Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Collie doodgereden op strand

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: Pup doodgereden op strand

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Tja lullig, maar als ze niet los mogen is daar toch een reden voor lijkt me :19:
Afbeelding
duba
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door duba »

lijkt me echt een hel om je eigen hond doodgereden te zien worden.... :jank:
Laatst gewijzigd door duba op 27 apr 2010 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
sjaak-k
Zeer actief

Nanna schreef:
sjaak-k schreef:Tja lullig, maar als ze niet los mogen is daar toch een reden voor lijkt me :19:
Honden mogen tot 1 mei los op het strand....
Maar waarom zegt die man van niet dan?
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat erg als je dat voor je ogen ziet gebeuren :ugh:
Zou die man op die tractor echt zo gereageerd hebben?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Heel triest, dat meen ik. Maar ik ken ook de andere kant als je aan het werk bent en dat is dat mensen levensgevaarlijk zijn omdat zij nergens meer op letten.
Want wat doet die hond bij een tractor die aan het rijden is :denken: dat werken op het strand is duidelijk te zien en dan nog laten mensen hun honden gewoon gaan. Het mogen los laten lopen houd niet in dat iedereen rekening met je hond moet houden
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Uiteraard is het heel triest, maar je kan van die man niet verwachten dat ie ogen onder z'n banden heeft zitten of iedere keer stopt met werken als er een hond in zicht komt. Je laat je hond toch ook niet los de straat oversteken als ie het begrip auto nog niet kent?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hoe verschrikkelijk het ook is:als je ziet dat er tractoren bezig zijn ergens dan kun je er maar beter van uit gaan dat ze je hond niet zien.En wie weet was dat hier ook zo.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Collie doodgereden op strand

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Jesus wat erg :ugh:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Wat afschuwelijk.... Natuurlijk moet je op je hond letten als een tractor daar aan het rijden is, maar dat neemt niet weg dat dit een heel triest ongeluk is. Je hond voor je ogen dood zien rijden wens je niemand toe.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

sjaak-k schreef:
Nanna schreef:
sjaak-k schreef:Tja lullig, maar als ze niet los mogen is daar toch een reden voor lijkt me :19:
Honden mogen tot 1 mei los op het strand....
Waarschijnlijk omdat honden in de periode/tijdstippen dat hij aan het werk is helemaal niet op het strand mogen komen(9-19uur)

Je weet het niet. Kan me in ieder geval van mezelf wel voorstellen dat als ik met de hond op het strand loop en men is bezig de strandpaviljoens e.d.op te bouwen ik daar uit de buurt blijf en/of de hond aanlijn. Ik ga toch echt niet verwachten dat iemand in zo'n tractor mijn "he mijn hond" hoort als ik zie dat de hond ineens bij de tractor in de buurt is :19:

Hoe lullig en klote voor de eigenaar, maar zelf ook wat verantwoording voor het gebeuren zou niet gek zijn.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Is er vorig jaar ook niet zoiets gebeurt?? Wel triest hoor
bennie
Zeer actief
Border Collie

kitty2 schreef:Is er vorig jaar ook niet zoiets gebeurt?? Wel triest hoor
Inderdaad, vorig jaar ook, maar volgens mij wel op een ander strand.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

bennie schreef:
kitty2 schreef:Is er vorig jaar ook niet zoiets gebeurt?? Wel triest hoor
Inderdaad, vorig jaar ook, maar volgens mij wel op een ander strand.
Was dat niet iets met een terreinwagen? :denken:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Waarschijnlijk omdat honden in de periode/tijdstippen dat hij aan het werk is helemaal niet op het strand mogen komen(9-19uur)
Je weet het niet. Kan me in ieder geval van mezelf wel voorstellen dat als ik met de hond op het strand loop en men is bezig de strandpaviljoens e.d.op te bouwen ik daar uit de buurt blijf en/of de hond aanlijn. Ik ga toch echt niet verwachten dat iemand in zo'n tractor mijn "he mijn hond" hoort als ik zie dat de hond ineens bij de tractor in de buurt is :19:

Hoe lullig en klote voor de eigenaar, maar zelf ook wat verantwoording voor het gebeuren zou niet gek zijn.
Ik woon zelf erg dichtbij Egmond aan Zee en we zijn er de afgelopen weken ook veel geweest, ze zijn daar inderdaad druk bezig en de meeste mensen laten hun honden ook pas los als ze voorbij de meeste drukte zijn. De honden mogen tot 1 mei op alle tijdstippen los op het strand. Vanaf 1 mei gaat de regel van 9-19 uur in.

Je hebt verder ook gelijk hoor, het is heel erg maar de verantwoording van de eigenaar.

Edit: quoten ging fout
Jaap*
Zeer actief

Je moet, lijkt me, hoe dan ook, goed uit je doppen kijken als je op grote machines rijdt.
Of die hond nou los mocht of niet doet niks af aan het feit dat die machinist er overheen is gereden.
Ik ben niet zo van zulke vergelijkingen, maar het had ook een mens kunnen zijn blijkbaar.
sjaak-k
Zeer actief

Jaap* schreef:Je moet, lijkt me, hoe dan ook, goed uit je doppen kijken als je op grote machines rijdt.
Of die hond nou los mocht of niet doet niks af aan het feit dat die machinist er overheen is gereden.
Ik ben niet zo van zulke vergelijkingen, maar het had ook een mens kunnen zijn blijkbaar.
Je kunt niet 4 kanten tegelijk opkijken. Als de man links achter zich kijkt kan de hond wel rechts aan komen rennen, kijkt de man vervolgens rechts dan zit de hond net links. Daar kun je nu eenmaal niet voor zijn. daarom rijdt ik liever ook niet achteruit als er kinderen/dieren op een parkeerplaats bezig zijn, je weet gewoon nooit wat ze doen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

sjaak-k schreef:Daar kun je nu eenmaal niet voor zijn. daarom rijdt ik liever ook niet achteruit als er kinderen/dieren op een parkeerplaats bezig zijn, je weet gewoon nooit wat ze doen.
Ik vind dat ook eng inderdaad. Dan zie je net achter je een hond wegschieten, dan durf ik nauwelijks meer te rijden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jaap*
Zeer actief

sjaak-k schreef:
Jaap* schreef:Je moet, lijkt me, hoe dan ook, goed uit je doppen kijken als je op grote machines rijdt.
Je kunt niet 4 kanten tegelijk opkijken. Als de man links achter zich kijkt kan de hond wel rechts aan komen rennen, kijkt de man vervolgens rechts dan zit de hond net links. Daar kun je nu eenmaal niet voor zijn. daarom rijdt ik liever ook niet achteruit als er kinderen/dieren op een parkeerplaats bezig zijn, je weet gewoon nooit wat ze doen.
Oh, nou wij graven anders sinds 1895 al heel wat af in, onder andere, grote binnensteden. En tot op heden hebben we alle voetgangers en dieren die je daarbij voor de poten lopen omdat ze zich niks aantrekken van waarschuwingsborden etc. redelijk kunnen ontwijken.
Als je op een machine zit is het de bedoeling dat je er niks mee vernield en er niemand mee verwondt. Als dat je niet lukt of je een instelling hebt die er voor zorgt dat het je niks kan schelen hoor je er niet op thuis.
Zoek stok!
Zeer actief

Jaap* schreef:Als je op een machine zit is het de bedoeling dat je er niks mee vernield en er niemand mee verwondt. Als dat je niet lukt of je een instelling hebt die er voor zorgt dat het je niks kan schelen hoor je er niet op thuis.
Eens. Bij ons in de buurt waren ze ook bezig met machines. Precies waar een loslooproute en een druk fiets- en wandelpad elkaar kruisen. Het stikt daar werkelijk van de rennende kinderen en honden. Ik deed mijn honden vast, maar de mannen op de machines waren zeer alert. En zo hoort het ook. Want die man in het verhaal interesseert het blijkbaar geen bal dat hij een hond heeft doodgereden, ik neem aan dat het anders was geweest als het een kind was geweest die achter een bal aan rende.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Jaap* schreef: Als je op een machine zit is het de bedoeling dat je er niks mee vernield en er niemand mee verwondt. Als dat je niet lukt of je een instelling hebt die er voor zorgt dat het je niks kan schelen hoor je er niet op thuis.

Maar een ongeluk zit meestal in een klein hoekje,en ik kan me voorstellen dat je een hond niet ziet als die in een bepaalde hoek rond je machine loopt.
Als er ergens tractoren bezig zijn hou ik mijn honden daar dan ook liever ver vandaan;de hond ziet de tractor wel maar de tractorbestuurder de hond misschien niet :wink:
Alhoewel dat met een pup natuurlijk best weleens moeilijk kan zijn.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ik moet zeggen dat ik die tractors toch aardig hard vind rijden daar op dat strand, terwijl er ook mensen lopen. Ik zie ook geen bordjes of wat dan ook? Hoe dan ook, ik kom met Hades ook wel eens een tractor tegen, en daar blijven we vér bij uit de buurt of ik hou 'm vast. Ik moet er echt niet aan denken dat zoiets gebeurt :ugh: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Zoek stok! schreef:ik neem aan dat het anders was geweest als het een kind was geweest die achter een bal aan rende.
Waarschijnlijk niet echt, het enige verschil voor hem is dat hij dan strafbaar is en dat dat zijn manier van reageren veranderd. Eens harteloos, altijd harteloos zullen we maar zeggen.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Dat vind ik erg kort door de bocht, en wellicht ging deze hond ook wel erg kort en snel door de bocht. De enige veilige manier om op het strand met een loslopende hond om te gaan is om niet te rijden. Dus dan kun je als chauffeur net zo goed niet naar je werk gaan.
bennie
Zeer actief
Border Collie

Frederiek schreef:Ik moet zeggen dat ik die tractors toch aardig hard vind rijden daar op dat strand, terwijl er ook mensen lopen. Ik zie ook geen bordjes of wat dan ook? Hoe dan ook, ik kom met Hades ook wel eens een tractor tegen, en daar blijven we vér bij uit de buurt of ik hou 'm vast. Ik moet er echt niet aan denken dat zoiets gebeurt :ugh: .
Voor gezond verstand zijn inderdaad geen bordjes nodig.
sjaak-k
Zeer actief

Jaap* schreef:Oh, nou wij graven anders sinds 1895 al heel wat af in, onder andere, grote binnensteden. En tot op heden hebben we alle voetgangers en dieren die je daarbij voor de poten lopen omdat ze zich niks aantrekken van waarschuwingsborden etc. redelijk kunnen ontwijken.
Als je op een machine zit is het de bedoeling dat je er niks mee vernield en er niemand mee verwondt. Als dat je niet lukt of je een instelling hebt die er voor zorgt dat het je niks kan schelen hoor je er niet op thuis.
Klopt, maar in de binnenstad is het toch net even anders dan op een strand waar een hond werkelijk van alle kanten aan komt lopen. Een hond is doorgaans ook net iets sneller als een mens dus die zie je eerder over het hoofd. Er gebeuren vaak ongelukken hoor, met grote machines/vrachtwagens.

Met je laatste regel ben ik het volkomen eens ;).
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

bennie schreef:Dat vind ik erg kort door de bocht, en wellicht ging deze hond ook wel erg kort en snel door de bocht. De enige veilige manier om op het strand met een loslopende hond om te gaan is om niet te rijden. Dus dan kun je als chauffeur net zo goed niet naar je werk gaan.
Inderdaad, die hond kan in 1 seconde van richting veranderen en 2 seconden later onder de tractor zitten. In mijn ogen is dit gewoon de verantwoordelijkheid van de baas. Het is erg voor die vrouw, maar het strand is nu eenmaal niet zo klein dat je samen met die tractor op 100 M2 zit. Dan loop je een stukje verder.

Sommige mensen hebben nu eenmaal de drang hun hond los te laten lopen als dat volgens de bordjes/regels mag, hoe het beest verder luisterd maakt ze weinig uit. Als je geen controle over je hond hebt laat je hem niet loslopen, hoe groot het terrein ook is, waar het ook is, dat blijkt maar weer. Jammer voor die vrouw, maar dat is nu eenmaal zo. Daarnaast wordt er continue gesporken over iemand die met de tractor over de hond heenreed, feitelijk liep de hond onder de tractor, ik ga er namelijk vanuit dat die ook in beweging was.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Carma schreef:Wat afschuwelijk.... Natuurlijk moet je op je hond letten als een tractor daar aan het rijden is, maar dat neemt niet weg dat dit een heel triest ongeluk is. Je hond voor je ogen dood zien rijden wens je niemand toe.
Mee eens.
En als de chauffeur echt gereageerd heeft zoals beschreven... wat een botte hork. :ugh:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

sjaak-k schreef:
Jaap* schreef:Oh, nou wij graven anders sinds 1895 al heel wat af in, onder andere, grote binnensteden. En tot op heden hebben we alle voetgangers en dieren die je daarbij voor de poten lopen omdat ze zich niks aantrekken van waarschuwingsborden etc. redelijk kunnen ontwijken.
Klopt, maar in de binnenstad is het toch net even anders dan op een strand waar een hond werkelijk van alle kanten aan komt lopen. Een hond is doorgaans ook net iets sneller als een mens dus die zie je eerder over het hoofd. Er gebeuren vaak ongelukken hoor, met grote machines/vrachtwagens.

Met je laatste regel ben ik het volkomen eens ;).
Ja, maar dat bedoel ik dus. Die hond en baas komen niet zomaar uit de lucht vallen. Die komen aanlopen. En een beetje fatsoelijke machinist weet preciés wat er om hem heen allemaal gebeurt :wink:
Een ongeluk kan gebeuren, maar als een baas en hond op, nota bene, een stránd als een verrassing komen voor iemand die daar op een trekker rondrijdt heb ik daar een bepaald beeld bij.
sjaak-k
Zeer actief

Jaap* schreef:Ja, maar dat bedoel ik dus. Die hond en baas komen niet zomaar uit de lucht vallen. Die komen aanlopen. En een beetje fatsoelijke machinist weet preciés wat er om hem heen allemaal gebeurt :wink:
Een ongeluk kan gebeuren, maar als een baas en hond op, nota bene, een stránd als een verrassing komen voor iemand die daar op een trekker rondrijdt heb ik daar een bepaald beeld bij.
De beste stuurlui staan altijd aan wal.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

sjaak-k schreef: De beste stuurlui staan altijd aan wal.
Tja, ik zou zeggen: Beter blode Jan dan dode Jan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”