Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doggydance met Fay!

Moderator: moderatorteam

Ήυs

Re: Doggydance met Fay!

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik ben (geloof ik) best redelijk in dansen ;) Ik hou er in ieder geval erg van. Elke vrijdag in de kroeg sta ik sowieso niet stil :P En mijn omgeving vindt het er niet verschikkelijk uitzien geloof ik (dat hoop je dan maar :engel: )

Ik heb er wel steeds meer zin in :cheer:
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Leuk!
De papa van Nova is kampioen dogdance :mrgreen: En iemand die ik ken kent een toller die aan de wereldkampioenschappen dogdance mee gaat doen :wink:
Ήυs

Denise. schreef:Leuk!
De papa van Nova is kampioen dogdance :mrgreen: En iemand die ik ken kent een toller die aan de wereldkampioenschappen dogdance mee gaat doen :wink:

Ohhh heb je daar ook filmpjes van?

Misschien heb ik straks wel helemaal mijn talent gevonden :smile:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Beau vindt het ook leuk. Ik wat minder, maar ach, misschien komt dat nog wel.
Magic schreef:Golden retriever: " onclick="window.open(this.href);return false;
Chihuahua: " onclick="window.open(this.href);return false;
Rottweiler: " onclick="window.open(this.href);return false;
Toller: " onclick="window.open(this.href);return false;
Deerhound: " onclick="window.open(this.href);return false;
Jack Russel: " onclick="window.open(this.href);return false;
Husky: " onclick="window.open(this.href);return false;
Dogdance is duidelijk voor elk ras geschikt :ok:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

djow schreef:
Denise. schreef:Leuk!

Ohhh heb je daar ook filmpjes van?

Misschien heb ik straks wel helemaal mijn talent gevonden :smile:
Van die toller? Ik zal even kijken! Maar ze kunnen het dus echt goed die tollers :D
Supernova
Zeer actief

http://www.youtube.com/watch?v=YLLYBR9c4V8 Niet zo'n goed filmpje, maar de enige die ik kan vinden.
Ήυs

Hilde schreef:Beau vindt het ook leuk. Ik wat minder, maar ach, misschien komt dat nog wel.
Magic schreef:Golden retriever: " onclick="window.open(this.href);return false;
Chihuahua: " onclick="window.open(this.href);return false;
Rottweiler: " onclick="window.open(this.href);return false;
Toller: " onclick="window.open(this.href);return false;
Deerhound: " onclick="window.open(this.href);return false;
Jack Russel: " onclick="window.open(this.href);return false;
Husky: " onclick="window.open(this.href);return false;
Dogdance is duidelijk voor elk ras geschikt :ok:
Ja elk ras kan het, maar of het geschikt is voor elk ras vraag ik me af :mrgreen:
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

djow schreef:Zal ik fodor de oefeningen ook aanleren? :mrgreen:
Waarom niet? Belle (sint bernard x pyreneese berghond) vond het altijd heel leuk, veel leuker dan gewoon oefeningen. Mede door doggy dance is mijn band met Belle veel sterker geworden en is zij (ook buiten de doggy dance trainingen) veel attenter op mij geworden. Je kunt het met elke hond doen, als je de oefeningen en je verwachtingen maar een beetje aanpast.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Ήυs

Denise. schreef:http://www.youtube.com/watch?v=YLLYBR9c4V8 Niet zo'n goed filmpje, maar de enige die ik kan vinden.
Die had ik gezien :) maar die gaat toch niet naar de wereldkampioenschap?
Ήυs

Belle schreef:
djow schreef:Zal ik fodor de oefeningen ook aanleren? :mrgreen:
Waarom niet? Belle (sint bernard x pyreneese berghond) vond het altijd heel leuk, veel leuker dan gewoon oefeningen. Mede door doggy dance is mijn band met Belle veel sterker geworden en is zij (ook buiten de doggy dance trainingen) veel attenter op mij geworden. Je kunt het met elke hond doen, als je de oefeningen en je verwachtingen maar een beetje aanpast.

Ja misschien goed voor onze 'vertrouwings' band.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

djow schreef:Ja elk ras kan het, maar of het geschikt is voor elk ras vraag ik me af :mrgreen:
Ik niet. Het is in principe geschikt voor elk ras. Je moet je eerder afvragen of het voor elke eigenaar wel geschikt is.
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

djow schreef:
Denise. schreef:http://www.youtube.com/watch?v=YLLYBR9c4V8 Niet zo'n goed filmpje, maar de enige die ik kan vinden.
Die had ik gezien :) maar die gaat toch niet naar de wereldkampioenschap?
Het is nog niet 100 procent zeker volgens mij maar als alles goed loopt gaat ze wel naar de wereldkampioenschap :D
Supernova
Zeer actief

Hilde schreef:
djow schreef:Ja elk ras kan het, maar of het geschikt is voor elk ras vraag ik me af :mrgreen:
Ik niet. Het is in principe geschikt voor elk ras. Je moet je eerder afvragen of het voor elke eigenaar wel geschikt is.
Ik vind dogdance ook voor elk ras geschikt, het mooie van dogdance is dat je de oefeningen echt op de hond kan aanpassen.
Een grote zware hond leer je andere trucjes aan dan een kleine lichte hond.
Ήυs

Denise. schreef:
Hilde schreef:
Ik vind dogdance ook voor elk ras geschikt, het mooie van dogdance is dat je de oefeningen echt op de hond kan aanpassen.
Dat vind ik ook. Maar bedoel meer qua uitvoering. Het filmpje van de rottweiler vind ik minder leuk om te zien dan de meeste met een border collie. Het is een beetje klungelig omdat het een grote hond is die meer aansturing nodig heeft ;)
Supernova
Zeer actief

djow schreef:
Denise. schreef:
Hilde schreef: Ik niet. Het is in principe geschikt voor elk ras. Je moet je eerder afvragen of het voor elke eigenaar wel geschikt is.
Dat vind ik ook. Maar bedoel meer qua uitvoering. Het filmpje van de rottweiler vind ik minder leuk om te zien dan de meeste met een border collie. Het is een beetje klungelig omdat het een grote hond is die meer aansturing nodig heeft ;)
Oh het zal er vast wat minder soepel uitzien inderdaad, dat heb je met een grote hond :mrgreen: Maar het gaat er natuurlijk niet om hoe mooi het is of hoe goed de hond het kan maar om het plezier :cheer:
Ήυs

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn 'zware' hond heb ik anders ook geleerd om in mijn armen te springen :pffff:
Al mag hij alleen met zn voorpoten mij raken en moet weer terug op de grond maar toch ;)

Ik wil niet eens een routine lopen, maar het gehoorzaamheid trainen op een speelse manier vind ik erg leuk!
Hopelijk beginnen de lessen snel weer :(
Belle
Zeer actief

MJ schreef:Ik snap ook niet goed waar dat beeld toch vandaan komt dat dogdance duf, dom, truttig en stom is ?
Je bent zo bezig met gehoorzaamheid, eigenlijk veel meer bezig met het aandacht krijgen en houden van je hond dan wat ik zie tijdens de gehoorzaamheidslessen die elders gegeven wordt op het veld en ik zelf ervaren heb met zelf gelopen gehoorzaamheidscursussen , op een ontzettend positieve manier bezig met je hond, samen aan het werk én samen er ongelooflijk veel lol aan hebben .
Ik merk het wanneer mensen me vragen wat ik doe met Gijsje en merk de wat desinteresse ook wel hier op het forum qua dogdance , qua reacties geven op verschillende topics ,daar ligt bijv behendigheid qua interesse toch vele malen voor, ...maar nogmaals ik snap niet goed waar dat vandaan komt.
Daarvoor doe ik ws tekort aan dogdance om dat te snappen. :mrgreen:

Ik wens je iig heel veel plezier met dogdance toe en hoop dat jij en Fay er erg veel lol uithalen. :ok:
Ik begrijp dat ook niet en vind het erg jammer. Ik wilde deze zomer naar Engeland om bij Kay Laurence (een van de beste trainsters naar mijn mening) een werkvakantie doggy dance te doen. Die had zij vorig jaar ook, maar toen was ik te laat met de Rabiësvaccinatie. Dit jaar gaat het echter niet door, omdat er niet genoeg belangstelling voor is. Ook daar is doggy dance dus niet zo populair, want al haar andere workshops en cursussen lopen volgens mij wel heel goed.
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

djow schreef:
Renee1966 schreef:
Wat natuurlijk ook heel leuk is.

Ik heb wel eens gedacht een soort Charlie Chaplin routine te maken, dan hoef je niet elegant te dansen, maar kun je al waggelend, struikelend en stuntelend je act doen.
Iets met hond die uit een hutkoffer komt, met de bolhoed aan de race gaat, om je wandelstok heen draait etc., nog iets met een grote zakdoek.
Lijkt me best te doen, wie weet in de toekomst.
http://www.youtube.com/watch?v=H3ni-J42 ... ata_player :ok:
Haha, ja zoiets dus
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

MJ schreef:weet niet of ie er al tussen staat maar deze....... :cheer: :cheer: :cheer:
Zoooooooooo gaaf ! Ik zag deze en was verkocht !
Die lol die eraf spat !
" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad die blijft mijn favoriet, al blijft iedereen me maar vragen wat er zo bijzonder aan is. Kijk die hond dan!! :I:
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Lellibel schreef:
MJ schreef:weet niet of ie er al tussen staat maar deze....... :cheer: :cheer: :cheer:
Die lol die eraf spat !
Inderdaad die blijft mijn favoriet, al blijft iedereen me maar vragen wat er zo bijzonder aan is. Kijk die hond dan!! :I:
Ja..ik krijg hier dus letterlijk kippevel van. :wink:
Zo stom..de eerste keer dat ik het filmpje zag en elke keer weer dat ik het zie.
Belle
Zeer actief

Lellibel schreef:
Die lol die eraf spat !

Wat ik hier zo bijzonder aan vind, naast het plezier van de hond, is de focus van de hond en de samenwerking. Hier zie je echt een team aan het werk!
MJ
Zeer actief

Belle schreef:
Wat ik hier zo bijzonder aan vind, naast het plezier van de hond, is de focus van de hond en de samenwerking. Hier zie je echt een team aan het werk!
Ja precies... het op alle fronten zo ontzettend uitstralen, ik vind het echt machtig !
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

MJ schreef:
Belle schreef:
Ja precies... het op alle fronten zo ontzettend uitstralen, ik vind het echt machtig !
Nou MJ, Gijsje en jij stralen datzelfde uit :ok:
MJ
Zeer actief

Machie schreef: Nou MJ, Gijsje en jij stralen datzelfde uit :ok:
Oooooh , wat lief !

Als Gijsje en ik maar een klein sprankje uitstralen van wat zij uitstralen.... jeetje Marleen.....dat zou ik zo geweldig vinden .
Niet overdreven doen of zo ,juist niet maar gewoon idd dat teamwork, de onwijze lol , het 'samen ' ....op een natuurlijke manier samen uitstralen.
En ook al gaat het dan hardstikke fout, hahaha, dat boeit me dan voor geen meter. :mrgreen:

Ik vind het echt het allergrootste compliment wat we krijgen kunnnen , en ik zit hier ook echt even te blozen (oh echt waar ... :oeps: ) , maar een sprankje hiervan......
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Machie schreef:
MJ schreef:
Belle schreef: Wat ik hier zo bijzonder aan vind, naast het plezier van de hond, is de focus van de hond en de samenwerking. Hier zie je echt een team aan het werk!
Nou MJ, Gijsje en jij stralen datzelfde uit :ok:
Ik zit dat filmpje te bekijken en dacht precies hetzelfde! :lol1:
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Ik vind het een genot om naar jullie te kijken tijdens de trainingen! Jullie zijn nog niet zo geoefend maar echt zeker wel een fantastisch team!
En gijsje is geen stuiter de stuiter grote golden, maar gewoon blije stuitergijsje :pffff:
MJ
Zeer actief

He meiden...jullie maken me echt verlegen ! :N:
Tegelijkertijd reuze trots op die Gijs-Saucijs maar ook vreselijk verlegen. :oeps: :mrgreen:
Machie schreef: maar gewoon blije stuitergijsje :pffff:
Hahaha, die houden we erin. :smile:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hilde schreef:
:mrgreen: Voor mij niet, tenzij die korte pootjes van mij ineens een halve meter de lucht in gaan... D'r onderdoor wil nu nog nét lukken.
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Wat leuk nog meer dogdancers er bij. En het is zo leuk !! Een hele leuke manier om lekker samen bezig te zijn met je hond op een fun manier.

Ik vind het juist heel leuk dat er zoveel verschillende routines zijn. Dat is juist het mooie van dogdance. Dat je dus gewoon lekker je eigen smaak en gevoel kan volgen. Op welke manier je dat zelf wil. Tuurlijk zijn er regels maar qua dans en muziek en hoe je dat inelkaar zet. Is het echt je eigen smaak.

Ik ken echt routines die ik live heb gezien waar ik een brok van in mn keel kreeg.

Ik blijf er ook bij dat het voor alle honden geschikt is alleen moet je soms dingen aanpassen aan de hond. Maar dat is juist wel een uitdaging vind ik.
Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”