Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'Angst' voor reuen
Moderator: moderatorteam
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Re: 'Angst' voor reuen
ai wat rot zeg
Ik heb zo'n reu
Hij doet het niet bij alle teven, maar bij Narda (van Ellen hier)
daar is geen houden aan. Niet te bereiken dan.
-
Pakdebal
wat gek, ik dacht namelijk dat ik dat gelezen had , dat het door een ander probleem kwam , dat ze geopereerd wasVeronique & Kyra schreef: Waar lees jij dat ze geopereerd is??
Ze is nog niet loops geweest, dat staat er.
dat was zeker een ander topic .
vandaar
nee, dan is het de loops-tijd , mijn hond kon ook ruiken alvast of teven loops werden , dat wisten de eigenaren nog niet eens .
weken ervoor ruiken ze al lekker !
-
Marion.
Je moet niet denken, leer eerst maar eens lezen.Pakdebal schreef:wat gek, ik dacht namelijk dat ik dat gelezen had , dat het door een ander probleem kwam , dat ze geopereerd wasVeronique & Kyra schreef: Waar lees jij dat ze geopereerd is??
dat was zeker een ander topic .![]()
-
Pakdebal
Marion. schreef:Je moet niet denken, leer eerst maar eens lezen.Pakdebal schreef:wat gek, ik dacht namelijk dat ik dat gelezen had , dat het door een ander probleem kwam , dat ze geopereerd wasVeronique & Kyra schreef: Waar lees jij dat ze geopereerd is??
dat was zeker een ander topic .![]()
ik lees meestal meer dan anderen, merk ik , dus iedreen heeft er soms last van , niets bijzonders , toch ?
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Ik heb echt geen idee, heb dit nog nooit met een teef meegemaaktInge O schreef:misschien moett ze binnenkort loops worden? teven die net loops of bijna loops zijn kunnen echt overmatig kribbig en afwijzend reageren op reuen-met-interesse, misschien uit zich dat dan bij haar in paniek omdat ze nog niet het karakter heeft om ze af te snauwen?Browny schreef: maar sinds kort kan ze zo hysterisch doen als er een reu in de buurt komt of ze van afstand nog niet goed kan zien/ruiken wat het is.
Maar het zou kunnen hoor, ik denk al een tijdje dat het eraan zit te komen.. sinds een paar dagen zit ze zelf te klappertanden na een wasbeurt..
Maar eerder had ze een soort vaginiti (als ik het goed schrijf), daar heb ik homeopathische druppels tegen gegeven.

-
Marion.
Nee, je leest niet meer dan anderen. Je brouwt er je eigen verhaaltjes om heen. En dat is wel heel bijzonder, bijzonder irritant welteverstaan.Pakdebal schreef:
ik lees meestal meer dan anderen, merk ik , dus iedreen heeft er soms last van , niets bijzonders , toch ?
-
Pakdebal
Marion. schreef:Nee, je leest niet meer dan anderen. Je brouwt er je eigen verhaaltjes om heen. En dat is wel heel bijzonder, bijzonder irritant welteverstaan.Pakdebal schreef:
dit vind de TS ook irritant , dat gezeik over mijn persoon .
- Browny
- Zeer actief
Zeg maar een ladder[Sandra] schreef:Haha, bij Yuki zou hij ook een trapje nodig hebbenBrowny schreef:Goed in de zin van?[Sandra] schreef:Otto wil ook wel eens helpen hoor. Die is heel stabiel en doet het altijd wel goed bij teefjes.goed scoren?
maar daar wil ik zeker wel gebruik van maken hoor, als hij er niet op klimt
![]()
![]()
Als ze inderdaad tegen haar eerste loopsheid aanzit, dan zal hij haar doosje wel willen likken. Maar hij respecteert het altijd als een teefje haar grens aangeeft. Hysterisch geblaf gaat hij sowieso uit de weg.

- Browny
- Zeer actief
Hoe lang voor de loopsheid roken reuen het dan bij sari al? Ik weet dat een maand normaal is (voor het paring proces dacht ik?). Maar bij yuki is het wel heel lang en is nu 10 maanden, dus zou opzich wel loops kunnen worden. Maar als ze een late is dan kan het nog een paar maanden duren..Veronique & Kyra schreef:Vervelend is het trouwens wel. Zou best kunnen dat het toch met de naderende loopsheid te maken heeft, Sari rook ook al tijden erg lekker voor de reuen voordat die loopsheid eens doorzette.
En die snauwde ook niet van zich af, ze schoot gelukkig niet in paniek, maar leuk vond ze het ook niet.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Dat deed Skadi ook bij de eerste loopsheid. Ik stond echt zoInge O schreef:dat schelle jankblaffen is juist 'teefjes' ' voor 'BLIJF VAN MIJN LIJFFFFFFFFFFFFFFFFFFF!!!!!!!', toch wel behoorlijke kans dat ze na de loopsheid weer normaler doet.
Bij latere loopsheden had ze dat trouwens niet meer.
Skadi rook trouwens vanaf 7,5 maand al extra interessant, en die werd pas met 11 maanden loops.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Bij Sari ook al veel langer voordat ze uiteindelijk loops werd. Niet alle reuen trouwens, er waren er ook die gewoon 0 interesse in haar hadden.Browny schreef:Hoe lang voor de loopsheid roken reuen het dan bij sari al? Ik weet dat een maand normaal is (voor het paring proces dacht ik?). Maar bij yuki is het wel heel lang en is nu 10 maanden, dus zou opzich wel loops kunnen worden. Maar als ze een late is dan kan het nog een paar maanden duren..Veronique & Kyra schreef:Vervelend is het trouwens wel. Zou best kunnen dat het toch met de naderende loopsheid te maken heeft, Sari rook ook al tijden erg lekker voor de reuen voordat die loopsheid eens doorzette.
En die snauwde ook niet van zich af, ze schoot gelukkig niet in paniek, maar leuk vond ze het ook niet.
Heb bij haar maanden gedacht van, oh nu zal het wel bijna zover zijn. Maar uiteindelijk werd ze pas met 13 maanden loops.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Jep, hier ook dat schelle blaffen en opzij hupsen met de kont als er een reu aankomt met bedoelingen. Dat herken ik direct.Inge O schreef:dat schelle jankblaffen is juist 'teefjes' ' voor 'BLIJF VAN MIJN LIJFFFFFFFFFFFFFFFFFFF!!!!!!!', toch wel behoorlijke kans dat ze na de loopsheid weer normaler doet.Browny schreef: er kwam alleen nog maar een schel jankblaf uitterwijl die reu dus niets deed.
- Browny
- Zeer actief
Ja het is voor beide irritant, als reuen baas is het even een gênant, helemaal als hij het anders niet doet.Elmo/maureen schreef:ai wat rot zegIk heb zo'n reu
Ik zou ook niet blij zijn als er een baas met een loopse teef in een losloopgebied komt, dan heb ik ook een reu die dan opeens wel interesse heeft

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Misschien dat dit gedrag nog verandert na de eerste loopsheid en dat ze dan wel weet hoe ze zelf kan aangeven dat ze hier niet van gediend is.
Mila was ook altijd zo (mensen zeiden vaak gekscherend tegen mij dat ze wel eens op een assertiviteitscursus mocht), maar vanaf de eerste loopsheid is dit veranderd en is ze héél duidelijk tegen reuen die opgewonden interesse tonen.
Ze heeft nog wel steeds veel minder met reuen dan met teven, ze accepteert maar heel weinig van ze. Eigenlijk alleen reuen die haar totaal negeren vindt ze leuk.
Ik zou proberen zulke negatieve ervaringen voor haar tot een minimum te beperken (en inderdaad reuen opzoeken die zich wel normaal gedragen) en even afwachten hoe haar gedrag zich ontwikkelt als ze die eerste loopsheid achter de rug heeft.
Mila was ook altijd zo (mensen zeiden vaak gekscherend tegen mij dat ze wel eens op een assertiviteitscursus mocht), maar vanaf de eerste loopsheid is dit veranderd en is ze héél duidelijk tegen reuen die opgewonden interesse tonen.
Ze heeft nog wel steeds veel minder met reuen dan met teven, ze accepteert maar heel weinig van ze. Eigenlijk alleen reuen die haar totaal negeren vindt ze leuk.
Ik zou proberen zulke negatieve ervaringen voor haar tot een minimum te beperken (en inderdaad reuen opzoeken die zich wel normaal gedragen) en even afwachten hoe haar gedrag zich ontwikkelt als ze die eerste loopsheid achter de rug heeft.
- Browny
- Zeer actief
Ja dat is duidelijk, echt een noodkreet en als ze toch dichterbij komen deinst ze achteruit en begint ze nog harder "ik vind dit ENG! " te schreeuwenInge O schreef:dat schelle jankblaffen is juist 'teefjes' ' voor 'BLIJF VAN MIJN LIJFFFFFFFFFFFFFFFFFFF!!!!!!!', toch wel behoorlijke kans dat ze na de loopsheid weer normaler doet.Browny schreef: er kwam alleen nog maar een schel jankblaf uitterwijl die reu dus niets deed.
Ik hoop dat dit na de loopsheid minder wordt, want omdat ze een paar keer succes heeft gehad (dat de honden afdruipen) lijkt het nog erger te zijn geworden, omdat het zelfbelonend gedrag is.
Maar goed nu moet ze gewoon als het eng is bij mij steun zoeken zodat ik kan helpen en niet staan blaffen als een viswijf

- Browny
- Zeer actief
Ook al zo langMiranda schreef:Dat deed Skadi ook bij de eerste loopsheid. Ik stond echt zoInge O schreef:dat schelle jankblaffen is juist 'teefjes' ' voor 'BLIJF VAN MIJN LIJFFFFFFFFFFFFFFFFFFF!!!!!!!', toch wel behoorlijke kans dat ze na de loopsheid weer normaler doet.te kijken. WTF?!?!
Bij latere loopsheden had ze dat trouwens niet meer.
Skadi rook trouwens vanaf 7,5 maand al extra interessant, en die werd pas met 11 maanden loops.

- Browny
- Zeer actief
Ja dat is het ook. . Het gekke is ze is een flinke hond en als ze echt onraad hoort (zelden) zoals dronken lui in het weekend na het stappen, dan kan ze echt heel zwaar en diep brommen, dan lijkt ze heel wat. Ook kan ze zwaar blaffen, maar dit doet ze ook zelden...Inge O schreef:ik denk niet dat het vooral 'eng zijn' is hoor maar eerder ab-so-luuttttttttttttttttttttttttttttttttt niet willen en door haar leeftijd nog niks anders kunnen dan puppyachtig schreeuwen dat ze met hun fikken van haar af moeten blijvenBrowny schreef:Ja dat is duidelijk, echt een noodkreet en als ze toch dichterbij komen deinst ze achteruit en begint ze nog harder "ik vind dit ENG! " te schreeuwenInge O schreef:dat schelle jankblaffen is juist 'teefjes' ' voor 'BLIJF VAN MIJN LIJFFFFFFFFFFFFFFFFFFF!!!!!!!', toch wel behoorlijke kans dat ze na de loopsheid weer normaler doet.Browny schreef: er kwam alleen nog maar een schel jankblaf uitterwijl die reu dus niets deed.
![]()
Ik hoop dat dit na de loopsheid minder wordt, want omdat ze een paar keer succes heeft gehad (dat de honden afdruipen) lijkt het nog erger te zijn geworden, omdat het zelfbelonend gedrag is.
Maar goed nu moet ze gewoon als het eng is bij mij steun zoeken zodat ik kan helpen en niet staan blaffen als een viswijf![]()
![]()
!!!!!!!!!
En dan die hysterische hoge toon blaf die eruit geperst wordt, echt dan schaam je je diep

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Ja ik schaam mij dan ook rotBrowny schreef:Ja het is voor beide irritant, als reuen baas is het even een gênant, helemaal als hij het anders niet doet.Elmo/maureen schreef:ai wat rot zegIk heb zo'n reu
Ik zou ook niet blij zijn als er een baas met een loopse teef in een losloopgebied komt, dan heb ik ook een reu die dan opeens wel interesse heeft
- Miranda
- Erelid
Dat denk ik ook, Skadi vond het niet zo eng, die wou het gewoon AB-SO-LUUT niet hebbenInge O schreef:ik denk niet dat het vooral 'eng zijn' is hoor maar eerder ab-so-luuttttttttttttttttttttttttttttttttt niet willen en door haar leeftijd nog niks anders kunnen dan puppyachtig schreeuwen dat ze met hun fikken van haar af moeten blijven![]()
![]()
!!!!!!!!!
En die krijsgilde hysterisch: gawegGaWegGAWEG!!!!!!!
Ik stond echt met open mond te kijken, volgens mij heb ik er destijds zelfs nog een topic over geopend
And few will ever climb
- Browny
- Zeer actief
Pup.. ze is al 10 maandenInge O schreef:nee, dat is niet gek, ze is nog een pup en moet dus onderdanig blijven naar volwassen honden, vandaar haar erg dubbele signalen, enerzijds 'ga weg, rotzakBrowny schreef:Ja dat is het ook. . Het gekke is ze is een flinke hond en als ze echt onraad hoort (zelden) zoals dronken lui in het weekend na het stappen, dan kan ze echt heel zwaar en diep brommen, dan lijkt ze heel wat. Ook kan ze zwaar blaffen, maar dit doet ze ook zelden...Inge O schreef:
ik denk niet dat het vooral 'eng zijn' is hoor maar eerder ab-so-luuttttttttttttttttttttttttttttttttt niet willen en door haar leeftijd nog niks anders kunnen dan puppyachtig schreeuwen dat ze met hun fikken van haar af moeten blijven![]()
![]()
!!!!!!!!!
En dan die hysterische hoge toon blaf die eruit geperst wordt, echt dan schaam je je diepnet zoals er een grote stoere brede kerel voor je staat en komt er opeens een hoog piep stemmetje uit
!!' en anderzijds 'ik ben nog maar een puppie, pleasssssssssse laat me met rust
![]()
!!!!'
attack is er 11 en die jankblaft nog steeds naar reuen, maar wel op een veel meer ontspannen manier, zij geniet van reuenaandacht en daagt ze zelf uit maar gilt tegelijkertijd 'dat ze zich niks in het hoofd moeten halen en haar niet moeten verkrachten!'.
Nou dan moet yuki ook maar leren te genieten van de 'nette' aandacht van de heren

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hopen dat ze snel loops wordt
Kan wel trouwens, ik had bij Coda met een maand of 6 al het idee dat ze loops ging worden. Ze begon te markeren, reuen hadden interesse etc. Uiteindelijk was ze 14 maand toen ze ineens loops werd, zonder voortekenen ofzo. Ik merkte het omdat Nilo ineens wel heel vrolijk achter haar aan liep. Daarvoor dus niks gemerkt aan haar. Maar sinds ze loops was, was dat hoge geschreeuw er bij Coda wel af. Of ze liet het toe of ze corrigeerde gewoon duidelijk, geen reu die dat niet begreep. En zo doet ze het nu nog. Soms is ze wat toleranter dan voor de loopsheid, wat stabieler lijkt wel maar ze doet niet meer aan halve correcties. Dus die loopsheid kan zomaar een oplossing zijn 
-
Pakdebal
Browny schreef:.
vond dat knap irritant inderdaad , was ik mijn hond weer kwijt !! . , want stoppen zodat ik mijn reu kon pakken , deden ze nooit .
nee, het was allemaal MIJN schuld, want ik had een reu die achter hun loopse teef liep IN een LOSLOOP-gebied . !
loop er dan niet , zei ik altijd tegen ze !!!
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Klote is dat (van die ladder, denkt Otto, van dat geblaf, denk ik). Hij heeft er niks mee. Hij hoort het even aan en dan denkt hij, nou, loop ik wel verder hoor. Wel grappig om te zien hoe anders hij op zo'n angstblaf reageert, een reutje hier in de buurt blaft vaak naar hem, die snauwt hij dus rustig van zich af. En bij een boerenfoxteefje dat altijd blaffend langs het hek vliegt als we langslopen, loopt hij ook door.Browny schreef:
Zeg maar een laddergelukkig ben ik nog niet een verkeerde tegen gekomen die haar angstblaf niet accepteert, maar dat kan ze zo wel uitlokken daarom ben ik er flink mee aan het werk

Groetjes,
Sandra
- Miranda
- Erelid
Ja, natuurlijk is dat jouw schuld. Ik heb nu mijn tweede teef, voorheen had ik enkel reuen. Van verschillende rassen, overigens. En allemaal konden ze gewoon luisteren, óók als er een loopse teef in beeld was.Pakdebal schreef:vond dat knap irritant inderdaad , was ik mijn hond weer kwijt !! . , want stoppen zodat ik mijn reu kon pakken , deden ze nooit .![]()
nee, het was allemaal MIJN schuld, want ik had een reu die achter hun loopse teef liep IN een LOSLOOP-gebied . !![]()
Als je reu niet luistert, moet je hem aan de riem houden. Zo gemakkelijk is het.
And few will ever climb
-
Pakdebal
Miranda schreef:Ja, natuurlijk is dat jouw schuld. Ik heb nu mijn tweede teef, voorheen had ik enkel reuen. Van verschillende rassen, overigens. En allemaal konden ze gewoon luisteren, óók als er een loopse teef in beeld was.Pakdebal schreef:vond dat knap irritant inderdaad , was ik mijn hond weer kwijt !! . , want stoppen zodat ik mijn reu kon pakken , deden ze nooit .![]()
nee, het was allemaal MIJN schuld, want ik had een reu die achter hun loopse teef liep IN een LOSLOOP-gebied . !![]()
Als je reu niet luistert, moet je hem aan de riem houden. Zo gemakkelijk is het.
als je leest wat de TS schrijft over die eigenaren van reuen ?.. Dan had je goed kunnen lezen , dat ze allemaal NIET kunnen luisteren op dat moment !.
de hormonen nemen het over , net als een jachthond die net een hert ziet ..
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
werk aan de winkel dus voor die reueneigenarenPakdebal schreef:als je net leest wat de TS zegt over die eigenaren van reuen ?.. Dan had je goed kunnen lezen , dat ze allemaal NIET kunnen luisteren op dat moment !.Miranda schreef: Als je reu niet luistert, moet je hem aan de riem houden. Zo gemakkelijk is het.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Pakdebal
renee-uk schreef:werk aan de winkel dus voor die reueneigenarenPakdebal schreef:als je net leest wat de TS zegt over die eigenaren van reuen ?.. Dan had je goed kunnen lezen , dat ze allemaal NIET kunnen luisteren op dat moment !.Miranda schreef: Als je reu niet luistert, moet je hem aan de riem houden. Zo gemakkelijk is het.
en ook voor die van loopse teven .. NOOIT lopen in een losloopgebied , waar veel reuen los open .., dan vraag je om moeilijkheden .
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ach hou toch op met je onzin, ik ben het helemaal met miranda eens: je voedt je reu maar op en als ie niet luistert hoort ie niet los.Pakdebal schreef:renee-uk schreef:werk aan de winkel dus voor die reueneigenarenPakdebal schreef:als je net leest wat de TS zegt over die eigenaren van reuen ?.. Dan had je goed kunnen lezen , dat ze allemaal NIET kunnen luisteren op dat moment !.Miranda schreef: Als je reu niet luistert, moet je hem aan de riem houden. Zo gemakkelijk is het.
en ook voor die van loopse teven .. NOOIT lopen in een losloopgebied , waar veel reuen los open .., dan vraag je om moeilijkheden .
makkelijker kan het niet.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Miranda
- Erelid
Lul niet zo dom.Pakdebal schreef:renee-uk schreef:werk aan de winkel dus voor die reueneigenarenPakdebal schreef:als je net leest wat de TS zegt over die eigenaren van reuen ?.. Dan had je goed kunnen lezen , dat ze allemaal NIET kunnen luisteren op dat moment !.Miranda schreef: Als je reu niet luistert, moet je hem aan de riem houden. Zo gemakkelijk is het.
Die reueneigenaren kunnen gewoon aan appèl werken.
Zoals ik al zei, mijn reuen konden gewoon wél luisteren.
En die van Renée blijkbaar ook. En nee, dat waren in mijn geval écht niet altijd superbaasgerichte herders, voor we weer met dát smoesje komen.
And few will ever climb
-
Marion.
Owowwwww. Nu moet er weer op het knopje gedrukt worden denk ikMiranda schreef:Lul niet zo dom.