Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

donderdag weer beginnen!

Moderator: moderatorteam

grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: donderdag weer beginnen!

Ongelezen bericht door grover »

Tof dat het bij jou ook goed ging :D

Ik heb alweer helemaal zin in donderdag hahaha :')
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

grover schreef:Tof dat het bij jou ook goed ging :D

Ik heb alweer helemaal zin in donderdag hahaha :')
Ja, ik ook in volgende week :D Onbetaalbaar om zo veel lol te hebben samen met je hond hè?
grover
Zeer actief
Contacteer:

Vandaag tweede les en het was weer supersupersuperleuk :D Echt, we begonnen weer met paaltjes, wat blijkbaar toch een beetje was blijven hangen van vorige week, toen een paar sprongen achter elkaar (en ik meerennen :') ), raakvlakken oefenen, tunnel, slurf en tafel hebben we ook gedaan vandaag. Ollie lijkt het echt superleuk te vinden (tot groot genoegen van mij en de trainer) :D Het allerleukste vind ik nog wel dat ie zo'n ongelofelijke aandacht voor mij heeft tijdens de les :D

Ik heb echt de hele avond op de KC met een grote grijns rondgelopen :D Heerlijk, zo samen plezier te hebben :D
DeDiana
Zeer actief

Wat fijn dat het zo goed gaat en dat Olllie het zo leuk vindt! :D
Wij mogen morgen weer, ik heb er ook al zin in!
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Diaz vind het ook super leuk! We hebben in die 2 lessen wat sprongen achter elkaar gedaan, raakvlakken, tunnel, de band en de wip! De wip vind hij nog wel spannend :mrgreen:

En... ik ben gisteren ook met Jules begonnen! :cheer: :mrgreen: Wel bij een andere hondenschool, was geen plek meer bij KC Zoys. Daar gaan we volgend seizoen dan verder.
Ze zat eerst echt te kijken van eeehm wat doen we hier? Toen zag ze de andere honden gaan en hup..daar ging ze! Ze vond het helemaal geweldig. Over de kattenloop, door de paaltjes heen, door de tunnel en zelfs door de slurf heen. Was echt grappig om te zien, zo'n blij ukkie :LOL:
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Wat een leuke enthousiaste verhalen.
Aismee vindt het ook helemaal geweldig, we zijn nu met onze 2e cursus bezig en nu wordt het ook voor mijzelf echt leuk en een hele uitdaging.
We zijn nu vooral bezig met wendingen en wisselen van kant (dus eerst je hond rechts en dan wisselen naar links) enzo.. vind het nog knap lastig maar wat ben je dan trots als het dan lukt.
En natuurlijk steeds meer toestellen achter elkaar.

Was bij de 1e cursus vooral Aismee moe na de les, nu zijn we samen moe. LOL

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
DeDiana
Zeer actief

Wij hebben ook weer een leuke tweede les gehad! :D
Mevrouw is zó enthousiast, dat ze heel ongeduldig wordt tijdens het wachten. En vanwege de grote groep (ik denk dat we met z'n tienen zijn) moet er helaas vrij veel gewacht worden. Zitten jullie ook in zulke grote groepen?
grover
Zeer actief
Contacteer:

Fijn dat je ook weer een leuke les had :D Leuk ook dat Mila zo enthousiast is :D

Ik heb bijna privéles :mann: We zijn maar met z'n tweeën, ben er zo blij mee :mrgreen:

Had eigenlijk echt in m'n eentje les gehad maar een uur later zit een dame met een beginnend cockerteefje die ook in d'r eentje zou zijn, maar op ons verzoek zijn we samengevoegd :) Dan kun je nog een beetje bij elkaar kijken, ben je ook niet echt CONTINUE bezig, en hoeft de trainer ook niet twee keer z'n verhaal te doen ;)

Die grote groepen is echt vervelend he! Wij hadden het op de laatste gehoorzaamheid ook, iets van 12 cursisten.. Op de jacht ook trouwens, reden dat wij gestopt zijn daarmee, want 2,5 uur op het veld staan voor 3 apportjes (en dan wel willen dat de hond de rest van de tijd in een soort van opperste aanbidding naar je opkijkt) is gewoon vervelend :P
_Jules_
Zeer actief

Ik met Jules iets van 6 volgens mij en dat gaat echt in een snel tempo achter elkaar door..en bij Diaz met 5. Dus hoef niet veel te wachten.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Wauw, twee cursisten per groepje, volgens mij zou Mila niets liever willen ;-) Die is zo ongeduldig en al in opperste staat van paraatheid zodra ze de toestellen ziet staan, en het wachten duurt soms lang.
Ik vind het ook wel fijn om te kijken hoe anderen het doen, maar had ook liever een groepje van 5 of zo gehad. Dus ik ga wel even informeren hoe groot de groepen op de andere hondenscholen in de omgeving zijn waar behendigheid wordt gegeven (voor de vervolgcursus). Ik zit nu bij de KC en daar was een flinke wachtlijst, volgens mij zijn alle groepen daar zo groot.
Maar da's dan ook het enige minpunt, het is een leuke groep met een leuke instructeur en we hebben heel veel lol :D
_Jules_
Zeer actief

Ik mag nu toch bij dezelfde hondenschool als Diaz trainen met Jules! Heb ik eerst een uur les met Diaz, uurtje wachten en dan met Jules! Die geven gewoon veel beter les, dus yeay.
Jules moest voor de eerste keer de sprongen doen, moest rustig aan beginnen en samen met haar erover springen haha.. maar daarna vloog ze er zo overheen, 4 achter elkaar. Die vind het zo leuk.
Die groep is wat groter, 8..maar je doet steeds in 2 groepjes verschillende oefeningen, dus kan je ook veel doen.
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Geef het een halfjaartje en 3kwart van de groep is afgehaakt. :wink:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Joera schreef:Geef het een halfjaartje en 3kwart van de groep is afgehaakt. :wink:
I hope so ;-)
Joera
Zeer actief

DeDiana schreef:
Joera schreef:Geef het een halfjaartje en 3kwart van de groep is afgehaakt. :wink:
I hope so ;-)
Dat is wel mijn ervaring. Zeker straks in de koude wintermaanden of met regen blijven de meeste toch liever thuis. :mrgreen:
Afbeelding
Gerrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie

Ongelezen bericht door Gerrie »

Joera schreef:
DeDiana schreef:
I hope so ;-)
Dat is wel mijn ervaring. Zeker straks in de koude wintermaanden of met regen blijven de meeste toch liever thuis. :mrgreen:
Bij ons is dit ook zo inderdaad. Wij zijn begin september weer begonnen en ik stond me te verbazen over de grote groep beginners naast ons. Totdat ik bedacht dat wij ook met 8 of 10 honden gestart zijn, waar er nu (een jaar later) nog maar 2 van over zijn. Een groot deel haakte tijdens de eerste cursus al af om verschillende redenen (hondje vond het niet echt leuk en was niet gemotiveerd, baasje vond het toch niet wat ze verwachtte, 1 hondje overleden doordat hij onder een auto was gekomen, mensen kunnen het toch moeilijk combineren met werk en andere bezigheden enz. enz.). In de tweede cursus (na de winterstop) waren er nog 4 over en nu, na de zomer dus, maar 2.

Ook sta ik me soms te verbazen met welke honden mensen behendigheid gaan doen. Nu had ik toen ik Luna uit het asiel haalde, ook niet meteen de intentie om behendigheid met haar te doen, maar hield ik hier wel rekening mee, omdat me dit altijd al leuk leek. Je hond heeft toch een bepaalde bouw enzo nodig en moet dit zelf ook leuk vinden, lijkt me. Toen ik begon, heb ik ook altijd gezegd dat ik dit alleen bleef doen als Luna het duidelijk leuk vond en dat ik anders naar iets anders op zoek ging. Bij onze beginnerscursus zat iemand met een kaninchen teckel en nu bij de beginners zie ik een meisje met een mopshondje. Ik snap gewoon niet zo goed dat je voor zo'n hondje kiest als je iets als behendigheid leuk vindt...
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Bij ons in de beginners loopt ook basset. Veel te zwaar en log en het lijkt me ook niet goed voor de rug.
Zn oren moeten worden vastgeknoopt op zijn hoofd anders struikelt hij erover. :ugh:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Vandaag een superles gehad, weliswaar in de stromende regen. :(
Mila deed het fantastisch: ze heeft geen één fout gemaakt (ondanks mijn eigen verwarring soms over 'welke arm ook alweer?', maar dat hebben jullie vast ook wel eens), alle toestellen perfect genomen en de tweede helft van de les alles los gedaan. Ze is ontzettend geconcentreerd tijdens de les, heeft haar volledige aandacht bij mij en, het allerbelangrijkste, ze vindt het superleuk om te doen en kan niet wachten tot we weer aan de beurt zijn.
De slurf stuitte voorheen nog wel eens op wat weerstand, omdat ze gewoon niet doorliep zodra ze bij het dichte gedeelte kwam (en dan bleef staan in het voorste stukje van: 'gaat iemand dit zeil nog aan de kant doen voor mij?'), maar daar ging ze vandaag ook probleemloos doorheen, zelfs nu de slurf zwaarder was door de regen. En terwijl ik verwachtte dat de wip, kattenloop en schutting lastig zouden worden omdat ze wat hoogtevrees heeft, behoren die nu tot haar favoriete onderdelen.
Heel trots ben ik op mijn mooie meisje! :cheer:

Jullie ook nog steeds allemaal zo enthousiast?
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Leuk! Altijd gaaf om te zien als ze zo vorderingen maken :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Ja, we zijn zeker ook nog heel erg enthousiast!
Die armen gaan bij mij ook nog wel eens fout hoor, zeker nu we soms best lastige wissels hebben dan ben ik daar zo mee bezig dat andere dingen nog wel eens fout gaan.. :-)

Karen
Afbeelding

DeDiana
Zeer actief

Zaterdag alweer de laatste les bij de beginners!
Ondanks dat het kouder wordt en dat we een aantal keer een heel uur in de stromende regen hebben gestaan, is er nog niemand van onze grote groep afgehaakt. Ik ga dus na zaterdag bij een andere hondenschool verder, waar de groepen kleiner zijn en met andere trainingsmethodes gewerkt wordt.
Maandag heeft Mila een test gehad om het niveau te bepalen waarop we bij de nieuwe hondenschool kunnen instromen, en volgens de trainer had Mila veel potentie. Dat was natuurlijk erg leuk om te horen :D
Hij voegde er ook nog aan toe dat het voor hem heel lang geleden was dat hij zo'n werklustige en enthousiaste collie had gezien :ok:

Gaan jullie ook door?
grover
Zeer actief
Contacteer:

Wij hebben donderdag ook al de laatste les, helaas. Ook bij haakt zelden iemand af en dat betekent dat ik lekker nog even in bijna-privéles in het tussenuur mag blijven :) Helemaal fijn :) Nu hebben we even een maand of 2 om HEEL HARD te gaan trainen zodat meneer niet elke les een keer konijntjes gaat zoeken in de bosjes :LOL:
DeDiana
Zeer actief

grover schreef:Wij hebben donderdag ook al de laatste les, helaas. Ook bij haakt zelden iemand af en dat betekent dat ik lekker nog even in bijna-privéles in het tussenuur mag blijven :) Helemaal fijn :) Nu hebben we even een maand of 2 om HEEL HARD te gaan trainen zodat meneer niet elke les een keer konijntjes gaat zoeken in de bosjes :LOL:
Snel gaat het hè?
Ik heb geen probleem met konijnen zoeken in de bosjes (daar snapt Mila werkelijk niks van). Maar ze heeft wel de neiging om na één parcourtje de volgende keer te denken dat ze al weet wat ze moet doen en het dus exact nog een keer te gaan lopen, terwijl ze dan juist weer heel iets anders moet doen. Daar kunnen wij dus de komende tijd aan gaan werken ;-)
grover
Zeer actief
Contacteer:

Haha das ook geweldig :D

Het terrein zit bij ons helemaal vol met nijnen, en sinds dat Ol 1 keer een nijn heeft opgestoten op de sandelingen is ie (helaas) helemaal nijnenfan. Baal ik van als een stekker, want voor die tijd had ie echt totaal geen interesse in ze.. En aangezien ze echt RUIM aanwezig zijn op ons terrein geeft dat een hoop afleiding. Komende maanden ga ik dus trainen met afleiding, op ons terrein, om te kijken of ik er in krijg dat een Nijn+aandacht bij mij houden véél leuker is dan een nijn achtervolgen :P Ben benieuwd :')
DeDiana
Zeer actief

Klinkt als een flinke uitdaging, dat terrein van jullie ;-) Maar hij leert zo wel goed om afleidingen te weerstaan. :ok:
Bij ons geen konijnen te bekennen, alleen af en toe een buurtende hond van de andere groep die tegelijkertijd met ons traint. Dat is voor sommige honden al lastig genoeg ...
grover
Zeer actief
Contacteer:

Yep, naast een spoorlijn (zit wel een hek tussen gelukkig), overvol met nijnen, er lopen overigens ook huiskippen, een vreselijk brutale huiseend en twee geitjes :LOL: Heerlijk, met een jachthond _O-
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

grover schreef:Yep, naast een spoorlijn (zit wel een hek tussen gelukkig), overvol met nijnen, er lopen overigens ook huiskippen, een vreselijk brutale huiseend en twee geitjes :LOL: Heerlijk, met een jachthond _O-
haha! Bij ons trainen ook 2 van die nieuwsgierige welshjes die graag zelf op pad gaan :mrgreen:
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Hier zijn ook de officiele lessen weer afgelopen.
Aismee is vorige week dik geslaagd voor de gevorderden examen.
In principe is er nu een winterstop, 1 groepje met wedstrijdlopers en enthousiaste recreanten gaan wel door deze winter.
Aismee en ik hadden daar gister een proeflesje om te zien of ik mee kan komen met het niveau en dat ging best heel goed. Natuurlijk zijn wij als amateurtjes nog niet zo goed als de doorgewinterde rotten in het vak maar de instructeur was best tevreden en we mogen meetrainen deze winter!
Ben helemaal blij en trots op mijn meisje.
Nu kunnen we ons goed voor gaan bereiden op de wedstrijden van komend seizoen.

Karen
Afbeelding

Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Leuk om alle verhalen te lezen!

Heb vorige week met Alfy de eerste proeftoets gelopen: parcours van 12 toestellen (zonder raakvlakken en slurf). Na een wat stroeve start ging het heel erg goed! En dat voor een overenthousiaste, 'ik snap het niet meer dus ik ga maar blaffen' beginner :D

Deze week (vandaag zelfs) nog één reguliere les en dan 2 weken + een extra zaterdag examenparcourtjes lopen. Mocht hij alles halen, dan is hij vanaf volgend seizoen rijp voor de gevorderden. Baasje ook trouwens... al die gebaren en wissels: snap er geen snars van
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
moonsparkle
Actief
Mijn ras(sen): Malle thezer

Ongelezen bericht door moonsparkle »

vanavond hadden wij t eerste examen behendigheid gevorderden en terwijl we dit seizoen veel problemen hadden met raakvlakken na een val was mn gekke poedel gewoon onverwachts als enige foutloos! Ben zo trots.
We zijn er dan nog niet want we moeten 2 uit de 3 examens zonder disk lopen waarvan ik 1x niet kan.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

moonsparkle schreef:vanavond hadden wij t eerste examen behendigheid gevorderden en terwijl we dit seizoen veel problemen hadden met raakvlakken na een val was mn gekke poedel gewoon onverwachts als enige foutloos! Ben zo trots.
We zijn er dan nog niet want we moeten 2 uit de 3 examens zonder disk lopen waarvan ik 1x niet kan.
Wat een raar systeem?
Ik vind dat examens doen bij agility sowieso wat vreemd, maar dat kan prima aan mij liggen :F:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”