Misschien niet voor het gemak, maar misschien wel omdat die poeders uitgebalanceerd zijn? Vooropgesteld dat ik met specifiek pups flessen geen ervaring heb, maar wel met flessen (ratjes). Ik ben juist altijd 'jaloers' op mensen die pups flessen, daarmee is men namelijk al veel verder qua samenstellingen en kan er veel meer afgesteld worden op behoeftes qua leeftijd en individu. Veel poeders zijn samengesteld naar aanleiding van de samenstelling van echte hondenmelk. Hoe dichter je dat kunt benaderen, hoe idealer voor de ontwikkeling. (Te) snel groeien kan bij ratjes erg nadelig zijn (ontwikkeling van afwijking in organen staat er mee in verband), dus misschien voor pups ook. Langzaam groeien is natuurlijk een ander uiterste, maar iets dat ze snel laat aankomen hoeft absoluut niet per definitie goed te zijn.Kells schreef:ik ben geen persoon die voor het gemak kant en klare melkpoeder besteld.
Als de honing voor de energie is zou ik zelf voor een simpele elektrolytenmix of Nutridrops (dat geef ik zelf standaard, is er ook voor honden) gaan. Lijkt me stukken gezonder en veiliger.
Nogmaals; geen verstand van pups, maar met wat ik weet over poedermelk en ontwikkeling van flesdiertjes wilde ik het toch even noemen.