Weer een update-je na een maand trainen en ik durf nu gerust te zeggen dat we er zijn
Thuis zwemt hij nu al het overgrote deel van de keren dat ik de dummy in (afwisselend) water gooi, maar ik wist niet of hij het op de training ook ging doen omdat hij daar toch meer last heeft van druk en stress door zijn omgeving (en van mij

). Maar vandaag ging het helemaal top! Het ging zelfs zo goed dat we ook nog een dummy naar de overkant van het water gegooid hebben. Daarop ging hij over en apporteerde en kwam weer terug terug.
Omdat het formeel de laatste les van het zomerseizoen was, werden we beoordeeld zoals tijdens een proef en met zijn cijfers zou hij met 44 punten een C gehaald hebben. Dus we gaan ons nu definitief inschrijven voor de certificaatdagen in het najaar.
Ik blijf natuurlijk doorgaan met training, want bij mij ontbreekt het vertrouwen ook nog dat hij altijd en overal gaat en dat voelt hij feilloos aan. Een aantal maanden geleden had ik nooit gedacht dat we hier zouden komen, maar de aanhouder wint. Zonder touw om hem naar de overkant te trekken
Zat gisteren nog eens in de drie karakters te bladeren. En Ean is overduidelijk een gevoelshond, wel fijn om te merken dat ik nu met hem toch ook de lijn volg zoals in het boek wordt aangegeven. Vandaag een balletje meegenomen om tijdens het wachten wat met hem te spelen en hem minder bezig te laten zijn met de andere reu in de groep en de teefjes die lekker ruiken. Door het spel hou ik zijn aandacht bij mij en heeft hij geen tot weinig stress. Dat ik daar niet eerder op gekomen ben