ziet RR vast wel eens ;)

Overigens zie je zelden zulke reacties hoor, bij wetters.
Ze vinden showen niet altijd leuk (althans, vooral de bazen vinden dat dan), maar angstig zijn wetters zelden tot nooit.
Ik heb er in al die jaren drie keer een zo gezien (en in Eindhoven was ik niet, maar dat was dus vier dan, in twintig jaar).

Ze maken er wel regelmatig enigszins een zooitje van. Maar als mensen een wetter in potentie al leuk vinden vanwege hun lolbroekerij, vinden ze dat meestal eerder een pré ;)

Afbeelding

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Podenji schreef:
Lellibel schreef:Inderdaad zoals sommige mensen al zeiden: het is maar een show, het is voor de lol toch? Je wilt kijken hoe goed je hond is, qua bouw, karakter, gangwerk. En nog heel veel mensen en dieren ontmoeten. Ik ben nog nooit naar een show geweest eigenlijk, maar ik kan me wel goed voorstellen wat het is. Vind het ook een beetje belachelijk dat mensen boos gaan doen als ze (hun hond) niet winnen. Als je niet wint in behendigheid of gehoorzaamheid ga je toch ook niet iemand anders de schuld geven? :denken:
ik ben 2x boos de ring uitgegaan, een keer was omdat de km ten eerste geen respect naar de honden toonde , totaal niet wist waar ze mee bezig was en duidelijk ook niet wist welk ras ze keurde , dat bleek later nog eens extra toen ze mijn honden de ring inriep voor de pharaohhonden keuring :jank: dat solar onder haar alsnog int + lux..kampioen werd had voor mij absoluut geen waarde meer :U:

de andere keer was een km die blijkbaar mij niet mocht want ze was hard bezig een reden te zoeken om mijn honden een zg te geven, ik had er 2 uitgebracht die om een werkelijk onzinnige reden een zg kregen, toen kreeg mijn moeder het idee tezamen met iemand die de keuring had gade geslagen dat zij mijn andere 2 honden uit zou brengen..... resultaat : BOB en het res.CAC......( en ja er was dit keer beslist concurrentie in beide rassen ) en dat was geen toeval :mep:
Ik word niet snel boos , maar die km op de winner bakte er werkelijk NIETS van.
JW gaf ze aan honden met een karperrug en geen mooie expressie.
Ik hoorde achteraf van meerdere BT fokkers dat ze hun inschrijfgeld niet aan die dame uitbesteden , omdat ze nooit de beste kiest . Ben dus blij dat het niet aan mij lag. :F:

L.
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
jores
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
jores schreef:dan hoop ik jullie RR eens een keertje in de ring te zien.

Je ziet RR vast wel eens ;)

Overigens zie je zelden zulke reacties hoor, bij wetters.
Ze vinden showen niet altijd leuk (althans, vooral de bazen vinden dat dan), maar angstig zijn wetters zelden tot nooit.
Ik heb er in al die jaren drie keer een zo gezien (en in Eindhoven was ik niet, maar dat was dus vier dan, in twintig jaar).

Ze maken er wel regelmatig enigszins een zooitje van. Maar als mensen een wetter in potentie al leuk vinden vanwege hun lolbroekerij, vinden ze dat meestal eerder een pré ;)
Jaren geleden (ik denk dat het 2006 was) in Rotterdam waren ze ook voor ons en toen zag ik eigenlijk hetzelfde beeld. Maar als ik nu lees dat ze een kwalificatie nodig hebben voor de fok snap ik wel dat er een hoop clowns tussen zitten en dat de bazen niet weten wat ze moeten doen.
groetjes Annemie

ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

MonaToetje schreef:
Podenji schreef:

Ik word niet snel boos , maar die km op de winner bakte er werkelijk NIETS van.
JW gaf ze aan honden met een karperrug en geen mooie expressie.
Ik hoorde achteraf van meerdere BT fokkers dat ze hun inschrijfgeld niet aan die dame uitbesteden , omdat ze nooit de beste kiest . Ben dus blij dat het niet aan mij lag. :F:

L.
Ja die km van de winner :mrgreen: Nu ja, we weten in ieder geval dat we niet meer bij haar hoeven in te schrijven. Haar landgenoten hadden wel een klaar klontje :Q:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Nanna schreef:
Het was gewoon een genant overduidelijk politiek spelletje....
Das inderdaad bij best veel rassen zo als je de verhalen hoort.. :ugh:
Maakte het 2 jaar terug nog mee bij de Akita's.
Caramba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caramba »

Wij waren ook in eindhoven met de zwarte rus...

voor ons waren een stuk of 25 duitse doggen ( kan ook meer zijn hoor) en de honden gingen blij de ring in, maar sommige lieten nog niet eens de tanden bekijken, de keurmeester had een (sorry dat ik het zeg) een hele enge uitstraling, bijna doods, maar als hij je aankeek kreeg je gewoon weg een eng gevoel, veel stonden dan ook met de staart echt tussen de poten ..

jovi, mijn rus, liet zijn tanden netjes zien , het betasten ging ook nog goed, maar toen werd gevraagd door de ( heel vriendelijk reagerende keurmeester) om een foto van ons 3en te maken ( was namelijk BOB geworden) wou de hond echt niet meer... heel vreemd en had dit nog nooit met hem meegemaakt, hij is altijd lief , sloom en sociaal een echte goedzak... ...

sommige mensen hebben een bepaalde uitstraling waar honden niet veel van moeten hebben, zelfs de meest vriendelijke kunnen bang worden ervan :19:
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

@Marjoleine: Als je BOB wordt dan ben je toch verplicht om naar de eindkeuring te gaan?

Het valt mij ook in rasgroep 3 op dat er bepaalde terriers vaker in de top 3 voorkomen. Met name de Amstaff staat daar regelmatig, of de Engelse Staff, of de zeer showy Kerry Blue's en Airedales zie je vaak genoeg. West Highland Whites en Schotten zitten toch ook vaak wel bij de geselecteerde groep.

Het gaat naar mijn idee bij de rasgroepkeuring om meer dan 'de rasstandaard' het gaat daar ook heel erg om uitstraling van de hond en presentatie, ik vind het het 'showy' deel van een show en ik heb nu eenmaal een ras dat daar niet vaak bij hoort.

Hoewel ik meen dat er in 2008 en in 2009 een reu in de top 3 van de groepskeuring kwam in NL, in 2008 werd er in Luxemburg zelfs een reu 1BIG, dus het kàn wel maar de kans is gewoon niet erg groot.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MirandaH schreef:@Marjoleine: Als je BOB wordt dan ben je toch verplicht om naar de eindkeuring te gaan?

Het valt mij ook in rasgroep 3 op dat er bepaalde terriers vaker in de top 3 voorkomen. Met name de Amstaff staat daar regelmatig, of de Engelse Staff, of de zeer showy Kerry Blue's en Airedales zie je vaak genoeg. West Highland Whites en Schotten zitten toch ook vaak wel bij de geselecteerde groep.

Het gaat naar mijn idee bij de rasgroepkeuring om meer dan 'de rasstandaard' het gaat daar ook heel erg om uitstraling van de hond en presentatie, ik vind het het 'showy' deel van een show en ik heb nu eenmaal een ras dat daar niet vaak bij hoort.

Hoewel ik meen dat er in 2008 en in 2009 een reu in de top 3 van de groepskeuring kwam in NL, in 2008 werd er in Luxemburg zelfs een reu 1BIG, dus het kàn wel maar de kans is gewoon niet erg groot.
nou verplicht? dat niet, maar ik geloof wel dat ze dan je CAC en/of CACIB niet geven ;)
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
MirandaH schreef:@Marjoleine: Als je BOB wordt dan ben je toch verplicht om naar de eindkeuring te gaan?

nou verplicht? dat niet, maar ik geloof wel dat ze dan je CAC en/of CACIB niet geven ;)
Om je CAC/IB te behouden ben je het wel verplicht :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik moet zeggen -ik spreek meer als bezoeker dan als exposant natuurlijk- dat ik het ook wel raar vind als je niet naar de eindkeuring wil.
Er is een groot deel publiek dat betaald heeft om onder andere die eindkeuringen te mogen zien en daar heb je toch ook rekening mee te houden.

Ik snap best dat het een lange dag is, maar in mijn ogen hoort het er toch bij.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

jores schreef:Jaren geleden (ik denk dat het 2006 was) in Rotterdam waren ze ook voor ons en toen zag ik eigenlijk hetzelfde beeld. Maar als ik nu lees dat ze een kwalificatie nodig hebben voor de fok snap ik wel dat er een hoop clowns tussen zitten en dat de bazen niet weten wat ze moeten doen.
Maar lolbroekerij is niet hetzelfde als angst.
Angstige wetters in de ring zie je echt maar heel zelden.
Wettermensen zijn zelden showmensen. Die sjouwen meestal liever door de prut en dat zie je vaak terug in het showen
MirandaH schreef:Het gaat naar mijn idee bij de rasgroepkeuring om meer dan 'de rasstandaard' het gaat daar ook heel erg om uitstraling van de hond en presentatie, ik vind het het 'showy' deel van een show en ik heb nu eenmaal een ras dat daar niet vaak bij hoort.
Nou, het zal best meespelen ja. Een hond moet zich goed tonen in de ere-ring.
Dat mag ook gevraagd worden toch? Die punten heeft ie al, de ere-ring is voor de eer, de naam zegt het al.
Maar toch: een hond moet gewoon mooi zijn, goed gebouwd, sound, noem het maar op.
Er moet wat stáán.
En soms heb je een prachtige hond die zich niet toont.
Dat kan.

Ik heb een teef gehad die altijd 1U liep, een pláátje, superkarakter, niets op aan te merken.
Maar ook zij had off-dagen.
Dat kan, en tja, daar wordt ze dan op afgerekend.
Terecht, toch?
Als ze niet loopt, loopt ze niet. Ook al weet een keurmeester dat ze het kan, ze moet het op dat moment wel dóen. :19:

Afbeelding

yamie
Zeer actief
Contacteer:

ladybird schreef:
yamie schreef:

Om je CAC/IB te behouden ben je het wel verplicht :wink:
ja dat zeg ik :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:Ik moet zeggen -ik spreek meer als bezoeker dan als exposant natuurlijk- dat ik het ook wel raar vind als je niet naar de eindkeuring wil.
Er is een groot deel publiek dat betaald heeft om onder andere die eindkeuringen te mogen zien en daar heb je toch ook rekening mee te houden.

vindt ik ook hoor, maar ik ken wel situaties ( of nou ja situatie) , dat iemand echt never nooit niet verwacht had, BOB te worden, die hond kreeg eigenlijk altijd een ZG, concurentie was er altijd en ook gewoon beter, maar floep.... toch de BOB :engel: maar ze hadden een vrij dringende afspraak staan en zijn toen wel weggegaan, jammer maar helaas van het puntje...

maar dat zijn natuurlijk uitzonderingen :wink:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Je moet wel BOB worden met een U. Wanneer er alleen ZG's gegeven worden in een ras dan zie je die dus niet terug in de erering.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:Ik moet zeggen -ik spreek meer als bezoeker dan als exposant natuurlijk- dat ik het ook wel raar vind als je niet naar de eindkeuring wil.

Mwoh, ik zie nooit zoveel " publiek " op de tribunes zitten, hoor.
Mijn ervaring is , dat mensen die geinteresseerd zijn meestal tegen de middag komen buurten.

Ik snap wat je bedoelt , daar niet van, maar het is een hele lange en vermoeiende dag voor fokkers/exposanten met een ras dat zelden/nooit geselecteerd wordt . Ik snap dat je dan het liefst om 3 uur naar huis gaat.

L.
(met dank aan Desi)
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MonaToetje schreef:

Mwoh, ik zie nooit zoveel " publiek " op de tribunes zitten, hoor.
Mijn ervaring is , dat mensen die geinteresseerd zijn meestal tegen de middag komen buurten.

Ik snap wat je bedoelt , daar niet van, maar het is een hele lange en vermoeiende dag voor fokkers/exposanten met een ras dat zelden/nooit geselecteerd wordt . Ik snap dat je dan het liefst om 3 uur naar huis gaat.

L.
tja, ik snap het wel, maar dat is iets wat er wel bij hoort, alleen willen blijven als je ook geselecteerd word.. tja.. winnen is niet alles, en juist bij de rassen die niet of nauwelijk geplaatst worden, is het toch wel goed, dat die wel te zien zijn in de erering.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

yamie schreef: tja, ik snap het wel, maar dat is iets wat er wel bij hoort, alleen willen blijven als je ook geselecteerd word.. tja.. winnen is niet alles, en juist bij de rassen die niet of nauwelijk geplaatst worden, is het toch wel goed, dat die wel te zien zijn in de erering.
Ik ben met een BOB nog nooit afwezig geweest in de erering. Ik vind het er ook gewoon bij horen, je vertegenwoordigt op zo'n moment ook je eigen ras vind ik, en zeker met een ras zoals ik heb, wat niet veel voorkomt en wat weinig bekend is, vind ik dat je juist in de erering een extra kans hebt om je ras te promoten. Ook al is het dan alleen 1 rondje, erin en eruit.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
yamie schreef: tja, ik snap het wel, maar dat is iets wat er wel bij hoort, alleen willen blijven als je ook geselecteerd word.. tja.. winnen is niet alles, en juist bij de rassen die niet of nauwelijk geplaatst worden, is het toch wel goed, dat die wel te zien zijn in de erering.
Ik ben met een BOB nog nooit afwezig geweest in de erering. Ik vind het er ook gewoon bij horen, je vertegenwoordigt op zo'n moment ook je eigen ras vind ik, en zeker met een ras zoals ik heb, wat niet veel voorkomt en wat weinig bekend is, vind ik dat je juist in de erering een extra kans hebt om je ras te promoten. Ook al is het dan alleen 1 rondje, erin en eruit.
Ik ook niet , maar ik ben wel blij als het voorbij is en ik naar huis kan. :wink:

L.
(met dank aan Desi)
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

MonaToetje schreef:...maar ik ben wel blij als het voorbij is en ik naar huis kan. :wink:
Ja, nogal wiedes. :wink:
Maar dat heb ik ook als ik "gewoon" om een uur of 3 weg mag omdat een andere hond het BOB heeft gekregen. Dan kan ik nog lekker een wandeling maken voordat het donker is namelijk. :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Inge O schreef:
LongFields schreef: Ik ben met een BOB nog nooit afwezig geweest in de erering. Ik vind het er ook gewoon bij horen, je vertegenwoordigt op zo'n moment ook je eigen ras vind ik, en zeker met een ras zoals ik heb, wat niet veel voorkomt en wat weinig bekend is, vind ik dat je juist in de erering een extra kans hebt om je ras te promoten. Ook al is het dan alleen 1 rondje, erin en eruit.
doe ik ook zo als ik in dat geval ben maar het minder leuke eraan vind ik dan toch dat je al een beetje een 'spek-en-bonen'-gevoel hebt van zodra je de ring instapt.
Ik ga er altijd van uit dat het een rondje erin-en-eruit wordt, alles wat daar bovenop komt is meegenomen. En ik heb inmiddels ook al een aantal keer mogen blijven staan tot aan de plaatsing van de nummers 1 t/m 8. Dat schreef ik al eerder, de Laekense wordt tegenwoordig vaker dan toen ik net begon met showen uitgekozen bij de geplaatste honden in de rasgroep.
Dat spek-en-bonen-gevoel heb ik eerlijk gezegd nog niet echt gehad, ik vind het heel erg leuk om mijn ras te laten zien (ook al is het maar voor even) want de tribunes zijn nooit helemaal leeg, en wie weet maak ik iemand door de aanwezigheid van mijn hond nieuwsgierig naar het ras. Dan is mijn "missie" al geslaagd, ook al wordt mijn hond niet geplaatst.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:doe ik ook zo als ik in dat geval ben maar het minder leuke eraan vind ik dan toch dat je al een beetje een 'spek-en-bonen'-gevoel hebt van zodra je de ring instapt.
Maar je weet het nooit.

Ik ben ooit BIG geworden met een wetterhoun. Geloof me, daar had ik echt niet op gerekend!
En het is sindsdien ook niet weer gebeurd.

Afbeelding

ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
LongFields schreef:
doe ik ook zo als ik in dat geval ben maar het minder leuke eraan vind ik dan toch dat je al een beetje een 'spek-en-bonen'-gevoel hebt van zodra je de ring instapt.
Ja ik ook, maar ik heb wel het motto: We staan er toch maar weer :ok: En ooit zal er misschien wel een plaatsing volgen. En zo niet, dan hebben we toch weer een rondje erering gehad.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Ik ben zo iemand die wel op die tribune zit, daarom zei ik het ook ;)
En het is inderdaad zo dat je dan allerlei honden voorbij ziet komen die je nog niet gezien hebt, omdat je toevallig niet bij de ring stond toen ze gekeurd werden of omdat ze op een andere dag aan de beurt waren.
Ik geniet er altijd erg van en ik weet zeker dat de anderen die op die tribune zitten dat ook doen.
Dus misschien is dat een hart onder de riem van degenen die het niet zo geweldig vinden dat ze een lange dag nog langer moeten laten duren ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Inge O schreef:
Nanna schreef:Op zich zou het best heel leuk en spannend kunnen zijn, ware het niet dat er eerst die hele tijdrovende riedel aan pupkeuringen, veteranenkeuringen, kind-hondkeuringen, koppelkeuringen, junior handling-keuringen en God weet wat afgedraaid moet worden. :roll:
Daar zit toch zowat niemand op te wachten? En zéker niet op dat tijdstip van de dag.Tijdens die keuringen zie je alle exposanten met hun karretjes naar huis sjezen, blij dat ze weg mogen. En als ein-de-lijk dan de rasgroepen aan de beurt zijn zie je alleen de familie, vrienden en kennissen nog staan die meegereden zijn en dus niet weg kúnnen al zouden ze het willen :smile:
dat is er eentje die in je riedel van nutteloze keuringen zeker niet thuishoort, wel in tegendeel. als ze voor mij één categorie mogen opwaarderen is het deze wel :ok: .
de veteranen keuring is voor mij een van de mooiste van allemaal, ik zit daar altijd met een dikke keel en tranen in mijn ogen van te genieten.
Zo ontroerend om die ouwetjes daar nog zo trots en dapper rond te zien stappen.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”