Met als gevolg dus dat als ze nu een reu ziet of ruikt, raakt ze soms in paniek, ze probeert ze soms blaffend op afstand te houden en heeft hier ook succes in gehad (als ze los is), wat een paniek kan er uit zo een beestje komen dan! Bij teven heeft ze dit niet, dat is gelijk goed en vaak spelen (nou ja vaak rondjes rennen)
Nu heb ik het aardig onder controle, ik laat haar eerst aan de lange lijn, zodat ze zelf kan ontdekken of ze het vertrouwt of niet, als ze in de paniek modus wilt gaan dan haal ik haar hieruit, totdat ze merkt dat de andere hond geen kwade of vieze bedoelingen heeft
Als ik gewoon doorwandel dan negeert ze vaak honden (dan zijn andere honden niet interessant), alleen vaak komen die honden wel even buurten.
Maar.. soms raken die reuen na het 'spelen' toch geïnteresseerd, zodra ze haar doos ruiken gaan de meeste gelijk in de wip modus. als ik dit zie dan lijn ik haar weer aan om in bescherming te nemen en vraag ik of de andere hond ook aangelijnd kan worden of doorlopen.
daarentegen als honden hier over de vloer komen of Yuki bij andere honden op hun terrein binnen komt (waar ze nooit eerder is geweest), is er nooit iets aan de hand en schiet ze nooit in de stress (misschien omdat de ruimte dan kleiner/vertrouwder is?).
Nou is er dacht ik een 'goedje' dat je bij de staartaanzet kon sprayen? wat de teef gelijk niet meer aantrekkelijk maakt..
werkt dit?
ander advies is ook welkom!
Ik wil dus meer positieve ervaringen met andere honden, om haar zelfverzekerder te maken. begrijp mij niet verkeerd, voor mij hoeft ze al zeker niet met alle honden te spelen