Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Man aangehouden voor insteken met een mes op een hond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Man aangehouden voor insteken met een mes op een hond

Ongelezen bericht door Nakisha »

Nee, ik heb een wandelstok (omdat ik inderdaad beperkt ben). Maar dat is ook effectief. ;)
Wat wil jij dan doen tegen een Stafford als 'ie jou hond aanvliegt? Schoppen/slaan/rukken helpt doorgaans niet en je bent alleen, want de bazin in kwestie was 'm kwijt.

Met een mes op een hond insteken is extreem... maar het feit dat hij maar liefst 9 keer is gestoken doet OOK vermoeden dat de hond in kwestie na de eerste steek kennelijk nog niet opgaf?
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Nakisha schreef:Nee, ik heb een wandelstok (omdat ik inderdaad beperkt ben). Maar dat is ook effectief. ;)
Wat wil jij dan doen tegen een Stafford als 'ie jou hond aanvliegt? Schoppen/slaan/rukken helpt doorgaans niet en je bent alleen, want de bazin in kwestie was 'm kwijt.

Met een mes op een hond insteken is extreem... maar het feit dat hij maar liefst 9 keer is gestoken doet OOK vermoeden dat de hond in kwestie na de eerste steek kennelijk nog niet opgaf?
Of het doet vermoeden dat die vent gewoon gestoord is?
Ik kan gewoon 2 vechtende staffords uit elkaar halen hoor, en dat nog zonder messen ook. In mijn eentje. En ik ben echt geen superwoman.
Nakisha
moderator

Valerie schreef:
Nakisha schreef:Nee, ik heb een wandelstok (omdat ik inderdaad beperkt ben). Maar dat is ook effectief. ;)

Of het doet vermoeden dat die vent gewoon gestoord is?
Ik kan gewoon 2 vechtende staffords uit elkaar halen hoor, en dat nog zonder messen ook. In mijn eentje. En ik ben echt geen superwoman.
Leuk voor je, ik ben niet lichamelijk in staat om een stafford van mijn franse bulletje af te plukken en gezien het feit dat staffords toch wel vaker andere honden hebben doodgebeten ben ik niet de enige kennelijk.... :U: Daarnaast, dood of niet, wens ik niet dat mijn hond word aangevallen. Niet door welk ras dan ook. En de eigenaresse van deze stafford zit daar kennelijk niet zo mee, dat ze zich met uitgestreken smoel laten filmen over haar arme kindje die zo bruut is aangevallen.... Kennelijk is het feit dat zij haar hond aan haar aandacht liet ontsnappen en het dier een andere hond aanviel een detail.

WEES er verdomme voor je hond. Dan was dit niet gebeurd, denk ik dan.

En je kan nog zo gestoord zijn, om negen keer op een hond (die niet van jou is en dus niet in blind vertrouwen afwacht) in te steken als die hond je probeert te ontwijken moet je behoorlijk snel zijn. Ik ben bang dat hij die kans alleen kreeg omdat de hond in kwestie zijn tanden gezet had in zijn hond.... Want de meeste mensen zijn niet snel genoeg een hond te raken als die hond dat niet wil.

Ik praat de actie van deze meneer niet goed, laten we dat even voorop stellen. Het is extreem. Maar ik begrijp zéker wel dat je je hond wilt beschermen als die word aangevallen. En dat de hond zo extreem gewond is doet gewoon vermoeden dat het dier niet opgaf ook... :19:
Laatst gewijzigd door Nakisha op 01 feb 2012 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yvet »

Nakisha schreef:Het kan mij persoonlijk weinig boeien of ik ''geen haar beter ben''.
Mijn honden zijn van mij afhankelijk. Als hun leven in gevaar is, zal ik doen wat ik kan om ze te beschermen.

Dat iemand een agressieve staff (want daar ging 't om?) niet onder controle heeft/laat ontsnappen/wat dan ook is niet mijn probleem. Mijn hond is mijn probleem. Die wil ik heel houden. Mensen moeten maar doen wat ze willen, maar ik wens niet mijn hond te verliezen omdat een ander de verantwoordelijkheid voor de zijne/hare kennelijk niet aan kon.

Zou toch ook mooi wezen. Als iemand een mens-agressieve hond laat ontsnappen word die doorgaans ook afgemaakt.
In het artikel staat dat de hond van de man in kwestie ook (ernstig?) gewond was.

Trouwens... die video... Eerlijk gezegd is dit ook echt het type volk dat ik erbij verwachtte. De hele wereld is schuldig behalve zij, het ''hondje'' is d'r ''kindje'' en buurman een gevaarlijke gek. Dat haar hond onbeheerd rondliep en een andere hond aanvloog is een detail... :19: Buurman had 'm maar weg moeten schoppen, meent ze... of dat geholpen had?
Ik vraag me af wat voor hond buurman had.
Als ik met een mes op een hond gaat steken die mijn hond aanvalt en dan krijg je wel een probleem erbij die je helemaal niet wilt.
Je kan hiervoor zelf straf voor krijgen die je helemaal niet zou willen en daar is je hondje ook niet erbij gebaat of de eigenaar van de hond die jouw hond aanvalt kan zeggen je betaalt maar mooi de DA-kosten van je eigen hond mooi maar zelf en de voor de mijne kan je gaan betalen

Alleen ze moeten wel dit soort honden nooit of te immer los laten rondlopen door de wijk
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
Nakisha
moderator

Yvet schreef:
Nakisha schreef:Het kan mij persoonlijk weinig boeien of ik ''geen haar beter ben''.
Mijn honden zijn van mij afhankelijk. Als hun leven in gevaar is, zal ik doen wat ik kan om ze te beschermen.

Dat iemand een agressieve staff (want daar ging 't om?) niet onder controle heeft/laat ontsnappen/wat dan ook is niet mijn probleem. Mijn hond is mijn probleem. Die wil ik heel houden. Mensen moeten maar doen wat ze willen, maar ik wens niet mijn hond te verliezen omdat een ander de verantwoordelijkheid voor de zijne/hare kennelijk niet aan kon.

Zou toch ook mooi wezen. Als iemand een mens-agressieve hond laat ontsnappen word die doorgaans ook afgemaakt.
In het artikel staat dat de hond van de man in kwestie ook (ernstig?) gewond was.

Trouwens... die video... Eerlijk gezegd is dit ook echt het type volk dat ik erbij verwachtte. De hele wereld is schuldig behalve zij, het ''hondje'' is d'r ''kindje'' en buurman een gevaarlijke gek. Dat haar hond onbeheerd rondliep en een andere hond aanvloog is een detail... :19: Buurman had 'm maar weg moeten schoppen, meent ze... of dat geholpen had?
Ik vraag me af wat voor hond buurman had.
Als ik met een mes op een hond gaat steken die mijn hond aanvalt en dan krijg je wel een probleem erbij die je helemaal niet wilt.
Je kan hiervoor zelf straf voor krijgen die je helemaal niet zou willen en daar is je hondje ook niet erbij gebaat of de eigenaar van de hond die jouw hond aanvalt kan zeggen je betaalt maar mooi de DA-kosten van je eigen hond mooi maar zelf en de voor de mijne kan je gaan betalen
Natuurlijk is dat zo. Anderzijds is het gek genoeg zo dat de eigenaar van een doodgebeten hond zelden hetzelfde recht kan halen. Dan word niemand gestraft en de hond in kwestie alleen in een zeldzaam geval afgemaakt; die zal eerder een muilkorf krijgen, en dat was het dan. Misschien nog een schadevergoeding, maar dan heb je het wel gehad...
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Valerie schreef:
Knap hoor :LOL: :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Gelukkig zijn we er niet allemaal zo ervaren in.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik zou ook niet weten wat te doen, Baco zal zich wel redden gok ik, maar het word zo'n bende :wink: lekker bij je houden lijkt me. :ok:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Nakisha schreef: Leuk voor je, ik ben niet lichamelijk in staat om een stafford van mijn franse bulletje af te plukken en gezien het feit dat staffords toch wel vaker andere honden hebben doodgebeten ben ik niet de enige kennelijk.... :U: Daarnaast, dood of niet, wens ik niet dat mijn hond word aangevallen. Niet door welk ras dan ook. En de eigenaresse van deze stafford zit daar kennelijk niet zo mee, dat ze zich met uitgestreken smoel laten filmen over haar arme kindje die zo bruut is aangevallen.... Kennelijk is het feit dat zij haar hond aan haar aandacht liet ontsnappen en het dier een andere hond aanviel een detail.

En je kan nog zo gestoord zijn, om negen keer op een hond (die niet van jou is en dus niet in blind vertrouwen afwacht) in te steken als die hond je probeert te ontwijken moet je behoorlijk snel zijn. Ik ben bang dat hij die kans alleen kreeg omdat de hond in kwestie zijn tanden gezet had in zijn hond.... Want de meeste mensen zijn niet snel genoeg een hond te raken als die hond dat niet wil.

Ik praat de actie van deze meneer niet goed, laten we dat even voorop stellen. Het is extreem. Maar ik begrijp zéker wel dat je je hond wilt beschermen als die word aangevallen. En dat de hond zo extreem gewond is doet gewoon vermoeden dat het dier niet opgaf ook... :19:
En waarom had hij ook alweer dat mes mee?
Valerie
Zeer actief

chrico schreef:
Valerie schreef:
Ik begrijp niet wat daar grappig aan is maar schijnbaar heb jij een ander soort humor.
Nakisha
moderator

Jaap* schreef:Gelukkig zijn we er niet allemaal zo ervaren in.
Goddank niet... ik heb ooit een mechelaar van Rhodi af getrokken toen hij nog klein was en een stabij van Branco een paar maanden terug, maar erger is het gelukkig nooit geworden. En bij die eerste actie kwam ik er heus niet helemaal zonder kleerscheuren vanaf; er staat voorgoed een litteken in mijn hand. (En de eigenaren maar roepen, niet er tussen komen... :19: Terwijl je pup zowat een oor afgerukt word...)

Ik betwijfel of ik een groter, sterker of gedrevener ras er ook af krijg.... En ik mag ook hopen dat ik er nooit ervaren in hoef te worden! Volgens mij wil niemand dit soort ellende meemaken.
Afbeelding
Nakisha
moderator

Valerie schreef:
Nakisha schreef: Leuk voor je, ik ben niet lichamelijk in staat om een stafford van mijn franse bulletje af te plukken en gezien het feit dat staffords toch wel vaker andere honden hebben doodgebeten ben ik niet de enige kennelijk.... :U: Daarnaast, dood of niet, wens ik niet dat mijn hond word aangevallen. Niet door welk ras dan ook. En de eigenaresse van deze stafford zit daar kennelijk niet zo mee, dat ze zich met uitgestreken smoel laten filmen over haar arme kindje die zo bruut is aangevallen.... Kennelijk is het feit dat zij haar hond aan haar aandacht liet ontsnappen en het dier een andere hond aanviel een detail.

En waarom had hij ook alweer dat mes mee?
Geen idee. Misschien omdat hij inderdaad gestoord was... of omdat er misschien vaker onbeheerde staffords ronddarren. Misschien is het sowieso geen lekkere buurt. Dat zullen we nooit weten. :19: Daar kan niemand wat over zeggen... Maar dat zal de politie wel vragen, denk ik zo.
Afbeelding
Yvet
Zeer actief

Nakisha schreef:
Goddank niet... ik heb ooit een mechelaar van Rhodi af getrokken toen hij nog klein was en een stabij van Branco een paar maanden terug, maar erger is het gelukkig nooit geworden. En bij die eerste actie kwam ik er heus niet helemaal zonder kleerscheuren vanaf; er staat voorgoed een litteken in mijn hand. (En de eigenaren maar roepen, niet er tussen komen... :19: Terwijl je pup zowat een oor afgerukt word...)

Ik betwijfel of ik een groter, sterker of gedrevener ras er ook af krijg.... En ik mag ook hopen dat ik er nooit ervaren in hoef te worden! Volgens mij wil niemand dit soort ellende meemaken.
Zie het zwarte hondje in m'n onderschrift die is door de staff aangevallen en de eerste keer zat ie nog niet vast aan m'n hond kon ik hem eraf trekken en we kwamen alleen met de schrik vrij maar de laatste keer zat ie wel vast moesten een paar man die hond van mijn hond eraf trekken met gevolg een flinke jaap in haar nek

Afbeelding
chrico
Zeer actief

Valerie schreef:
chrico schreef:
Valerie schreef:
Ik begrijp niet wat daar grappig aan is maar schijnbaar heb jij een ander soort humor.
Komop Valerie, twee honden met zijn tweetjes uit elkaar krijgen is al moeilijk, laat staan dat jij dat even gewoon in je uppie doet. Je bent nu jezelf in de maling aan het nemen en ja daar lach ik om want dat houd in dat jij nog nooit een echt gevecht heb meegemaakt maar waarschijnlijk wat geblaat in de lucht met een hoop herrie.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Valerie
Zeer actief

chrico schreef:
Valerie schreef:
chrico schreef:
Valerie schreef:
Komop Valerie, twee honden met zijn tweetjes uit elkaar krijgen is al moeilijk, laat staan dat jij dat even gewoon in je uppie doet. Je bent nu jezelf in de maling aan het nemen en ja daar lach ik om want dat houd in dat jij nog nooit een echt gevecht heb meegemaakt maar waarschijnlijk wat geblaat in de lucht met een hoop herrie.
:denken: echt heel bizar dat jij dat soort dingen verzint.
Nakisha
moderator

Yvet schreef:
Nakisha schreef:

Zie het zwarte hondje in m'n onderschrift die is door de staff aangevallen en de eerste keer zat ie nog niet vast aan m'n hond kon ik hem eraf trekken en we kwamen alleen met de schrik vrij maar de laatste keer zat ie wel vast moesten een paar man die hond van mijn hond eraf trekken met gevolg een flinke jaap in haar nek
Wat een rotervaring... :( Is dat verder wel goed afgelopen? En heeft de eigenaar ook zijn verantwoordelijkheid genomen...?

In de beide gevallen hierboven hebben de baasjes de eventuele schade niet afgewacht; die vertrokken gewoon. :U:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Valerie schreef:
chrico schreef:
Valerie schreef:
chrico schreef: Knap hoor :LOL: :ok:
:denken: echt heel bizar dat jij dat soort dingen verzint.
Uhu :denken: , volgens mij ben jij degene die verteld twee vechtende staffies gewoon uit elkaar te kunnen krijgen. Maar goed Valerie, dan hoop ik maar dat je er nooit voor komt te staan en het je niet eens met zijn tweetjes "gewoon" lukt zoals de meeste mensen zullen beamen waarvan hun staffie ooit een flink op een hond geklapt is.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Valerie
Zeer actief

chrico schreef: Uhu :denken: , volgens mij ben jij degene die verteld twee vechtende staffies gewoon uit elkaar te kunnen krijgen. Maar goed Valerie, dan hoop ik maar dat je er nooit voor komt te staan en het je niet eens met zijn tweetjes "gewoon" lukt zoals de meeste mensen zullen beamen waarvan hun staffie ooit een flink op een hond geklapt is.
Dan denk je dat toch lekker :ok: ik weet wel beter. Ik ga geen foto's plaatsen als bewijs.
Yvet
Zeer actief

Nakisha schreef:
Yvet schreef:
Nakisha schreef:

Wat een rotervaring... :( Is dat verder wel goed afgelopen? En heeft de eigenaar ook zijn verantwoordelijkheid genomen...?

In de beide gevallen hierboven hebben de baasjes de eventuele schade niet afgewacht; die vertrokken gewoon. :U:

De eigenaar heeft keurig de DA-kosten betaald, alleen ik stel wel diegene aansprakelijk voor de gemaakte kosten
Ze heeft nog op diezelfde dag een spoedoperatie moeten ondergaan om die wond dicht te krijgen en dit was met een drain gebeurd en ze was de allerlaatste keer gebeurd was toen 12 jaar en ze heeft nog een maand geleefd en het was allemaal weer geheeld.
Alleen de allereerste keer was het met een bullterrier en daarmee had ik wel heel erg veel gedoe mee gehad omdat het een kruisinkje was en zij hebben niet helemaal betaald omdat na een tijdje revalideren verkeerd ging en ze moest toen weer onder het mes voor haar poot
En toen had ze zeer ernstige wond in haar buik (hiervoor werd voor leven gevreesd), een gebroken voorpoot (ze werd vanuit haar fietsmand die toen achterop was eruit gesleurd) en flinke wond in haar nek.

Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

chrico schreef: Uhu :denken: , volgens mij ben jij degene die verteld twee vechtende staffies gewoon uit elkaar te kunnen krijgen. Maar goed Valerie, dan hoop ik maar dat je er nooit voor komt te staan en het je niet eens met zijn tweetjes "gewoon" lukt zoals de meeste mensen zullen beamen waarvan hun staffie ooit een flink op een hond geklapt is.
Ehm, Valerie zuigt dat niet uit haar duim hoor :wink: Dat kan zij echt :19: Als je weet hoe het moet en je hebt een breakstick bij je is een stafford niet heel moeilijk los te krijgen. Ik heb het zelf gelukkig nog nooit hoeven doen trouwens.
Yvet
Zeer actief

Moeten we allemaal met zo'n breakstick gaan lopen

Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Yvet schreef:Moeten we allemaal met zo'n breakstick gaan lopen
Van mij niet hoor, maar van mij mogen ze het voor stafford bazen wel verplichten.
chrico
Zeer actief

Valerie schreef:
Dan denk je dat toch lekker :ok: ik weet wel beter. Ik ga geen foto's plaatsen als bewijs.
Hoeft voor mij ook niet hoor :ok: daarbij als er fotos van zijn dan was je niet alleen :wink:
Denise. schreef:
Ehm, Valerie zuigt dat niet uit haar duim hoor :wink: Dat kan zij echt :19: Als je weet hoe het moet en je hebt een breakstick bij je is een stafford niet heel moeilijk los te krijgen. Ik heb het zelf gelukkig nog nooit hoeven doen trouwens.
Ik reageer op het woordje gewoon. Alsof het een wasse neus is maar zoals je al zegt, zij had een breakstick bij zich dus zo gewoontjes was het niet. Dan nog ben je afhankelijk van de tegenpartij want je kan de 1 los hebben en de ander klapt er weer op.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Yvet
Zeer actief

Denise. schreef:
Yvet schreef:Moeten we allemaal met zo'n breakstick gaan lopen
Van mij niet hoor, maar van mij mogen ze het voor stafford bazen wel verplichten.
:goeie: :goeie: :goeie:
Helaas denken niet alle staffbazen zo over althans waar ik mee te maken heb gehad
Aan de ene kant of ik die hond niet meer tegen te komen maar aan de andere kant is het wel zielig beest - ze laten tegenwoordig in haar achtertuin uit en daar kan die een hele tijd blijven zitten en maar janken en niet even maar wel een hele tijd
Laatst gewijzigd door Yvet op 02 feb 2012 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Nakisha
moderator

Ah, daar komt de aap uit de mouw. Als je een breakstick hebt lukt het wel, dus. Áls je weet hoe. Dan kan je dus in je ééntje twee vechtende staffords uit elkaar halen en uit elkaar houden. (Hoe dat werkt weet ik niet precies, maar dat zal dan wel zo wezen.)

Maar... die heb ik niet. En ik durf te stellen dat 90% van de hondenbezitters zo'n ding OOK niet heeft. En dat degenen die ze wél hebben ze vast ook niet elk rondje meenemen.... En dat ook niet iedereen die zo'n ding heeft én meeneemt ook nog weet hoe het moet.

Kortom, je bent nog steeds de pineut als doorsnee hondenbezitter die een rondje met de hond gaat doen als een stafford die het meent er bovenop klapt...

Zoals ik al zei; ik krijg het niet in mijn eentje voor elkaar vrees ik. Zo zonder breakstick. Ik zal het van mijn wandelstok moeten hebben en hopen dat het goedkomt. :U:
Dan ben ik toch wel blij nu dat hier in de buurt geen onvriendelijke staffords (of welk ander ras dan ook trouwens) los rondlopen.
Afbeelding
Yvet
Zeer actief

Nakisha schreef:Ah, daar komt de aap uit de mouw. Als je een breakstick hebt lukt het wel, dus. Áls je weet hoe. Dan kan je dus in je ééntje twee vechtende staffords uit elkaar halen en uit elkaar houden. (Hoe dat werkt weet ik niet precies, maar dat zal dan wel zo wezen.)

Maar... die heb ik niet. En ik durf te stellen dat 90% van de hondenbezitters zo'n ding OOK niet heeft. En dat degenen die ze wél hebben ze vast ook niet elk rondje meenemen.... En dat ook niet iedereen die zo'n ding heeft én meeneemt ook nog weet hoe het moet.

Kortom, je bent nog steeds de pineut als doorsnee hondenbezitter die een rondje met de hond gaat doen als een stafford die het meent er bovenop klapt...

Zoals ik al zei; ik krijg het niet in mijn eentje voor elkaar vrees ik. Zo zonder breakstick. Ik zal het van mijn wandelstok moeten hebben en hopen dat het goedkomt. :U:
Dan ben ik toch wel blij nu dat hier in de buurt geen onvriendelijke staffords los rondlopen.

Alleen hij is wel in het engels :(

Afbeelding
Valerie
Zeer actief

chrico schreef: Hoeft voor mij ook niet hoor :ok: daarbij als er fotos van zijn dan was je niet alleen :wink:
Die zijn er niet, ik ben niet echt het type die daar foto's van maakt. Maar wat zit je eigenlijk dwars?

chrico schreef: Ik reageer op het woordje gewoon. Alsof het een wasse neus is maar zoals je al zegt, zij had een breakstick bij zich dus zo gewoontjes was het niet. Dan nog ben je afhankelijk van de tegenpartij want je kan de 1 los hebben en de ander klapt er weer op.
Voor mij is het wel gewoon om een breakstick bij de hand te hebben. Dat zou elke staffordeigenaar moeten hebben :ok: hier liggen ze ook in huis vandaar dat ik er makkelijk toegang tot had. En om te voorkomen dat de ander er weer opklapt als die los is kun je er heel makkelijk een jachtlijntje om gooien en de hond vastmaken voor je hem losmaakt. Maar goed eigenlijk wilde je dat niet weten he? Anders had je wel gewoon gevraagd hoe ik het deed. Ga vooral verder met klagen en zeuren :ok:
Supernova
Zeer actief

chrico. schreef:
Denise. schreef: Ehm, Valerie zuigt dat niet uit haar duim hoor :wink: Dat kan zij echt :19: Als je weet hoe het moet en je hebt een breakstick bij je is een stafford niet heel moeilijk los te krijgen. Ik heb het zelf gelukkig nog nooit hoeven doen trouwens.
Ik reageer op het woordje gewoon. Alsof het een wasse neus is maar zoals je al zegt, zij had een breakstick bij zich dus zo gewoontjes was het niet. Dan nog ben je afhankelijk van de tegenpartij want je kan de 1 los hebben en de ander klapt er weer op.
Jij zegt dat je hoopt dat ze er maar nooit voor komt te staan, waarmee je impliceert dat het ook nog nooit gebeurd is. :wink: En dat vind ik niet erg eerlijk, want Valerie is toch echt geen type die dat soort dingen uit haar duim gaat zuigen omdat het zo stoer klinkt.
En natuurlijk haal je niet fluitend 2 vechtende staffords uit elkaar, maar ik vind dat je zeker als stafford eigenaar zijnde wel moet weten hoe je het kan doen op een snelle manier. En daarom vind ik een breakstick dus ook weer heel gewoontjes, want die heb je natuurlijk wel als je staffords hebt.
chrico
Zeer actief

Valerie schreef:
chrico schreef: Hoeft voor mij ook niet hoor :ok: daarbij als er fotos van zijn dan was je niet alleen :wink:
Die zijn er niet, ik ben niet echt het type die daar foto's van maakt. Maar wat zit je eigenlijk dwars?

chrico schreef: Ik reageer op het woordje gewoon. Alsof het een wasse neus is maar zoals je al zegt, zij had een breakstick bij zich dus zo gewoontjes was het niet. Dan nog ben je afhankelijk van de tegenpartij want je kan de 1 los hebben en de ander klapt er weer op.
Voor mij is het wel gewoon om een breakstick bij de hand te hebben. Dat zou elke staffordeigenaar moeten hebben :ok: hier liggen ze ook in huis vandaar dat ik er makkelijk toegang tot had. En om te voorkomen dat de ander er weer opklapt als die los is kun je er heel makkelijk een jachtlijntje om gooien en de hond vastmaken voor je hem losmaakt. Maar goed eigenlijk wilde je dat niet weten he? Anders had je wel gewoon gevraagd hoe ik het deed. Ga vooral verder met klagen en zeuren :ok:
Wat mij irriteerde was het woord gewoon zoals ik al drie keer zei, zo gewoon is het namelijk niet en al helemaal niet makkelijk om twee vechtende honden in je eentje uit elkaar te halen.
Dat het je gelukt is, top. Maar doe niet net alsof iedereen dat in elke situatie moet lukken. Het is allemaal puur afhankelijk van een situatie en jij heb het geluk gehad dat de situatie gunstig was. Die is het gewoon in veel situaties niet. Dat jachtlijntje is leuk, maar wie heeft er zomaar een jachtlijntje buiten extra op zak en een breakstick, de meeste stafmensen niet die wij tegenkomen. Daarbij als beide honden elkaar vast hebben heb je ook weinig aan een jachtlijntje.
Ik hoefde niet te weten hoe je dat deed want dat je het niet zomaar gewoon had gedaan was namelijk waar ik in eerste instantie om moest lachen :LOL:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Valerie
Zeer actief

chrico schreef:
Valerie schreef:

Wat mij irriteerde was het woord gewoon zoals ik al drie keer zei, zo gewoon is het namelijk niet en al helemaal niet makkelijk om twee vechtende honden in je eentje uit elkaar te halen.
Dat het je gelukt is, top. Maar doe niet net alsof iedereen dat in elke situatie moet lukken. Het is allemaal puur afhankelijk van een situatie en jij heb het geluk gehad dat de situatie gunstig was. Die is het gewoon in veel situaties niet. Dat jachtlijntje is leuk, maar wie heeft er zomaar een jachtlijntje buiten extra op zak en een breakstick, de meeste stafmensen niet die wij tegenkomen. Daarbij als beide honden elkaar vast hebben heb je ook weinig aan een jachtlijntje.
Ik hoefde niet te weten hoe je dat deed want dat je het niet zomaar gewoon had gedaan was namelijk waar ik in eerste instantie om moest lachen :LOL:
En weer blijf je allemaal aannames doen
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”