Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voeding dier all in

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Voeding dier all in

Ongelezen bericht door malinois »

DeniseV schreef:Maar zoals rauw vlees, vraag ik me af is dat wel altijd goed met de tegenwoordige bacterieen die hier allemaal inzitten?
Dat is toch ook de bedoeling :denken: Er zijn een heleboel goede bacteriën hoor en daarnaast is een hond nog steeds een carnivoor die van een wolf afstamt... hoe natuurlijker wil je het hebben?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
DeniseV
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford/pitbull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door DeniseV »

Ja, dat snap ik maar wat je tegenwoordig allemaal hoort met hoe vlees word bewerkt,als het biologisch is het ander verhaal
Ik denk dat ik beiden doe, vers vlees en brok
DeniseV
Vaste gebruiker

Goeie site met veel nuttige informatie, dierbewust.nl

Bedankt!
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

DeniseV schreef:Ja, dat snap ik maar wat je tegenwoordig allemaal hoort met hoe vlees word bewerkt,als het biologisch is het ander verhaal

Carnibest heeft een bio variant! Van de rest weet ik eigenlijk niet..
Ik wilde ook beide voeren, maar boef krijgt nu alleen nog maar vers, ga ni weer terug naar de brok!!
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Rapi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler, Boston Terrier, 3 katten.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rapi »

DeniseV schreef:Goeie site met veel nuttige informatie, dierbewust.nl

Bedankt!
Graag gedaan Denise. Lees je goed in :flower:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

DeniseV schreef:Maar zoals rauw vlees, vraag ik me af is dat wel altijd goed met de tegenwoordige bacterieen die hier allemaal inzitten?
Die worden ook aangetroffen op bijna alle brokken ;)
Salmonella en zo. Maar dat geeft niet, honden kunnen daar veel beter tegen dan mensen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
malinois
Zeer actief
Contacteer:

DeniseV schreef:Ja, dat snap ik maar wat je tegenwoordig allemaal hoort met hoe vlees word bewerkt,als het biologisch is het ander verhaal
Tja ach... dan kun je niks meer eten. Ik eet ook niet biologisch dus mn honden ook niet. ;-)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
DeniseV
Vaste gebruiker

Ben net geweest bij de DA
Het is waarschijnlijk of een virus of een overgevoeligheid voor voeding.
Ze voelden wel dat zijn maag wat opgezet was.
Hij heeft dus nu hypoallergene brokken gekregen voor een overgevoelige maag enz..
En een injectie + medicijnen voor het braken.
En nog medicijnen om zijn maag weer wat op orde te krijgen.
Maar wat een gedoe zeg bij de DA, hij is echt niet te houden gewoon.
Ze moest in zijn oren kijken , nou daar kom ik al geen eens bij,blijkt dus nog steeds een onsteking te zitten, zit ook allemaal zwart spul in.(is hij al een keer voor behandeld)
dus een muilkorf om want hij begon te happen,maar toch is het hem gelukt om de DA in het gezicht te krabben,flinke krab ook nog,vervelend hoor!
Hij word dan zo angstig en helemaal in paniek, hij is echt niet te houden dan, en hij is nu al zon 35 kilo dus dat gaat heel moeilijk!!
Dit is heel lastig, hij is ook extreem druk altijd bij de DA. Wegen gaat ook heel moeilijk want hij wil gewoon niet stil zitten.

Nouja, eerst maar beginnen met de medicijnen en deze voeding, hoop dat het dan wat beter met hem gaat. Ook even afwachten hoe het met zijn oren gaat, dit kan ook worden veroorzaakt door een overgevoeligheid voor voeding zeiden ze, :scratch: en ze zagen zelf ook wel in dat ik echt geen zalf in zijn oren krijg. :ugh:
Simonne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier

Ongelezen bericht door Simonne »

Tja.
Jammer.
Je was toch echt gewaarschuwd tegen het aansmeren van die dieet brokken.
Maar goed, ik wens je sterkte met je zieke hond.
Groetjes,
Simonne

Afbeelding

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nou niet alleen dat voer maar wat een medicatie allemaal tegelijk :hmmm:

Waarom niet eerst de oorzaak achterhalen ipv alles maar proberen te verdoezelen... (en daar bedoel ik niet jou mee hoor TS maar de DA).
Afbeelding
Rapi
Vaste gebruiker

Sterkte met je hondje. eens zien wat er gaat gebeuren
DeniseV
Vaste gebruiker

Jaa, ik weet het allemaal ook niet.
had duidelijk aangegeven dat hij misschien een overgevoeligheid voor granen kon hebben.
hij heeft nu 2 soorten medicijnen, een injectie, en hele dure brokken. Er zitten wel goeie producten in maar jaa, ook weer granen,.?
+ ei, vis,mineralen, vlees, zaden,rijst, dierlijk vet, varkensvet, mineralen en vitaminen omega 3 vetzuren, en gist???
Tsjah ik kan ook niet alles weten, DA weet vast wel wat het beste voor hem is, ze heeft hem ook helemaal onderzocht dus.
en het gaat stukken beter met hem vandaag, niet meer overgegeven, of diarree dus, dat is wel positief!
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Da weet zeker dat brokken het beste voor hem zijn. Hun krijgen een commissie over elke zak die ze verkopen.
Meerdere mensen hebben het je hier gezegd.
Afbeelding
Rapi
Vaste gebruiker

DeniseV schreef:Jaa, ik weet het allemaal ook niet.
had duidelijk aangegeven dat hij misschien een overgevoeligheid voor granen kon hebben.
hij heeft nu 2 soorten medicijnen, een injectie, en hele dure brokken. Er zitten wel goeie producten in maar jaa, ook weer granen,.?
+ ei, vis,mineralen, vlees, zaden,rijst, dierlijk vet, varkensvet, mineralen en vitaminen omega 3 vetzuren, en gist???
Tsjah ik kan ook niet alles weten, DA weet vast wel wat het beste voor hem is, ze heeft hem ook helemaal onderzocht dus.
en het gaat stukken beter met hem vandaag, niet meer overgegeven, of diarree dus, dat is wel positief!
Hoe is de naam van de brokken die je nu geeft?
DeniseV
Vaste gebruiker

Ja maar ik lees ook dat sommige honden helemaal niet over KVv kunnen en over brokken wel weer goed.
Het gaat nu een stuk beter met hem, daar is waar het uiteindelijk om draait voor mij.helemaal niet meer overgegeven, en geen diarree meer.
de naam is Specific heb ik eerder ook al gehad.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

DeniseV schreef:Ja maar ik lees ook dat sommige honden helemaal niet over KVv kunnen en over brokken wel weer goed.
Het gaat nu een stuk beter met hem, daar is waar het uiteindelijk om draait voor mij.helemaal niet meer overgegeven, en geen diarree meer.
En wat als al die medicatie uitgewerkt is? Dat lost niks op t verbergt alleen de symptomen...
Afbeelding
Rapi
Vaste gebruiker

DeniseV schreef:Ja maar ik lees ook dat sommige honden helemaal niet over KVv kunnen en over brokken wel weer goed.
Het nadeel van een forum is dat je veel (wisselende) maar wel goedbedoelende mening en feedback (gevraagd en omgevraagd) krijg. Vooral belangrijk lijkt me dan vooral datgene wat je observeert en ziet aan je eigen hond. Alls je hond goed reageert op het ingezette beleid zou ik persoonlijk dat ingezette beleid blijven volgen. En zeker als je van mening bent dat het resultaat oplevert, want daar gaat het om. Al deze wijzen uit te oosten ( en daar hoor ik in dit geval ook bij, met alle goede bedoelingen) zijn daaraan naar mijn mening ondergeschikt..het gaat voraal om wat je ziet, waarneemt, en de feiten.
Rapi
Vaste gebruiker

Kells schreef:
malinois schreef:
En wat als al die medicatie uitgewerkt is? Dat lost niks op t verbergt alleen de symptomen...
Alweer mee eens.

Die Specific brokken zou ik niet willen voeren. Op de site van dat merk lees je alleen positieve verhaaltjes en dat het wordt aanbevolen door dierenartsen. Wat er nu werkelijk in die peperdure brokken zit is niet te vinden op het www en ook niet op de site van dat merk: http://www.specific.nl/voeding
jahhh Denise, en dan zit je nu te kijken, wat moet ik hier nu weer mee mee, denk jij dan :vaag: (smiley voor kells, maar dat is een onderonsje tussen Kells en ik) Denise, volg vooral je gevoel, en datgene waar jij je goed bij voelt...(smiley voor kells)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rapi schreef:
Kells schreef:
malinois schreef:
Alweer mee eens.

Die Specific brokken zou ik niet willen voeren. Op de site van dat merk lees je alleen positieve verhaaltjes en dat het wordt aanbevolen door dierenartsen. Wat er nu werkelijk in die peperdure brokken zit is niet te vinden op het www en ook niet op de site van dat merk: http://www.specific.nl/voeding
jahhh Denise, en dan zit je nu te kijken, wat moet ik hier nu weer mee mee, denk jij dan :vaag: (smiley voor kells, maar dat is een onderonsje tussen Kells en ik) Denise, volg vooral je gevoel, en datgene waar jij je goed bij voelt...(smiley voor kells)
Nou ik heb met geen van jullie onderonsjes dus jij kunt me dus exact vertellen wat er in zit?
Afbeelding
DeniseV
Vaste gebruiker

Hij heeft al een jaar lang specific voer gehad en nooit problemen mee gehad,
Ik heb ook al opgeschreven wat er ongeveer allemaal inzit, staat wel op de verpakking dus.
ik wou overgaan op andere brokken omdat het te duur werd, dus toen ik dat ben gaan gebruiken,de dier all in brok, zijn er wat probleempjes gekomen, overgeven, diarree enz.
Nu heeft hij weer dit merk (specific)en het gaat nu weer helemaal goed, en blijkbaar werken die medicijnen wel, want overgeven en diarree heeft hij niet meer.
En als die medicijnen uitgewerkt zijn , ja dat zie ik dan wel weer :-)
Waarschijnlijk is zijn maag dan niet meer geiriteerd omdat hij helemaal niet meer heeft overgegeven, hij sterkt al stukken aan dus ik denk niet dat alle klachten dan uit het niets weer terugkomen, want de medicijnen zijn ook om de klachten tegen te gaan en niet alleen te verbergen.
Ik zie inderdaad mijn eigen feiten en dat is dat mijn hond nu weer gezond is en niet meer overgeeft en niet meer diarree heeft. snap dat iedereen een mening heeft maar als mijn hond het hier al een jaar goed op doet dan waarom zou ik hem iets anders gaan geven.
Wel ga ik denk ik kijken naar een graanvrije brok met meer vlees, als hij weer helemaal de oude is.
Draaide voor mij erom dat hij van dat overgeven en diarree af kwam en weer beter werd, en dat is na het DA bezoek over dus, ik snap het probleem niet echt.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Zo te horen heeft je hond inderdaad een allergie. Alhoewel ik een voorstander ben van vers vlees snap ik goed dat je brok aan hem geeft. Jij ziet dat je hond zich nu beter voelt en dat is het belangrijkst.
1 van mijn honden is ook ontzettend gevoelig. Waar hij precies niet tegen kan weet ik niet. Vers voeren werkt gewoon niet. Ik heb van alles uitgeprobeerd maar het werd financieel niet meer haalbaar. (zelfs geprobeerd te elimineren op struisvogelvlees)

Ikzelf ben alleen niet fan van 'dierenarts merken' voer zoals Hill's, Royal Canin en Specifiek. Deze fabrikanten geven geen openheid van zaken en geven veel geld uit aan marketing.
Ik geef Wolfsblut Cold River aan mijn allergische hond. Dit voer heeft geen vlees maar alleen vis als eiwitbron. Daarnaast geen granen. De brok heeft in verhouding minder vet wat voor gevoelige maag/darmen handig kan zijn. Het merk Wolfsblut gebruikt ook geen plantaardige oliën wat voor veel honden problemen kan opleveren. Wolfsblut heeft ook de variant Wild Pacific. Ook hypoallergeen maar met een hoger eiwit en vetgehalte. Ook zijn er varianten met alleen paard of eend als eiwitbron. Dat is voor sommige honden al voldoende om reacties tegen te gaan.
Daarnaast heb je ook nog de merken Orijen en Taste of the Wild. Beiden merken hebben ook hypoallgene varianten zonder granen en met alleen vis als eiwitbron.

De website http://www.food4pets.be/ heeft alle merken en levert via post.nl.
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Peperdure brokken met rijst en graan.. Ja idd goed spul voor je hond. :scratch:
Een goede brok bevat geen gluten (graan bijv) en synthetische toevoegingen maar bestaat voornamelijk uit vlees, natuurlijke mineralen en natuurlijke antioxidanten. Je moet goed naar de percentages, ingredienten e.d. Kijken. Fijn dat er vlees in zit maar wat heb je er aan als het doodgekookt is en zo dus helemaal niks meer bevat op wat van structuur veranderde eiwitten na?

Mijn DA verkoopt ook specifik en dat is vrij snel in de kliko verdwenen. Stel je DA heeft goede ervaringen met dit brok, maar jouw hond doet het er niet goed op, dan kun je vrij snel een conclusie trekken. Geen hond is hetzelfde.
Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Het gaat mij er niet om of je nu vlees geeft of brok. Je geeft je hond waar hij het beste op doet. Maar de manier waar je het op doet, je doet alles tegelijk en weet dus nooit waar het aan ligt, waar het van komt dat het beter gaat etc. Iig niet de manier waarop ik het zou doen.
Je DA verbergt alle oorzaken op deze manier, waarom niet eerst een ander voer proberen. Waarom direct diverse injecties pillen en weet ik veel wat nog meer laten aansmeren?
Ik heb ook weleens specific gevoerd hoor voor het geval je denkt dat ik het niet ken, dat was in het geval dat mijn destijds nog heel jonge hond een zware maag/darm ontsteking had... en dat was dus een dag of 3 en daarna gewoon weer het eigen voer. Volgens mijn DA moest je destijds ook zsm terug naar je eigen voer en hier niet op blijven zitten. Heb het restant nog jaren in huis gehad (want ik ga geen goud geld weggooien, wat was dat spul duur :80: ) en als ik er eens eentje aan de schijterij had wat niet binnen een dag over was, kregen ze dat even...
Voor eventjes de rust in de maag (dag of 3-5) ja dus.. maar zeker niet voor langdurig voeren vind ik.
Afbeelding
DeniseV
Vaste gebruiker

Ik ben ook niet van plan dit voer te blijven gebruiken het is inderdaad nu even voor zijn gevoelige maag enz..
Daarna wil ik op zoek na een passende brok, ik heb ook maar een klein zakje meegekregen.
Maar zoals Wolfsblut en Wild Pacific zijn ook bijna net zo duur.
En ze hadden een sterk vermoeden dat hij ergens overgevoelig voor was , of een virus had wat veel honden op dit moment hebben.
De DA had ook gezegd dat ik hem ook een keer vlees kon geven wat hij nog nooit heeft gehad, zoals paarden of struisvogelvlees.
Maar ik heb zelf gezegd ik probeer het wel met de brokken. Omdat hij het een jaar lang perfect heeft gedaan op Specific, blijkbaar is dit voor hem dus wel goed. Zodra ik de andere brokken van dier all in ben gaan gebruiken ging het fout.
Ja, ik weet ook niet waarom hij nu zoveel medicijnen krijgt, maar het werkt wel, want hij is niet meer ziek.
Hij heeft 1 middel tegen braken, en 1 middel om zijn maag weer op orde te krijgen.
Het is inderdaad een zoektocht na de juiste brok en ik wil hem ook niet lang meer Specific voeren.
In Specific zitten wel natuurlijke antioxidanten en mineralen, ik heb het net bekeken.
maar ook omdat Specific te duur word, een graanvrije brok met genoeg vlees, vitaminen vis,etc zou denk ik goed voor hem zijn.
Bedankt voor de site food4pets , ik zie wel dat deze brokken bijna net zo duur zijn als Specific.
Ik zal eens op zoek gaan na wat het beste voor hem is. Ik denk niet dat KVV voor hem goed zal zijn, met zijn gevoelige maag dat hij al heeft. Ben in ieder geval blij dat hij al een stuk is opgeknapt.
pioenroos
Zeer actief

DeniseV schreef:Bedankt voor de site food4pets , ik zie wel dat deze brokken bijna net zo duur zijn als Specific.
Ik zal eens op zoek gaan na wat het beste voor hem is. Ik denk niet dat KVV voor hem goed zal zijn, met zijn gevoelige maag dat hij al heeft. Ben in ieder geval blij dat hij al een stuk is opgeknapt.
Let wel op dat je goed vergelijkt: De prijs per kilo als je groot inkoopt. En, hoeveel je moet voeren.
Als het goed is staat er op de zak hoeveel energie het oplevert. Van Wolfsblut is dit bv 3590 kcal/kg (staat netjes op de website) Hoe meer energie hoe minder je moet voeren.

En nogmaals: Voor sommige honden is een kvv wel de oplossing. Ook/juist als ze een gevoelige maag hebben. Probeer een soort voer wel altijd minstens 6 weken uit. Tenzij hij snel veel zieker wordt natuurlijk, dan stop je eerder.
En houd er rekening mee dat een beetje goede brok nu eenmaal meer kost :19: De hoofdprijs betalen hoeft niet, maar goedkoop kan ook zeker duurkoop zijn.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief

DeniseV schreef:Bedankt voor de site food4pets , ik zie wel dat deze brokken bijna net zo duur zijn als Specific.
Let wel op dat je goed vergelijkt: De prijs per kilo als je groot inkoopt. En, hoeveel je moet voeren.
Als het goed is staat er op de zak hoeveel energie het oplevert. Van Wolfsblut is dit bv 3590 kcal/kg (staat netjes op de website) Hoe meer energie hoe minder je moet voeren.

En nogmaals: Voor sommige honden is een kvv wel de oplossing. Ook/juist als ze een gevoelige maag hebben. Probeer een soort voer wel altijd minstens 6 weken uit. Tenzij hij snel veel zieker wordt natuurlijk, dan stop je eerder.
En houd er rekening mee dat een beetje goede brok nu eenmaal meer kost :19: De hoofdprijs betalen hoeft niet, maar goedkoop kan ook zeker duurkoop zijn.
Afbeelding
DeniseV
Vaste gebruiker

Klopt bedankt,

Je betaalt inderdaad meer voor een goeie broek, Specific was 17 kilo voor 77 euro.
Bedankt voor de tips, ik ga echt eens op zoek na een goeie passende brok voor hem.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”