Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras erbij?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Welk ras erbij?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik hoorde trouwens een leuk verhaal van een van onze wetterpups:
de bazen hebben een B&B en daar in de buurt zijn veel van die wandelroutes. En die wetter loopt dus met de gasten die hij leuk vindt de wandelroutes mee :LOL:
Laatst had ie een wandeling van 11 kilometer meegelopen en bij de twee stops in cafeetjes was hij keurig op de stoep voor het terrasje blijven wachten :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik sta overal voor open hoor :wink:
Maar ik vind collies vaak te zachtaardig. Dat past gewoon niet helemaal bij mij (of mijn moeder) Ik moet er wel wat voor doen en vind het lollig als ik zo nu en dan een dikke middelvinger krijg :19:

Maar een Heidewachtel is dus niet helemaal uitgesloten. Ik vind dat echt prachtige honden. Met een bal wandelen is dan weer niet mijn ding maar zoekopdrachten weer wel.
Marjoleine schreef:Tara zegt het inderdaad wel goed en je moeder hoort ongetwijfeld bij "jouw mensen", dus die wordt dan gewoon ingelijfd :ok:
Dat klinkt goed. Jij denkt dat een Wetter best zou passen bij mijn situatie/wensen?
LongFields schreef:Misschien een Altdeutsche Hütehund?
Zeker die Harzer nog wat is ontzettend mooi. Maar ik lees overal dat het echte werkhonden zijn die flink probleemgedrag kunnen vertonen bij te weinig uitdaging. Klinkt als weer wat te veel van het goede?
*Esther schreef:Ze zijn waaks en het commando "stil" leren ze niet 123
hebben ze een hoge blaf en blaffen ze echt door? Een diepe waakse woef is voor mijn moeder goed te doen. Maar (hoog) doorblaffen doet haar pijn en dan is het rustig afleren ontzettend lastig door de irritatie...

@Dagmar en Nanna: Ik ken Collies niet zo van nabij, maar het zijn toch zachte honden? En ze zijn aan de grote kant. Nanna: als jij Glenn test en op een passend teefje zet kunnen we praten :pffff:
Dapper schreef:Of een (werklijn) Samojeed. Al kunnen die wel blaffen.
Dat is ook een idee ja! Het blaffen is minder maar als het net als Diem een diepe blaf is? Dan heb ik 2 lachende honden in huis :D Jaagt de Samojeed? En is het een wegloper? wat is het verschil tussen werklijn en show?
sirene schreef: Oh dat had ik helemaal niet gezien. Peludos zijn er wel met langer haar maar de meeste hebben wel kort haar.
Honden met van die korte prikhaartjes vind ik minder. Maar ik dacht dat veel peludo's wel wat langer, zachter haar hadden? Maar nogmaals, karakter gaat wel voor op uiterlijk :wink:

Toevoeging:
Oh, de Clumber Spaniel had ik nog niet gezien: Karakter omschrijving klinkt goed. Wel een beetje saai :wink: Maar zeker een optie :ok:

Een mechel, ik :80: Maar die hebben toch veel meer nodig en zijn in mijn ogen zo baasgericht? Diem vindt herder-meisjes leuk trouwens, lekker pittig. dus dat zou dan weer wel passen.

@Marjoleine: :mrgreen: Kijk, daar kan ik me nu in vinden. Gewoon een eigen draai aan het leven geven :engel:
Afbeelding
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

pioenroos schreef:Dat is ook een idee ja! Het blaffen is minder maar als het net als Diem een diepe blaf is? Dan heb ik 2 lachende honden in huis :D Jaagt de Samojeed? En is het een wegloper? wat is het verschil tussen werklijn en show?
Nou ja, ze kunnen behoorlijk schel blaffen. En lachen, inderdaad. De Sam kan jagen maar over het algemeen zijn ze wel goed te sturen hierin (zeker voor een poolhond). Het waren voornamelijk hoeders, warmhouders en sledehonden (jacht was dus bijzaak). Ze kunnen wel zwerverig (lees wegloperig) zijn. Een werklijn is trainbaarder en werklustiger (absoluut niet slaafs echter) dan een showlijn, en ze hebben véél minder vacht en een atletischere bouw. En er zit meer pit in.
Is een Wolfskees ook een idee? Kunnen ook behoorlijk waken maar verder passen ze goed in je omschrijving en zij zijn juist erg erfvast.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Ik vind Cardigans een donkerder blaf hebben dan dat je qua formaat zou verwachten.
Afgelopen weekend is er net een groepswandeling geweest, je zou zoiets eens kunnen opzoeken en goed kennismaken met t ras. Op de Winner zullen er ook zeker een heel aantal zijn (op de zondag)

Wat jij schrijft over de Harzer kan ik helemaal achterstaan.

Als je een Heidewachtel een aantrekkelijke hond vindt, zou je mijn inziens beter voor een Duitse Staande Langhaar kunnen gaan. Ik vind Heidewachtels vaak veel moeilijker op te voeden in die eerste jaren en dit is wel heel belangrijk: als je een fokker uitzoekt die geen veldwerkhonden fokt en de wat grotere types DSL fokt kun je daar een geweldige vriend aan hebben!

Ook wel aan een Toller gedacht? Maar dan moet je ook wel weten waar je die vandaan wilt hebben maar misschien vind je dat uiterlijk ook wel aantrekkelijk? Mooi formaatje.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Als je wil kunnen we eens een wandelingetje doen...
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Of misschien een Engelse springer spaniel? Ik ken ze verder niet hoor maar is misschien ook wel leuk.

Enne ik zie het al voor me, de moeder van pioenroos een blokje om lopen met een werklijn herder :LOL:
pioenroos
Zeer actief

:jank: Zo krijg ik alleen maar meer rassen die ik leuk vind. Wat heb ik daar nu aan :wink:

Toller heeft zeker wel een goed maatje ja. Vind ze ook wel mooi. Er lopen er hier een paar rond in de wijk. Vind ze ook leuk maar helemaal wild word ik er niet van. En ze zijn wel ballengek :wink:
Jeannettebo schreef:Als je wil kunnen we eens een wandelingetje doen...
Dat zou erg leuk zijn :D Wie weet kan ik over wat vooroordelen heenstappen :wink: Diem en Bo lijkt me alleen niet een handige combi? Diem is niet zo beleefd naar reuen en Bo heeft wel net het formaat waar hij dat wel tegen zou moeten zijn :wink:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

pioenroos schreef::jank: Zo krijg ik alleen maar meer rassen die ik leuk vind. Wat heb ik daar nu aan :wink:

Toller heeft zeker wel een goed maatje ja. Vind ze ook wel mooi. Er lopen er hier een paar rond in de wijk. Vind ze ook leuk maar helemaal wild word ik er niet van. En ze zijn wel ballengek :wink:
Jeannettebo schreef:Als je wil kunnen we eens een wandelingetje doen...
Dat zou erg leuk zijn :D Wie weet kan ik over wat vooroordelen heenstappen :wink: Diem en Bo lijkt me alleen niet een handige combi? Diem is niet zo beleefd naar reuen en Bo heeft wel net het formaat waar hij dat wel tegen zou moeten zijn :wink:
Ik kan ook zonder Bo wandelen :wink: ik ga het niet eens proberen met Bo bij Diem...
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief

Denise. schreef:Enne ik zie het al voor me, de moeder van pioenroos een blokje om lopen met een werklijn herder :LOL:
Het zal je verbazen :wink: Maar mijn moeder is juist van de grote honden. Ze heeft vroeger een Duitse Herder gehad en toen ze het fokbeleid de verkeerde kant vond opgaan (haar mening 25 jaar geleden al) is ze overgestapt op een Hovawart. Waren beiden keurig netjes opgevoede honden die prima onder appel stonden hoor :wink:
Ik ben van de teckels juist :tongue: De liefde van haar leven is juist die Duitse Herder.
Probleem is vooral een grotere jonge hond die z'n kracht eens uitprobeert of uitvalt. Dat kan ze met haar 65jr niet verantwoord meer aan. Diem is maar net te beheersen voor haar als hij een kat ziet :schrik: Maar daar moet gewoon niet nog zo'n type bij.

Jeannettebo schreef:Ik kan ook zonder Bo wandelen :wink: ik ga het niet eens proberen met Bo bij Diem...
Het lijkt me hartstikke leuk :ok: Ben zelf nu nog even uit de roulatie ivm een blessure maar over een paar weken eens kijken of we wat kunnen plannen?
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

pioenroos schreef:
Denise. schreef:Enne ik zie het al voor me, de moeder van pioenroos een blokje om lopen met een werklijn herder :LOL:
Het zal je verbazen :wink: Maar mijn moeder is juist van de grote honden. Ze heeft vroeger een Duitse Herder gehad en toen ze het fokbeleid de verkeerde kant vond opgaan (haar mening 25 jaar geleden al) is ze overgestapt op een Hovawart. Waren beiden keurig netjes opgevoede honden die prima onder appel stonden hoor :wink:
Ik ben van de teckels juist :tongue: De liefde van haar leven is juist die Duitse Herder.
Probleem is vooral een grotere jonge hond die z'n kracht eens uitprobeert of uitvalt. Dat kan ze met haar 65jr niet verantwoord meer aan. Diem is maar net te beheersen voor haar als hij een kat ziet :schrik: Maar daar moet gewoon niet nog zo'n type bij.
Oh ik bedoelde ook niet dat mensen op leeftijd niet van grotere honden kunnen houden hoor. Maar je had inderdaad al geschreven dat het voor je moeder een wat handzamere hond moest zijn. Dan zie ik een werklijn herder niet zo passen. Sowieso geen van de grotere herdershond rassen. In mijn hoofd zag ik al een mevrouw achter 2 honden aan vliegen. Heel slecht maar daar moest ik even om lachen :mrgreen:
Jeannettebo
Zeer actief

@pioenroes, ja lijkt me leuk :ok:

@Denise, ik denk dat het bij een lay, met een halti bv prima te doen is :wink: bovendien zijn ze wel goed te trainen. Ik kies voor een wat andere training waarbij het ogenschijnlijk wat langer duurt. Maar met een standaard training is het netjes aan de lijn lopen etc prima te leren
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief

Denise. schreef:In mijn hoofd zag ik al een mevrouw achter 2 honden aan vliegen. Heel slecht maar daar moest ik even om lachen :mrgreen:
Dat mag je je nu ook al voorstellen hoor, met alleen Diem voorop en dan nog een oud teckeltje erachteraan :mrgreen:
Maar je hebt gelijk hoor, er moet niet nog een type krachtpatser/doordrammer/plaat voor de kop bij, dat zou niet slim zijn.

Toevoeging: het gaat dus echt voor het type hond wat -fysiek- doordramt wat niet handig is. En dat is Diem dus: Verstand op nul, oren dicht en blik op de kat :wink: Mijn moeder kan heel goed een hond opvoeden die maar enigzins baasgericht is, daar heeft ze echt genoeg ervaring voor.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik denk dat een collie inderdaad te zachtaardig is - het zijn over het algemeen nou niet bepaald pittige honden.
En jammer dat rasgroep 3 afvalt, want bijvoorbeeld een fox terrier komt ook wel dicht in de buurt bij jouw omschrijving. Eigenzinnig, pittig, maar wel goed trainbaar, en niet te groot.
klaproos
Zeer actief

DeDiana schreef: En jammer dat rasgroep 3 afvalt, want bijvoorbeeld een fox terrier komt ook wel dicht in de buurt bij jouw omschrijving. Eigenzinnig, pittig, maar wel goed trainbaar, en niet te groot.
Maar dan zit je wel weer met het jachtinstinct en absoluut hondsociaal zou ik ze ook niet noemen. :denken:
Zat ook even te denken aan een Manchester Terriër maar dan heb je dat ook.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin-C »

Een Lundehund?
Zijn ook jagertjes maar ik geloof niet dat ze zomaar overal op af vliegen. Ik ken een vrouw hier in de buurt, zij heeft er 4. Ik vind ze echt ontzettend leuk.
klaproos
Zeer actief

Lin-C schreef:Een Lundehund?
Zijn ook jagertjes maar ik geloof niet dat ze zomaar overal op af vliegen. Ik ken een vrouw hier in de buurt, zij heeft er 4. Ik vind ze echt ontzettend leuk.
Zijn ook hele leuke hondjes inderdaad, helemaal niet aan gedacht, maar volgens mij zou dat ook prima bij de 'eisen' passen. Alleen kunnen het wel blaffertjes zijn, maar goed je kunt niet alles hebben natuurlijk. :mrgreen:
pioenroos
Zeer actief

De gemiddelde terriërs is denk ik echt te veel een plaat voor de kop/jagende hond. De foxterriër zit echt nog veel jachtpassie in volgens mij. Plus, vraag me niet waarom, Heeft Diem het niet zo op veel terriërs :19: Jachthonden en herders vindt hij tof. En dat heeft niet perse met mijn voorkeur te maken. De DH teef hier in de beurt vind ik een onopgevoede bemoeial :mrgreen: maar Diem is er verzot op.
Lin-C schreef:Een Lundehund?
Lijken me hartstikke leuke hondjes! Ik heb er ook serieus naar gekeken, maar dit staat op de rasvereniging website:

De lundehund heeft een uitstekend gehoor. Daardoor zal hij snel aanslaan als hij iets vreemds hoort. Omdat zijn stemgeluid net iets hoger is van toon dan bij een gemiddelde hond, kan het keffen voor sommige mensen vervelend klinken. Ook kan de lundehund na verloop van tijd angst gaan vertonen voor harde geluiden. Denk aan straaljagers, bromfietsen, een jachtgeweer, oudejaar of onweer. Indien de lundehund hier lang aan blootgesteld wordt, kan er veel stress ontstaan. Dit dient vermeden te worden.
En dat gaat echt niet werken. Mijn moeder is dus ook geluidsovergevoelig. Die 2 zouden elkaar samen helemaal gek maken :schrik:

Ik ben nu toch ook bij herders aan het kijken. Mss dat dat toch een betere combinatie geeft. De Wetterhoun blijft geweldig maar eigenlijk echt te groot. De Corgi aarzel ik ivm hun sportiviteit. Met Diem loop ik regelmatig een wandeling waarbij we uren door diep duinzand en strand lopen. Heerlijk, maar voor korte poten misschien minder leuk :wink:
Mijn vader heeft een Pyrenese Herdershond. Die vind ik dan te baasgericht, serieus en hieperdepiep. Maar ze heeft wel een perfect maatje en pittig is ze ook. Diem heeft een heilig ontzag voor haar :engel:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Dapper schreef:
DeDiana schreef: En jammer dat rasgroep 3 afvalt, want bijvoorbeeld een fox terrier komt ook wel dicht in de buurt bij jouw omschrijving. Eigenzinnig, pittig, maar wel goed trainbaar, en niet te groot.
Maar dan zit je wel weer met het jachtinstinct en absoluut hondsociaal zou ik ze ook niet noemen. :denken:
Zat ook even te denken aan een Manchester Terriër maar dan heb je dat ook.
Ja, da's waar - ik had in mijn achterhoofd een fox terrier die ik wel eens uitliet, en bij dat hondje was het jachtinstinct prima in goede banen te leiden omdat hij gewoon goed luisterde. Maar tegen andere reuen was hij inderdaad niet altijd vriendelijk.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

pioenroos schreef: Ik ben nu toch ook bij herders aan het kijken. Mss dat dat toch een betere combinatie geeft. De Wetterhoun blijft geweldig maar eigenlijk echt te groot. De Corgi aarzel ik ivm hun sportiviteit. Met Diem loop ik regelmatig een wandeling waarbij we uren door diep duinzand en strand lopen. Heerlijk, maar voor korte poten misschien minder leuk :wink:
:wink: Corgi van mijn buurvrouw is nu nog te jong, maar haar voorgangers hebben nooit een probleem gehad met dat soort wandelingen.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

pioenroos schreef:
Marjoleine schreef:Tara zegt het inderdaad wel goed en je moeder hoort ongetwijfeld bij "jouw mensen", dus die wordt dan gewoon ingelijfd :ok:
Dat klinkt goed. Jij denkt dat een Wetter best zou passen bij mijn situatie/wensen?
Ja, ik denk het wel.

En ik weet niet waar jij woont, maar die wandelende wetter woont in Zeeland, op de Belse grens.
Hier, om precies te zijn.
Ik weet zeker dat je van harte welkom bent hem de poot eens te schudden ;)

Afbeelding

pioenroos
Zeer actief

Marjoleine schreef:Ik weet zeker dat je van harte welkom bent hem de poot eens te schudden ;)
Dat is de overkant :mrgreen: Een uur rijden van mij, ik woon op Walcheren.
Maar het is daar prachtig wandelen inderdaad. Hij blijft trekken, de Wetterhoun. Er eentje de poot schudden zou ik idd gewoon eens moeten doen. Neem ik mijn moeder mee :wink: Als we er beiden verliefd op worden dan is een maatje meer ook overkomelijk :lol1:

Ik heb eens in rasgroep 1 rondgekeken. De Mudi zou dan het best passen. Ga ik ook verder naar kijken.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ook de Mudi kan behoorlijk blaffen :F: En het zijn wel werkers. Hondjes die wat te doen moeten hebben.
Al zijn ze fantastisch :I:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!

Ongelezen bericht door Ennath »

pioenroos schreef:
Marjoleine schreef:Ik weet zeker dat je van harte welkom bent hem de poot eens te schudden ;)
Dat is de overkant :mrgreen: Een uur rijden van mij, ik woon op Walcheren.
Maar het is daar prachtig wandelen inderdaad. Hij blijft trekken, de Wetterhoun. Er eentje de poot schudden zou ik idd gewoon eens moeten doen. Neem ik mijn moeder mee :wink: Als we er beiden verliefd op worden dan is een maatje meer ook overkomelijk :lol1:

Ik heb eens in rasgroep 1 rondgekeken. De Mudi zou dan het best passen. Ga ik ook verder naar kijken.
Deze meneer heeft er ook één en is vast wel bereid om de hond voor te stellen. En zit een stuk dichterbij. :F:
Is een goede instructeur trouwens.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

En een puli? Als ik de verhalen van Nanna en Machie lees, lijken me dat ontzettend leuke hondjes. Alleen dat haar :schrik: , dan kunnen ze nog 100 x zeggen dat het weinig werk is, bij mij ging, denk ik toch, de tondeuze er over.
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Tara schreef:
pioenroos schreef:
Wetterhoun?
Ja, dat lijken me echt perfecte honden! Maarrrr wel 1 minpunt: ik lees in Marjoleine haar berichten vaak dat het honden zijn die soms 1 baas kiezen. En als ik of mijn moeder dat dan is wordt het erg onhandig. Dan heeft 1 van ons dus een hond die niet goed luistert en/of sikkeneurt. Dat is niet leuk voor ons en niet leuk voor de hond :wink:
Ik denk dat dat echt heel erg meevalt, volgens mij is dat meer als in: er kan maar één baas op het voetstuk staan en geadoreerd worden.
Andere mensen zijn okee, en ze luisteren ook wel, maar de grootste adoratie is en blijft toch altijd voor De Baas op het voetstuk. :wink:
Ik heb weliswaar geen wetters, maar ik denk dat je het zo een beetje moet voorstellen.
De wetterhoun vind ik een ontzettend leuk ras, en het lijken me eigenlijk wel heel ideale honden. :I:
Dat klopt wel. Carel is vrij eenkennig, luistert naar mij het beste, naar WJ ook maar minder.
Vreemde mensen vindt hij niet leuk, hij doet niet vervelend maar het hoeft gewoon niet zo.
Carel logeert ook wel eens bij mijn ouders en daar luistert hij prima, mijn vader gaat dan wandelen en bij mijn moeder op de voeten liggen en slijmen.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef: Deze meneer heeft er ook één en is vast wel bereid om de hond voor te stellen. En zit een stuk dichterbij. :F:
Is een goede instructeur trouwens.
Ik hoef niet eens te kijken om te weten wie het is :mrgreen:

Ja, dat wil ie vast wel, en Pioenroos, als je daarheen gaat: een wetterhoun is ook heel gelukkig als je er niet mee jaagt :engel:
Het oorspronkelijke doel is erfhond en (zelfstandig) ongediertejager en niet de jacht onder het geweer ;)

Afbeelding

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

kipo schreef:En een puli? Als ik de verhalen van Nanna en Machie lees, lijken me dat ontzettend leuke hondjes. Alleen dat haar :schrik: , dan kunnen ze nog 100 x zeggen dat het weinig werk is, bij mij ging, denk ik toch, de tondeuze er over.
Puli's zijn erg leuk en super sociaal naar mens en dier. Maar ze knallen niet zomaar op iedereen af. Ze zijn ondanks dat het herders zijn vrij zelfstandig. Geen 'zeg me wat ik moet doen' honden zeg maar. Verder zijn ze wel behoorlijk waaks, tenminste Dumas wel. En hem is blaffen ook niet vreemd :F:
Die vacht kost echt weinig tijd. Al vind ik wel dat Dumas een stuk sneller stinkt dan Luca :F: En het wassen was een Puli is een rotklus, daarbij drogen ze ook voor geen meter :LOL:
pioenroos
Zeer actief

Puli's zijn leuk. Ik heb Bakkie ontmoet :mann: Maar ik wil een pup en ik zou nu al wakker liggen bij het vooruitzicht om haar goed in vacht te krijgen :schrik: Scheren zou geen optie zijn, dat hoort niet :pffff:

Leuk die jagende Wetterhoun! Als ik van mijn knie blessure af ben ga ik eens contact opnemen! Ik zou graag als even mogelijk een passende sport met een nieuwe hond willen doen. Dus jachttraining zou ik dan niet uitsluiten met een Wetter :wink:

Maar ik moet zeggen dat de Mudi me toch steeds meer aanspreekt. Het formaat en trainbaarheid zou het leven een stuk makkelijker maken. Kan ik misschien reddingswerk met haar doen in de toekomst.
Ik heb ze aan mijn moeder laten zien en zij vind ze ook erg leuk :mann: In tegenstelling tot de Wetterhoun helaas :cry:
Ik kan alleen maar 1 fokker in NL vinden? In Winschoten is iemand. Daar ligt nu een nestje stamboomloze Mudi's. Nu ben ik niet gehecht aan stambomen maar als je dan een ras fokt snap ik niet waarom je dat stamboomloos zou willen?
Winschoten is helaas niet echt naast de deur voor mij om eens een kijkje te nemen.

(als ik daar al zou kijken zouden de pups weg moeten zijn. Anders heb ik volgende week opeens spontaan een pup in huis en dat is niet verstandig :pffff: )
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Voor een Mudi raad ik je aan linda] een PB te sturen. Die heeft er 2 en kan je er alles over vertellen.
Verder is er op facebook een groep met hongaarse herdershonden eigenaren in Nederland. Daar zit nog iemand met Mudi's. Als je me je facebook ff pb't kan ik je toevoegen :)
pioenroos
Zeer actief

Machie schreef:Voor een Mudi raad ik je aan linda] een PB te sturen. Die heeft er 2 en kan je er alles over vertellen.
Verder is er op facebook een groep met hongaarse herdershonden eigenaren in Nederland. Daar zit nog iemand met Mudi's. Als je me je facebook ff pb't kan ik je toevoegen :)
Ik heb Linda een pb gestuurd :ok:
Facebook heb ik niet en dat blijft voorlopig wel zo :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”