Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ean zwemt nu definitief; update 25 juli

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Ean zwemt!!! Update

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zou zeggen volhouden.
Vooral omdat ik Ean niet kan zien bij die eerste twee keer dat hij niet gaat.

Zorg er wel voor dat dit geen ritme gaat worden.
.............. De eerste twee keer Aïsha laten halen en de keer daarna Ean ......................
Laat hem ook eens helemaal niks halen? :idea:
Hij mag gewoon niet :pffff:

Alleen Aïsha mag en ze wordt daar uitgebreid voor beloond :ok:

Train je eigenlijk ook het "over water"?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

ranetje schreef:Ik zou zeggen volhouden.
Kan morgen wel eens een filmpje maken? Ben benieuwd wat je er van zegt..
ranetje schreef:Zorg er wel voor dat dit geen ritme gaat worden.
.............. De eerste twee keer Aïsha laten halen en de keer daarna Ean ......................
Dat is inderdaad een goed aandachtspunt, want het dreigt idd wel een beetje een ritme te worden.
Alleen Aisha wat laten halen is ook wel een goede.. Heb ik in het hele vroege begin wel gedaan maar daar werd Ean niet warm of koud van. Maar; dat was in de tijd dat hij een dummy niet leuk genoeg vond om het te motiveren om in het water te gaan en dat is nu wel anders. Hij haalt nu de dummy graag dus ik zou dit inderdaad nog wel eens kunnen proberen.
Zou je hem wel 1 keer de kans geven als het jouw hond was, of helemaal niet. Gewoonweg een paar dagen niet laten apporteren uit het water?

ranetje schreef: Train je eigenlijk ook het "over water"?
Ja! Op de bekende stukken waar hij eigenlijk nu altijd wel makkelijk het water in gaat (het zijn dus de onbekende oevers die een probleem zijn), daar doe ik het wel. Dan gaat hij ook, heb ook wel eens blind gedaan op bekende oever en dat is geen probleem. Op onbekende oever ook wel eens geprobeerd (met in het achterhoofd wat hier ook genoemd werd; als ze over gaan, gaan ze ook uit) maar dat was geen succes. Zelfs niet met in zicht en zo, dan gaat ie gewoon niet.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
ranetje
Zeer actief

Moniek B. schreef:
ranetje schreef:Ik zou zeggen volhouden.
Kan morgen wel eens een filmpje maken? Ben benieuwd wat je er van zegt..
Ben benieuwd of je dat kan filmen :wink:
Het blijft dan nog moeilijk te beoordelen.
Maar proberen kan altijd :ok:
Moniek B. schreef:
ranetje schreef:Zorg er wel voor dat dit geen ritme gaat worden.
Dat is inderdaad een goed aandachtspunt, want het dreigt idd wel een beetje een ritme te worden.
Alleen Aisha wat laten halen is ook wel een goede.. Heb ik in het hele vroege begin wel gedaan maar daar werd Ean niet warm of koud van. Maar; dat was in de tijd dat hij een dummy niet leuk genoeg vond om het te motiveren om in het water te gaan en dat is nu wel anders. Hij haalt nu de dummy graag dus ik zou dit inderdaad nog wel eens kunnen proberen.
Zou je hem wel 1 keer de kans geven als het jouw hond was, of helemaal niet. Gewoonweg een paar dagen niet laten apporteren uit het water?
Nee even geen kans geven.
Maar wel zorgen dat hij gretig blijft natuurlijk anders geeft hij Aïsha wel een apport opdracht als jij het niet doet :F:

Moniek B. schreef:
ranetje schreef: Train je eigenlijk ook het "over water"?
Ja! Op de bekende stukken waar hij eigenlijk nu altijd wel makkelijk het water in gaat (het zijn dus de onbekende oevers die een probleem zijn), daar doe ik het wel. Dan gaat hij ook, heb ook wel eens blind gedaan op bekende oever en dat is geen probleem. Op onbekende oever ook wel eens geprobeerd (met in het achterhoofd wat hier ook genoemd werd; als ze over gaan, gaan ze ook uit) maar dat was geen succes. Zelfs niet met in zicht en zo, dan gaat ie gewoon niet.
Heb je hulp?
Iemand die hem vast kan houden zodat je hem steeds zelf met het goede commando "over" kan roepen?
Dus naar jezelf toe roepen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Ik ga er morgen eens mee beginnen! Collega-trainer aan wie ik het ook nog even voorgelegd heb zegt exact hetzelfde. Dus dat gaan we dan maar eens doen!
ranetje schreef: Heb je hulp?
Iemand die hem vast kan houden zodat je hem steeds zelf met het goede commando "over" kan roepen?
Nee, eigenlijk niet echt hulp. Of ik moet Alex voor mijn karretje spannen :tongue: Dat gaat 1 of 2 keer lukken maar dan is hij het wel zat ben ik bang :19: Heb al mijn gedachten laten gaan of ik er een alternatief voor kan bedenken, maar dat lukt nog niet echt :denken:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
ranetje
Zeer actief

Moniek B. schreef:
ranetje schreef: Heb je hulp?
Nee, eigenlijk niet echt hulp. Of ik moet Alex voor mijn karretje spannen :tongue: Dat gaat 1 of 2 keer lukken maar dan is hij het wel zat ben ik bang :19: Heb al mijn gedachten laten gaan of ik er een alternatief voor kan bedenken, maar dat lukt nog niet echt :denken:
Misschien zouden voor over water smallere slootjes een idee zijn om mee te beginnen.
Iets waar hij desnoods overheen kan springen.
Maar daar zou je niet op moeten blijven hangen, dus zodra hij dat doet (over een smal slootje heen een apport zoeken) direct overstappen op steeds een bredere sloot tot hij echt moet zwemmen om over het water te gaan .....................
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Weer een update-je na een maand trainen en ik durf nu gerust te zeggen dat we er zijn :ok: :engel:
Thuis zwemt hij nu al het overgrote deel van de keren dat ik de dummy in (afwisselend) water gooi, maar ik wist niet of hij het op de training ook ging doen omdat hij daar toch meer last heeft van druk en stress door zijn omgeving (en van mij :ugh: ). Maar vandaag ging het helemaal top! Het ging zelfs zo goed dat we ook nog een dummy naar de overkant van het water gegooid hebben. Daarop ging hij over en apporteerde en kwam weer terug terug. :balon: :cheer:
Omdat het formeel de laatste les van het zomerseizoen was, werden we beoordeeld zoals tijdens een proef en met zijn cijfers zou hij met 44 punten een C gehaald hebben. Dus we gaan ons nu definitief inschrijven voor de certificaatdagen in het najaar.

Ik blijf natuurlijk doorgaan met training, want bij mij ontbreekt het vertrouwen ook nog dat hij altijd en overal gaat en dat voelt hij feilloos aan. Een aantal maanden geleden had ik nooit gedacht dat we hier zouden komen, maar de aanhouder wint. Zonder touw om hem naar de overkant te trekken :tong: :pffff:

Zat gisteren nog eens in de drie karakters te bladeren. En Ean is overduidelijk een gevoelshond, wel fijn om te merken dat ik nu met hem toch ook de lijn volg zoals in het boek wordt aangegeven. Vandaag een balletje meegenomen om tijdens het wachten wat met hem te spelen en hem minder bezig te laten zijn met de andere reu in de groep en de teefjes die lekker ruiken. Door het spel hou ik zijn aandacht bij mij en heeft hij geen tot weinig stress. Dat ik daar niet eerder op gekomen ben :oohja:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
ranetje
Zeer actief

Re: Ean zwemt nu definitief; update 25 juli

:ok:
Goed zo :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”