Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dieren versturen per post

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Dieren versturen per post

Ongelezen bericht door Tallie »

Als een spin een zenuwstelsel had om pijn te registreren of gevoelens of iets dergelijks, dan vond ik het ook zielig. Maar dat hebben ze niet.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Tja, als je zo'n slak zelf gaat ophalen wordt ie dan heel anders vervoerd?
Hij zal toch ergens in moeten of zo, zeker voor een reis van een paar dagen, dus maakt het dan zoveel uit?

Ook cavia's kun je laten vervoeren. Daar ben ik dan weer niet zo voor, maar in principe zijn dat speciale transporten.
Wij hebben ook een keer vanuit Denemarken voor iemand 6 cavia's meegenomen naar Nederland, inclusief een overnachting. Die zaten dus ook 24 uur in een transportbox. Hebben ze prima doorstaan, en dat zijn nog wel stress beestjes. Natuurlijk door mij persoonlijk goed verzorgd onderweg (hooi, eten, drinken, groenvoer geregeld aangeboden).
Met die zeg maar "commerciële" transporten wordt er ook goed voor de beestjes gezorgd hoor, normaal gesproken.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Célie schreef:
Punzel schreef:
Tallie schreef:
Wat betreft ongewervelden, er wordt heel veel nakweek uitgewisseld en vaak komt het voor dat je van een soort alleen een man of een vrouw hebt en dat de enige persoon die je kunt vinden die er eentje van het andere geslacht heeft in Tsjechië woont, of waar dan ook. Dan worden ze vaak opgestuurd, dan kan er weer mee gekweekt worden en is het niet "nodig" om nieuwe dieren uit het wild te plukken. De noodzaak daarvan valt ook te betwisten natuurlijk, maar waar vraag naar is...
Ik ben daar denk ik wat te simpel voor, maar als je een of ander reptiel uit Verweggistan moet halen omdat het verder nergens te vinden is, misschien kan je die beesten dan beter gewoon lekker in het wild laten, in plaats van altijd maar te moeten hebben.
Of als je je hand toch niet omdraait voor een lang ritje dan haal je dat diertje wat anders verstuurd wordt toch op met de auto ?
Of je vraagt om een taxi op een forum vol reislustige dierenliefhebbers ;) Hamsters gaan vaak via zo'n route van fokker of opvang naar het nieuwe baasje. Zo iets is ideaal al de een veel reist binnen Nederland en de ander amper een OVpasje heeft.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

lor1_1984 schreef:Het gaat om dit topic Twink. ;)
http://www.hethondenforum.nl/plaza/view ... 7&t=275549

Ik heb daar al gezegd hoe ik erover denk:
Zolang je het goed inpakt (lees: met aarde of vochtig keukenpapier, wat eten en wat luchtgaatjes) en zorgt voor isolatie, moet je het wat mij betreft zelf weten.
Het is en blijft ieders keus om je ongewervelde op te laten sturen of op te halen in verweggistan. ;)
De andere keuze is vaak import uit het gebied van oorsprong, oftewel wildvang en om die praktijken nou te gaan steunen is ook weer zo wat.

Nou nee.. het is namelijk ook gewoon verboden om levende dieren "gewoon maar per post" te versturen. En dat vind ik volkomen terecht.

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Anja schreef:Ik vind dat geen enkel levend wezen per post verstuurd hoort te worden. Er word met zo'n pakketje gegooid, ze laten het vallen, gaan erop staan of ze raken het kwijt :ugh:
Of het nu slangen, papagaaien of slakken zijn ik vind het geen doen.

Magic schreef:Ongeacht mijn mening erover.
Het is officieel in Nederland verboden om levende dieren per post te versturen.
Gelukkig, ik hoop dat er hoge boetes op staan bij overtreding. Maar ja, wie komt erachter wat er in een pakketje zit :19:
Ik ben dan een echte trut; ik zou het aangeven als ik wet waar iemand zou wonen die dit doet.

Suzanne
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Toen ik nog baardagamen had kocht ik de voedseldieren (wormen, krekels en sprinkhanen) via internet en die kwamen ook gewoon met de post.
Ze zaten dan in een bakje met schuilmogelijkheid en voer, ging prima.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
~Suzanne~
Zeer actief

Fabiola17 schreef:Tja, als je zo'n slak zelf gaat ophalen wordt ie dan heel anders vervoerd?
Hij zal toch ergens in moeten of zo, zeker voor een reis van een paar dagen, dus maakt het dan zoveel uit?

Ook cavia's kun je laten vervoeren. Daar ben ik dan weer niet zo voor, maar in principe zijn dat speciale transporten.
Wij hebben ook een keer vanuit Denemarken voor iemand 6 cavia's meegenomen naar Nederland, inclusief een overnachting. Die zaten dus ook 24 uur in een transportbox. Hebben ze prima doorstaan, en dat zijn nog wel stress beestjes. Natuurlijk door mij persoonlijk goed verzorgd onderweg (hooi, eten, drinken, groenvoer geregeld aangeboden).
Met die zeg maar "commerciële" transporten wordt er ook goed voor de beestjes gezorgd hoor, normaal gesproken.
Echt wel!
Dan kun je zo'n "muizenbakkie" gebruiken EN heb je zelf toezicht. Dan gaat zo'n dier dus onder begeleiding ;-) en zal het dus niet zoekraken.

Gezellig idee... pakje met spinnen zoekgeraakt of toch opengegaan onderweg. Lekker ;-((

Maar, hoe dan ook, het is dus verboden. En gelukkig maar. Ik hoop op zeer strenge straffen en hoge boetes als het uitkomt en ik ben in dit soort gevallen niet te besodemietert om het te helpen uitkomen.
Maar ja... ik weet niet waar de mensen die in het andere topic hebben aangegeven dit te (laten) doen wonen dus dat helpt niet zo ;-(

Suzanne
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wij hadden laatst iets van een vogeltje ofzo. In elk geval een doosje van 20 x 10 x 10, met wat minimale luchtgaatjes. Geprikt door een vork.

Ik vind het niet kunnen. We hebben er ook melding van gemaakt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

~Suzanne~ schreef:

Zolang je het goed inpakt (lees: met aarde of vochtig keukenpapier, wat eten en wat luchtgaatjes) en zorgt voor isolatie, moet je het wat mij betreft zelf weten.
Het is en blijft ieders keus om je ongewervelde op te laten sturen of op te halen in verweggistan. ;)
De andere keuze is vaak import uit het gebied van oorsprong, oftewel wildvang en om die praktijken nou te gaan steunen is ook weer zo wat.

Nou nee.. het is namelijk ook gewoon verboden om levende dieren "gewoon maar per post" te versturen. En dat vind ik volkomen terecht.

Suzanne
Het kan verboden zijn, maar dan denk ik niet dat een dierenwinkel het zo open en bloot aanbiedt op internet.
http://www.zooplus.nl/shop/vissen/ongewervelden
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Volgens mij is er verschil tussen 'post' en 'post'.
Brievenbuspost is bijvoorbeeld verboden. Pakketpost is aan strenge eisen gebonden. (Ik durf zo niet te zeggen welke eisen precies).
De service die zooplus biedt is voor de ongewervelden eerder transport dan dat ze 'gepost' worden. Daar zit hem het verschil.

Bovendien zijn er weer andere regels voor ongewervelden, dan voor de gewervelden.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Marion. schreef:Wij hadden laatst iets van een vogeltje ofzo. In elk geval een doosje van 20 x 10 x 10, met wat minimale luchtgaatjes. Geprikt door een vork.

Ik vind het niet kunnen. We hebben er ook melding van gemaakt.
:ok:
Wat doe je dan met zo'n vogeltje? Ik neem aan dat ze niet naar de geadresseerde gaat maar naar een vogelopvang ofzo.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.

Ongelezen bericht door ruygemoor »

vissen gaan ook regelmatig per post.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Oh jezus we gaan lopen zeiken over een muis of slak die per post vervoerd word.
Hebben we ze in de tuin dan strooien we slakkenkorrels en doen van alles om die krengen weg te krijgen.
Hebben we last van muizen en ratten leggen we gif om het ongedierte weg te krijgen.
Hoe krom en gefrustreerde misplaatste dierenliefhebbers zijn we toch. :LOL: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

bouvierpoedel schreef:Oh jezus we gaan lopen zeiken over een muis of slak die per post vervoerd word.
Hebben we ze in de tuin dan strooien we slakkenkorrels en doen van alles om die krengen weg te krijgen.
Hebben we last van muizen en ratten leggen we gif om het ongedierte weg te krijgen.
Hoe krom en gefrustreerde misplaatste dierenliefhebbers zijn we toch. :LOL: :LOL:

Inderdaad. Mensen kunnen ook overdrijven zeg, ik kan me nog een topic herinneren over spinnen dat ze opgezogen worden en dan een prop in de slang zodat hij er niet uit kan, en dan is het zielig als er eens een paar slakken over de post worden verstuurd die heel erg goed zijn aangekomen.

En iemand gaan verraden omdat hij/zij slakken over de post krijgt toegestuurd. Tjonge tjonge.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

bouvierpoedel schreef:Oh jezus we gaan lopen zeiken over een muis of slak die per post vervoerd word.
Two wrongs don't make a right :wink:
Schadelijke dieren doden is wat anders dan ze martelen. Ik strooi trouwens geen gif. Ik probeer naaktslakken weg te vangen.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

SannePP schreef:Ik lees hier ook vaak zat dat puppys per post naar andere forumleden verstuurd worden. Vind ik ook echt niet normaal!
echt waar ik heb dat nog nooit gelezen toch niet in een doos
Afbeelding
twinkeltje
moderator

ja heb het gezien
Afbeelding
Freya
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie / 3 katten / kakariki, vlakparkieten, grasparkieten / Drentse kriel hoenders

Ongelezen bericht door Freya »

Ik kom uit de visteelt wereld en wij versturen dagelijks vis per luchtvracht de hele wereld over.
Deze gaan in zakken met zuurstof in een piepschuimen doos. Kunnen ca. 2 dagen overleven zo.

Hoe denk je dat al die aquarium vissen in de dierenwinkel komen? Bijna de helft wordt in de tropen gevangen door een arm boertje en europa ingevlogen.
twinkeltje
moderator

gonnie schreef:

Inderdaad. Mensen kunnen ook overdrijven zeg, ik kan me nog een topic herinneren over spinnen dat ze opgezogen worden en dan een prop in de slang zodat hij er niet uit kan, en dan is het zielig als er eens een paar slakken over de post worden verstuurd die heel erg goed zijn aangekomen.

En iemand gaan verraden omdat hij/zij slakken over de post krijgt toegestuurd. Tjonge tjonge.
Ja jullie zien dat zo ik heb tamme muisen gehad en die zie ik niet als ongedierte die waren lief.
Je denkt toch niet dat ik koetje of lolla of 1 van de andere 10 in een doosje met stempel op de post zou doen :pffff:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

twinkeltje schreef:
gonnie schreef:

Ja jullie zien dat zo ik heb tamme muisen gehad en die zie ik niet als ongedierte die waren lief.
Je denkt toch niet dat ik koetje of lolla of 1 van de andere 10 in een doosje met stempel op de post zou doen :pffff:

Nou muizen e.d. zou ik ook niet per post verzenden. Maar een paar slakken wat is daar erg aan, die worden in slaap gebracht en die worden weer wakker als ze uitgepakt worden, ze zuigen zich ook vast dus heen en weer rollen gebeurd ook niet in het doosje.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

hier de "beul" die maandag een paar (of iets meer) muizen opstuurt.
Die zitten in speciale dozen en hebben meer dan genoeg eten en drinken om te overleven.

Dat is trouwens aan strenge eisen onderlegd en kost net wel iets meer dan een postzegel opplakken. (voor ideetje: duizenden dollars :wink: )

Ik heb ook al een hond op het vliegtuig gezet. :19:
twinkeltje
moderator

maart schreef:hier de "beul" die maandag een paar (of iets meer) muizen opstuurt.
Die zitten in speciale dozen en hebben meer dan genoeg eten en drinken om te overleven.

Dat is trouwens aan strenge eisen onderlegd en kost net wel iets meer dan een postzegel opplakken. (voor ideetje: duizenden dollars :wink: )

Ik heb ook al een hond op het vliegtuig gezet. :19:
Ja er zijn ook mensen die muizen invriezen levend ik ben nog al een beeldende denker en zie echt van die kleine plastic bakjes voor me, waar de water fles in lek raakt en de hitte toeslaat heel benauwt wordt ruim 24 uur heen en weer sjaket ergens in een donker hoekje tussen de bagage al angstig zitten zijn door de denderende motoren en geen oorstoppers heeft.
Afbeelding
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

het zijn geen plastic bakjes en er zijn geen flessen water :wink:
twinkeltje
moderator

Ja hallo zo klopt mijn beeld niet meer waar zitten ze dan in ??
Afbeelding
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen

Ongelezen bericht door KKiara »

Dieren per gewone post, ik moet eerlijk zeggen dat ik walg bij het idee :cry: . Ik bezorg iedere zaterdag hier post en moet er niet aan denken dat er een dier ergens onderaan de stapel in de tas zit....je wil niet weten hoe zwaar die tassen zijn en hoe ruw er mee omgegaan word. Ook gewoon de pakketjes die per brievenbus gaan worden alles behalve rustig behandeld.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

KKiara schreef:Dieren per gewone post, ik moet eerlijk zeggen dat ik walg bij het idee :cry: . Ik bezorg iedere zaterdag hier post en moet er niet aan denken dat er een dier ergens onderaan de stapel in de tas zit....je wil niet weten hoe zwaar die tassen zijn en hoe ruw er mee omgegaan word. Ook gewoon de pakketjes die per brievenbus gaan worden alles behalve rustig behandeld.

Nou zo zal het in het algemeen niet gaan lijkt me.

@maart, ik vind iemand niet zo snel een dierenbeul, trouwens volgens mijn buren ben ik ook een dierenbeul dat komt omdat Tama heel erg hard gaat gillen als ze een andere hond ziet, of als ze, als we buiten lopen en richting portiek, mensen in de portiek ziet staan, mensen denken door dat gegil dat ik haar in elkaar aan het slaan ben.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ach de Anatome Helena slakjes die hier 3 jaar geleden met een pakketje zijn aangekomen (van een andere forummer) zijn nog steeds springlevend en gedijen uitstekend in mijn aquarium :ok: Zou het zo weer doen indien nodig...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

KKiara schreef:Dieren per gewone post, ik moet eerlijk zeggen dat ik walg bij het idee :cry: . Ik bezorg iedere zaterdag hier post en moet er niet aan denken dat er een dier ergens onderaan de stapel in de tas zit....je wil niet weten hoe zwaar die tassen zijn en hoe ruw er mee omgegaan word. Ook gewoon de pakketjes die per brievenbus gaan worden alles behalve rustig behandeld.
:hmmm: Dan word het tijd dat de postbezorger wat netter en rustiger omspringt met post van een ander. :19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
KKiara
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
:hmmm: Dan word het tijd dat de postbezorger wat netter en rustiger omspringt met post van een ander. :19:
Ik heb het hier voornamelijk over voordat het bij de postbezorger aankomt. Dus het sorteren en vervoeren naar de locaties waar de postbezorgers het afhalen. Al die tassen worden gewoon op een hoop gegooid en vervoerd, lekker dan als daar ergens onderop een dier ligt wat fijn geplet word. En dan nog, als ik twee tassen vol heb en onderop ligt een dier, dan druk er nog steeds zeker wel minimaal 20 kg post op...als het niet meer is
Afbeelding
KKiara
Zeer actief

Gaat hier overigens wel over de gewone post en niet pakket post, al zet ik hier ook mijn vraagtekens bij(aangezien hier de pakketjes gewoon voor de deur neergepleurd worden).
Ik vind het eigenlijk alleen oke als het iets van speciaal vervoer is, of het in ieder geval aangegeven word bij de vervoerder dat er iets levends inzit.
Stel dat een pakket kwijt raakt ofzo :ugh:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”