Dat vroegahhhh was ten tijde van de RAD-wet. Pitbulls mochten niet meer in Nederland, ze werden in beslaggenomen. Ook staffords zonder stamboom werden in beslaggenomen, immers kon je niet aantonen dat het geen pitbull was. Die RAD wet is afgeschaft en ze kwamen weer in opmars. Dit is een beetje het resultaat ervanGeorge.. schreef:ik denk dat er ook mensen zijn die JUIST een pitbull of stafford nemen omdat ze zo vaak in het nieuws zijn en zo berucht zijn....lekker indruk maken...
Vroegah.. jaren geleden hoorde je er (bijna) niets over en zag je ze zo ook (bijna) helemaal niet. Ineens zie je ze overal lopen...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Baby in gezicht gebeten door pitbull
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Baby in gezicht gebeten door pitbull
-
- Zeer actief
Ik neig ernaar om inderdaad te zeggen dat de hond meteen moet worden ingeslapen en dat de eigenaar dit idd moet voorkomen.Joey.K schreef:Ah die heeft vast advies gekregen de hond te laten verdwijnen...
Zulk soort honden ongeacht het ras dienen gewoon meteen een spuit te krijgen. En de eigenaar een verbod om nog honden te houden. Zo moeilijk is het niet om te zorgen dat je hond geen anderen mensen/honden bijt. Het lukt genoeg mensen namelijk prima
Dat gezegd hebbende.. ik kan mij ook voorstellen dat 'een ongeluk in een klein hoekje zit' en dat je als eigenaar WEL al het mogelijke doet om dingen te voorkomen maar dat het toch misgaat. Ook dan kan ik me voorstellen dat de hond moet worden ingeslapen ... maar... weet je.... ook dit verhaal zal twee kanten hebben.
Ik was er niet bij en kan dus niet oordelen.
Suzanne
-
- Zeer actief
DAT ook... maar dat doe ik dan ook als de hond een herder, sheltie, puli of chihuahua is en ik krijg hem er niet af. En de kans is uitermate groot dat ik het ook doe als het mijn hond is. Ik hou van ze... maar als ze werkelijk uit het niets doelbewust op een baby/kind aflopen met dit resultaat ga ik aannemen dat er iets heel erg mis is gegaan in de hersenpan en gaan we dat dus niet zomaar laten gaan.Kells schreef:Idem. Ik zou direct de keuken in rennen naar het messenblok.Tara schreef:Ik had het beest afgemaakt, met het eerste het beste dat me voor handen was gekomen.toots schreef:Sjonge jonge. Je zal zo'n buurman hebben die zijn hond los laat lopen je kan niet eens je kind is in je eigen huis niet veilig zo.
*edit... als ik hem er wel afkrijg is de kans dat ik zo over de rooie ben dat ik het alsnog doe, dat neersteken, uitermate groot.
Suzanne
Dat denk ik ook ,en ik was echt fel tegen de rad maar inmiddels hoop ik dat er wel iets voor in de plaats komt wat wel werkt ,niet in de laatste plaats voor de honden zelf.duitse herder schreef:Dat vroegahhhh was ten tijde van de RAD-wet. Pitbulls mochten niet meer in Nederland, ze werden in beslaggenomen. Ook staffords zonder stamboom werden in beslaggenomen, immers kon je niet aantonen dat het geen pitbull was. Die RAD wet is afgeschaft en ze kwamen weer in opmars. Dit is een beetje het resultaat ervanGeorge.. schreef:ik denk dat er ook mensen zijn die JUIST een pitbull of stafford nemen omdat ze zo vaak in het nieuws zijn en zo berucht zijn....lekker indruk maken...
Vroegah.. jaren geleden hoorde je er (bijna) niets over en zag je ze zo ook (bijna) helemaal niet. Ineens zie je ze overal lopen...
Want het lijkt inderdaad wel een tokkenmagneet te zijn in veel gevallen

En om er echt goede betrokken baasjes voor te vinden valt niet mee ,en gezien het aantal wat er aangeboden wordt gaat dat imo niet lukken

En die honden komen vaak slecht terecht ,voor mijn gevoel is er geen ras wat zo vaak bij een verkeerde/slechte baas zit als pitje en staffies of mixen daarvan

- Hylos
- Zeer actief
Je zou het eigenlijk moeten verplichten dat men met zo'n hond een bepaalde cursus/traject doet.
En dat je zonder het certificaat niet zo'n hond mag hebben.
En dan geen zit, blijf, lig cursus natuurlijk...
Zo'n beest klakkeloos innemen en in laten slapen vind ik wel zo vreselijk (als ze niks gedaan hebben).
Zal je maar gebeuren..
Zo'n beest klakkeloos innemen en in laten slapen vind ik wel zo vreselijk (als ze niks gedaan hebben).
Zal je maar gebeuren..

- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Waar hebben ze ook alweer dat ontmoedigingsbeleid voor dit soort honden? Dat ze verplicht overal aangelijnd en gemuilkorfd moeten lopen en 10 keer zoveel hondenbelasting kosten als een "gewone" hond? Duitsland, toch? Ik ben er helemaal voor, iig. Dit soort ongein is echt te schokkend voor woorden, ik zou compleet doordraaien als ik met mijn kindje bij m'n hondloze broer op bezoek was en er zou ineens zo'n engerd in m'n kleine hangen.
Naar ook, trouwens, dat ze dat beest hebben laten verdwijnen. Hopelijk krijgen ze 'm nu niet alsnog te pakken door een herhalingsactie.
Naar ook, trouwens, dat ze dat beest hebben laten verdwijnen. Hopelijk krijgen ze 'm nu niet alsnog te pakken door een herhalingsactie.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
Dan zou jij ook onder de "doelgroep" vallen.Hylos schreef:Je zou het eigenlijk moeten verplichten dat men met zo'n hond een bepaalde cursus/traject doet.
Zal je maar gebeuren..
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Hylos
- Zeer actief
Nederland is één van de weinige landen in de buurt die zo tolerant is naar dit ras.
Veel landen mag je dit soort honden uberhaupt niet hebben.
Ik wou altijd graag met mn hond op vakantie, nou kan ik wel schudden met Xavi. Komt veel landen niet eens in!
Maar nu moet ik zeggen dat dat bij andere landen voor meerdere rassen geldt hoor. o.a. de rottweiler,tosa, mastiff en alles wat daar op lijkt komt er dan ook niet goed van af.
Veel landen mag je dit soort honden uberhaupt niet hebben.
Ik wou altijd graag met mn hond op vakantie, nou kan ik wel schudden met Xavi. Komt veel landen niet eens in!
Maar nu moet ik zeggen dat dat bij andere landen voor meerdere rassen geldt hoor. o.a. de rottweiler,tosa, mastiff en alles wat daar op lijkt komt er dan ook niet goed van af.

Ik snap nooit zoiets zover kan komen, welke signalen zijn er dan gemist? een hond bijt niet zomaar.
Als je kijkt in het filmpje waar de hond "zogenaamd" tekeer gaat, vind je het gek? die hond is daar misschien wel zo naar binnen gelopen zonder verkeerde indrukken en het wordt om de oren geslagen, mensen vliegen alle kanten op ik zou ook van me af meppen als mensen zo tegen me te keer gingen hoor.
Als je kijkt in het filmpje waar de hond "zogenaamd" tekeer gaat, vind je het gek? die hond is daar misschien wel zo naar binnen gelopen zonder verkeerde indrukken en het wordt om de oren geslagen, mensen vliegen alle kanten op ik zou ook van me af meppen als mensen zo tegen me te keer gingen hoor.
- Hylos
- Zeer actief
Als ik dat certificaat niet zou halen of weiger het te halen, zou ik daar onder vallen ja.JYBD schreef:Dan zou jij ook onder de "doelgroep" vallen.Hylos schreef:Je zou het eigenlijk moeten verplichten dat men met zo'n hond een bepaalde cursus/traject doet.
Zal je maar gebeuren..

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou, dat hondje uit dat tweede filmpje moest wel lang wachten voordat die eigenaresse eens wat ging doen tot aan het eind toe was ze alleen aan het gillen en met haar mobieltje bezig andere mensen bekommerden zich om dat hondje al vond ik die ene vrouw nou niet echt liefdevol met dat hondje bezig. Toen ze dat hondje niet goed meer vast kon houden trok ze hem aan zijn poten omhoog.Nanna schreef:Deze wandelde, na op straat eerst drie kinderen gebeten te hebben, een kapperszaak binnen en ging daar ook nog even tekeer.Bmamavan2 schreef: Of een hond zomaar een vreemd huis binnenwandelt en een klein kind zal grijpen laat ik in het midden, mij lijkt het wat sterk eerlijk gezegd.
IK vind dat geen normaal hondengedrag hoor en het is typisch iets voor pitbull-achtigen, dat doordraaien.
En dit zal je teckeltje maar wezen....![]()
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
En beangstigd dat jou niet? Misschien komen er onmogelijke dingen waar ze op getest worden en dan ben jij of je hond de l*l.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik vermijd met mijn Kleinte Tootsje geen bullterriers of Staffors. Wel vermijd ik een bepaald type mens ''je herkent ze al een bepaald soort lopen'' met bepaalde hondenrassen.
Ik denk dat staffords en bullterriers en Rottweilers prima gezelschap's honden kunnen zijn alleen ik denk dat er teveel mensen rond lopen die een hond houden omdat ze vinden dat het hoort of omdat ze vinden dat het stoer is en die totaal niet weten hoe ze een hond op moeten voeden. Die zouden nog geen dwergpoedel op kunnen voeden laat staan een grote terrier. En de honden krijgen altijd de schuld.
Ik denk dat staffords en bullterriers en Rottweilers prima gezelschap's honden kunnen zijn alleen ik denk dat er teveel mensen rond lopen die een hond houden omdat ze vinden dat het hoort of omdat ze vinden dat het stoer is en die totaal niet weten hoe ze een hond op moeten voeden. Die zouden nog geen dwergpoedel op kunnen voeden laat staan een grote terrier. En de honden krijgen altijd de schuld.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Ik ben als kind 'zomaar' * twee keer in mijn gezicht gebeten. Een keer door een boxer en een keer door een Drentse Patrijshond. Toch niet echt enge rassen
Kan het niet zo zijn dat pit en stafford achtige ansich niet vaker/sneller bijten maar dat àls ze het doen de schade groter is en het dus eerder in het nieuws komt?
* als kind zijnde heb je geen idee dat je met je gedrag iets uit (kan) lokken, achteraf gezien was er best een verklaarbare aanleiding en voor tekens

* als kind zijnde heb je geen idee dat je met je gedrag iets uit (kan) lokken, achteraf gezien was er best een verklaarbare aanleiding en voor tekens

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
duitse herder schreef:Dat vroegahhhh was ten tijde van de RAD-wet. Pitbulls mochten niet meer in Nederland, ze werden in beslaggenomen. Ook staffords zonder stamboom werden in beslaggenomen, immers kon je niet aantonen dat het geen pitbull was. Die RAD wet is afgeschaft en ze kwamen weer in opmars. Dit is een beetje het resultaat ervanGeorge.. schreef:ik denk dat er ook mensen zijn die JUIST een pitbull of stafford nemen omdat ze zo vaak in het nieuws zijn en zo berucht zijn....lekker indruk maken...
ja, en alle mensen die nu een stafford nemen weten niet meer hoe het tijdens de RAD was

maar geloof mij, uiteindelijk gaan we weer terug naar zoiets want het gaat echt te vaak verkeerd...
ik ben er in ieder geval zo van overtuigd dat het 1 van de redenen is dat wij niet meer fokken

- Hanneke2
- Zeer actief
Jezus. En dat staat dat mens een beetje te trekken aan dat touwtje terwijl ze het giga strak hoort te trekken. Je hond is een ander hondje aan het killen, hallo?Nanna schreef:Deze wandelde, na op straat eerst drie kinderen gebeten te hebben, een kapperszaak binnen en ging daar ook nog even tekeer.Bmamavan2 schreef: Of een hond zomaar een vreemd huis binnenwandelt en een klein kind zal grijpen laat ik in het midden, mij lijkt het wat sterk eerlijk gezegd.
IK vind dat geen normaal hondengedrag hoor en het is typisch iets voor pitbull-achtigen, dat doordraaien.
En dit zal je teckeltje maar wezen....![]()
Ik vind het allemaal dieptriest voor die honden die na een fors incident een spuit krijgen of erger. En ik blijf het niet snappen waarom mensen dergelijke honden in huis halen. Er zijn zoveel leuke mooie sportieve gespierde imposante gezellige sociale honden te krijgen, waarom ga je dan in godsnaam voor een pit of staff of iets in die richting?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2 schreef:. En ik blijf het niet snappen waarom mensen dergelijke honden in huis halen. Er zijn zoveel leuke mooie sportieve gespierde imposante gezellige sociale honden te krijgen, waarom ga je dan in godsnaam voor een pit of staff of iets in die richting?
valt mij op, dat zelfs hier op dit forum nieuwe leden dit soort honden mooi vinden ..

het is een trend , waar nog steeds geen einde aan komt ..

je ziet er steeds meer in mijn omgeving , doodeng wel , hoor , was eerst niet ...
.
.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
Omdat het super leuke, lieve, grappige, sportieve, mooie honden zijn??
Ik heb moeilijke honden en nooit problemen, zal vast aan de opvoeding liggen
Als ik dit soort honden zie krijg ik een warm gevoel van binnen een soort verliefdheid, nooit angst, ik pak ze ook zo beet, ik weet niet wat het is
Oké vorige week zag ik 2 Antillianen met een woest hangende blauw pitbull monster met prikband lopen en toevallig moest ik daar langs met de hussel van mijn ma en Danja.
Nou nee, ik ben ff omgelopen, ik vertrouwde het niet ik vertrouwde die jongens niet
Die hond kon me gestolen worden, als hun hem gewoon ff kort hadden gepakt en niet provocerend hadden gedaan had ik der gewoon langs gegaan.
Ik heb eigenlijk nooit problemen met honden, ik heb problemen met de baas
Maar goed ik vind elke hond leuk, lief, gezellig en daarbij hou ik rekening met de karaktereigenschappen van het 'ras'.
Lekker gebitje trekken en billen knijpen vinden staffords, buldoggen en labradors hartstikke gezellig. Terwijl rotjes, herders etc dat minder geslaagd vinden
En trouwens die geweldige hussel van mijn ma vloog mijn dochter ook haast naar haar strot vorige week, het is dat ik heel goed oplet en vliegensvlug kan reageren als het moet anders had dat ook niet goed afgelopen
Mijn moeder en zus schrokken zich een ongeluk, hond moet dus nu ook naar de oppas van mijn ma, ik schrik daar niet zo van
Ik heb moeilijke honden en nooit problemen, zal vast aan de opvoeding liggen

Als ik dit soort honden zie krijg ik een warm gevoel van binnen een soort verliefdheid, nooit angst, ik pak ze ook zo beet, ik weet niet wat het is

Oké vorige week zag ik 2 Antillianen met een woest hangende blauw pitbull monster met prikband lopen en toevallig moest ik daar langs met de hussel van mijn ma en Danja.
Nou nee, ik ben ff omgelopen, ik vertrouwde het niet ik vertrouwde die jongens niet

Die hond kon me gestolen worden, als hun hem gewoon ff kort hadden gepakt en niet provocerend hadden gedaan had ik der gewoon langs gegaan.
Ik heb eigenlijk nooit problemen met honden, ik heb problemen met de baas

Maar goed ik vind elke hond leuk, lief, gezellig en daarbij hou ik rekening met de karaktereigenschappen van het 'ras'.
Lekker gebitje trekken en billen knijpen vinden staffords, buldoggen en labradors hartstikke gezellig. Terwijl rotjes, herders etc dat minder geslaagd vinden

En trouwens die geweldige hussel van mijn ma vloog mijn dochter ook haast naar haar strot vorige week, het is dat ik heel goed oplet en vliegensvlug kan reageren als het moet anders had dat ook niet goed afgelopen

Mijn moeder en zus schrokken zich een ongeluk, hond moet dus nu ook naar de oppas van mijn ma, ik schrik daar niet zo van

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
monky555 schreef:Omdat het super leuke, lieve, grappige, sportieve, mooie honden zijn??
Ik heb moeilijke honden en nooit problemen, zal vast aan de opvoeding liggen![]()
Als ik dit soort honden zie krijg ik een warm gevoel van binnen een soort verliefdheid, nooit angst, ik pak ze ook zo beet, ik weet niet wat het is![]()
Nou nee, ik ben ff omgelopen, ik vertrouwde het niet ik vertrouwde die jongens niet![]()
Ik heb eigenlijk nooit problemen met honden, ik heb problemen met de baas![]()
Lekker gebitje trekken en billen knijpen vinden staffords, buldoggen en labradors hartstikke gezellig. Terwijl rotjes, herders etc dat minder geslaagd vinden![]()
En trouwens die geweldige hussel van mijn ma vloog mijn dochter ook haast naar haar strot vorige week, het is dat ik heel goed oplet en vliegensvlug kan reageren als het moet anders had dat ook niet goed afgelopen![]()
ik begrijp nu, dat jullie eigenlijk dus een hond willen , die stevig in zijn billen geknepen kan worden ?.

je pakt je hond wel stevig aan , zeg ..!
ik doe dat met mijn vriend , maar a la ..

deze zin slaat op 99% van alle honden :."Omdat het super leuke, lieve, grappige, sportieve, mooie honden zijn??"
en grappig, dat je zelf ook " een straatje omgaat " , want die hussel van jou was wel gepakt !
de opvoeding heeft niet veel te maken met dit soort rassen , zit in de genen, daar worden ze , speciaal voor gefokt , toch ?
maar wel heeft de opvoeding met die van je moeders hond te maken gehad .

want een Jack is geen vechthond
.
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 30 jun 2013 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
En toch vind ik wel dat het met de opvoeding te maken heeft.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie schreef:En toch vind ik wel dat het met de opvoeding te maken heeft.
nee, de opvoeding is leuk, totdat ze volwassen worden , en hun hormonen gaan werken ,
dan komt naar boven , waar ze voor gefokt werden .
zoals het jachtinstinct bij jachthonden , ik kon mijn jachthond dat niet afleren, dat gaat vanzelf dat het kwam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
Ze ging de hond niet uit de weg, maar de baasjes die er aan hingen.Pakdebal schreef:monky555 schreef:Omdat het super leuke, lieve, grappige, sportieve, mooie honden zijn??
Ik heb moeilijke honden en nooit problemen, zal vast aan de opvoeding liggen![]()
Als ik dit soort honden zie krijg ik een warm gevoel van binnen een soort verliefdheid, nooit angst, ik pak ze ook zo beet, ik weet niet wat het is![]()
Nou nee, ik ben ff omgelopen, ik vertrouwde het niet ik vertrouwde die jongens niet![]()
Ik heb eigenlijk nooit problemen met honden, ik heb problemen met de baas![]()
Lekker gebitje trekken en billen knijpen vinden staffords, buldoggen en labradors hartstikke gezellig. Terwijl rotjes, herders etc dat minder geslaagd vinden![]()
En trouwens die geweldige hussel van mijn ma vloog mijn dochter ook haast naar haar strot vorige week, het is dat ik heel goed oplet en vliegensvlug kan reageren als het moet anders had dat ook niet goed afgelopen![]()
ik begrijp nu, dat jullie eigenlijk dus een hond willen , die stevig in zijn billen geknepen kan worden ?.![]()
je pakt je hond wel stevig aan , zeg ..!
ik doe dat met mijn vriend , maar a la ..![]()
deze zin slaat op 99% van alle honden :."Omdat het super leuke, lieve, grappige, sportieve, mooie honden zijn??"
en grappig, dat je zelf ook " een straatje omgaat " , want die hussel van jou was wel gepakt !
de opvoeding heeft niet veel te maken met dit soort rassen , zit in de genen, daar worden ze , speciaal voor gefokt , toch ?
maar wel heeft de opvoeding met die van je moeders hond te maken gehad .![]()
want een Jack is geen vechthond
.
De lichaamstaal van baasjes van dergelijke honden (ook van andere "stoere rassen")laat mij ook besluiten of ik de hond vertrouw of niet.
Veel baasjes hebben inderdaad een dergelijk type hond om stoer te zijn (mijn sportschoolachterbuurman met zijn twee staffs) maar er zijn er ook zat die een hond hebben omdat ze mooi/lief/leuk/sportief vinden. En nee dat gaat niet op voor 99% van alle honden. Ik heb ook duidelijk mijn voorkeuren en daardoor vindt ik misschien maar 50% van alle honden mooi/leuk/lief of sportief.
En wat een JR betreft, ik vindt dat over het algemeen al felle hondjes die snel kunnen happen, een JR is geen vechthond maar een jachthond en behoorlijk pittig vindt ik zelf (er zijn ook daar natuurlijk weer uitzonderingen in, net zoals bij de staffs en de pitts).
Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat een baas raar opkeek dat ik mijn hond los durfde te laten bij een staff, omdat veel andere hondenbezitters dit niet durven?
De mijne heeft er meestal goede speelkameraadjes aan (lees lomp en met veel uithoudingsvermogen)

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Geloof ik meteen!Bmamavan2 schreef: Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat een baas raar opkeek dat ik mijn hond los durfde te laten bij een staff, omdat veel andere hondenbezitters dit niet durven?
Een vrouwtje bij mij op het werk die 2 pitbulls heeft zei een keer lachend: het is wel mooi hoor als je met een pitbull loopt. Iedereen loopt een bochtje om, allemaal bang, je hebt lekker de ruimte....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
In dit geval had het alles met voeding te maken.Baby toetjes zijn altijd malser dan volwassen toetjes.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Hylos
- Zeer actief
Pff Xavi heeft gister voor het eerst gevochten met een hond.
Vrouw gooide haar stafford vrij snel los, want ze hadden al eens eerder gespeeld.
Nou xavi lag vrij snel op zn rug, oortjes helemaal naar achteren, en die andere maar over hem heen staan, haren omhoog, staart strak omhoog en begon te grommen. Ik had met mn stomme hoofd in moeten grijpen want ik zag het al komen. Volgens de vrouw kon het nog wel. Ja tot Xavi het niet langer accepteerde en omhoog sprong. Stonden ze bij elkaar op te snauwen.
mn vriend had Xavi gelukkig snel weggetrokken.
Wj blijven rustig en Xavi deed vrijwel direct weer een speelbuiging
Stafford werd even afgestraft... Hij deed zulke dingen nooit met haar man erbij zei ze, maarja die was er niet en die was er vorige keer idd wel..
Eergisteren hetzelfde verhaal. Alleen dan meer pitbull achtig beest en die was aangelijnd.
Ik loop voortaan wel om Ze kunnen echt vreselijk dominant zijn terwijl de andere hond super onderdanig is. En het zijn van die silent killers. Fixeren, staart omhoog, haren omhoog maar komt geen geluid uit.
Je krijgt altijd te horen "ja maar hij moet het leren dat dit niet mag" en zulke dingen. Mijn hond is geen therapiehond.
straks gaat hij dit gedrag nog over nemen
Stomme honden, die stafford en pitbulls!l
Vrouw gooide haar stafford vrij snel los, want ze hadden al eens eerder gespeeld.

Nou xavi lag vrij snel op zn rug, oortjes helemaal naar achteren, en die andere maar over hem heen staan, haren omhoog, staart strak omhoog en begon te grommen. Ik had met mn stomme hoofd in moeten grijpen want ik zag het al komen. Volgens de vrouw kon het nog wel. Ja tot Xavi het niet langer accepteerde en omhoog sprong. Stonden ze bij elkaar op te snauwen.

Wj blijven rustig en Xavi deed vrijwel direct weer een speelbuiging

Stafford werd even afgestraft... Hij deed zulke dingen nooit met haar man erbij zei ze, maarja die was er niet en die was er vorige keer idd wel..

Eergisteren hetzelfde verhaal. Alleen dan meer pitbull achtig beest en die was aangelijnd.
Ik loop voortaan wel om Ze kunnen echt vreselijk dominant zijn terwijl de andere hond super onderdanig is. En het zijn van die silent killers. Fixeren, staart omhoog, haren omhoog maar komt geen geluid uit.
Je krijgt altijd te horen "ja maar hij moet het leren dat dit niet mag" en zulke dingen. Mijn hond is geen therapiehond.

Stomme honden, die stafford en pitbulls!l

- iones
- Zeer actief
Ik vind het tamelijk gestoord gedrag, sorry.
Een hond die een baby aanvalt en in het gezicht bijt. Wat is dat voor een hond? Ik ken geen een hond die zoiets zou doen.
En zelfs al zou de eigenaar wat opvoedingsfouten hebben gemaakt.... die baby begaf zich niet in de leefwereld van die hond, want hij drong dáár naar binnen. De baby kan hem dus onvoldoende getriggerd hebben om tot zoiets over te gaan.
De baby was óók niet in staat om 'prooidiergedrag" te vertonen door weg te rennen.
Dominantie is ook niet iets dat hierin een rol kan spelen. Het was niet zijn territorium waar de baby zich begaf.
Deze hond is gewoon echt heel gevaarlijk en niet geschikt om in de maatschappij rond te laten lopen. Zeker niet met zo'n sukkel van een eigenaar die hem achterna moet stommelen "om hem weer terug te krijgen".
Moordenaars horen niet los rond te lopen. Dat geldt voor mensen en dat geldt voor honden.
Ik denk dat deze hond echt gefokt is uit hele agressieve bloedlijnen, met opzet. Voor gevechten. De oorspronkelijke pitbull was namelijk in de jaren 50 een echte familiehond bij de gewone man in Amerika. Heel intelligent ook, maar ook heel betrouwbaar.
Hij had zijn voorkomen alleen niet mee. Men moest daarvan weer misbruik maken en fokken op verkeerde eigenschappen.
En nu worden ze veelal door verkeerde mensen aangeschaft om de verkeerde redenen. Het ras is naar de kloten geholpen.
Een hond die een baby aanvalt en in het gezicht bijt. Wat is dat voor een hond? Ik ken geen een hond die zoiets zou doen.
En zelfs al zou de eigenaar wat opvoedingsfouten hebben gemaakt.... die baby begaf zich niet in de leefwereld van die hond, want hij drong dáár naar binnen. De baby kan hem dus onvoldoende getriggerd hebben om tot zoiets over te gaan.
De baby was óók niet in staat om 'prooidiergedrag" te vertonen door weg te rennen.
Dominantie is ook niet iets dat hierin een rol kan spelen. Het was niet zijn territorium waar de baby zich begaf.
Deze hond is gewoon echt heel gevaarlijk en niet geschikt om in de maatschappij rond te laten lopen. Zeker niet met zo'n sukkel van een eigenaar die hem achterna moet stommelen "om hem weer terug te krijgen".
Moordenaars horen niet los rond te lopen. Dat geldt voor mensen en dat geldt voor honden.
Ik denk dat deze hond echt gefokt is uit hele agressieve bloedlijnen, met opzet. Voor gevechten. De oorspronkelijke pitbull was namelijk in de jaren 50 een echte familiehond bij de gewone man in Amerika. Heel intelligent ook, maar ook heel betrouwbaar.
Hij had zijn voorkomen alleen niet mee. Men moest daarvan weer misbruik maken en fokken op verkeerde eigenschappen.
En nu worden ze veelal door verkeerde mensen aangeschaft om de verkeerde redenen. Het ras is naar de kloten geholpen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- herejede
- Zeer actief
het is natuurlijk weer erg dat dit is gebeurd, maar ook ik ken alleen mens en kindvriendlijk staffords
bij ons in het dorp, zijn veel staffords de hele molukse wijk heeft er 1 of meer, er zijn nog nooit problemen geweest
mijn bindi speelt het liefst met die honden, en er is nog nooit wat gebeurt
bij ons in het dorp, zijn veel staffords de hele molukse wijk heeft er 1 of meer, er zijn nog nooit problemen geweest
- iones
- Zeer actief
Ik ken ook heus wel staffords die heel lief en sociaal zijn. Maar dat zijn ook honden waar veel van gehouden wordt.herejede schreef:het is natuurlijk weer erg dat dit is gebeurd, maar ook ik ken alleen mens en kindvriendlijk staffords
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Tara schreef:Zo is dat! Jouw hond hoeft andermans hond niet op te voeden, en een ander heeft niet voor jou te bepalen wat jouw hond moet regelen. Mensen moeten zelf de verantwoording nemen over wat hun hond doet.Hylos schreef: Je krijgt altijd te horen "ja maar hij moet het leren dat dit niet mag" en zulke dingen. Mijn hond is geen therapiehond.
Hier ook zo'n sluiperd, komt tegenwoordig op alles afgeslopen en gaat daar een keer de verkeerde mee treffen.
Halfslachtig wordt hij dan geroepen, wat enkel zoietsoplevert.
Als vervolgens mijn honden dan die hond nijdig van zich af moeten snauwen is het "Goed zo, hij moet het ook maar gewoon leren hoor".
Lekker makkelijk hoor...
O jee, je moest eens weten hoe vaak ik gehoord heb 'laat 'm maar los, dan leert mijn hond eens een lesje' als ik krampachtig Cody achter me hield en mijn been tussen buurtende hond en Cody hield.

In het begin zei ik nog wel eens 'gebruik mijn hond niet om úw hond op te voeden', maar dat heb ik al snel opgegeven. Meestal lachte ik vriendelijk en nam de benen met Cody strak naast me.
On topic: de staffjes en aanverwante rassen die ik zie, zijn eigenlijk altijd heel mensvriendelijke honden. Alleen vaak niet hondvriendelijk. Dus als ik dergelijke honden zie terwijl ik die van mij uit laat, dan loop ik een straatje om. Al moet ik zeggen dat mijn honden al met een grote boog om ze heen lopen. Zie ik ze als ik alleen ben, knuffel ik ze graag, want ik vind ze vreselijk grappig en lief.
Een hond die gedrag vertoont zoals in het begintopic wordt beschreven, mag van mij direct worden afgemaakt. Het interesseert me niet welk ras het is. Ik ben het eens met @Iones: deze hond is gewoon ergens binnengedrongen en grijpt het eerste de beste weerloze wezen die totaal geen aanleiding geeft tot een dergelijke agressie.
Zo'n dier is een levensgevaarlijk roofdier en behoort niet in de maatschappij rond te lopen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Laat ik dit nou helemaal niet grappig vinden?George.. schreef:Geloof ik meteen!Bmamavan2 schreef: Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat een baas raar opkeek dat ik mijn hond los durfde te laten bij een staff, omdat veel andere hondenbezitters dit niet durven?
Een vrouwtje bij mij op het werk die 2 pitbulls heeft zei een keer lachend: het is wel mooi hoor als je met een pitbull loopt. Iedereen loopt een bochtje om, allemaal bang, je hebt lekker de ruimte....