ook datZamunda schreef:En dan kun je gelijk de schaal weer geven haha.renee-uk schreef: oh ok
als het gekookte eitje ook niet goed gaat ga ik eitjes bakken voor haar, kijken of dat wel wil dan

wel minder omeletten voor ons dan

Moderator: moderatorteam
ook datZamunda schreef:En dan kun je gelijk de schaal weer geven haha.renee-uk schreef: oh ok
als het gekookte eitje ook niet goed gaat ga ik eitjes bakken voor haar, kijken of dat wel wil dan
jan en gina hadden er ook geen last van hoor, het ligt aan rita en het gekloot met al die pillen en ab die ze in het verleden jarenlang gehad heeft vanwege de chronische flubberpoep.Muk schreef:Ik kook altijd een stuk of wat eieren, want ook Gina's portie wordt zo meegenomen. Eieren geef ik zonder schaal / schil, maar wel altijd gekookt. Een omelet lust Gina ongetwijfeld ook, maar dat eten we niet zo vaak.
Dat honden dunnere ontlasting krijgen van rauwe eieren heb ik nooit gemerkt. Zowel Jaymz als Lobbes kregen regelmatig een rauw ei en die hebben daar nooit ontlastingsveranderingen mee gehad.
Met Gina is het ook voorzichtig uitvogelen wat haar maag en darmen wel goed verdragen en wat niet. Gisteren heeft ze voor het eerst schapenlever (van de buurvrouw, die verwent haar altijd vreselijk) gehad. Dat smaakte haar uitstekend, maar ze had er wel een flinke borrelbuik van gekregen. Gelukkig geen diarree, dat gaat de laatste tijd echt een stuk beter. Maar iets verkeerds geven kan inderdaad zo weer een terugval veroorzaken.renee-uk schreef:jan en gina hadden er ook geen last van hoor, het ligt aan rita en het gekloot met al die pillen en ab die ze in het verleden jarenlang gehad heeft vanwege de chronische flubberpoep.Muk schreef:Ik kook altijd een stuk of wat eieren, want ook Gina's portie wordt zo meegenomen. Eieren geef ik zonder schaal / schil, maar wel altijd gekookt. Een omelet lust Gina ongetwijfeld ook, maar dat eten we niet zo vaak.
Dat honden dunnere ontlasting krijgen van rauwe eieren heb ik nooit gemerkt. Zowel Jaymz als Lobbes kregen regelmatig een rauw ei en die hebben daar nooit ontlastingsveranderingen mee gehad.
ik moet steeds heel voorzichtig testen of ze iets verdraagt of niet en rauwe eieren gaan niet, kip ook niet trouwens, daar reageert ze het heftigst op; als ik haar dat geef kan ik wachten op waterpoep in de loop van de nacht of de volgende ochtend.
lam gaat wel, kleine hoeveelheden rundvlees gaan ook goed, pens gaat helemaal uitstekend en eend ook, maar ook weer niet teveel en konijn gaat weer niet.
sardines, rauw of uit blik, gaan niet goed en zalm en tonijn, rauw of uit blik, weer wel.
oh en een enkel keertje krijgt ze wat tafelresten en die gaan ook allemaal goed
oh je typte aan de rauwvoerdersKells schreef:Mijn reactie was gericht aan Renee.Asta schreef:Met brok een doodzieke hond, met kvv een gezonde hond dus nee ga geen brok proberen
Rauwe ei hier is niet zo goed voor je neus, gekookt (hard) gaat prima, is ze gek op, wel gepeld
Ik ben geen kenner.renee-uk schreef:het is niet dat ze een rauw ei niet wil, het is dat haar verrotte spijsverteringsstelsel er slecht op reageert.
ze heeft na een rauw ei dezelfde avond last van enorme winderigheid en de volgende dag steevast diarree en dat hoop ik te voorkomen door haar een gekookt ei te geven.
het is in elk geval het uitproberen waard, lijkt me
ik ben geen rauwvoer diehard hoor, voer het wel liever maar niet ten koste van alles.Kells schreef:Prima!renee-uk schreef:nee, ik heb haar nooit brok gevoerd.
ik heb in overleg met mijn da besloten tot rauwvoeren en hoewel het even puzzelen was gaat dat goed.
ze heeft, behalve als ik wat nieuws probeer dat niet goed valt, door de bank genomen mooie stevige drollen en dat is de afgelopen 5 jaar bij haar vorige eigenaar nooit gebeurt.
ik hou het dus lekker bij vers
eierenKells schreef:Nee ik typte dat mijn suggestie om brok te voeren rauw voerders tegen de borst zou kunnen stuiten. Nu heb jij het zelfs over rauwe en gekookte Ieren?Asta schreef:oh je typte aan de rauwvoerdersKells schreef:Mijn reactie was gericht aan Renee.Asta schreef:Met brok een doodzieke hond, met kvv een gezonde hond dus nee ga geen brok proberen
Rauwe ei hier is niet zo goed voor je neus, gekookt (hard) gaat prima, is ze gek op, wel gepeld
oh en asta's reactie op ieren gekookt of niet gekooktVolgens mij is het tijd om naar bed te gaan.
daar gaat dit topic dan ook over tootstoots schreef:Ik ben geen kenner.renee-uk schreef:het is niet dat ze een rauw ei niet wil, het is dat haar verrotte spijsverteringsstelsel er slecht op reageert.
ze heeft na een rauw ei dezelfde avond last van enorme winderigheid en de volgende dag steevast diarree en dat hoop ik te voorkomen door haar een gekookt ei te geven.
het is in elk geval het uitproberen waard, lijkt me
Maar als ze er slecht op reageert zou ik geen rauw ei meer geven.
Als ei dan moet. Zou ik het koken.
Ik hoop dat een ieder vooral kijkt naar waar zijn/haar hond het goed op lijkt te doen.Kells schreef:Ik weet dat dit vloeken in de kerk is onder de rauw voerders, maar ik vraag het toch. Heb je al eens een goede kwaliteit brok geprobeerd? Ik voer al 30 jaar brok en mijn honden hebben er nooit problemen mee gehad. Qua samenstelling van de brokken ben ik in de afgelopen 10 jaar wel kritischer geworden. Naast de brokken krijgen ze hier van alles voor de afwisseling. Tafelresten zoals het velletje van de gegrilde kip, af en toe een aardappel met wat overgebleven vlees. Rauwe eieren vallen bij mijn honden niet goed. Hier gelukkig nooit sproeipoep en ook niet in combinatie met medicijnen.
oh alsjeblieft zeg, ga ergens andes zeurenDee schreef:Ik hoop dat een ieder vooral kijkt naar waar zijn/haar hond het goed op lijkt te doen.Kells schreef:Ik weet dat dit vloeken in de kerk is onder de rauw voerders, maar ik vraag het toch. Heb je al eens een goede kwaliteit brok geprobeerd? Ik voer al 30 jaar brok en mijn honden hebben er nooit problemen mee gehad. Qua samenstelling van de brokken ben ik in de afgelopen 10 jaar wel kritischer geworden. Naast de brokken krijgen ze hier van alles voor de afwisseling. Tafelresten zoals het velletje van de gegrilde kip, af en toe een aardappel met wat overgebleven vlees. Rauwe eieren vallen bij mijn honden niet goed. Hier gelukkig nooit sproeipoep en ook niet in combinatie met medicijnen.
Dus boeien als je als je mensen met een goedbedoeld bericht tegen de schenen schopt.
Ik reageer op Kells.renee-uk schreef:
oh alsjeblieft zeg, ga ergens andes zeuren
ja en?Dee schreef:Ik reageer op Kells.renee-uk schreef:
Zeg alleen maar dat haar post net zo van waarde kan zijn voor de lezers. Niet meer niet minder.
ja en zo reageert zij op jourenee-uk schreef:ja en?Dee schreef:Ik reageer op Kells.renee-uk schreef:
Zeg alleen maar dat haar post net zo van waarde kan zijn voor de lezers. Niet meer niet minder.
ik reageer op jou, dat heb je soms op fora dat mensen op je reageren
Kells schreef:Ik weet dat dit vloeken in de kerk is onder de rauw voerders, maar ik vraag het toch. Heb je al eens een goede kwaliteit brok geprobeerd? Ik voer al 30 jaar brok en mijn honden hebben er nooit problemen mee gehad. Qua samenstelling van de brokken ben ik in de afgelopen 10 jaar wel kritischer geworden. Naast de brokken krijgen ze hier van alles voor de afwisseling. Tafelresten zoals het velletje van de gegrilde kip, af en toe een aardappel met wat overgebleven vlees. Rauwe eieren vallen bij mijn honden niet goed. Hier gelukkig nooit sproeipoep en ook niet in combinatie met medicijnen.