http://www.at5.nl/artikelen/106094/peut ... or-pitbullBaby in gezicht gebeten door pitbull
Donderdag 27 juni 2013.
Een 11 maanden oude baby is vorige week door een pitbull in het gezicht gebeten en aan de dood ontsnapt.
De moeder was met haar dochtertje bij haar zus in Bos en Lommer op bezoek toen de pitbull van de buren het huis binnenkwam. De hond beet in de wang van het meisje en pas een minuut later kon het kind worden bevrijd.
'Ze werd gewoon uit het niets aangevallen. Hij beet gelijk toe en ik zag hoe hij haar meesleurde. Ik moest echt gelijk ingrijpen om erger te voorkomen', aldus moeder Diana. Haar zus hoorde de hond aankomen. 'De eigenaar probeerde de hond mee te nemen, al die tijd heeft de hond niet losgelaten. Het stuk wat de hond vast had, is er ook echt afgetrokken.'
Opvallend is dat sinds het incident het dier spoorloos is verdwenen. De politie wil de hond in beslag nemen voor een gedragstest om zo te kunnen beoordelen of het dier wel terug mag naar de eigenaar. Maar ook de politie heeft geen idee waar de pitbull op dit moment is.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Baby in gezicht gebeten door pitbull
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
Baby in gezicht gebeten door pitbull
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Baby in gezicht gebeten door pitbull
Ah die heeft vast advies gekregen de hond te laten verdwijnen...
Zulk soort honden ongeacht het ras dienen gewoon meteen een spuit te krijgen. En de eigenaar een verbod om nog honden te houden. Zo moeilijk is het niet om te zorgen dat je hond geen anderen mensen/honden bijt. Het lukt genoeg mensen namelijk prima
Zulk soort honden ongeacht het ras dienen gewoon meteen een spuit te krijgen. En de eigenaar een verbod om nog honden te houden. Zo moeilijk is het niet om te zorgen dat je hond geen anderen mensen/honden bijt. Het lukt genoeg mensen namelijk prima
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Tjee, wat een verhaal. En gewoon in Amsterdam. Dat het nieuws nu pas naar buiten komt zeg, of wisten mensen het via sociale media ofzo?
Wat vreselijk dat ze de hond niet kunnen vinden. Dat kan betekenen dat ze hem idd verstopt hebben, ondergedoken zodat ie niet afgespoten kan worden. Maar ook dat ze hem zelf naar de andere wereld hebben geholpen. Ik weet even niet wat ik erger vind. De methodes die mensen hanteren om dieren zelf om te brengen, kunnen mij niet erg bekoren, zeg maar.
Zo'n hond kan nooit bij kinderen alleen worden gelaten natuurlijk. En onder begeleiding, lukt ook niet echt, want als ie toebijt, kun je dat niet voorkomen. Daarvoor zijn ze echt te snel. Ik weet niet wat ik daarvan vind eigenlijk. Je kunt hem een muilkorf omhangen zijn hele leven, maar dat is toch eigenlijk ook geen doen. Je kunt hem geen seconde uit het oog verliezen. Dat is bij veel van dit soort honden al zo maar als je bij deze hond één steek laat vallen, kunnen er doden vallen. Ik denk niet dat ik dat nog verantwoord vind. Kinderen zijn overal en duiken ook plotseling op uit bosjes ed. Ik ben blij dat mijn honden bang zijn voor kinderen, en als eerste neiging altijd willen vluchten als ze ergens van schrikken.
Wat vreselijk dat ze de hond niet kunnen vinden. Dat kan betekenen dat ze hem idd verstopt hebben, ondergedoken zodat ie niet afgespoten kan worden. Maar ook dat ze hem zelf naar de andere wereld hebben geholpen. Ik weet even niet wat ik erger vind. De methodes die mensen hanteren om dieren zelf om te brengen, kunnen mij niet erg bekoren, zeg maar.
Zo'n hond kan nooit bij kinderen alleen worden gelaten natuurlijk. En onder begeleiding, lukt ook niet echt, want als ie toebijt, kun je dat niet voorkomen. Daarvoor zijn ze echt te snel. Ik weet niet wat ik daarvan vind eigenlijk. Je kunt hem een muilkorf omhangen zijn hele leven, maar dat is toch eigenlijk ook geen doen. Je kunt hem geen seconde uit het oog verliezen. Dat is bij veel van dit soort honden al zo maar als je bij deze hond één steek laat vallen, kunnen er doden vallen. Ik denk niet dat ik dat nog verantwoord vind. Kinderen zijn overal en duiken ook plotseling op uit bosjes ed. Ik ben blij dat mijn honden bang zijn voor kinderen, en als eerste neiging altijd willen vluchten als ze ergens van schrikken.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Hè bah...George.. schreef:http://www.at5.nl/artikelen/106094/peut ... or-pitbullBaby in gezicht gebeten door pitbull
Donderdag 27 juni 2013.
Een 11 maanden oude baby is vorige week door een pitbull in het gezicht gebeten en aan de dood ontsnapt.
De moeder was met haar dochtertje bij haar zus in Bos en Lommer op bezoek toen de pitbull van de buren het huis binnenkwam. De hond beet in de wang van het meisje en pas een minuut later kon het kind worden bevrijd.
'Ze werd gewoon uit het niets aangevallen. Hij beet gelijk toe en ik zag hoe hij haar meesleurde. Ik moest echt gelijk ingrijpen om erger te voorkomen', aldus moeder Diana. Haar zus hoorde de hond aankomen. 'De eigenaar probeerde de hond mee te nemen, al die tijd heeft de hond niet losgelaten. Het stuk wat de hond vast had, is er ook echt afgetrokken.'
Opvallend is dat sinds het incident het dier spoorloos is verdwenen. De politie wil de hond in beslag nemen voor een gedragstest om zo te kunnen beoordelen of het dier wel terug mag naar de eigenaar. Maar ook de politie heeft geen idee waar de pitbull op dit moment is.
- kipo
- Zeer actief
Mee eens!Joey.K schreef:Ah die heeft vast advies gekregen de hond te laten verdwijnen...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Lekkere tok zeg om je hond te laten verdwijnen met zoiets.
Door dit soort toestanden heb je kans dat er zometeen bepaalde rassen verboden gaan worden .
Door dit soort toestanden heb je kans dat er zometeen bepaalde rassen verboden gaan worden .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
jaja ik weet het .Tara schreef:Tja...bouvierpoedel schreef:Lekkere tok zeg om je hond te laten verdwijnen met zoiets.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Sjonge jonge. Je zal zo'n buurman hebben die zijn hond los laat lopen je kan niet eens je kind is in je eigen huis niet veilig zo.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
Tara schreef:Ik had het beest afgemaakt, met het eerste het beste dat me voor handen was gekomen.toots schreef:Sjonge jonge. Je zal zo'n buurman hebben die zijn hond los laat lopen je kan niet eens je kind is in je eigen huis niet veilig zo.

- Hanneke2
- Zeer actief
Ik denk dat dat ook gebeurd is. Als een hond effe het halve gezicht van je baby er af scheurt vind ik dat ook helemaal geen rare reactie.Tara schreef:Ik had het beest afgemaakt, met het eerste het beste dat me voor handen was gekomen.toots schreef:Sjonge jonge. Je zal zo'n buurman hebben die zijn hond los laat lopen je kan niet eens je kind is in je eigen huis niet veilig zo.
Hoe dan ook blijft het heel triest, ook voor de hond. Die baas mogen ze van mij voor een tijdje achter de tralies zetten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Ik vraag me toch altijd af hoeveel er waar is van zo'n verhaal.Ik geloof best dat een hond die zich bedreigd voelt bijt,en zelfs al zijn wij ons niet altijd bewust van de bedreiging.Maar een hond die zomaar bewust een huis van de buurvrouw binnenwandelt en zomaar een baby bijt ,dat geloof ik nu weer niet.Het verhaal moet denk ik toch anders inéén zitten.
Nu heb ik niks met pitbullen en aanverwante rassen,maar dat het bewust bloeddorstige killers zijn gaat er bij mij toch ook niet in.
Nu heb ik niks met pitbullen en aanverwante rassen,maar dat het bewust bloeddorstige killers zijn gaat er bij mij toch ook niet in.
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat is 9 van de 10 keer het probleem met pits en staffs en aanverwanten. Een beetje heldere baas snapt dat het leuk blijft zolang het leuk is. En als ze leuk zijn, zijn het ook leuke honden. En als het niet leuk is, heb je opeens dikke gaten, en dat hadden die bazen nooit aan zien komen.Tara schreef:Maar is dat genoeg reden om ze als een gevaarlijk ras te beschouwen?Nanna schreef:Ik denk dat die net iets makkelijker gestoord gemaakt kunnen worden door hun eigenaar. Plus dat vaak in den beginne het verkeerde slag er al mee loopt.Tara schreef:Het zal allemaal gerust wel gekleurd zijn door alle berichtgeving, maar ik vind het toch maar rare verhalen hoor.
Een hond die ineens komt aangerend om een andere hond of een baby te gaan bijten, en is dat nou werkelijk iets dat je bij het klapkaaktype vaker tegenkomt dan bij andere rassen?
Ik kwam toevallig gisteren op de parkeerplaats nog zo'n gezelligerd tegen, echt zo'n soort zwakzinnige klapkaak.
Best diertje hoor, had weinig kwaads in het zin, maar hij was nogal plaatvoordekopgedrag aan het vertonen, en maakte daarbij een enthousiast edoch amechtig knorrend geluid. Dat een van mijn teven loops was hielp in dit geval ook niet echt mee.
Godzijdank was Tara goedgeluimd en viel niet uit, maar ik zag mijn reu al bedenkelijk kijken naar al die opdringerigheid.
Eén snauw van Tara zou genoeg zijn geweest om de boel op scherp te zetten, dus ik had best wel een beetje haast om alle honden weer in de auto te krijgen, om escalatie te voorkomen.
Ik zei dan ook tegen de eigenaar (die blijkbaar op iemand anders stond te wachten) dat ik best wilde aannemen dat hij een aardige hond had, maar dat ik er niet op durfde te vertrouwen dat mijn honden dat geknor zouden begrijpen.
Laconiek antwoordde de eigenaar dat "hij het dan vanzelf wel zou merken, daar leerde hij wel van..."
Daar valt natuurlijk niks meer tegenin te brengen, dat ik het wel eens niet zo tof zou kunnen vinden dat er een conflict zou ontstaan kwam blijkbaar niet helemaal bij hem op.
Het was een aardige jongen hoor, echt geen tok, maar ook wel weer iemand die het allemaal een beetje leek te onderschatten...

Maar mensagressie zit er van nature echt niet in, en je mot je hond toch wel gruwelijk verkloot hebben wil hij uit het niets een kind aanvallen, denk ik dan. Ik pleit nog steeds voor achter de tralies met die baas en verplicht een boek over honden lezen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
Persoonlijk vind ik dat als ik de tante en mama van de baby in het filmpje zie dat ze het netjes doen en verwoorden en gewoon waarschuwen dat mensen met honden voorzichtig moeten zijn en blijven met hond en kind omgang.
Liep pas het bruggetje over met mijn hond, en daar stond een stel met een kind in de buggy. Nu zal mijn hond niet zomaar zo'n kind in het gezicht bijten, maar toch even naast me roepen om te passeren. Gewoon, voor ieders gemoedstoestand, kind in buggy is bekhoogte voor mijn hond.
De moeder begon tegen mijn hond te spreken en betrok haar kind erbij. In het praatje dan. Het kind reageerde wel positief. En we spraken kort en ik wilde doorlopen toen het jongetje ging zwaaien naar mijn hond. De mama was blij verrast. Kind bleek door een hond van een familielid ook tijdens bezoek in het gezicht te zijn gebeten, hele lieve hond, en ineens greep hij. Geen staff of pit, ras is wat mij betreft ook niet zo belangrijk, dat het kan gebeuren ook al is het de liefste hond op aarde maakt dat je gewoon enorm op moet blijven letten.
Liep pas het bruggetje over met mijn hond, en daar stond een stel met een kind in de buggy. Nu zal mijn hond niet zomaar zo'n kind in het gezicht bijten, maar toch even naast me roepen om te passeren. Gewoon, voor ieders gemoedstoestand, kind in buggy is bekhoogte voor mijn hond.
De moeder begon tegen mijn hond te spreken en betrok haar kind erbij. In het praatje dan. Het kind reageerde wel positief. En we spraken kort en ik wilde doorlopen toen het jongetje ging zwaaien naar mijn hond. De mama was blij verrast. Kind bleek door een hond van een familielid ook tijdens bezoek in het gezicht te zijn gebeten, hele lieve hond, en ineens greep hij. Geen staff of pit, ras is wat mij betreft ook niet zo belangrijk, dat het kan gebeuren ook al is het de liefste hond op aarde maakt dat je gewoon enorm op moet blijven letten.
Inge O schreef:gedragstest![]()
![]()
.
'oh ja, prima hond hoor, heel betrouwbaar, totaal niet agressief maar kan wel een keer een kind een wang afbijten als het zo uitkomt'
.
Precies,dat snap ik dan ook niet.
Klein onschuldig kind,doet niks en uit het niets hap.??...
Lijkt mij duidelijk,geen test voor nodig.
Denk dat dat ook de reden is waarom er steeds meer van deze berichten verschijnen.Om het aan te dikken.Ook zodat ze een lange lijst in het nieuws krijgen om een keer actie te kunnen gaan ondernemen.Ik lees vrijwel niks over een ander ras.bouvierpoedel schreef:Lekkere tok zeg om je hond te laten verdwijnen met zoiets.
En misschien is het ook niet zo gek dat ze verboden gaan worden.Er komen er steeds meer bij en dan doel ik met name op die stoere mensen die een stoere hond willen die ook nog eens hun gezinnetjes beschermd.Geen idee wat ze in huis halen.
Het zijn heel vaak jonge gezinnen van voor in de 20,baas is een "jongen"op scooter met zo`n opblaasjas met bond kraag en Nike gympen.
Hond loopt al trekkend voor de 'baas"uit Maar goh,goh wat heb ik een stoere hond;Jij komt echt niet bij mij binnen en hij beschermd mijn gezinnetje....Of;" ik stuur de hond op je af...."
Of van die gasten die dealen en een hond willen die hun beschermd.
Vervolgens heeft de hond een andere hond of gezinslid gebeten en zit hij in het asiel.
Ze kopen doodleuk weer een nieuwe pup en willen het"beter"gaan doen.
Zo is vaak het verhaal er achter.
Dit soort gevallen zorgen er voor dat het ras straks verboden wordt.En dat de echte liefhebbers ze niet meer mogen houden.
Ik denk alleen dat merendeel van de bevolking het niet erg zou vinden als dit soort gevaren er niet meer zouden lopen.
- Hylos
- Zeer actief
Vorige topic over hond en baby was het toch echt een jack russel die het kind ook nog eens dood beet.
Dus voordat we alles weer op tafel gaan leggen over het ras.
Apart verhaal, maar toch echt vreselijk als zoiets gebeurd.
Gelukkig heeft de baby het overleeft maar wel verminkt voor de rest van je leven.
Apart verhaal, maar toch echt vreselijk als zoiets gebeurd.

Ik zeg ook dat ik VRIJWEL niks over een ander ras lees.Hylos schreef:Vorige topic over hond en baby was het toch echt een jack russel die het kind ook nog eens dood beet.
Apart verhaal, maar toch echt vreselijk als zoiets gebeurd.Gelukkig heeft de baby het overleeft maar wel verminkt voor de rest van je leven.
En dat er heeeel veel mensen zijn die zo`n ras uitkiezen uit een soort van stoerheid.Er lopen er genoeg in Zwolle zeker in de armoedige wijken.
Ik hoef niks op tafel te leggen over een bepaald ras.Hier in de buurt woont een hele lieve Staf en een hele lieve Pitt. Met baasjes die weten waar ze aan zijn begonnen.
Nogmaals,het ligt er bij elke hond aan welke baas hij krijgt.Dat geld net zo goed voor Herders,JR en yorkies. Bij wijze van.
Al is het ene ras wel gevoeliger voor agressie dan het ander.
Maar goed daar hebben we het al zo vaak over gehad.
Ik ben van mening dat dit vaker naar buiten wordt gebracht als soort van waarschuwing.Want je hoort het wel erg veel de laatste paar maanden.
Nanna schreef:Welnee, niks 'beter gaan doen'. Het is gewoon de schuld van die rothond. Meestal is het excuus dat ie een tumor in zijn kop had.nathalie71 schreef:... die stoere mensen die een stoere hond willen die ook nog eens hun gezinnetjes beschermd.Geen idee wat ze in huis halen.
Het zijn heel vaak jonge gezinnen van voor in de 20,baas is een "jongen"op scooter met zo`n opblaasjas met bond kraag en Nike gympen.
Hond loopt al trekkend voor de 'baas"uit Maar goh,goh wat heb ik een stoere hond;Jij komt echt niet bij mij binnen en hij beschermd mijn gezinnetje....Of;" ik stuur de hond op je af...."
Vervolgens heeft de hond een andere hond of gezinslid gebeten en zit hij in het asiel.
Ze kopen doodleuk weer een nieuwe pup en willen het"beter"gaan doen.
Uiteraard zonder dat nagekeken te hebben en zonder er bij stil te staan dat hersentumoren bij honden maar heel zelden voorkomen.
Maar als smoes en jezelf schoonpraten is het natuurlijk vet chill.
Ja dat soort dingen ook

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
ik denk dat er ook mensen zijn die JUIST een pitbull of stafford nemen omdat ze zo vaak in het nieuws zijn en zo berucht zijn....lekker indruk maken...
Vroegah.. jaren geleden hoorde je er (bijna) niets over en zag je ze zo ook (bijna) helemaal niet. Ineens zie je ze overal lopen...
Vroegah.. jaren geleden hoorde je er (bijna) niets over en zag je ze zo ook (bijna) helemaal niet. Ineens zie je ze overal lopen...
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Tot je het mee maakt, dan geloof je het vast wel. Senghe zat ineens tussen de kaken van een Kangal, in het donker terwijl hij in het gras aan het snuffelen was. Hij heeft het beest niet eens aan zien komen.beatje schreef:Ik vraag me toch altijd af hoeveel er waar is van zo'n verhaal.Ik geloof best dat een hond die zich bedreigd voelt bijt,en zelfs al zijn wij ons niet altijd bewust van de bedreiging.Maar een hond die zomaar bewust een huis van de buurvrouw binnenwandelt en zomaar een baby bijt ,dat geloof ik nu weer niet.Het verhaal moet denk ik toch anders inéén zitten.

Oja,dat geloof ik graag.ik denk dat er ook mensen zijn die JUIST een pitbull of stafford nemen omdat ze zo vaak in het nieuws zijn en zo berucht zijn....lekker indruk maken...
Ik kwam een tijd terug ook een jongen tegen,ik aaide zijn hond zegt ie.....Het is wel een pitbull hoor....en dan zo`n blik naar mij kijkend of ik dan toch niet bang werd

- Hylos
- Zeer actief
Heb het ook niet specifiek tegen jou, Nathalie.
Dat dit naar buiten wordt gebracht met "pitbull" in de kop is uiteraard slim want men lees het sneller en bevestigd maar weer wat en agressieve honden dit zijn.
Als het een labrador was geweest, had er gewoon "hond" gestaan.
En idd, zijn zat tokkies met zulke honden die het vet stoere kijk mij nou eens honden vinden.
Ik geloof gewoon niet dat dit iets met het ras te maken heeft. Dat ze hondagressief kunnen zijn heeft toch niks met mensen te maken.
Dat dit naar buiten wordt gebracht met "pitbull" in de kop is uiteraard slim want men lees het sneller en bevestigd maar weer wat en agressieve honden dit zijn.
Als het een labrador was geweest, had er gewoon "hond" gestaan.
En idd, zijn zat tokkies met zulke honden die het vet stoere kijk mij nou eens honden vinden.
Ik geloof gewoon niet dat dit iets met het ras te maken heeft. Dat ze hondagressief kunnen zijn heeft toch niks met mensen te maken.

- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Toch he,.....?
Ik heb nu 35 jaar BT's en die hebben nooit een persoon gebeten. Wel wat schermutselingen met vreemde honden maar nooit zo dat er een DA aan te pas moest komen.
Het is gewoon een kwestie van je verantwoordelijkheid nemen, weten wat je aan de lijn hebt, weten wat dat eventueel kan aanrichten en dan kan het zo maar 35 jaar goed gaan. (Afkloppen)
Ik heb nu 35 jaar BT's en die hebben nooit een persoon gebeten. Wel wat schermutselingen met vreemde honden maar nooit zo dat er een DA aan te pas moest komen.
Het is gewoon een kwestie van je verantwoordelijkheid nemen, weten wat je aan de lijn hebt, weten wat dat eventueel kan aanrichten en dan kan het zo maar 35 jaar goed gaan. (Afkloppen)
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Hylos
- Zeer actief
Het is een hype idd. Maargoed was de rottweiler dat ook niet een aantal jaren geleden? Over 10 jaar is het vast weer een andere hond.. De dan het zwarte schaap mag zijn.George.. schreef:ik denk dat er ook mensen zijn die JUIST een pitbull of stafford nemen omdat ze zo vaak in het nieuws zijn en zo berucht zijn....lekker indruk maken...

Denk het wel want sommige mensen schrikken van het idee dat er een pit in huis is en dus niet durven inbreken.Het krijgt een eng imago.Iets wat mensen afschrikt,ook al is het een mensen hond en geen honden-hond
(Geef mij dan maar liever een goede waakhond)
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 28 jun 2013 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
Mijn petekindje is vorig jaar in zijn gezicht gebeten door een herder, ook uit het niets.
Gelukkig geen blijvende gevolgen maar de schrik zat er goed in.
Sinds kort durft hij weer bij onze hond in de buurt te komen.
Maar zelfs bij onze hond die ik voor 99% vertrouw met kinderen, houdt ik hem scherp in de gaten.
Een klein kind kan iets doen waardoor een hond zich bedreigd voelt, en de hond kan, als hij geen vluchtweg ziet, happen/bijten.
Helaas zijn de gevolgen vaak groot wanneer dit gebeurt omdat een hond nu eenmaal een flink gebit heeft en een mens een dunnen huid.
Of een hond zomaar een vreemd huis binnenwandelt en een klein kind zal grijpen laat ik in het midden, mij lijkt het wat sterk eerlijk gezegd.
Ik vindt staffs en pitts mooie en leuke honden, mits door de juiste, verantwoorde, baas gehouden.
Mijn hond heeft een groot aantal van deze honden als vriend/vriendinnetje.
Helaas zitten er ook rotzakken tussen maar die herken je meestal wel aan de baas die er achter aan hangt.
Hoewel ik het mooie honden vindt zie ik me zelf niet als baas voor zo'n hond, daar ben ik zelf gewoon een te zacht ei voor
Gelukkig geen blijvende gevolgen maar de schrik zat er goed in.
Sinds kort durft hij weer bij onze hond in de buurt te komen.
Maar zelfs bij onze hond die ik voor 99% vertrouw met kinderen, houdt ik hem scherp in de gaten.
Een klein kind kan iets doen waardoor een hond zich bedreigd voelt, en de hond kan, als hij geen vluchtweg ziet, happen/bijten.
Helaas zijn de gevolgen vaak groot wanneer dit gebeurt omdat een hond nu eenmaal een flink gebit heeft en een mens een dunnen huid.
Of een hond zomaar een vreemd huis binnenwandelt en een klein kind zal grijpen laat ik in het midden, mij lijkt het wat sterk eerlijk gezegd.
Ik vindt staffs en pitts mooie en leuke honden, mits door de juiste, verantwoorde, baas gehouden.
Mijn hond heeft een groot aantal van deze honden als vriend/vriendinnetje.
Helaas zitten er ook rotzakken tussen maar die herken je meestal wel aan de baas die er achter aan hangt.
Hoewel ik het mooie honden vindt zie ik me zelf niet als baas voor zo'n hond, daar ben ik zelf gewoon een te zacht ei voor

Code: Selecteer alles
En dat geldt voor elke hond die ik tegen kom
- Hylos
- Zeer actief
Enige wat een stafford of pitbull een goede waakhond maakt is zijn uiterlijk.nathalie71 schreef:Denk het wel want sommige mensen schrikken van het idee dat er een pit in huis is en dus niet durven inbreken.Het krijgt een eng imago.Iets wat mensen afschrikt,ook al is het een mensen hond en geen honden-hond

Een inbreker hier wordt overladen met kusjes ben ik bang

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
dat was natuurlijk ook de intentie van deze pitbull: de baby een kusje geven..
want deze honden zijn misschien vaak hondagressief, maar ze zijn reuze lief voor kinderen.
want deze honden zijn misschien vaak hondagressief, maar ze zijn reuze lief voor kinderen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Joey.K schreef:Ah die heeft vast advies gekregen de hond te laten verdwijnen...
jep