Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Collie doodgereden op strand
Moderator: moderatorteam
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Re: Collie doodgereden op strand
Als hij niet voorzichtig was tijdens zn werk lagen er inmiddels al 10 dode honden op het strand waarschijnlijk.
We weten beide dat een groot deel van de hondeneigenaren denkt dat ze god zijn. Hun onopgevoede mormel maar loskwakken zodra er een bordje losloopgebied staat, maar wel gaan mekkeren als hun hond gebeten wordt omdat ze bij een ander in de buurt komen, hun hond overreden wordt.
Ik kan de stelling van jaap ook omdraaien. Als die vrouw op het strand notabene een trekker over het hoofd ziet... Die man is daar aan het werk, tuurlijk moet hij opletten, maar hij kan niet op 50 honden tegelijk letten. Daarom hebben al die honden een baas, die baas is verantwoordelijk voor zn hond.
We weten beide dat een groot deel van de hondeneigenaren denkt dat ze god zijn. Hun onopgevoede mormel maar loskwakken zodra er een bordje losloopgebied staat, maar wel gaan mekkeren als hun hond gebeten wordt omdat ze bij een ander in de buurt komen, hun hond overreden wordt.
Ik kan de stelling van jaap ook omdraaien. Als die vrouw op het strand notabene een trekker over het hoofd ziet... Die man is daar aan het werk, tuurlijk moet hij opletten, maar hij kan niet op 50 honden tegelijk letten. Daarom hebben al die honden een baas, die baas is verantwoordelijk voor zn hond.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Mensen op een tractor rijden soms hun eigen kinderen over :N: Ik snap best dat je een hond over het hoofd ziet. Ik lijn ook altijd aan of loop weg van dat soort gevaartes.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ik zou mijn hond waarschijnlijk ook gewoon vast doen hoor, daar niet van. Maar het was toevallig een hond, het had van alles kunnen zijn.
Het heeft niks te maken met losloopbordjes of weet ik wat.
Ja, de hond had beter aangeljind kunnen zijn, het kind had beter in de wandelwagen kunnen zitten enzenz. Maar dat doet niets af aan het feit dat iemand met een groot werktuig blijkbaar niet in de gaten had dat er levende have gevaarlijk dicht in de buurt van de machine was.
Het heeft niks te maken met losloopbordjes of weet ik wat.
Ja, de hond had beter aangeljind kunnen zijn, het kind had beter in de wandelwagen kunnen zitten enzenz. Maar dat doet niets af aan het feit dat iemand met een groot werktuig blijkbaar niet in de gaten had dat er levende have gevaarlijk dicht in de buurt van de machine was.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Dat ontken ik toch ook helemaal niet?sjaak-k schreef:Als hij niet voorzichtig was tijdens zn werk lagen er inmiddels al 10 dode honden op het strand waarschijnlijk.
Blijft het feit dat het afschuwelijk is om je hond onder een trekker te zien komen. En dat als het toch onverhoeds plaats vindt, er ook een beetje compassie en begrip kan zijn richting hondenbaas.
Want nogmaals: als de chauffeur echt gereageerd heeft zoals beschreven is het een hork (en heeft misschien ook wel rondgereden als een hork).
Wij hebben eens bijna een hond onder onze auto gehad. Was absoluut niet onze schuld maar wat zouden we er ziek van zijn geweest als we hem daadwerkelijk geraakt zouden hebben.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Helemaal mee eenssjaak-k schreef:Als hij niet voorzichtig was tijdens zn werk lagen er inmiddels al 10 dode honden op het strand waarschijnlijk.

Mensen hebben nu een voorstelling van een kerel op een trekker die gewoon niet oplet en dat hoogstwaarschijnlijk naar best inzicht wel probeert te doen wat niet wegneemt dat de vrouw zelf ook op moet letten als ze ziet dat men alweer bezig is het strand op te bouwen voor het aankomend mooie weer. Mensen gaan er veel te veel van uit dat iedereen altijd alles ziet. Op de weg is het precies hetzelfde. Al rijdt je al 40 jaar ik weet niet hoeveel kilometers per jaar op de snelweg. Een ongeluk zit nou eenmaal in een klein hoekje. Dan kun je wel zeggen een betje fatsoenlijke "bestuurder" weet precies wat er om hem/haar heen gebeurt allemaal maar de feiten spreken daarover voor zich. Dat ziet nou eenmaal niemand. 1 sec. ff de andere kant op kijken en tis te laat.
Hoe dan ook blijf ik het gewoon treurig voor de hond en eigenaar vinden maar als die mevrouw haar hond bij zich had gehouden en niet zo dicht bij die tractor in de buurt had laten komen zou dit niet gebeurt zijn.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Chione
- Zeer actief
Triest voor de hond en voor mij nogal erg onbegrijpelijk dat je 5 honden los gooit als daar van die tractoren bezig zijn. Dan hou je ze toch even vast tot waar het veilig is.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Filmpje?Nanna schreef:Hebben jullie het filmpje gezien?
Je komt dus het strand op met VIJF loslopende honden en je ziet die trekkers daar rijden.
Ik zou er dan voor kiezen rechtsomkeert te maken óf de handel aan te lijnen en bij de branding pas weer los te maken.
Die chauffeurs zullen heus wel uitkijken maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
Ik vind het grotendeels de schuld van die vrouw.
Al had die chauffeur wel wat minder bot mogen reageren.
Oh filmpje!
Even kijken...

Edit: Gezien. Eerlijk gezegd zegt het me niet zo veel. Behalve dat het een verklaring vanuit het oogpunt van de eigenaresse is.
Het zag er wel heel druk uit met al die mensen/kinderen/honden tussen de heen en weer rijdende trekkers. Ik zou er niet gaan lopen in ieder geval.
-
- Zeer actief
jeetje wat triest het zal je hond maar zijn
Hier zijn ze ook druk in de weer met opbouwen tractoren en zo maar mooi dat Fan aan de lijn blijft
totdat we op een stuk zijn waar het veilig is.
Snap ook niet dat je je hond dan toch loslaat.
Maar moet wel toegeven dat ze als idioten rijden maakt niets uit wandelende mensen, rennende kinderen en honden plankgas erdoorheen

Hier zijn ze ook druk in de weer met opbouwen tractoren en zo maar mooi dat Fan aan de lijn blijft
totdat we op een stuk zijn waar het veilig is.
Snap ook niet dat je je hond dan toch loslaat.
Maar moet wel toegeven dat ze als idioten rijden maakt niets uit wandelende mensen, rennende kinderen en honden plankgas erdoorheen

- White
- Actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Ik zou zelf niet zo snel met een loslopende hond in de buurt van een tractor willen lopen.
Vorige week was ik bij een kennisje aan het trainen met onze beide witte herders toen er een tractor bij jun het terrein op kwam, maar mooi dat we de honden even kort en goed vasthielden.
Ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn hond door mijn eigen domme schuld onder een tractor zou komen, al kan ik me best voorstellen dat die man op de tractor ook even van slag zal zijn geweest en misschien daarom zo reageerde...
Edit: Na het zien van het filmpje, vraag ik me toch af waarom de gemeente er geen waarschuwingsborden neerzet of in elk geval iets van tot dan en dan rijden hier tractors in verband met...
En die vrouw, ze moet die tractors toch hebben gehoord, waarom had ze de honden dan al los?
Een vriendin van me heeft ooit haar kat onder een busje zien doodgaan (kat ontsnapte bij de deur langs op het moment dat het taxibusje met daarin haar zoontje wegreed), die kan er nog niet over praten zonder dat ze tranen in der ogen krijgt, traumatisch is zoiets in elk geval...
Vorige week was ik bij een kennisje aan het trainen met onze beide witte herders toen er een tractor bij jun het terrein op kwam, maar mooi dat we de honden even kort en goed vasthielden.
Ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn hond door mijn eigen domme schuld onder een tractor zou komen, al kan ik me best voorstellen dat die man op de tractor ook even van slag zal zijn geweest en misschien daarom zo reageerde...
Edit: Na het zien van het filmpje, vraag ik me toch af waarom de gemeente er geen waarschuwingsborden neerzet of in elk geval iets van tot dan en dan rijden hier tractors in verband met...
En die vrouw, ze moet die tractors toch hebben gehoord, waarom had ze de honden dan al los?
Een vriendin van me heeft ooit haar kat onder een busje zien doodgaan (kat ontsnapte bij de deur langs op het moment dat het taxibusje met daarin haar zoontje wegreed), die kan er nog niet over praten zonder dat ze tranen in der ogen krijgt, traumatisch is zoiets in elk geval...
Laatst gewijzigd door White op 27 apr 2010 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Daan en een poot van Mike

Helemaal mee eens. Als het mezelf zou gebeuren zou ik ook alleen mijzelf maar de schuld geven en beslist niet de chauffeur. En ik kan weten hoe ik in zo'n geval reageerNanna schreef:Die chauffeurs zullen heus wel uitkijken maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
Ik vind het grotendeels de schuld van die vrouw.
Al had die chauffeur wel wat minder bot mogen reageren.

-
- Zeer actief
Heel erg sneu, het zal je maar gebeuren....
Waar het mis gaat is dat wat voor de één werkterrein is waar met zware voertuigen gewerkt wordt, voor de ander recreatieterrein is.
En het gaat daar niet al te best samen. Want ik schrik als ik zie hoe hard die trekkers rijden bij al het publiek....
Waar het mis gaat is dat wat voor de één werkterrein is waar met zware voertuigen gewerkt wordt, voor de ander recreatieterrein is.
En het gaat daar niet al te best samen. Want ik schrik als ik zie hoe hard die trekkers rijden bij al het publiek....

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Het willen aanwijzen van een schuldige heeft niet zoveel nut, maar iemand die professioneel bezig is met landbouwmachines of graafmachines draagt wel degelijk enige verantwoording over de manier waarop hij daarmee omgaat in relatie tot de omgeving. Juist omdát het levensgevaarlijke machines zijn.
De machinist draagt wel degelijk verantwoording, het gaat niet aan om zoiets af te doen met een 'had ze die hond maar vast moeten doen'.
Dat zou een mooie vertoning worden, als je er als trekkerchauffeur klakkeloos vanuit zou kunnen gaan dat iedereen maar voor je aan de kant moet gaan omdat jij een grotere hebt.
De machinist draagt wel degelijk verantwoording, het gaat niet aan om zoiets af te doen met een 'had ze die hond maar vast moeten doen'.
Dat zou een mooie vertoning worden, als je er als trekkerchauffeur klakkeloos vanuit zou kunnen gaan dat iedereen maar voor je aan de kant moet gaan omdat jij een grotere hebt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
met jullie eens hoor.Zoek stok! schreef:Eens. Bij ons in de buurt waren ze ook bezig met machines. Precies waar een loslooproute en een druk fiets- en wandelpad elkaar kruisen. Het stikt daar werkelijk van de rennende kinderen en honden. Ik deed mijn honden vast, maar de mannen op de machines waren zeer alert. En zo hoort het ook. Want die man in het verhaal interesseert het blijkbaar geen bal dat hij een hond heeft doodgereden, ik neem aan dat het anders was geweest als het een kind was geweest die achter een bal aan rende.Jaap* schreef:Als je op een machine zit is het de bedoeling dat je er niks mee vernield en er niemand mee verwondt. Als dat je niet lukt of je een instelling hebt die er voor zorgt dat het je niks kan schelen hoor je er niet op thuis.
Als ze hier in de buurt het gras aan het maaien zijn en ze zien mij aankomen dan stoppen ze gewoon even en wachten tot ik voorbij ben. En dan zijn mijn honden gewoon aan de lijn. Ik vind dat erg netjes en ook wel zo horen.

Cash v Heiligental en Flow.
Jawel Jaap, maar aan wie verantwoordelijk is op zo'n moment heb je ook niet zoveel. Dan IS die machinist verantwoordelijk, en dan? Het zijn ongelukken, niemand zal bewust zo gehandeld hebben want niemand zal van deze situatie genieten.Jaap* schreef:Het willen aanwijzen van een schuldige heeft niet zoveel nut, maar iemand die professioneel bezig is met landbouwmachines of graafmachines draagt wel degelijk enige verantwoording over de manier waarop hij daarmee omgaat in relatie tot de omgeving. Juist omdát het levensgevaarlijke machines zijn.
Ik had laatst ook een Duitse herder die met mijn auto meeliep. Zijn voorpoot werd dus ook geraakt door mijn voorwiel. Ik reed misschien 20 of 30, maar ik heb hem nooit gezien. Pas toen ik een gil hoorde zag ik een schim in mijn spiegels. Dat was dus een hond. En ja, ik stond te trillen op mijn benen en ik voel me dan ook zeker verantwoordelijk. Maar ik had er echt geen spatje aan kunnen veranderen. Ik had die hond nooit kunnen zien. Dus schuldig was ik zeker niet.
Overigens trof ik een andere "tegenstander", die keek amper om naar zijn hond en vroeg alleen maar of ik schade had. Nou, dat vond ik dan weer wat minder interessant. Maar gelukkig kwam na even piepen en zijn voorpoot hoog houden, de hond op 4 poten naar me toe om knuffels te halen. Gelukkig.
- sjaak-k
- Zeer actief
Ja, maar op een druk strand is dat gewoon geen doen, dan staan ze bijna de hele dag stil. De mevrouw in het filmpje brengt het alsof haar hond er gewoon stond en die man er opzettelijk overheen reed, dat geloof ik dan weer niet. Als zei haar hond echt zag staan zou ze ook enige moeite doen om hem te roepen of iets dergelijks.Cash schreef:met jullie eens hoor.Zoek stok! schreef:Eens. Bij ons in de buurt waren ze ook bezig met machines. Precies waar een loslooproute en een druk fiets- en wandelpad elkaar kruisen. Het stikt daar werkelijk van de rennende kinderen en honden. Ik deed mijn honden vast, maar de mannen op de machines waren zeer alert. En zo hoort het ook. Want die man in het verhaal interesseert het blijkbaar geen bal dat hij een hond heeft doodgereden, ik neem aan dat het anders was geweest als het een kind was geweest die achter een bal aan rende.Jaap* schreef:Als je op een machine zit is het de bedoeling dat je er niks mee vernield en er niemand mee verwondt. Als dat je niet lukt of je een instelling hebt die er voor zorgt dat het je niks kan schelen hoor je er niet op thuis.
Als ze hier in de buurt het gras aan het maaien zijn en ze zien mij aankomen dan stoppen ze gewoon even en wachten tot ik voorbij ben. En dan zijn mijn honden gewoon aan de lijn. Ik vind dat erg netjes en ook wel zo horen.

- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Ik zit echt zo
achter mijn pc
Ik ken deze vrouw ze is de fokster van Bowie
Vind het verschrikkelijk wat er gebeurt is

Ik ken deze vrouw ze is de fokster van Bowie
Vind het verschrikkelijk wat er gebeurt is

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- sjaak-k
- Zeer actief
Ik ook, maar wat mij betreft heeft de vrouw in kwestie net zoveel verantwoording in dit verhaal.Martijn schreef:Dat ben ik met je eens, hoor.Jaap* schreef: De machinist draagt wel degelijk verantwoording, het gaat niet aan om zoiets af te doen met een 'had ze die hond maar vast moeten doen'.

- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
Nou t arme mens zag er vast niet het kwaad van in, ze had vast niet gedacht dat de hond er zo voor zou gaan lopen, of dat die man de hond niet zou zien. hoe hard rijden die dingen eigelijk? het had inderdaad wel een klein kind kunnen zijn.
Nu kan het wel op de vrouw afgescheept worden met eigen schuld dikke bult, had ze hem maar niet los moeten laten, maar slaat nergens op.
Vreselijk om je hond zo te verliezen voor je eigen ogen.
Nu kan het wel op de vrouw afgescheept worden met eigen schuld dikke bult, had ze hem maar niet los moeten laten, maar slaat nergens op.
Vreselijk om je hond zo te verliezen voor je eigen ogen.

-
- Zeer actief
Het is vreselijk, arme hond!!!
Het is heel onnadachtzaam van het vrouwtje van de hond, op het strand moet je altijd ver uit de buurt blijven van de auto's, tractors en ander groot gevaar. De chauffeurs zijn aan het graven, opbouwen oid, meestal erg hard aan het werk, ze racen gewoon heen en weer.
In de losloopgebieden komen ook busjes ed voorbij maar die zijn van de vaste groen medewerkers.
Ik had laats Lillith bij me geroepen voor een busje toen ze bleven staan, er stond nog een hond en hun maar wijzen en ik van die ken ik niet, is niet van mij!!!! Kijk zo hoort het.

In de losloopgebieden komen ook busjes ed voorbij maar die zijn van de vaste groen medewerkers.
Ik had laats Lillith bij me geroepen voor een busje toen ze bleven staan, er stond nog een hond en hun maar wijzen en ik van die ken ik niet, is niet van mij!!!! Kijk zo hoort het.

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Verschrikkelijk om zoiets te moeten zien zeg
En al was het mss niet slim om de honden daar op dat moment allemaal los te gooien, haar verdriet zal er niet minder om zijn. Ik wens haar dan ook veel sterkte!
Overigens vind ik wel dat de opmerking die de vrouw maakt over kinderen een beetje stemmingmakerij is, want ook als ouder ben je niet echt verantwoord bezig als je je kinderen daar laat rondrennen als ze er bezig zijn, maar goed, dat is mijn mening.

Overigens vind ik wel dat de opmerking die de vrouw maakt over kinderen een beetje stemmingmakerij is, want ook als ouder ben je niet echt verantwoord bezig als je je kinderen daar laat rondrennen als ze er bezig zijn, maar goed, dat is mijn mening.

Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Liesbeth
- Zeer actief
Precies wat ik dacht.Expecting schreef:Verschrikkelijk om zoiets te moeten zien zegEn al was het mss niet slim om de honden daar op dat moment allemaal los te gooien, haar verdriet zal er niet minder om zijn. Ik wens haar dan ook veel sterkte!
Als je al die trekkers daar ziet rijden dan ga je daar toch niet moedwillig tussen lopen, laat staan dat je daar kinderen of honden los gooit :N: . Ik iig niet

Ik was er niet bij om de reactie van die trekkerchauffeur te horen en als hij idd zo gereageert heeft als gezegt vind ik dat op zijn zachts gezegt nogal onbehouwden. Maar ik kan het me ergens ook wel voorstellen, dat je zo reageert na een aantal dagen werken op zo'n strand, waar jan en alleman je (bijna letterlijk) voor de voeten lopen.
Ik vind het echt heel triest voor die hond, maar als mij zoiets zou zijn overkomen zocht ik toch echt de schuld bij mezelf.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- sjaak-k
- Zeer actief
Sommige mensen zijn nu eenmaal mediageil, daar verander je niks aan. Je moet natuurlijk wel een verhaal hebben, dus het zal me niks verbazen als de chauffeur wél gewoon netjes geantwoord heeft. Dit is een single side story, waarschijnlijk hier en daar aangedikt (mede door verdriet). Ik heb het daar niet zo op.Liesbeth schreef:Precies wat ik dacht.
Als je al die trekkers daar ziet rijden dan ga je daar toch niet moedwillig tussen lopen, laat staan dat je daar kinderen of honden los gooit :N: . Ik iig niet.
Ik was er niet bij om de reactie van die trekkerchauffeur te horen en als hij idd zo gereageert heeft als gezegt vind ik dat op zijn zachts gezegt nogal onbehouwden. Maar ik kan het me ergens ook wel voorstellen, dat je zo reageert na een aantal dagen werken op zo'n strand, waar jan en alleman je (bijna letterlijk) voor de voeten lopen.
Ik vind het echt heel triest voor die hond, maar als mij zoiets zou zijn overkomen zocht ik toch echt de schuld bij mezelf.
Als mijn hond daar doodgereden zou worden is "mijn verhaal voor de camera doen" wel het allerlaatste waar ik aan zou denken, maargoed.

- iones
- Zeer actief
Re: Pup doodgereden op strand
Intolerantie, onverschilligheid? Want is dat een reden om die hond dood te rijden, omdat die toch niet los mag??????sjaak-k schreef:Maar waarom zegt die man van niet dan?Nanna schreef:Honden mogen tot 1 mei los op het strand....sjaak-k schreef:Tja lullig, maar als ze niet los mogen is daar toch een reden voor lijkt me
Als ik op die tractor gezeten had en die hond had in de buurt gelopen, had ik naar de eigenaar geschreeuwd dat ze die hond bij zich moest houden. Liever dat dan het risico om er overheen te rijden "ook al mag die hond daar niet los". Dat is het verschil.
HEt gebeurt toch ook vaak zat! Er gaat geen jaar voorbij of er staat een bericht in de krant dat er weer ergens een kind onder een tractor gekomen is.Jaap* schreef: Ik ben niet zo van zulke vergelijkingen, maar het had ook een mens kunnen zijn blijkbaar.
En iedereen wijst nu die vrouw als verantwoordelijke aan, maar vervang het woord "hond" voor "kind" en plotseling is het anders. Dan is hij de verantwoordelijke en zal hij voor de rechter komen. Maar een hond heeft niet meer of minder verstand dan een klein kind.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Inderdaad dan is het anders, dan is niet het baasje van de hond verantwoordelijk, maar zijn de ouders van het kind verantwoordelijk. Klinkt hard, maar het is niet anders.iones schreef:Intolerantie, onverschilligheid? Want is dat een reden om die hond dood te rijden, omdat die toch niet los mag??????sjaak-k schreef:[...]
Maar waarom zegt die man van niet dan?
Als ik op die tractor gezeten had en die hond had in de buurt gelopen, had ik naar de eigenaar geschreeuwd dat ze die hond bij zich moest houden. Liever dat dan het risico om er overheen te rijden "ook al mag die hond daar niet los". Dat is het verschil.
HEt gebeurt toch ook vaak zat! Er gaat geen jaar voorbij of er staat een bericht in de krant dat er weer ergens een kind onder een tractor gekomen is.Jaap* schreef: Ik ben niet zo van zulke vergelijkingen, maar het had ook een mens kunnen zijn blijkbaar.
En iedereen wijst nu die vrouw als verantwoordelijke aan, maar vervang het woord "hond" voor "kind" en plotseling is het anders. Dan is hij de verantwoordelijke en zal hij voor de rechter komen. Maar een hond heeft niet meer of minder verstand dan een klein kind.
- smoekie
- Zeer actief
sjaak-k schreef:Tja lullig, maar als ze niet los mogen is daar toch een reden voor lijkt me
Ten eerste weet die man niet eens dat ze nog wel los mochten lopen. Hoogstwaarschijnlijk werkt hij alleen maar in de periodes dat ze niet los mogen en was hij nu "vroeger" dan normaal aan het werk omdat er mooie dagen aan zaten te komen voor de strandpaviljoens waardoor ze iets eerder dan normaal zijn begonnen met de opbouw van.iones schreef:Intolerantie, onverschilligheid? Want is dat een reden om die hond dood te rijden, omdat die toch niet los mag??????sjaak-k schreef:Maar waarom zegt die man van niet dan?Nanna schreef: Honden mogen tot 1 mei los op het strand....
Daarbij mag je er toch wel van uit gaan dat als de man de hond wel gezien had deze ongetwijfeld zou zijn gestopt of net als jij (en willekeurig wie dan ook mezelf incluis) zou hebben geroepen/geschreeuwd dat ze die hond bij zich moest houden. Ongeacht of ze nu wel of niet los mogen. Ik blijf in ieder geval persoonlijk vinden dat de grootste verantwoording hier bij de vrouw lag. Niet dat dat de dood van haar hondje minder erg maakt, wat dat blijft natuurlijk klote.
Ik kan me trouwens ook zo voorstellen dat als ik daar mijn hond al los zou lopen en die zou onder de tractor komen ik in 1e instantie van schrik/onmacht/kwaadheid weet ik veel wat tekeer zou gaan tegen die man waardoor hij tegen mij "tekeer" zou gaan en me toe zou roepen dat ik weet dat ik niet met loslopende honden op het strand mag. Want met alle respect voor de eigenaresse van de hond hoor. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze er alleen maar een "wat doe je nou, je rijdt zo over de hond heen" uit haar mond zou zijn gekomen.

Het gebeurt idd veel te vaak dat je leest dat er weer eens een kind ergens onder een tractor is gekomen. En geen van allen rijden expres/bewust over een kind heen, net zo min als dat men expres/bewust over een hond of welk ander dier heen zou rijden. Ik vind er dan ook echt wel een verschil inzitten of een dergelijk ongeval op een openbare weg gebeurt waar ook auto's rijden dan wanneer een dergelijk ongeval gebeurt op "werkterrein". Zoals hier nu het geval is vind ik het toch nog vooral de verantwoording van de eigenaresse. Ik zou mijn hond echt niet op het strand loslaten als ze daar de paviljoens aan het opbouwen zijn. Dan wacht ik wel tot in de avond tot ze vertrokken zijn of vroeg in de ochtend als ze er nog niet zijn, maar zodra zij eenmaal aan de gang gaan, juist omdat je weet dat ze niet alles kunnen zien en honden net als kinderen supersnel zijn de hond simpelweg aangelijnd zou houden. Overigens ben je als ouder zijnde net zo "verantwoordelijk" voor je kind als dat je voor je hond zou moeten zijn. Als ik mijn kind op het strand maar los zou laten lopen terwijl er tractors rijden die de boel aan het opzetten zijn zou ik het me toch echt zelf verwijten als er iets zou gebeuren hoor. Misschien niet in 1e instantie (schrik/angst/onmacht - schuldige willen aanwijzen etc) maar later als je wat meer bij je positieve bent en realistisch moet zijn is er dan mijn inziens niemand anders behalve de ouder (eigenaar) zelf die verantwoordelijk is.iones schreef:HEt gebeurt toch ook vaak zat! Er gaat geen jaar voorbij of er staat een bericht in de krant dat er weer ergens een kind onder een tractor gekomen is.Jaap* schreef: Ik ben niet zo van zulke vergelijkingen, maar het had ook een mens kunnen zijn blijkbaar.
Is toch gewoon hetzelfde? Hoe je het ook went of keert. Mijn inziens ben je als baasje van je hond/als ouder van je kind verantwoordelijk voor de veiligheid van. En als er dus zoals nu situaties zijn waarin het niet verantwoord is je hond/kind los te laten lopen omdat er tractors rijden en je doet het toch is het hoe hard het ook is wel je eigen verantwoording als er dan wat gebeurt.bennie schreef:Inderdaad dan is het anders, dan is niet het baasje van de hond verantwoordelijk, maar zijn de ouders van het kind verantwoordelijk. Klinkt hard, maar het is niet anders.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zwitserse witte herder - Locatie: België
Ik ben het volledig eens met bovenstaand bericht, de man van de tractor kan er niet aan doen, en het feit waarom hij zen schouders ophaalde was wss omdat hij niet verstaan had wat zij geroepen had, ipv ongevoelig willen over te komen. Zo'n ding maakt heftig wat lawaai, en mensen zouden in de buurt van dergelijke werken idd beter hun hond aan de lijn houden, dat heet verantwoordelijkheid.

- iones
- Zeer actief
Hard en daarnaast zo krom als een hoepel. Dat moet je toch toegeven.bennie schreef: Inderdaad dan is het anders, dan is niet het baasje van de hond verantwoordelijk, maar zijn de ouders van het kind verantwoordelijk. Klinkt hard, maar het is niet anders.
Verder denk ik dat velen hier de mens te hoog heeft zitten.
Die man reageerde niet onwetend, hij reageerde onverschillig.
En er zijn zat mensen die opzettelijk over dieren heenrijden als ze de kans krijgen. WAnt ze komen er mee weg!
Als mensen weg zouden komen met het begaan van een moord op een mens, dan zouden er ook veel meer moorden worden gepleegd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Van opzet is hier geen sprake, althans ik lees dat nergens terug.iones schreef:Hard en daarnaast zo krom als een hoepel. Dat moet je toch toegeven.bennie schreef: Inderdaad dan is het anders, dan is niet het baasje van de hond verantwoordelijk, maar zijn de ouders van het kind verantwoordelijk. Klinkt hard, maar het is niet anders.
Verder denk ik dat velen hier de mens te hoog heeft zitten.
Die man reageerde niet onwetend, hij reageerde onverschillig.
En er zijn zat mensen die opzettelijk over dieren heenrijden als ze de kans krijgen. WAnt ze komen er mee weg!
Als mensen weg zouden komen met het begaan van een moord op een mens, dan zouden er ook veel meer moorden worden gepleegd.
Wat ik wel onder opzet versta is als je kinderen of honden toe staat los te spelen bij rondsjezende tractoren. Je laat je kind toch ook niet op een autosnelweg spelen om vervolgens de automobilist die hem doodrijdt de schuld te geven, dat is krom en totaal onverantwoord. Er is hier maar een persoon die de dood van deze hond had kunnen voorkomen en dat is de baas van de hond, hoe je het ook went of keert, ongeacht hoe de bestuurder reageert.
- smoekie
- Zeer actief
iones schreef:Hard en daarnaast zo krom als een hoepel. Dat moet je toch toegeven.bennie schreef: Inderdaad dan is het anders, dan is niet het baasje van de hond verantwoordelijk, maar zijn de ouders van het kind verantwoordelijk. Klinkt hard, maar het is niet anders.
Tis dan misschien wel hard. Maar wat mij betreft niet zo krom als een hoepel. Zowel de baas van een hond als de ouder van een kind is mijn inziens de enige “verantwoordelijke” hierin.
Jij (algemeen gesproken) als baas zijnde moet je hond gewoon in situaties als deze aanlijnen net zo goed als dat je als ouder van een kind ervoor moet zorgen dat je kind niet in de buurt van zo’n tractor kan komen die daar bezig is werkzaamheden uit te voeren en daar niet is om te pas en onpas stil te staan omdat het baasje/ouder te beroerd is het “spul” bij zich te houden. Zou wat zijn als iedereen steeds maar weer voor zo’n tractor gaat lopen omdat hij maar “moet opletten” tegen de tijd dat de paviljoens dan opgebouwd zijn kunnen ze direct beginnen met afbouwen

Gewoon je verantwoording als baas/ouder nemen en ja je kunt de “schuld” wel toe willen wijzen aan een ander, maar gewoon je gezonde verstand gebruiken zal je uiteindelijk laten zien dat het (heel heel hard gezegd) eigen schuld dikke bult is als je dat nalaat.
.
Hoe bedoel je dat eigenlijk?iones schreef: Verder denk ik dat velen hier de mens te hoog heeft zitten.
Hoe weet je dat? Dat is hetgeen die vrouw zou hebben gezegd. Zoals ik al eerder aangaf kan ik me niet voorstellen dat als er een tractor over je hond heen rijdt je op “normale” manier zou zeggen ‘wat doe je nou, je rijdt zo over de hond heen”iones schreef:Die man reageerde niet onwetend, hij reageerde onverschillig.

iones schreef: En er zijn zat mensen die opzettelijk over dieren heenrijden als ze de kans krijgen. WAnt ze komen er mee weg!
Er zullen ongetwijfeld zieke mensen zijn die opzettelijk over een dier heen zouden rijden als ze daar de kans voor zouden krijgen en daar nog mee weg zouden kunnen komen ook, maar ik vind het wel een beetje kort door de bocht eerlijk gezegd. Stond toevallig vandaag een stuk in de krant dat er iemand tot 3 mnd onvoorwaardelijk is veroordeeld wegens dierenmishandeling dus wat dat betreft zijn we al verder dan we ooit zijn geweest wat betreft het bestraffen van dierenmishandeling. Kan me zo voorstellen dat als aannemelijk is dat iemand ook expres een hond aanrijdt of dood hetzelfde zal gebeuren.
Niets meer aan toe te voegen.bennie schreef:Van opzet is hier geen sprake, althans ik lees dat nergens terug.
Wat ik wel onder opzet versta is als je kinderen of honden toe staat los te spelen bij rondsjezende tractoren. Je laat je kind toch ook niet op een autosnelweg spelen om vervolgens de automobilist die hem doodrijdt de schuld te geven, dat is krom en totaal onverantwoord. Er is hier maar een persoon die de dood van deze hond had kunnen voorkomen en dat is de baas van de hond, hoe je het ook went of keert, ongeacht hoe de bestuurder reageert.

- iones
- Zeer actief
Je hebt gelijk maar de wet stelt dit niet zo. Zie mijn eerdere woorden. Vervang in deze situatie "hond" door "kind", en de man met de tractor overrijdt dus een kind en ineens is hij aansprakelijk. Zo is de wet. Maar nogmaals: heeft een hond meer verstand dan een klein kind? Het is toch zo krom als een hoepel?smoekie schreef:
Tis dan misschien wel hard. Maar wat mij betreft niet zo krom als een hoepel. Zowel de baas van een hond als de ouder van een kind is mijn inziens de enige “verantwoordelijke” hierin.
Jij (algemeen gesproken) als baas zijnde moet je hond gewoon in situaties als deze aanlijnen net zo goed als dat je als ouder van een kind ervoor moet zorgen dat je kind niet in de buurt van zo’n tractor kan komen die daar bezig is werkzaamheden uit te voeren en daar niet is om te pas en onpas stil te staan omdat het baasje/ouder te beroerd is het “spul” bij zich te houden. Zou wat zijn als iedereen steeds maar weer voor zo’n tractor gaat lopen omdat hij maar “moet opletten” tegen de tijd dat de paviljoens dan opgebouwd zijn kunnen ze direct beginnen met afbouwen![]()
.
Te veel vertrouwen in het goede van de mens. Ik heb dat teveel niet. Misschien eerder te weinigmaar ik ben me te bewust van kwaadaardigheid en opzet in deze wereld.smoekie schreef: Hoe bedoel je dat eigenlijk?
Nee, dat kun jij je niet voorstellen omdat jij niet zo bent. Jij zou waarschijnlijk (jou inschattende) overstuur zijn als jij over een hond reed. Want jij zou dat sowieso niet opzettelijk doen, maar je zou het toch verschrikkelijk vinden. Ik ook. En deze man haalde zijn schouders op en zegt "honden horen niet los te lopen". Dit is een alleszeggende reactie.smoekie schreef: Hoe weet je dat? Dat is hetgeen die vrouw zou hebben gezegd. Zoals ik al eerder aangaf kan ik me niet voorstellen dat als er een tractor over je hond heen rijdt je op “normale” manier zou zeggen ‘wat doe je nou, je rijdt zo over de hond heen”![]()
Maar niet iedereen is zoals jij en ik. Er zijn veel mensen in de wereld die het niets interesseert. Ik lees er over in het nieuws maar ik ben ze ook wel eens tegengekomen. Rare mensen.
Ja, dat heb ik ook gelezen. MAar ik vind het niet kort door de bocht. Ik denk echt dat veel mensen zich inhouden om wat ze te wachten staat, een gevangenisstraf.smoekie schreef: Er zullen ongetwijfeld zieke mensen zijn die opzettelijk over een dier heen zouden rijden als ze daar de kans voor zouden krijgen en daar nog mee weg zouden kunnen komen ook, maar ik vind het wel een beetje kort door de bocht eerlijk gezegd. Stond toevallig vandaag een stuk in de krant dat er iemand tot 3 mnd onvoorwaardelijk is veroordeeld wegens dierenmishandeling dus wat dat betreft zijn we al verder dan we ooit zijn geweest wat betreft het bestraffen van dierenmishandeling. Kan me zo voorstellen dat als aannemelijk is dat iemand ook expres een hond aanrijdt of dood hetzelfde zal gebeuren.