Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maffe agility-acties

Moderator: moderatorteam

Marlon
Actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herder, Chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Maffe agility-acties

Ongelezen bericht door Marlon »

ZoomZoom blijft eigenlijk bijna altijd bovenaan de schutting even staan. Tja, het is een chihuahua, het kost hem wat meer moeite boven aan te komen en als hij dan eenmaal boven is moet hij even weten of iedereen wel gezien heeft dat hij boven is. Hij kijkt dan namelijk even rond naar iedereen :F: En laatst een keer moest hij de tunnel in die naast de kat lag, nou is hij dol op de kat dus dat ging niet. Trainer voor de kat, hij sprong er achter langs. Toen wat anders erbij gehandled, hij ging de tunnel in, trainer stapt weg, Zoom komt de tunnel terug uit en gaat toch over kat.
En Reflex springt regelmatig langs de band. Op de juiste hoogte, maar gewoon er naast. Ook is ze eens in de beginnerscursus vol tegen de muur aan gelopen, omdat ze zo naar mij aan het kijken was dat ze niet zag dat er een hindernis stond.
En onze Savan die vond de paaltjes met channelwires maar bijzonder... Die nam een aanloop en sprong dan overdwars over de channelwires. Voor haar was dat het toestel. Overdwars over het huisje van de slurf is ook heel leuk trouwens...
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hailfall »

(ik heb overigens net dubbel gelegen van het lachen over dit topic ook al is het redelijk oud :smile: )
Afbeelding
Afbeelding
SuusBG
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Sheperd

Ongelezen bericht door SuusBG »

flapke100 schreef:de reactie voor jou was 8 mei dus is het niet een beetje laat om nu nog te reageren?

(mijn hond springt ook vaak naast de band)
Oh niet eens op gelet. Maar met dit soort topics maakt dat toch niet zoveel uit?
Blijft leuk om van anderen te lezen wat voor maffe acties er tijdens de agility is :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Bij dit soort topics is het toch juist leuk als er na een poosje weer iemand iets grappigs aan toe te voegen heeft?

Tapas ging laatst in plaats van door de tunnel er een stukje op lopen... :denken: :mrgreen:
Eastwood
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Hollandse schapendoes
Mechelse herder

Ongelezen bericht door Eastwood »

Azurra maakt regelmatig een flyer op de wip. Als ik dan terugloop naar de oploop van de wip springt ze er wel eens op, terwijl de wip terugvalt in de basispositie. Vervolgens komt ze dus keurig in positie, alleen wel aan de verkeerde kant. :D Ook ging ze een aantal maanden terug met zoveel snelheid de schutting op dat ze doorschoot en er dus bijna een meter boven kwam te hangen.
Inge2104
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!

Ongelezen bericht door Inge2104 »

Luna heeft het een keer gepresteerd om over de band heen te springen.... :denken:
Ze denkt trouwens ook vaak dat de tunnel een sprong is en gat dan een stuk of wat keer erover heen! :smile2:

Ikzelf ga regelmatig onderuit! Ben een keer vol tegen de tunnel aangelopen, was effe vergeten dat ie in een bocht lag! :oohja:
En afgelopen donderdag op training nog languit op de knieën omdat de trainer riep dat ik achterlangs moest wisselen, ik dus ging twijfelen en Luna daardoor voor mijn voeten ging rondhupsen, ja hoor, daar lag ik! :oeps: :oeps:
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Wij hadden laatst een training in de regen. Het begon met een beetje motregen, op zich geen probleem.
Maar na verloop begon het steeds harder te regenen, we hadden het erover gehad dat we - als het zo doorging - even zouden schuilen, maar fanatiek dat iedereen was gingen we nog even door.
Kyra vind regen normaal geen probleem, maar ze was het nu toch echt zat.

Voor de pauze hadden we een stuk met hoogtesprongen in een rechte lijn en vervolgens een tunnel.
Nu na de pauze hadden we hetzelfde begin met de hoogte sprongen maar met een bocht om vervolgens verder te gaan, dus niet de tunnel in.

Kyra en ik beginnen en ze schiet meteen rechtdoor de tunnel in. Ik dacht nog, tja dat heb je gewoon niet goed aangegeven en die doet hetzelfde rondje dan daarvoor.
Nog een keer proberen, weer hetzelfde verhaal. Daarna tunnel anders neer gelegd zodat het gat niet in 1 lijn lag, weer schiet ze de tunnel in.
De trainster ging voor de ingang van de tunnel staan, maar nu liep ze gewoon de andere kant de tunnel in, om vervolgens aan het eind heel zielig te gaan staan. Ik kreeg haar er gewoon niet uit, ze was de regen he-le-maal beu en ging dus schuilen in de tunnel :smile:

Iedereen lag helemaal dubbel, het was ook geen gezicht zo'n verzopen hond in de uitgang van de tunnel heel zielig kijkend; vrouwtje, kunnen we alsjeblieft naar binnen?

We zijn daarna alsnog naar binnen gegaan, het was gewoon klaar en gelijk had ze ook :mrgreen:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Heule blonde actie van mij:

met de kerstwedstrijd was ik tijdens de jumping alle motivatie kwijtgeraakt. Dus ik dacht slim te zijn en met het spel (was als laatste) had ik Jamey's speeltje aan iemand gegeven om bij de finish te gaan staan, als extra motivatie.

Het heeft nogal veel moeite (en een disk) gekost om Jamey rond te krijgen, aangezien ze alleen maar naar haar speeltje wilde, in plaats van naar mij te luisteren :oeps: En eigenlijk weet ik heel goed dat ze zo doet als iemand anders haar speeltje heeft. Knap stom dus :N:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”