Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Angst' voor reuen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

'Angst' voor reuen

Ongelezen bericht door Browny »

Yuki dus (nu 10 maanden). Vanaf pup ruikt ze blijkbaar voor reuen erg aantrekkelijk en de meeste willen haar bereiden, ik heb er heel wat af moeten trekken. ze ruikt denk ik zo lekker dat de reuen erg hardleers zijn en terug willen blijven komen en haar blijven klemmen. ze durft ze niet altijd van zich af te snauwen en als ze snauwt dan is ze veelte soft. Laatst liep ze dus met een middelmaatje om haar achterpoot geklemd rond en kijkt dan een beetje dom om zich heen en gaan met een stokje spelen ofzo :80:

Met als gevolg dus dat als ze nu een reu ziet of ruikt, raakt ze soms in paniek, ze probeert ze soms blaffend op afstand te houden en heeft hier ook succes in gehad (als ze los is), wat een paniek kan er uit zo een beestje komen dan! Bij teven heeft ze dit niet, dat is gelijk goed en vaak spelen (nou ja vaak rondjes rennen) :cheer:
Nu heb ik het aardig onder controle, ik laat haar eerst aan de lange lijn, zodat ze zelf kan ontdekken of ze het vertrouwt of niet, als ze in de paniek modus wilt gaan dan haal ik haar hieruit, totdat ze merkt dat de andere hond geen kwade of vieze bedoelingen heeft :tongue: dan knip ik haar los en gaat ze leuk groeten en soms spelen (ligt aan de hond).
Als ik gewoon doorwandel dan negeert ze vaak honden (dan zijn andere honden niet interessant), alleen vaak komen die honden wel even buurten.

Maar.. soms raken die reuen na het 'spelen' toch geïnteresseerd, zodra ze haar doos ruiken gaan de meeste gelijk in de wip modus. als ik dit zie dan lijn ik haar weer aan om in bescherming te nemen en vraag ik of de andere hond ook aangelijnd kan worden of doorlopen.

daarentegen als honden hier over de vloer komen of Yuki bij andere honden op hun terrein binnen komt (waar ze nooit eerder is geweest), is er nooit iets aan de hand en schiet ze nooit in de stress (misschien omdat de ruimte dan kleiner/vertrouwder is?).

Nou is er dacht ik een 'goedje' dat je bij de staartaanzet kon sprayen? wat de teef gelijk niet meer aantrekkelijk maakt..
werkt dit?

ander advies is ook welkom!

Ik wil dus meer positieve ervaringen met andere honden, om haar zelfverzekerder te maken. begrijp mij niet verkeerd, voor mij hoeft ze al zeker niet met alle honden te spelen :wink: Alleen als ze aan het werk is moet ze de omgeving vertrouwen en niet in paniek schieten als ze een andere hond tegenkomt (dat is best vaak). En omdat ze dan in een hoge drift zit tijdens een zoekslag en serieus bezig is, kan de paniek nog groter worden.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: 'Angst' voor reuen

Ongelezen bericht door runninggirl »

Dat lijkt me best lastig inderdaad. Jura weet precies wat ze moet doen bij een reu met zulke bedoelingen, en dat scheelt wel een hoop gestress.

Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat je zelf er iets meer in stuurt, door de andere hond weg te sturen of tegen te houden, zodat ze daarop leert vertrouwen? Een vriendin van me heeft een behoorlijk onzekere reu, die ook vaak 'gepakt' wordt, en waar andere reutjes op willen rijden. Maar hij heeft wel geleerd dat zijn baasje het voor 'm oplost en schiet niet in de stress of op de vlucht.
Hij heeft door mijn opdringerige Jura ook leren snauwen trouwens, en zij reageert er heel netjes op. Eerder snauwde hij nooit.
Browny
Zeer actief

runninggirl schreef:Dat lijkt me best lastig inderdaad. Jura weet precies wat ze moet doen bij een reu met zulke bedoelingen, en dat scheelt wel een hoop gestress.

Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat je zelf er iets meer in stuurt, door de andere hond weg te sturen of tegen te houden, zodat ze daarop leert vertrouwen? Een vriendin van me heeft een behoorlijk onzekere reu, die ook vaak 'gepakt' wordt, en waar andere reutjes op willen rijden. Maar hij heeft wel geleerd dat zijn baasje het voor 'm oplost en schiet niet in de stress of op de vlucht.
Hij heeft door mijn opdringerige Jura ook leren snauwen trouwens, en zij reageert er heel netjes op. Eerder snauwde hij nooit.
De andere kunnen het ook heel netjes en kort oplossen, alleen dat stukje heeft ze helaas niet overgenomen in de opvoeding :tongue:

Als ik haar aan de lijn heb, dan komt ze inderdaad steun zoeken, dat heb ik haar ook geleerd. Dat als ze bij mij is ik het oplos, ze kijkt mij dan even demoedig aan (van help mij) ik geef dan een handgebaar voor Yuki (zodat ze zich niet mee gaat bemoeien omdat ze zich door mij gesterkt voelt) en stuur de andere hond weg.
Ze gaat ook niet op de vlucht (als is het wel een teken van vluchtgedrag), maar deinst wel achteruit met dat ze blaft.
Het probleem is dus vooral als ze los loopt en een zoekslag maakt. dat is ook voor mij de belangrijkste reden om het positief te maken.
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Tara schreef:Mja... Je hebt no love spray, maar realiseer je wel dat die feromonen ook via de voetzooltjes worden afgegeven.
Of het allemaal wel zo goed werkt waag ik te betwijfelen, eerlijk gezegd.
Ik zou persoonlijk gewoon die reuen er af plukken, jouw hond hoeft niet als playmate te fungeren tenslotte.
Wie weet komt het nog met Yuki, ik heb er hier een die als jonge hond alleen maar machteloos stond te krijsen als ze werd belaagd.
Nu is ze groot, en laat ik het zo zeggen: als ze niet gedekt wil worden, dan wordt ze niet gedekt.Afbeelding
Dankje! dat wist ik dus niet, maar klinkt ook logisch. Ik ga eens zoeken naar ervaringen met de No love spray.
Ik hoop ook dat het na de eerste loopsheid minder wordt (even doorspoeld :tongue: ), maar dat kan over 2 maanden zijn (soms denk ik ja nu gaat het komen haha), maar kan ook pas over een half jaar of langer zijn. En misschien blijft ze zo ruiken :19: Ik wil mij daar niet aan vast klampen en wachten, want de paniek wordt groter. Ik wil het ook niet spannender maken, door alle honden te ontwijken of de andere kant oplopen als ik een hond zie aankomen. Als ze stabiel is kan dat, maar voor nu bevestig ik dan haar gedrag..
Ze vertrouwt mij gelukkig 100% en blijft ook in de buurt en maakt met mij contact als ze het niet vertrouwt, maar als de andere hond te snel op haar af komt, dan is het *Paniek!*

Ik loop nu elke dag een ronde apart met haar, want als ik bv Rox (duitse herder) mee neem, dan neemt zij haar ook in bescherming als ze buiten mijn bereik is (5 meter van mij af) en er honden op Yuki afkomen terwijl ze laat zien dat ze dit eng vind, Rox snauwt ze dus van Yuki af en dat wil ik niet hebben.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja dat is knoert vervelend voor alles en iedereen, van de week even met gerda gelopen en Femie rook ook nog een beetje lekker, ik had moeite met Gil in t gareel te houden, en dat is niet grappig :roll:
ik hoop dat je iets vind wat werkt, want t is gewoon voor niemand leuk :ugh:
Browny
Zeer actief

S@ndr@ schreef:tja dat is knoert vervelend voor alles en iedereen, van de week even met gerda gelopen en Femie rook ook nog een beetje lekker, ik had moeite met Gil in t gareel te houden, en dat is niet grappig :roll:
ik hoop dat je iets vind wat werkt, want t is gewoon voor niemand leuk :ugh:
Is het ook niet, die reuen kunnen er ook niets aan doen en raken helemaal opgewonden. daarom wil ik voor iets kijken om de geur hopelijk te verminderen, zodat Yuki zekerder wordt en reuen niet hysterisch worden.
Sommige baasjes snappen het ook niet, dan spelen ze eerst leuk en daarna wordt ze besprongen en dan zegt de baas och kijk hij is helemaal verliefd, dus dan leg ik uit dat ze een sterke aantrekkelijke geur bij zich heeft en als ze dat ontdekken als ze rustiger zijn (dus niet meer sjeezen) dan gaan ze over in een andere modus en krijg je ze ook niet meer uit.. dat is niet verliefd na een leuk spelletje :tongue: van gecastreerde reuen snappen ze dat vaak helemaal niet, maar is niet meer dan logisch.

Laatst een leonberger en die accepteerde het niet en wilde haar grijpen, zodat ze netjes zou blijven staan om besprongen te worden.. ik zag aan de hele reu zijn houding, dat hij die intentie had.. baasje begreep het niet en zei ''Nee ... ze wilt niet met je spelen :( '' en liep gepikeerd weg. :vaag:
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Nanna schreef:
Browny schreef: Vanaf pup ruikt ze blijkbaar voor reuen erg aantrekkelijk en de meeste willen haar bereiden
:mrgreen: dat hoop ik toch niet, dat ze in de hachee verdwijnt :LOL:
Nee ze maken gehakt van haar :jank:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik heb zo'n spray en één keer gebruikt tijdens een evenement. De honden die echt dicht op haar stonden trapten er niet in :mrgreen: Maar Coda was toen daadwerkelijk loops en ik heb het idee dat de honden die wat meer op afstand waren het daardoor niet zo door hadden.

Wel een lastig probleem..reageert de rest van de roedel er niet op als Yuki belaagd wordt?
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Heel vervelend dit soort dingen.
Luna ruikt ook altijd lekker, ze is geholpen om een heel ander reden, maar ruikt nog steeds lekker dus..maar er is geen reu die het in z'n hoofd haald om op haar te duiken gelukkig, dat pikt madam exht niet :S:

We kunnen een keer met Yuki en Doran gaan lopen? Doran zal wel een keer ruiken maar zal er nooit opduiken, hij weet dat dat niet mag :neenee: en doet dan dan ook nooit, verder staat hij prima onder appèl. En hij houd van rennen :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Browny
Zeer actief

Inge O schreef:
Nanna schreef:
Browny schreef: Vanaf pup ruikt ze blijkbaar voor reuen erg aantrekkelijk en de meeste willen haar bereiden
:mrgreen: dat hoop ik toch niet, dat ze in de hachee verdwijnt :LOL:
ik wou ook net vragen hoe dan, met mosterd of donker bier :F: ?

vervelend probleem, als ze na de eerste loopsheid nog zo lekker ruikt zou ze voor mij een castratiekandidate zijn.
Met Vis :engel:

Ik weet niet of castratie voor zo een probleem een oplossing is, als ze hierdoor gehinderd blijft worden, met name tijdens het werk (kan moeilijk een vermiste persoon overlopen, omdat ze een 'kutprobleem' heeft :LOL: ) Moet ik er wel iets op verzinnen.
Maeve schreef:Ik heb zo'n spray en één keer gebruikt tijdens een evenement. De honden die echt dicht op haar stonden trapten er niet in :mrgreen: Maar Coda was toen daadwerkelijk loops en ik heb het idee dat de honden die wat meer op afstand waren het daardoor niet zo door hadden.

Wel een lastig probleem..reageert de rest van de roedel er niet op als Yuki belaagd wordt?
Dit moet toch juist reuen tijdens de loopsheid op afstand houden? :scratch: Nou weet ik niet of ze nu dezelfde soort geur om zich heen heeft hangen :engel:
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Lunatic schreef:Heel vervelend dit soort dingen.
Luna ruikt ook altijd lekker, ze is geholpen om een heel ander reden, maar ruikt nog steeds lekker dus..maar er is geen reu die het in z'n hoofd haald om op haar te duiken gelukkig, dat pikt madam exht niet :S:

We kunnen een keer met Yuki en Doran gaan lopen? Doran zal wel een keer ruiken maar zal er nooit opduiken, hij weet dat dat niet mag :neenee: en doet dan dan ook nooit, verder staat hij prima onder appèl. En hij houd van rennen :F:
Super dat je dit aanbied :E: Dit is misschien wel het proberen waard, als hij er echt niet op wil duiken :F: . Dan hou ik haar eerst aangelijnd totdat ze de situatie vertrouwt (zal eerst paniek zijn) en ben ik benieuwd hoe ze op elkaar reageren. en dan een rustig gebied, zodat dit niet alsnog een negatieve ervaring wordt :tongue:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Browny schreef:
Maeve schreef:Ik heb zo'n spray en één keer gebruikt tijdens een evenement. De honden die echt dicht op haar stonden trapten er niet in :mrgreen: Maar Coda was toen daadwerkelijk loops en ik heb het idee dat de honden die wat meer op afstand waren het daardoor niet zo door hadden.

Dit moet toch juist reuen tijdens de loopsheid op afstand houden? :scratch: Nou weet ik niet of ze nu dezelfde soort geur om zich heen heeft hangen :engel:
Ik denk dat het idee is dat reuen het niet meer van een afstand ruiken en er door aangetrokken worden. Maar als ze zelf even komen checken weten ze het wel hoor :mrgreen:

Of het dezelfde geur is, is ook niet zeker denk ik. Het kan ook een combinatie zijn van de geur en haar gedrag. Sommige teven ruiken altijd lekkerder en zeker als ze niet van zich afbijten maakt ze dat juist interessanter voor reuen heb ik het idee :ugh: Coda is daar heel makkelijk in, die corrigeert heel duidelijk en zelfs tijdens de loopsheid hadden we niet veel last van reuen. Alleen op de dagen dat ze zelf op zocht mocht ze dus even fijn aan de lijn :engel:
Browny
Zeer actief

Maeve schreef: Wel een lastig probleem..reageert de rest van de roedel er niet op als Yuki belaagd wordt?
Deze vraag had ik even gemist :F:
Chiko (kleinste), Rox en Kyara (soms), willen haar beschermen. dus neem ik niet altijd gelijk met Yuki mee in drukkere gebieden, ik kan ze wel afleiden en naast mij laten lopen. maar Yuki hoe groot ze ook is, kan van een teckel formaat al in de stress schieten :ugh:
Dan wil ik niet op mijn geweten dat een Rox of Kyara van flink formaat een klein hondje weg snauwen :schrik: ze zullen nooit bijten, maar snauwen kan ook flink schade geven bij een klein hondje..

een tijdje terug kwamen er 4 herders op Yuki afgestormd, zeeer ge-interesseert, waardoor Rox om haar heen aan het meppen was om ze allemaal op afstand van Yuki te houden :schrik: En yuki stond er eigenlijk een beetje verloren bij
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik wil ook wel eens met je wandelen hoor! Heb hier een volle reu die nog nooit op een andere hond heeft gereden. Flink loopse teven wil hij het liefst wel likken, maar hij heeft nog nooit gereageerd op een niet loopse teef. Ik weet voor 99% zeker dat hij Yuki niet interessant zal vinden, maar rijden zal hij in ieder geval niet. Als hij op een andere manier vervelend aanwezig wil zijn, heb ik hem heel snel aan de lijn, maar ik verwacht het niet. Hij zal trouwens niet met haar willen spelen, maar misschien is dat juist fijn, een reu die helemaal niks van haar wil. Roep maar als je het aandurft! Ze zal hoe dan ook geen negatieve ervaring met hem oplopen, ik heb hem heel snel door in het geval van vervelende intenties.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Browny schreef:

Super dat je dit aanbied :E: Dit is misschien wel het proberen waard, als hij er echt niet op wil duiken :F: . Dan hou ik haar eerst aangelijnd totdat ze de situatie vertrouwt (zal eerst paniek zijn) en ben ik benieuwd hoe ze op elkaar reageren. en dan een rustig gebied, zodat dit niet alsnog een negatieve ervaring wordt :tongue:
Nee, hij duikt zelfs niet op een loopse teef zonder mijn toestemming :wink:
Laat maar weten waar en wanneer je wil wandelen.

Edit: m'n letters weigerde :80:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Browny
Zeer actief

Hilde schreef:Ik wil ook wel eens met je wandelen hoor! Heb hier een volle reu die nog nooit op een andere hond heeft gereden. Flink loopse teven wil hij het liefst wel likken, maar hij heeft nog nooit gereageerd op een niet loopse teef. Ik weet voor 99% zeker dat hij Yuki niet interessant zal vinden, maar rijden zal hij in ieder geval niet. Als hij op een andere manier vervelend aanwezig wil zijn, heb ik hem heel snel aan de lijn, maar ik verwacht het niet. Hij zal trouwens niet met haar willen spelen, maar misschien is dat juist fijn, een reu die helemaal niks van haar wil. Roep maar als je het aandurft! Ze zal hoe dan ook geen negatieve ervaring met hem oplopen, ik heb hem heel snel door in het geval van vervelende intenties.
Dat klinkt ook wel super! alleen een beetje uit de richting om even te oefenen :vaag: Maar wel een super ervaring voor haar.
Het gekke is, pas geleden hadden wij bv een beagle logee voor een paar dagen. Yuki had hem nog nooit gezien, hij komt binnen en het is gelijk goed en leuk en wilt ze alleen maar spelen.. maar kom ik jou dus nu tegen in het bos, dan is haar eerste reactie *Paniek!* :U:
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Lunatic schreef:
Browny schreef:

Nee, hij duikt zelfs niet op een loopse teef zonder mijn toestemming :wink:
Laat maar weten waar en wanneer je wil wandelen.

Edit: m'n letters weigerde :80:
Ik ga je even pb'en :E:

Een reu die een teef op commando kan bespringen? :LOL: :LOL:
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Browny schreef:
Is het ook niet, die reuen kunnen er ook niets aan doen en raken helemaal opgewonden.:

heb je het al met de dierenarts overlegt ?. :denken:

is ze gecastreerd , en hoe ging dat dan ?.. Want soms nemen ze niet alles weg, en kan " een lekker ruikend deel " achterblijven , dus ruikt ze nog steeds als " loops "

ik vind , nav dat verhaal van die Leonberger , dat je zelf wel eerst moet vragen of het een reu is, nu je dit weet .. :19:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Bestaan er ook alcoholslots voor computers?
Maar dit terzijde.

Mijn teefje is jaaaaaren geleden gecastreerd, maar voor veel reuen nog steeds aantrekkelijk :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Heeft ze soms vaginitus, dat kan voor reuen ruiken als een loopse teef.
Met pulsatilla kun je dit behandelen.

Heel vervelend voor Yuki.
Browny
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Browny schreef:
Is het ook niet, die reuen kunnen er ook niets aan doen en raken helemaal opgewonden.:

heb je het al met de dierenarts overlegt ?. :denken:

is ze gecastreerd , en hoe ging dat dan ?.. Want soms nemen ze niet alles weg, en kan " een lekker ruikend deel " achterblijven , dus ruikt ze nog steeds als " loops "

ik vind , nav dat verhaal van die Leonberger , dat je zelf wel eerst moet vragen of het een reu is, nu je dit weet .. :19:
ze is 10 maanden, en nog niet loops geweest (staat hier ook) :wink:
en ik en Yuki bepalen of de reu oke is, of dat het niet werkt. ik ga haar niet paniekerig bij alle reuen vandaan houden en hiermee bevestigen dat reuen echt ENG zijn! :wink:
ze is pas bij de DA geweest en mankeert niets :mrgreen:

vandaag zijn we in een heel druk losloop gebied geweest en hebben we Browny (onze reu) meegenomen, hij is heel stabiel en aan hem zie ik gelijk wat voor een karakter de hond heeft die wij passeren (aan zijn houding). Ik was echt heel erg trots vandaag op Yuki, ik heb een flexi van 10m gekocht en vandaag uitgeprobeerd. en dit werkte perfect! ze heeft van mij de steun maar toch de vrijheid en geen enkele keer hysterisch in de paniek geschoten. 1 keer blafte ze kort twijfelend en piepend (tegelijk wou ze zich verstoppen, kop laag en heel erg ontwijkend), dus heb haar bij mij geroepen en aan de lijn gestuurd en steun gegeven en ze herstelde onwijs snel en heeft bij bijna alle honden, even snel gesnuffeld en doorgelopen (dat zie ik het liefst). dit heeft ze eerder nog niet zo gedaan, echt super! op het laatst kwam er een witte herder reu en hun gedrag was hetzelfde, bang maar nieuwsgierig (schrokken hierdoor soms van elkaar, waardoor ze beide 1x vluchtgedrag vertoonde). dus na 2x de honden begeleid te hebben en een stukje achter elkaar aangelopen (die reu liep gewoon los en liep meer met ons mee) en opgegeven moment ontdooide ze beide en wilde ze spelen, dus heb ik Yuki los geknipt en hebben ze de rest van de wandeling achter elkaar aan lopen rennen en spelen :E: (deze reu had gelukkig geen andere intenties, want de baasjes liepen ver buiten bereik van de hond en gaven 0,0 aandacht)
Dus we hebben dit met deze positieve ervaring (en een uitgeputte hond) ook geëindigd :E:

echt super trots op gekke Yuki :I:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Als de baasjes van de reuen niet optreden, zelf actie ondernemen.
Tussen de achterpoten door zijn ballen stevig vast pakken.
Flink draaien en hard omhoog trekken zodat hij met zijn achterpoten van de grond komt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Otto wil ook wel eens helpen hoor. Die is heel stabiel en doet het altijd wel goed bij teefjes.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Browny
Zeer actief

[Sandra] schreef:Otto wil ook wel eens helpen hoor. Die is heel stabiel en doet het altijd wel goed bij teefjes.
Goed in de zin van? :mann: goed scoren? :LOL: maar daar wil ik zeker wel gebruik van maken hoor, als hij er niet op klimt :engel:

Het is gewoon apart dat ze zo een fase in gaat, vanaf pup af aan ziet ze zoveel honden, nooit een probleem (af en toe alleen de kat uit de boom kijken), ook reuen die erop doken reageerde ze niet echt op (heb ik altijd moeten helpen, omdat ze het zelf niet kon). maar sinds kort kan ze zo hysterisch doen als er een reu in de buurt komt of ze van afstand nog niet goed kan zien/ruiken wat het is. en hierdoor kan ze dus ook gedrag uitlokken bij de andere hond (zoals die leonberger).
Dus wij waren echt blij vandaag dat we relaxt konden lopen en ik haar een paar keer heb moeten sturen/steunen, maar ze zich voorbeeldig heeft gedragen :mrgreen:
Ik hou haar dus voorlopig zo aan de lange lijn bij het benaderen van andere honden, zodat ik altijd de controle heb en haar kan sturen. totdat ze weer stabiel is en dan mag ze het weer zelf proberen uit te zoeken :F:
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Wolfsblut schreef:Als de baasjes van de reuen niet optreden, zelf actie ondernemen.
Tussen de achterpoten door zijn ballen stevig vast pakken.
Flink draaien en hard omhoog trekken zodat hij met zijn achterpoten van de grond komt.
Ik draag een teaser bij mij :pffff:
Nee hoor ik kan dat prima met lichaamstaal en een korte correctie wegsturen. ik heb maar 1 keer 'geweld' moeten gebruiken, toen ze 7 maanden was op het strand, was er een hond 2x zo groot en die kregen we met 2 man amper van haar af, wij kwamen daar gewoon niet weg.. toen ben ik weg even flink uit mijn slof geschoten op een druk strand en de hond flink beet gepakt en weggestuurd :schrik: Maar goed die reu kan er ook niets aan doen dat hij een hij is :wink:

vanmiddag een husseltje die achter ons aan bleef lopen (dook er niet op en was volgens mij nog jong), toen ik dat door had stopte wij maar even, want die baas dacht eerst dat doorlopen en roepen wel zou helpen en daarna moest ze van flinke afstand haar hondje op komen halen :vaag: erg vervelend en de baas geneerde zich, dat hij opeens zo slecht luisterde, dus maar gezegd dat zij er niets aan kon doen, dat wij gewoon een lekkere teef hebben :oeps: toen kon ze er gelukkig wel om lachen.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Super dat het vandaag zo goed gegaan is :E:
Ik ben benieuwd hoe ze Doran gaat vinden :F:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Browny schreef:
[Sandra] schreef:Otto wil ook wel eens helpen hoor. Die is heel stabiel en doet het altijd wel goed bij teefjes.
Goed in de zin van? :mann: goed scoren? :LOL: maar daar wil ik zeker wel gebruik van maken hoor, als hij er niet op klimt :engel:
Haha, bij Yuki zou hij ook een trapje nodig hebben :mrgreen:
Als ze inderdaad tegen haar eerste loopsheid aanzit, dan zal hij haar doosje wel willen likken. Maar hij respecteert het altijd als een teefje haar grens aangeeft. Hysterisch geblaf gaat hij sowieso uit de weg.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Inge O schreef:
Browny schreef: maar sinds kort kan ze zo hysterisch doen als er een reu in de buurt komt of ze van afstand nog niet goed kan zien/ruiken wat het is.
misschien moett ze binnenkort loops worden? teven die net loops of bijna loops zijn kunnen echt overmatig kribbig en afwijzend reageren op reuen-met-interesse, misschien uit zich dat dan bij haar in paniek omdat ze nog niet het karakter heeft om ze af te snauwen?

ze is blijkbaar al geopereerd , ik opperde ook de mogelijkheid , dat het niet goed is gedaan , en dat ze terug moet gaan naar de dierenarts

je hebt toch 2 soorten operaties ?..eentje alles weg en eentje half
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Pakdebal schreef:
Inge O schreef:
Browny schreef: maar sinds kort kan ze zo hysterisch doen als er een reu in de buurt komt of ze van afstand nog niet goed kan zien/ruiken wat het is.
misschien moett ze binnenkort loops worden? teven die net loops of bijna loops zijn kunnen echt overmatig kribbig en afwijzend reageren op reuen-met-interesse, misschien uit zich dat dan bij haar in paniek omdat ze nog niet het karakter heeft om ze af te snauwen?

ze is blijkbaar al geopereerd , ik opperde ook de mogelijkheid , dat het niet goed is gedaan , en dat ze terug moet gaan naar de dierenarts

je hebt toch 2 soorten operaties ?..eentje alles weg en eentje half
Waar lees jij dat ze geopereerd is??
Ze is nog niet loops geweest, dat staat er.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Vervelend is het trouwens wel. Zou best kunnen dat het toch met de naderende loopsheid te maken heeft, Sari rook ook al tijden erg lekker voor de reuen voordat die loopsheid eens doorzette.
En die snauwde ook niet van zich af, ze schoot gelukkig niet in paniek, maar leuk vond ze het ook niet.
Laatst gewijzigd door Veronique & Kyra op 07 okt 2013 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”