Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maak een kussen (voor hond of kat) zonder naaimachine

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Maak een kussen (voor hond of kat) zonder naaimachine

Ongelezen bericht door Tallie »

Sanne!! schreef:heb je ook een foto van boven met Tallie erop? Vind dat altijd leuk om te zien ;)
U vraagt, wij draaien!

Afbeelding
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Wolf77 »

euhm..ben ik de enige?
Fleece en hondenharen..dat is bij mij een combi wat niet werkt...
ik heb een fleecesjaal, en da's een magneet voor hondenharen..en krijg ze er amper uit
( ja..met wat plakband of vingers wat vochtig maken etc..maar ik vind t nogal irri )
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Wolf77 schreef:euhm..ben ik de enige?
Fleece en hondenharen..dat is bij mij een combi wat niet werkt...
ik heb een fleecesjaal, en da's een magneet voor hondenharen..en krijg ze er amper uit
( ja..met wat plakband of vingers wat vochtig maken etc..maar ik vind t nogal irri )
Hier komt ook geen fleece in huis voor de kussens hoor. Maar misschien dat dit met andere stoffen ook wel gaat?
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Ik heb de link niet bekeken, want ik naai al jaren met de naaimachine de hondenkussens. Maar ik wilde even reageren op het gebruik van fleece....... ik zou het afraden, want hondenharen blijven er vreselijk in plakken.

Overigens wil ik mijn hondenkussen maaktip ook wel delen: haal een dekbed bij de jysk oid. Kost niets... 2x vouwen, dan houd je precies de goede maat over. Koop stukje stof bij bijv. Kwantum. Binnenste buiten vouwen en twee zijkanten dichtnaaien, omdraaien, dekbed erin en dichtnaaien....echt binnen 15 minuten klaar. Ik was ze met dekbedden er in.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Ik heb geen fleecekleedjes meer in huis liggen, maar wel een op de achterbank. Die mik ik af en toe ik de wasmachine met een tennisbal met een panty(kousje) eromheen. De haren gaan door die bal-met-panty van de fleecestof af. Werkt perfect!
OK, een paar haartjes zullen blijven zitten, maar het grootste deel heb je er zo af :ok:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Tallie schreef:
Sanne!! schreef:heb je ook een foto van boven met Tallie erop? Vind dat altijd leuk om te zien ;)
U vraagt, wij draaien!

Afbeelding
Wat is die leuk geworden :ok:

Fleece is inderdaad niet altijd even geschikt, hier zijn het vooral kattenharen die erop blijven plakken. Otto en Jet verharen niet, dat kan dan weer wel.

Ik geloof dat ik die zakken met vulling ook wel eens bij dierenspeciaalzaken heb zien liggen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
[Sandra]
Zeer actief

HillieS schreef:Ik heb geen fleecekleedjes meer in huis liggen, maar wel een op de achterbank. Die mik ik af en toe ik de wasmachine met een tennisbal met een panty(kousje) eromheen. De haren gaan door die bal-met-panty van de fleecestof af. Werkt perfect!
OK, een paar haartjes zullen blijven zitten, maar het grootste deel heb je er zo af :ok:
Hee, dat is een handige tip :ok:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

[Sandra] schreef:
HillieS schreef:Ik heb geen fleecekleedjes meer in huis liggen, maar wel een op de achterbank. Die mik ik af en toe ik de wasmachine met een tennisbal met een panty(kousje) eromheen. De haren gaan door die bal-met-panty van de fleecestof af. Werkt perfect!
Hee, dat is een handige tip :ok:
:mrgreen: En bijna iedereen heeft wel een eenzaam pantykousje liggen, dus ideaal :cheer:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Patrol schreef:Ik heb de link niet bekeken, want ik naai al jaren met de naaimachine de hondenkussens. Maar ik wilde even reageren op het gebruik van fleece....... ik zou het afraden, want hondenharen blijven er vreselijk in plakken.

Overigens wil ik mijn hondenkussen maaktip ook wel delen: haal een dekbed bij de jysk oid. Kost niets... 2x vouwen, dan houd je precies de goede maat over. Koop stukje stof bij bijv. Kwantum. Binnenste buiten vouwen en twee zijkanten dichtnaaien, omdraaien, dekbed erin en dichtnaaien....echt binnen 15 minuten klaar. Ik was ze met dekbedden er in.
Gaan die dekbedden dan niet op een hoopje zitten of stik je die in de rondte vast?
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

gonnie schreef:
Patrol schreef:Ik heb de link niet bekeken, want ik naai al jaren met de naaimachine de hondenkussens. Maar ik wilde even reageren op het gebruik van fleece....... ik zou het afraden, want hondenharen blijven er vreselijk in plakken.

Gaan die dekbedden dan niet op een hoopje zitten of stik je die in de rondte vast?
Ja na een paar keer wassen wel, maar ik schud ze flink en dan zitten ze wel weer goed.In het begin maakte ik er klittenband in en konden de kussens eruit, maar dit gaat prima.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Je kan dit ook wel met andere stoffen doen lijkt mij. Ga binnenkort wel op de markt kijken voor een goedkoop stukje stof en eens uitproberen.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Oude tuinstoelkussens kun je ook gebruiken om erin te doen. En stofjes: bij de Wibra of Zeeman hebben ze vaak leuke tafelkleden liggen van behoorlijk stevige stof en die kosten zo goed als niks. I kheb er nieuwe tuinstoelkussenhoezen van gemaakt. €12 voor nieuwe tafelkleed en 4 bijbehorende hoesjes voor de kussens.
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute

Ongelezen bericht door Wolf77 »

HillieS schreef:... Die mik ik af en toe ik de wasmachine met een tennisbal met een panty(kousje) eromheen. De haren gaan door die bal-met-panty van de fleecestof af. Werkt perfect!
Thanx voor de tip! ik ga m eens proberen :ok:

Ik mag onderhand eens gaan uitkijken voor een lekkere Bench kussen.
Ik heb van begin af aan oude dekbedovertrekken en lakens erin gelegd. Ik had ook van die vetpad dingetjes, alleesn heeft mevrouw de neiging om dat wollige eraf te peuteren, zo ook bv met tennisbal. Opzich niet zo heel erg, maar ze vreet t ook op. Dan maar oude dekens erin, die kan ze wat scheuren maar dat hoor ik dan snel genoeg ;)
Nu laat ze alles geloof ik wel voor wat t is.
Ik ben absoluut niet handig om dingen zelf te maken, maar ik zal eens kijken of ik wat kan fabriceren..zonder fleece dan:)
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Kussens maken, mijn hobby!
Ik was ook nooit handig met de naaimachine maar ben het gewoon eens gaan proberen, die handigheid komt vanzelf.
Gewoon naar de markt gaan voor wat leuke stoffen, rits kopen en een dekbed.
We gaan gewoon een hobbyclubje beginnen, gezellig met zn allen hondenkussens maken :mrgreen:
Hier wat voorbeelden van Bumba's kussens.

Deze heb ik van de week gemaakt, bestaat uit losse lapjes stof, eerst de kanten naaien zodat het niet gaat rafelen dan netjes in elkaar zetten en alles dubbelstikken zodat het goed stevig is.
Afbeelding

Bumba moest voor de foto's even van zijn kussens af, de kussens zijn nog lekker dik ook :F:
Afbeelding

Allemaal zelf gemaakt en ben er gewoon rete trots op :mrgreen:
Afbeelding
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Lisette1985 schreef:Allemaal zelf gemaakt en ben er gewoon rete trots op :mrgreen:
En terecht! Ze zijn ontzettend gaaf! :D

Ik hoef zoiets niet eens te proberen, ik ben bang dat die naaimachine heel snel vliegles zou krijgen. Ben niet zo geduldig met zulke dingen :roll:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
[Sandra]
Zeer actief

Die kussens voor Bumba zijn ook hartstikke leuk!
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Leuk Lisette
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik ga wel zo,n fleecekussen proberen en tijdens het wassen pas ik dan meteen die tip van de tennisbal met panty toe dus heb ik bij voorbaat al geen stress ivm haren :E:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Lisette1985 schreef:Kussens maken, mijn hobby!
Ik was ook nooit handig met de naaimachine maar ben het gewoon eens gaan proberen, die handigheid komt vanzelf.
Gewoon naar de markt gaan voor wat leuke stoffen, rits kopen en een dekbed.
We gaan gewoon een hobbyclubje beginnen, gezellig met zn allen hondenkussens maken :mrgreen:
Hier wat voorbeelden van Bumba's kussens.

Deze heb ik van de week gemaakt, bestaat uit losse lapjes stof, eerst de kanten naaien zodat het niet gaat rafelen dan netjes in elkaar zetten en alles dubbelstikken zodat het goed stevig is.
Afbeelding

Bumba moest voor de foto's even van zijn kussens af, de kussens zijn nog lekker dik ook :F:
Afbeelding

Allemaal zelf gemaakt en ben er gewoon rete trots op :mrgreen:
Afbeelding
Ze zijn heel erg leuk! :ok:
kimmeke
Zeer actief

Tallie schreef:
Lisette1985 schreef:Allemaal zelf gemaakt en ben er gewoon rete trots op :mrgreen:
En terecht! Ze zijn ontzettend gaaf! :D

Ik hoef zoiets niet eens te proberen, ik ben bang dat die naaimachine heel snel vliegles zou krijgen. Ben niet zo geduldig met zulke dingen :roll:

:LOL: dat probleem heb ik dus ook!
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik heb nu niet veel ruimte over (het stuk stof was te klein) maar anders zou ik me kunnen voorstellen dat je een kussensloopconstructie maakt, waarbij je bijv. een "flap" overhoudt en die weer IN het geheel stopt. Niet helemaal ideaal, als je ene hond heb die het graag omwoelt heb je een probleem ;-)
Anders houdt het best denk ik.

Suzanne
(ook zonder naaimachine)
kimmeke schreef:
Suzanne123 schreef:
[Sandra] schreef:Of eerst het dekbed opvouwen en het er dan omheen knopen :wink:
Dat was ook eigenlijk wat ik bedoelde;-)

Ik zie mogelijkheden zelfs om het als kadootje te geven als er weer 's iemand een puppie bij krijgt oid ;-)

Ik ben zo vreslijk onhandig ;-) maar dit kan ik wel.

Ik heb ook met van dat plakvaseline (waar je "zomen" in een broek mee kunt repareren) van een stuk stof met kerstmotief een overtrek voor een (opgevouwen) dekbed gemaakt. Voor iemand met NUL gevoel voor zoiets is het leuk gelukt al zeg ik het zelf ;-)

Suzanne

*edit: even wat slordighijdsvoudjes verbeterd
Bedankt voor je idee!! Heb hier nog gordijnen liggen waar ik een hoes voor de kussens mee wou maken maar geen naaimachine en handige vingers... Nu nog even verder zoeken naar een makkelijke manier om er een rits ofzo in te krijgen zodat de hoes er ook makkelijk weer af kan
kimmeke
Zeer actief

Suzanne123 schreef:Ik heb nu niet veel ruimte over (het stuk stof was te klein) maar anders zou ik me kunnen voorstellen dat je een kussensloopconstructie maakt, waarbij je bijv. een "flap" overhoudt en die weer IN het geheel stopt. Niet helemaal ideaal, als je ene hond heb die het graag omwoelt heb je een probleem ;-)
Anders houdt het best denk ik.

Suzanne
(ook zonder naaimachine)
kimmeke schreef:Bedankt voor je idee!! Heb hier nog gordijnen liggen waar ik een hoes voor de kussens mee wou maken maar geen naaimachine en handige vingers... Nu nog even verder zoeken naar een makkelijke manier om er een rits ofzo in te krijgen zodat de hoes er ook makkelijk weer af kan
Hmm, kan ik inderdaad eens bij een hoes proberen. Het is nogal een woelmuis dus zou me niet verbazen als dat dan binnen de kortste keren binnenste buiten steekt :LOL: maar kan het proberen met een en in het slechtste geval verder zoeken voor de andere he :F:
Bedenk me net dan ik misschien klittenband erin kan kleven?

Afbeelding

Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

vrijdag ga ik met een vriendin inkopen doen en dan gaan we weer van alles fabriceren van fleece en ook zulke kussens maken :E:
ik ben benieuwd! hier gelukkig niet zo'n last van de haren omdat mijn honden nauwelijks verharen en wat ze ruien dat blijft er niet in prikken..
maar wel een sublieme tip met die panty! blijven alle haren daar aan vastzitten? ik ben bang dat mijn wasmachine een keer gaat verstoppen met alle honden haren, aangezien ik regelmatig hun kussens en kleedjes was :schrik:
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Maken jullie er dan even foto's van en willen jullie die dan hier plaatsen?
Vind het gewoon leuk om te zien wat anderen ervan maken!
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

_Inge_ schreef:Je kan dit ook wel met andere stoffen doen lijkt mij. Ga binnenkort wel op de markt kijken voor een goedkoop stukje stof en eens uitproberen.
Nou, niet zomaar elke stof hoor. Je moet voor dit namelijk stof hebben wat niet rafelt :wink:
kimmeke
Zeer actief

Marion. schreef:
_Inge_ schreef:Je kan dit ook wel met andere stoffen doen lijkt mij. Ga binnenkort wel op de markt kijken voor een goedkoop stukje stof en eens uitproberen.
Nou, niet zomaar elke stof hoor. Je moet voor dit namelijk stof hebben wat niet rafelt :wink:
Gun de honden nou ook eens wat :LOL:

Afbeelding

HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Lisette wat voor een vulling gebruik je voor die kussens. Ze zijn echt heeeel erg leuk!
Heb voor Haddock zelf een benchkussen gemaakt.
TE$$
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer, X duitse staander, greyhound
Contacteer:

Ongelezen bericht door TE$$ »

Als vulling kun je zo'n grote zak fiberfill kopen, maar je kan ook bij bv. Blokker van die kleine kussentjes kopen voor €1,60 of zo waar je normaal zo'n kussenhoes overheen trekt
Afbeelding
Mijn handgemaakte halsbanden: http://www.nexzz.nl
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Fiberfill heb ik nog :) Maar krijg dat er nooit zo netjes in :O
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

de action heeft ook kussens erg goedkoop.
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”