Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaring met hondenuitlaatservice?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Aantal honden: 1

Re: Ervaring met hondenuitlaatservice?

Ongelezen bericht door Yvet »

Ik ben een tijdje meegeweest met zo'n groepswandeling om te beoordelen hoe ze zijn onderweg.
En gelijk eens flink m'n ogen de kost gegeven. En met deze groep lust werkelijk de honden geen brood ervan.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Yvet schreef:Ik ben een tijdje meegeweest met zo'n groepswandeling om te beoordelen hoe ze zijn onderweg.
En gelijk eens flink m'n ogen de kost gegeven. En met deze groep lust werkelijk de honden geen brood ervan.
:U: Tja, in alle sectoren zijn er goede en slechte bedrijven.
Yvet
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Yvet schreef:Ik ben een tijdje meegeweest met zo'n groepswandeling om te beoordelen hoe ze zijn onderweg.
:U: Tja, in alle sectoren zijn er goede en slechte bedrijven.
Helemaal met je eens .
Alleen je verwacht wel dat je goed bedrijfje ingeschakeld heb.

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

beetje research van te voren wil nog wel eens helpen :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Yvet
Zeer actief

renee-uk schreef:beetje research van te voren wil nog wel eens helpen :ok:
Dat is bij ook de grootste redenen geweest met het meelopen bij zo'n HUS. En dat je niet van kouwe kermis thuiskomt als ik niet gedaan zou hebben.

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:19: Precies. Bij je aannemer en huishoudster doe je dat (normaal gesproken) toch ook, dus waarom niet bij een hus.

Maar kennelijk is dit topic puur en alleen bedoeld om even duidelijk te maken hoe vreselijk uitlaat services zijn ofzo :roll:
Yvet
Zeer actief

dagmar88 schreef:
:19: Precies. Bij je aannemer en huishoudster doe je dat (normaal gesproken) toch ook, dus waarom niet bij een hus.

Maar kennelijk is dit topic puur en alleen bedoeld om even duidelijk te maken hoe vreselijk uitlaat services zijn ofzo :roll:
Deze topic is bedoeld om puur uit of er goede of slechte HUS'en zijn en wat zijn jullie ervaringen met als je zo HUS ingeschakeld heb of als je ze tegen komt tijdens je wandeling.

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Yvet schreef:
dagmar88 schreef:

Deze topic is bedoeld om puur uit of er goede of slechte HUS'en zijn en wat zijn jullie ervaringen met als je zo HUS ingeschakeld heb of als je ze tegen komt tijdens je wandeling.
:ok: Ik kan hier helemaal niets mee.
Yvet
Zeer actief

Zijn er mensen hier die wel of geen slechte ervaring hebben als je een HUS tegenkomt tijdens je wandeling of er 1 ingeschakeld heb.

Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik run al 17 jaar een hus en ik kan wel een boekje open doen over de nit wits die ik tegenkom met hun hond(en) :mrgreen:
Er zijn goede en slechte hussen net zoals in elke tak van bedrijfsvoering.
Sowieso denk ik dat je het niet iedereen naar de zin kunt maken ,bij ons is weleens een klant opgestapt omdat zijn hond ,die daar fysiek overigens toe in staat was ,gezwommen had.
Hij had immers wel kunnen verdrinken zeiden ze :hmmm:
Ik heb nog steeds veel plezier in mijn werk en doe het naar eer en geweten.
Dat betekent eerlijke informatie naar de klanten toe,ook als dat minder leuk is om te horen.
Want het is nu eenmaal een gegeven dat niet iedere hond geschikt is of het leuk vind om in een groep te lopen.
dagmar88
Zeer actief

tineke schreef:Ik run al 17 jaar een hus en ik kan wel een boekje open doen over de nit wits die ik tegenkom met hun hond(en) :mrgreen:
Er zijn goede en slechte hussen net zoals in elke tak van bedrijfsvoering.
Sowieso denk ik dat je het niet iedereen naar de zin kunt maken ,bij ons is weleens een klant opgestapt omdat zijn hond ,die daar fysiek overigens toe in staat was ,gezwommen had.
Hij had immers wel kunnen verdrinken zeiden ze :hmmm:
Ik heb nog steeds veel plezier in mijn werk en doe het naar eer en geweten.
Dat betekent eerlijke informatie naar de klanten toe,ook als dat minder leuk is om te horen.
Want het is nu eenmaal een gegeven dat niet iedere hond geschikt is of het leuk vind om in een groep te lopen.
:LOL:

:U: Het is ook onmogelijk iedereen tevreden te houden.
Toevallig heb ik van de week met Jody en haar honden samen gelopen om te kijken of het klikt met Niko; ik denk dat hij met z'n extreme onzekerheid baat heeft bij regelmatig met een vast, stabiel clubje lopen.
:wink: En even zonder mij op z'n lip.

En ja hoor, de eerste keer bezeerd meneer zijn poot en onderweg en thuis gedroeg hij zich alsof een onmiddellijke poot amputatie tot aan de oksel de enige oplossing zou zijn.
Bleek een mini schaafplekje aan z'n voetkussentje; hij heeft nog nooit iets gemankeerd dus had geen idee dat het zo'n aansteller is :mann:

Maar goed, stel je voor dat je als onbekende je hond voor het eerst aan de hus hebt meegegeven en zo terug krijgt :mrgreen:
tineke

Buiten honden moet je met een hus ook met mensen kunnen omgaan ,moet eerlijk bekennen dat daar niet mijn beste kwaliteiten liggen :engel:
Er heeft zelfs ooit iemand opgebeld naar een collega,(ik ben alleen begonnen inmiddels zijn we met z'n vieren) die naar mij op zoek was.
Ze zei letterlijk ,ik zoek geen hus maar die dame om mijn hond uit te laten.
Ze is volgens mij niet zo goed met mensen maar ik wil graag dat zij mijn hond gaat uitlaten :mrgreen:

Collega moest er wel vreselijk om lachen en zei direct ,oh dat is vast Tineke die staat bekend om haar tact :mrgreen:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik ben 2x een HUS tegengekomen, gelukkig best lang geleden. De eerste keer kon ik nog net mijn 4 maanden oude pup tussen een paar neplabreuen uitplukken die dr wel ff opjoegen en zouden grijpen. Gelukkig kwam ze toen ik riep. De madam, die totaal iets van 12 honden bij zich had en nog uit stond te laden zag dat net en zei: Ja, zo maak je ze wel bang....
Ze had alleen niet gezien dat die klotenreuen met zn vieren achter mijn Jack Russell aangingen...
Het was dat ik mijn 4 honden uit de warzone wilde halen, anders had ik een moord gepleegd denk ik. De 2e keer liep ik met mijn honden, inmiddels 5 of 6 meen ik, en kwam ik 2 grote vechthondachtige reuen tegen, merk weet ik niet. Waren gelukkig vriendelijk tegen teven, maar wat was er gebeurd als ik er ook met pittige reuen gelopen had? De bestreffende uitlaatdame kwam er ongeveer 150 meter achteraan, 3 bochten verder....
Op mijn vraag wat ze dacht te doen als er wat voorviel, had ze geen antwoord...
Inmiddels mijd ik plekken waar HUSsen komen als de pest
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

tineke schreef:Buiten honden moet je met een hus ook met mensen kunnen omgaan ,moet eerlijk bekennen dat daar niet mijn beste kwaliteiten liggen :engel:
Er heeft zelfs ooit iemand opgebeld naar een collega,(ik ben alleen begonnen inmiddels zijn we met z'n vieren) die naar mij op zoek was.
Ze is volgens mij niet zo goed met mensen maar ik wil graag dat zij mijn hond gaat uitlaten :mrgreen:

Collega moest er wel vreselijk om lachen en zei direct ,oh dat is vast Tineke die staat bekend om haar tact :mrgreen:
Laat ik dat toevallig nu de leukste mensen vinden die het hart op de tong hebben. :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
tineke

bouvierpoedel schreef:
tineke schreef:Buiten honden moet je met een hus ook met mensen kunnen omgaan ,moet eerlijk bekennen dat daar niet mijn beste kwaliteiten liggen :engel:

Laat ik dat toevallig nu de leukste mensen vinden die het hart op de tong hebben. :ok:
We zullen zien hoe de recensies zijn na het bezoekje aan jou :mrgreen:
Maar goed dan is Alma erbij om alles in goede banen te laten leiden :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

tineke schreef:
bouvierpoedel schreef:

We hebben elkaar toch ooit eens aan de foon gehad geloof ik. :denken:
tineke

bouvierpoedel schreef:
tineke schreef:
bouvierpoedel schreef:

Oh jawel en dat was ook heel gezellig :wink: maar live ben ik nog veel gezelliger en tactischer :engel: :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief

tineke schreef:
bouvierpoedel schreef:
tineke schreef:
bouvierpoedel schreef: Laat ik dat toevallig nu de leukste mensen vinden die het hart op de tong hebben. :ok:
Oh jawel en dat was ook heel gezellig :wink: maar live ben ik nog veel gezelliger en tactischer :engel: :wink:
Zou dat maar wel doen anders stuur ik mijn poedels op je af. :S:
tineke

bouvierpoedel schreef:
tineke schreef:
bouvierpoedel schreef:
tineke schreef: We zullen zien hoe de recensies zijn na het bezoekje aan jou :mrgreen:
Zou dat maar wel doen anders stuur ik mijn poedels op je af. :S:
Oh maar dat verandert de zaak ,poedels :schrik: dan houd ik me wel gedeisd :mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hier stikt het van de hussen en aan een paar zou ik mijn hond blindelings toevertrouwen en anderen mogen niet eens naar mijn hond kijken.De laatsten zijn dan van het kaliber hoorplastic aan het oor en raar kijken als er weer eens een hond mist.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Kruimel53 schreef:
EstherK schreef:
dagmar88 schreef:
Yvet schreef:Ik zal liever m'n buurvrouw tevens m'n moeder inschakelen of iemand anders die precies zelfde handeld zoals ik ook zou doen met andermans hond(en) dat de hond ten alle tijden aan de riem blijft waar ik met hun naar toe ga. Dat ik met 2 honden loop - die van mijzelf en andermans hond. En ook met dichte beursen.

Dan onverantwoordelijke HUS!!!
:wink: Ik ook hoor; buurman en ik laten met regelmaat elkaars honden uit wanneer er weer één ziek zwak en misselijk of een keer van huis is.
Maar ik geloof niet dat er geen goede tussen zitten.
Ze zullen allicht minder opvallen.
De twee uitlaatservices die ik in mijn buurt zie vind ik niet slecht. Ze zijn niemand tot last. De honden blijven in de buurt.
De keer dat ik het mis zag gaan is prima opgelost. De betrokken uitlater bleef kalm en had de honden binnen korte tijd gevonden.

Wel vind ik de uitlaattijd kort: maximaal een kwartiertje. Aan de andere kant heb ik geen idee wat de klanten voor dat kwartiertje betalen.
De goede uitlaatservice die ik ken loopt met volwassen honden minstens een uur en met de jeugd zo'n 20 minuten.
Het grootste probleem vind ik de lange tijd dat honden in de auto moeten zitten voor en na het wandelen. Voordat je een volle groep hebt opgehaald die over een flink oppervlak verspreid woont ben je veel tijd kwijt.
De ene groep die ik zag was jeugd met wat oudere rustige honden. De andere kon ik de leeftijden niet inschatten. Maar ik weet echt niet wat er met de klant afgesproken is. Misschien is het helemaal volgens afspraak. :wink:

En wat ik overigens ook constateerde was dat die honden het heel erg naar hun zin hadden.
S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Ongelezen bericht door S@nne »

Ik heb goede ervaringen met verschillende HUSsen. Een paar vriendinnen van mij doen het leuk en loop ik ook regelmatig mee, altijd gezellig zoveel honden en met z'n allen banjeren in 't park. Uiteraard zijn er drukke momenten in de groep dat er geblaft word, bijvoorbeeld bij ballen gooien, dan kan je even geen gesprek voeren haha...of voordat het zoekspelletje begint, want ze weten 't al precies. De ene heeft in 't verleden les gegeven op de hondenschool, dat geeft ook wel een goede basis en inzicht in hondengedrag. Het is altijd gezellig om met ze mee te lopen.

Maar er is sinds zo'n anderhalf jaar ook eentje daar zou ik nooit m'n hond aan mee geven, regelmatig zie ik her en der een hond al zoekend naar haar in 't bos lopen, hoor meerdere mensen klagen hierover en als een ander mens uit goedheid dan de hond aanlijnt word ze boos want de hond weet de weg wel terug te vinden, ze kent haar honden wel bladiebla. Nee daar voel ik me niet goed bij.

Ik zou zo gerust mijn honden mee geven aan een paar HUSsen, maar lang niet aan allemaal. Ik vind het jammer dat er in 't algemeen zo negatief gedaan word over HUS in 't algemeen, er zijn er genoeg die 't wel goed en leuk doen. Ik geef 1 tip mee, loop een paar keer met de HUS mee waar je je hond aan mee wilt geven, als 't klikt dan er vertrouwen in hebben dat 't goed gaat of desnoods eens een onverwachtse controle doen.
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Yvet
Zeer actief

S@nne schreef:Ik heb goede ervaringen met verschillende HUSsen. Een paar vriendinnen van mij doen het leuk en loop ik ook regelmatig mee, altijd gezellig zoveel honden en met z'n allen banjeren in 't park. Uiteraard zijn er drukke momenten in de groep dat er geblaft word, bijvoorbeeld bij ballen gooien, dan kan je even geen gesprek voeren haha...of voordat het zoekspelletje begint, want ze weten 't al precies. De ene heeft in 't verleden les gegeven op de hondenschool, dat geeft ook wel een goede basis en inzicht in hondengedrag. Het is altijd gezellig om met ze mee te lopen.

Maar er is sinds zo'n anderhalf jaar ook eentje daar zou ik nooit m'n hond aan mee geven, regelmatig zie ik her en der een hond al zoekend naar haar in 't bos lopen, hoor meerdere mensen klagen hierover en als een ander mens uit goedheid dan de hond aanlijnt word ze boos want de hond weet de weg wel terug te vinden, ze kent haar honden wel bladiebla. Nee daar voel ik me niet goed bij.

Ik zou zo gerust mijn honden mee geven aan een paar HUSsen, maar lang niet aan allemaal. Ik vind het jammer dat er in 't algemeen zo negatief gedaan word over HUS in 't algemeen, er zijn er genoeg die 't wel goed en leuk doen. Ik geef 1 tip mee, loop een paar keer met de HUS mee waar je je hond aan mee wilt geven, als 't klikt dan er vertrouwen in hebben dat 't goed gaat of desnoods eens een onverwachtse controle doen.
Ik heb met aantal weken met een HUS meegelopen bewust en juist om te kunnen beoordelen hoe ze zijn. En met deze HUS zou ik m'n eigen hond niet gratis mee willen geven, niet in de groep maar ook als die van mij privé kan lopen, zelfs niet bij haar in de opvang en dit doet ze ook nog. Maar met alle anderen zou ik wel willen om voor aantal keren mee willen lopen. Om juist goed te kunnen beoordelen hoe zij te werk gaan en of ze een grote groep loslopende honden in haar buurt kan houden.

Maar met de HUS waar ik een tijdje mee op gelopen ben, vind ik heel erg jammer dat deze branche voor aantal goede hondenuitlaters in negatief daglicht komt bij veel hondenbezitters die hun hond aan een ander
toevertrouwen.
Ze schendt toch dat beetje vertrouwen om je hond aan een ander mee te geven.

Je hebt natuurlijk slechte en ook de goeie HUS-bedrijfjes maar welke is nou echt goed en verantwoord bezig waar weinig of geen incidenten gebeuren is nog vers 2. Die je wel blindelings kan erop vertrouwen dat je hond in goeie handen is.

Er is al aantal incidenten tijdens de wandeling gebeurd:

- Aantal Bracco's zo'n 3 à 4 honden tegen 1 Staff en deze werd helemaal ingesloten en kon weinig doen. Omdat ze te lief is en niet om zich heen bijt. En ook niet als die zogenaamde leuk spelletje niet meer leuk wordt voor die Staff.

- Breeduit op de paden blijven staan en als een passant even vraagt om langs te gaan dan kan je flinke uitbrander krijgen.

- Alle honden kunnen lekker hun gang gaan. Het maakt hun weinig uit waar, als ze maar niet in de paardenstront liggen rollen. Waar het ook nog strengste verboden terrein is voor honden. Zowel los als ook aan de riem.

- Aantal keren is 1 van honden op die van mij geklapt en de laatste keer kon Pepper ook nog vliegen. En zij vinden dit ook nog normaal en ze lachen hier ook nog erom. Laatst heb ik Pepper in de fietsmand gelaten en wat ze ervan vonden, vinden ze dat maar, ik laat m'n hond niet door andere hond klappen of geplet.

- Shi kan rustig ergens achterblijven en of met een ander meegaan.

- Hond van een ander waar zij verantwoordelijk is bleef een keer achter op het hondenstrandje en werd een tijd later pas opgemerkt dat ze een hond miste. Kon ze m'n fiets lenen.

- Toypoedeltje vindt de laatste tijd niet meer leuk op het strandje en wil erg graag aan de picknicktafel zitten.

- Aantal vergeten om de Staff die ook nog obsessie heeft voor zwemmen (niet van erin en eruit maar net zolang dat iedereen weggaat) aan te lijnen zodat ze toch de kans krijgt om te kunnen zwemmen.

- Een hond die ze een middag in de opvang had, was toen ontsnapt en liep vervolgens naar de Stadscamping en daar konden ze pas weer vangen en meenemen.

- Ze zijn alleen maar te druk met zichzelf en te weinig oplettend naar de rest van de groep honden als andere hondenbezitters ook even met hun hond willen gaan zwemmen willen wandelen.

Afbeelding
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Omega »

Yvet schreef:
S@nne schreef:Ik heb goede ervaringen met verschillende HUSsen. Een paar vriendinnen van mij doen het leuk en loop ik ook regelmatig mee, altijd gezellig zoveel honden en met z'n allen banjeren in 't park. Uiteraard zijn er drukke momenten in de groep dat er geblaft word, bijvoorbeeld bij ballen gooien, dan kan je even geen gesprek voeren haha...of voordat het zoekspelletje begint, want ze weten 't al precies. De ene heeft in 't verleden les gegeven op de hondenschool, dat geeft ook wel een goede basis en inzicht in hondengedrag. Het is altijd gezellig om met ze mee te lopen.

Ik heb met aantal weken met een HUS meegelopen bewust en juist om te kunnen beoordelen hoe ze zijn. En met deze HUS zou ik m'n eigen hond niet gratis mee willen geven, niet in de groep maar ook als die van mij privé kan lopen, zelfs niet bij haar in de opvang en dit doet ze ook nog. Maar met alle anderen zou ik wel willen om voor aantal keren mee willen lopen. Om juist goed te kunnen beoordelen hoe zij te werk gaan en of ze een grote groep loslopende honden in haar buurt kan houden.

Maar met de HUS waar ik een tijdje mee op gelopen ben, vind ik heel erg jammer dat deze branche voor aantal goede hondenuitlaters in negatief daglicht komt bij veel hondenbezitters die hun hond aan een ander
toevertrouwen.

Je hebt natuurlijk slechte en ook de goeie HUS-bedrijfjes maar welke is nou echt goed en verantwoord bezig waar weinig of geen incidenten gebeuren is nog vers 2. Die je wel blindelings kan erop vertrouwen dat je hond in goeie handen is.

- Aantal Bracco's zo'n 3 à 4 honden tegen 1 Staff en deze werd helemaal ingesloten en kon weinig doen. Omdat ze te lief is en niet om zich heen bijt. En ook niet als die zogenaamde leuk spelletje niet meer leuk wordt voor die Staff.

- Breeduit op de paden blijven staan en als een passant even vraagt om langs te gaan dan kan je flinke uitbrander krijgen.

- Alle honden kunnen lekker hun gang gaan. Het maakt hun weinig uit waar, als ze maar niet in de paardenstront liggen rollen. Waar het ook nog strengste verboden terrein is voor honden. Zowel los als ook aan de riem.

- Aantal keren is 1 van honden op die van mij geklapt en de laatste keer kon Pepper ook nog vliegen. En zij vinden dit ook nog normaal en ze lachen hier ook nog erom. Laatst heb ik Pepper in de fietsmand gelaten en wat ze ervan vonden, vinden ze dat maar, ik laat m'n hond niet door andere hond klappen of geplet.

- Hond van een ander waar zij verantwoordelijk is bleef een keer achter op het hondenstrandje en werd een tijd later pas opgemerkt dat ze een hond miste. Kon ze m'n fiets lenen.

- Toypoedeltje vindt de laatste tijd niet meer leuk op het strandje en wil erg graag aan de picknicktafel zitten.

- Aantal vergeten om de Staff die ook nog obsessie heeft voor zwemmen (niet van erin en eruit maar net zolang dat iedereen weggaat) aan te lijnen zodat ze toch de kans krijgt om te kunnen zwemmen.

- Een hond die ze een middag in de opvang had, was toen ontsnapt en liep vervolgens naar de Stadscamping en daar konden ze pas weer vangen en meenemen.

- Ze zijn alleen maar te druk met zichzelf en te weinig oplettend naar de rest van de groep honden als andere hondenbezitters ook even met hun hond willen gaan zwemmen willen wandelen.
Ondertussen is het mij wel duidelijk dat je die specifieke hus niks vindt.
Omdat díe hus het in jouw ogen niet goed aanpakt is het toch niet zo dat alle andere hussen ook zo zijn?
Ja er zijn hussen die de honden niet altijd onder controle hebben, beter op zouden kunnen letten en socialer zouden kunnen zijn.
Maar er zijn er ook die het wél goed doen. Het blijft wel geven en nemen in onze samenleving.
En je bent natuurlijk niet verplicht om op dezelfde plaats of tijdstip te gaan wandelen als die ene hus die het in jouw ogen niet goed doet, dan hoef je je fiets ook niet meer uit te lenen.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

fes/lou schreef:Ik ben 2x een HUS tegengekomen, gelukkig best lang geleden. De eerste keer kon ik nog net mijn 4 maanden oude pup tussen een paar neplabreuen uitplukken die dr wel ff opjoegen en zouden grijpen. Gelukkig kwam ze toen ik riep. De madam, die totaal iets van 12 honden bij zich had en nog uit stond te laden zag dat net en zei: Ja, zo maak je ze wel bang....
Ze had alleen niet gezien dat die klotenreuen met zn vieren achter mijn Jack Russell aangingen...
Het was dat ik mijn 4 honden uit de warzone wilde halen, anders had ik een moord gepleegd denk ik. De 2e keer liep ik met mijn honden, inmiddels 5 of 6 meen ik, en kwam ik 2 grote vechthondachtige reuen tegen, merk weet ik niet. Waren gelukkig vriendelijk tegen teven, maar wat was er gebeurd als ik er ook met pittige reuen gelopen had? De bestreffende uitlaatdame kwam er ongeveer 150 meter achteraan, 3 bochten verder....
Op mijn vraag wat ze dacht te doen als er wat voorviel, had ze geen antwoord...
Inmiddels mijd ik plekken waar HUSsen komen als de pest
en ik me maar afvragen wat een ne-pla-breu nou toch in godesnaam voor een hond was, duurde echt even voor het dubbeltje viel :LOL:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Villa Viervoeter
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dalmatiër

Ongelezen bericht door Villa Viervoeter »

Wij hebben dat met onze hond gedaan toen Erik zijn been in het gips had. Hij liet Emma namelijk 's middags altijd uit en dat was nu onmogelijk. Ik was naar mijn werk dus uitlaatservice ingeschakeld. Eerst een gesprek gehad etc. Veel mooie verhalen.. We hebben 280 euro betaald voor 30 keer uitlaten. Bij wandeling 15 hoorden we van dorpsgenoten dat hij vaker op t bankje zat ipv de beloofde wandeling van een uur dus we hebben de overige wandelingen maar gelaten!! Groetjes
Yvet
Zeer actief

Omega schreef:
Yvet schreef:

toevertrouwen.

Ondertussen is het mij wel duidelijk dat je die specifieke hus niks vindt.
Omdat díe hus het in jouw ogen niet goed aanpakt is het toch niet zo dat alle andere hussen ook zo zijn?
Ja er zijn hussen die de honden niet altijd onder controle hebben, beter op zouden kunnen letten en socialer zouden kunnen zijn.
Maar er zijn er ook die het wél goed doen. Het blijft wel geven en nemen in onze samenleving.
En je bent natuurlijk niet verplicht om op dezelfde plaats of tijdstip te gaan wandelen als die ene hus die het in jouw ogen niet goed doet, dan hoef je je fiets ook niet meer uit te lenen.
Ik zeg niet alle hussen even slecht zijn
En ik was toen tijdje meegeweest, voor de beeldvorming is het wel zo dat ze niet goed zijn, zijn de klachten die over hun te ronde gaat wel gegrond en in die groep zit ook nog iemand waar ik wel ermee optrek en een stuk samen mee fietst.
En over geven en nemen hebben ze helemaal niet van gehoord want ze zijn behoorlijk dominant aanwezig en dat vindt vele mensen.

Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Tja er zijn goede en er zijn slechte. Het jammere is dat ik door de slechte ervaringen mijn hond(en) niet meer meegeef aan een hus.
In Almere had ik een superleuke mevrouw die Gol uitliet. Ze stuurde foto's en filmpjes van Gol met enorme lol, ze keek goed naar welke honden er bij elkaar pasten en alles liep gesmeerd. In Amsterdam had ik een verschrikkelijke; die is Gol gewoon een keer vergeten af te leveren :80:
Toen ik maar eens ging bellen waar mijn hond bleef was hij stomverbaasd en ging maar eens even in de bus kijken. Waar ze dus al uren inzat op een warme dag, ze had wel dood kunnen zijn. Die trut is ook veel te braaf en geeft geen kik :cry:
Dus sindsdien geen hus meer. Ik schakel vrienden/ familie in of pas mijn diensten aan op die van mijn vriend. Een enkele keer zitten ze 8 uur alleen. Ik durf het risico gewoon niet meer te nemen. Ik heb nu twee enorme mutsen die snel ondergesneeuwd worden door honden of mensen, het moet wel een bijzondere hus zijn wil ik ze ooit nog meegeven.

Als ik wandel ontwijk ik nu meestal grote groepen honden, Mika is vrij onzeker en verandert in een blafkut. Dat heeft meestal niet zo'n positief effect op andere honden. Ze slaat ook op de vlucht en ik wil niet dat ze nagejaagd word dus ontmoetingen met andere honden wil ik graag controleren, dan gaat het prima. Maar niet met zo'n grote groep. Met Gol alleen kon ik trouwens gewoon overal doorheen lopen, dat was nooit een probleem.
S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Ongelezen bericht door S@nne »

Villa Viervoeter schreef:Wij hebben dat met onze hond gedaan toen Erik zijn been in het gips had. Hij liet Emma namelijk 's middags altijd uit en dat was nu onmogelijk. Ik was naar mijn werk dus uitlaatservice ingeschakeld. Eerst een gesprek gehad etc. Veel mooie verhalen.. We hebben 280 euro betaald voor 30 keer uitlaten. Bij wandeling 15 hoorden we van dorpsgenoten dat hij vaker op t bankje zat ipv de beloofde wandeling van een uur dus we hebben de overige wandelingen maar gelaten!! Groetjes

Heb je dit zelf gescheckt? Of geloofde je meteen de roddels... hier zijn de roddels in de parken ook niet van de lucht, 1 grote soap af en toe... en 90% is natuurlijk aangedikt. Ik kan me voorstellen dat de uitlater even gaat zitten genieten van de omgeving bijvoorbeeld en de hondjes kunnen dan even spelen...stel hij zit er 10 minuten en de rest van het uitlaatuurtje wandeld hij wel lekker, maar in die 10 minuten word hij door tig mensen gezien, tja die uitlater gaat gewoon zitten...

Dit is gewoon even ter voorbeeld hoe een handeling omgezet word in een roddel en uit de hand kan lopen. Ik zeg niet dat het bij jou het geval is, maar ik kan me zomaar voorstellen dat dingen uit de hand kunnen lopen die je via via hoort.
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Yvet
Zeer actief

Gollum schreef:Tja er zijn goede en er zijn slechte. Het jammere is dat ik door de slechte ervaringen mijn hond(en) niet meer meegeef aan een hus.
In Almere had ik een superleuke mevrouw die Gol uitliet. Ze stuurde foto's en filmpjes van Gol met enorme lol, ze keek goed naar welke honden er bij elkaar pasten en alles liep gesmeerd. In Amsterdam had ik een verschrikkelijke; die is Gol gewoon een keer vergeten af te leveren :80:
Toen ik maar eens ging bellen waar mijn hond bleef was hij stomverbaasd en ging maar eens even in de bus kijken. Waar ze dus al uren inzat op een warme dag, ze had wel dood kunnen zijn. Die trut is ook veel te braaf en geeft geen kik :cry:
Dus sindsdien geen hus meer. Ik schakel vrienden/ familie in of pas mijn diensten aan op die van mijn vriend. Een enkele keer zitten ze 8 uur alleen. Ik durf het risico gewoon niet meer te nemen. Ik heb nu twee enorme mutsen die snel ondergesneeuwd worden door honden of mensen, het moet wel een bijzondere hus zijn wil ik ze ooit nog meegeven.

Als ik wandel ontwijk ik nu meestal grote groepen honden, Mika is vrij onzeker en verandert in een blafkut. Dat heeft meestal niet zo'n positief effect op andere honden. Ze slaat ook op de vlucht en ik wil niet dat ze nagejaagd word dus ontmoetingen met andere honden wil ik graag controleren, dan gaat het prima. Maar niet met zo'n grote groep. Met Gol alleen kon ik trouwens gewoon overal doorheen lopen, dat was nooit een probleem.
Sjezus wat ontzettende l*l de behanger is die vent eigenlijk zoiets doe je gewoon niet om een hond uren in snikhete bus te laten zitten.
Ik begrijp jouw gevoel hierover heel erg goed en dat je hus niet meer vertrouwt naar nare ervaring.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”