Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dieren versturen per post
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dieren versturen per post
Zit ik net in het topic van die slakken van Loraine te snuffelen, lees ik over slakken en muizen die per post worden verstuurd. Nou zie ik dat er meer mensen zijn die daar hun vraagtekens bijzetten dus even een ander topic, aangezien een fototopic verpesten ook niet zo leuk is.
Nou heb ik er zelf absoluut geen verstand van, ik heb katten en honden en die komen allemaal gewoon uit Nederland. Maar hoe werkt zoiets nou? Mag het officieel wel? En ik las dat slakken zich vastzuigen en overleven op een blaadje sla en gaan slapen een week lang. Maar muizen dan? Die moeten toch gewoon kunnen bewegen en die kan je toch niet een weekvoorraad aan eten meegeven, of wel? En wat voor dieren worden er eigenlijk nog meer per post verstuurd? Ik vind het zelf niet echt normaal klinken, maar zoals ik al zei weet ik er niks van. Dus hoe werkt dat nou?
Nou heb ik er zelf absoluut geen verstand van, ik heb katten en honden en die komen allemaal gewoon uit Nederland. Maar hoe werkt zoiets nou? Mag het officieel wel? En ik las dat slakken zich vastzuigen en overleven op een blaadje sla en gaan slapen een week lang. Maar muizen dan? Die moeten toch gewoon kunnen bewegen en die kan je toch niet een weekvoorraad aan eten meegeven, of wel? En wat voor dieren worden er eigenlijk nog meer per post verstuurd? Ik vind het zelf niet echt normaal klinken, maar zoals ik al zei weet ik er niks van. Dus hoe werkt dat nou?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Dieren versturen per post
ik vind muizen weer wat anders dan slakken moet ik eerlijk zeggen..
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik vind slakken ook wel iets dan een muis ofzo, die kunnen best een aantal dagen/weken zonder de natuur.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ongeacht mijn mening erover.
Het is officieel in Nederland verboden om levende dieren per post te versturen.
Laatst gewijzigd door Magic op 10 okt 2013 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Iedere dag feest!
-
- Zeer actief
In alle gevallen volstrekt onaanvaardbaar (naar mijn mening).
Zelfs als het dier het prima overleeft een paar dagen... als er iets misgaat met de postverzending gaat het in dit geval ten koste van dieren.
Wil je zo nodig een dier uit het buitenland of van zo ver weg dat het verzonden moet worden.. je gaat het maar halen in daartoe geschikte vervoers"containers"/bakken/manden/zakken/benches.
Er was iets met dierenwelzijn... ik vind "versturen per post" echt in alle gevallen te zot voor woorden.
Opsturen is wat mij betreft een dikke vette nono!
Suzanne
*edit; storende typfout verbeterd
Zelfs als het dier het prima overleeft een paar dagen... als er iets misgaat met de postverzending gaat het in dit geval ten koste van dieren.
Wil je zo nodig een dier uit het buitenland of van zo ver weg dat het verzonden moet worden.. je gaat het maar halen in daartoe geschikte vervoers"containers"/bakken/manden/zakken/benches.
Er was iets met dierenwelzijn... ik vind "versturen per post" echt in alle gevallen te zot voor woorden.
Opsturen is wat mij betreft een dikke vette nono!
Suzanne
*edit; storende typfout verbeterd
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 10 okt 2013 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
In de ongewerveldenhobby is het heel normaal. Mits goed verpakt (isolatie, vocht, goed vast zodat de boel niet in het rond klettert) kunnen de dieren dat prima doorstaan, ze verbruiken minimaal zuurstof en zullen er weinig stress van ondervinden. Een slak of spin zit prima in een krappe, donkere omgeving, daar zitten ze uit zichzelf ook.
Muizen zullen niet in een postpak verstuurd worden, dat gaat niet. Die zullen op eenzelfde manier behandeld worden als honden of katten die per vliegtuig naar een ander land worden gestuurd, dus gewoon in een kooi en met toezicht.
Muizen zullen niet in een postpak verstuurd worden, dat gaat niet. Die zullen op eenzelfde manier behandeld worden als honden of katten die per vliegtuig naar een ander land worden gestuurd, dus gewoon in een kooi en met toezicht.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Ik weet het eigenlijk niet, als ik kijk naar hoe bepaalde leveranciers uit de dierenwinkel soms mopperend aankwamen omdat hun bakken met levende haven weer omgevallen waren en de ratten door de de laadruimte heen vlogen.
Laatst heb ik ook te horen gekregen dat de mosselen die voor menselijke consumptie zijn ook nog leven voordat ze de pan in gaan, dus levend in de verpakking zitten. Wat is de grens?
Laatst heb ik ook te horen gekregen dat de mosselen die voor menselijke consumptie zijn ook nog leven voordat ze de pan in gaan, dus levend in de verpakking zitten. Wat is de grens?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
- Zeer actief
O nou want ik las dus in dat topic iemand die zei dat die muizen ook gewoon als pakket worden vervoerd. Ik weet niet hoe serieus ik zoiets moet nemen maar ik zie dus al helemaal zielige muisjes voor me in een klein doosje op elkaar gepropt die een week geen eten hebben en elke keer ondersteboven vallen enzo.Tallie schreef:In de ongewerveldenhobby is het heel normaal. Mits goed verpakt (isolatie, vocht, goed vast zodat de boel niet in het rond klettert) kunnen de dieren dat prima doorstaan, ze verbruiken minimaal zuurstof en zullen er weinig stress van ondervinden. Een slak of spin zit prima in een krappe, donkere omgeving, daar zitten ze uit zichzelf ook.
En dan had ik nog een vraag. Hoezo is dat voor die dieren dan normaal om ze de hele wereld over te sturen? Ik dacht dat bijvoorbeeld muizen wel genoeg in Nederland te verkrijgen zijn, zijn dat dan hele speciale ofzo?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Muizen in een pakket gaat niet werken. Ik heb die post niet gelezen maar dat wordt 'm echt niet
Er zijn wel bijzondere kleurslagen in muizen die erg gewenst zijn. Als de genen voor bepaalde kleuren in een land niet aanwezig zijn wil men nog wel eens exporteren als er iemand gek genoeg is om grof geld neer te leggen, goedkoop is het namelijk niet.
Wat betreft ongewervelden, er wordt heel veel nakweek uitgewisseld en vaak komt het voor dat je van een soort alleen een man of een vrouw hebt en dat de enige persoon die je kunt vinden die er eentje van het andere geslacht heeft in Tsjechië woont, of waar dan ook. Dan worden ze vaak opgestuurd, dan kan er weer mee gekweekt worden en is het niet "nodig" om nieuwe dieren uit het wild te plukken. De noodzaak daarvan valt ook te betwisten natuurlijk, maar waar vraag naar is...

Wat betreft ongewervelden, er wordt heel veel nakweek uitgewisseld en vaak komt het voor dat je van een soort alleen een man of een vrouw hebt en dat de enige persoon die je kunt vinden die er eentje van het andere geslacht heeft in Tsjechië woont, of waar dan ook. Dan worden ze vaak opgestuurd, dan kan er weer mee gekweekt worden en is het niet "nodig" om nieuwe dieren uit het wild te plukken. De noodzaak daarvan valt ook te betwisten natuurlijk, maar waar vraag naar is...
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
bij de slangen wordt het ook gedaan 
ik vind het drie keer niks en ik hoef op zo'n manier geen dier.

ik vind het drie keer niks en ik hoef op zo'n manier geen dier.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat betreft slakken zie ik het probleem niet zo hoor, al zie ik ook de noodzaak niet om ze te versturen per post
Met muizen zie ik dat niet zo voor me..
Maar goed, honden met het vliegtuig vind ik ook een wat gek idee terwijl het toch gebeurt.

Maar goed, honden met het vliegtuig vind ik ook een wat gek idee terwijl het toch gebeurt.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad, en dat vind ik ook echt not donerenee-uk schreef:bij de slangen wordt het ook gedaan![]()

Als het ruimte, licht en lucht nodig heeft, echt niet doen. De meeste ongewervelden zitten echter het liefst in een donkere, muffe situatie en dan vind ik het persoonlijk een ander verhaal.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind het niet kunnen, ongeacht of het nou een slang, muis, slak of weet ik het wat voor dier is.
Ten eerste voor de dieren en ten tweede; soms is mijn pakket dus open. Stel nou dat daar een vogelspin in zat? Lekker veilig.
Ten eerste voor de dieren en ten tweede; soms is mijn pakket dus open. Stel nou dat daar een vogelspin in zat? Lekker veilig.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Echt goh heb ik weer wat gemist ik vind het niks, hoe verstuur je een muis 

Ik vind het echt nog done, met de gewone post, wat het ook is.
-
- Zeer actief
Ik ben daar denk ik wat te simpel voor, maar als je een of ander reptiel uit Verweggistan moet halen omdat het verder nergens te vinden is, misschien kan je die beesten dan beter gewoon lekker in het wild laten, in plaats van altijd maar te moeten hebben.Tallie schreef:
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ik vind dat geen enkel levend wezen per post verstuurd hoort te worden. Er word met zo'n pakketje gegooid, ze laten het vallen, gaan erop staan of ze raken het kwijt
Of het nu slangen, papagaaien of slakken zijn ik vind het geen doen.

Of het nu slangen, papagaaien of slakken zijn ik vind het geen doen.
Gelukkig, ik hoop dat er hoge boetes op staan bij overtreding. Maar ja, wie komt erachter wat er in een pakketje zitMagic schreef:Ongeacht mijn mening erover.

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ik lees hier ook vaak zat dat puppys per post naar andere forumleden verstuurd worden. Vind ik ook echt niet normaal!
RIP Cena

-
- Zeer actief
op zooplus.nl kun je ook een hele hoop dieren kopen die ze dan gewoon opsturen. Garnalen enzo.
Met honden gaat het toch meestal wel met speciaal vervoer? In van die speciale boxen en met toezicht? Volgens mij is dat zelfs best wel streng!
Maar ik neem aan dat als er een dier per post word verzonden dat daar wel iets op staat van: animal, of : alive. Of misschien word het zelfs door een speciaal postbedrijf gedaan?
Met honden gaat het toch meestal wel met speciaal vervoer? In van die speciale boxen en met toezicht? Volgens mij is dat zelfs best wel streng!
Maar ik neem aan dat als er een dier per post word verzonden dat daar wel iets op staat van: animal, of : alive. Of misschien word het zelfs door een speciaal postbedrijf gedaan?
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Nou je vergeet even dat het ook een keuze kan zijn een dier gewoon lekker te laten zitten waar die zit.lor1_1984 schreef:Het gaat om dit topic Twink.
http://www.hethondenforum.nl/plaza/view ... 7&t=275549
Ik heb daar al gezegd hoe ik erover denk:
Zolang je het goed inpakt (lees: met aarde of vochtig keukenpapier, wat eten en wat luchtgaatjes) en zorgt voor isolatie, moet je het wat mij betreft zelf weten.
Het is en blijft ieders keus om je ongewervelde op te laten sturen of op te halen in verweggistan.
De andere keuze is vaak import uit het gebied van oorsprong, oftewel wildvang en om die praktijken nou te gaan steunen is ook weer zo wat.
Dan hoef je geen enkele rare praktijk te steunen.
Ik vind het niet normaal hoe er omgegaan word met dieren ´´levende wezens´´
In mijn ogen hoor je daar niet mee om te gaan als of het producten zijn. Dus ik vind het versturen van welk levend dier dan ook not done.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben ik het mee eens, maar feit blijft dat het voor veel (heel veel, zal je nog verbazen) mensen een hobby is, en dat er veel geld in omgaat. Overigens is een reptiel nog weer iets heel anders, qua levensbehoeften niet te vergelijken met ongewerveldenPunzel schreef:Ik ben daar denk ik wat te simpel voor, maar als je een of ander reptiel uit Verweggistan moet halen omdat het verder nergens te vinden is, misschien kan je die beesten dan beter gewoon lekker in het wild laten, in plaats van altijd maar te moeten hebben.

-
- Zeer actief
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Heel fijn dat die muizen niet in kartonnen doosjes worden vervoerd (leek me al wat logisch, heb je straks overal muizen los rondlopenIkke93 schreef: Maar ik neem aan dat als er een dier per post word verzonden dat daar wel iets op staat van: animal, of : alive. Of misschien word het zelfs door een speciaal postbedrijf gedaan?

Edit @Tallie, ik haal volgens mij inderdaad van alles weer door elkaar als leek, maar ik zag hier ook spinnen en slangen voorbij komen?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Slangen zijn reptielen inderdaad, spinnen ongewervelden.
Een vogelspin zit uit zichzelf in een krappe, donkere omgeving en beweegt zich amper en is dus wat mij betreft geschikt om per post verstuurd te worden. Of het mag en of de gemiddelde mens het een prettig idee vindt hou ik even buiten beschouwing, maar ik ben er van overtuigd dat mits goed verpakt het voor een dergelijk dier niet nadelig is. Voor een slang of ander reptiel wèl, die hebben compleet andere omstandigheden nodig om zich lekker te voelen.
Een vogelspin zit uit zichzelf in een krappe, donkere omgeving en beweegt zich amper en is dus wat mij betreft geschikt om per post verstuurd te worden. Of het mag en of de gemiddelde mens het een prettig idee vindt hou ik even buiten beschouwing, maar ik ben er van overtuigd dat mits goed verpakt het voor een dergelijk dier niet nadelig is. Voor een slang of ander reptiel wèl, die hebben compleet andere omstandigheden nodig om zich lekker te voelen.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Je zou voor de gein eens naar Terraristika Hamm moeten gaan (grootste reptielenbeurs van Europa, mogelijk van de wereld), je slaat steil achterover...lor1_1984 schreef:Je schrikt idd van de hoeveelheid hobbyisten en van de bedragen die erin omgaan.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Houten is peanuts vergeleken met Hamm 

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Maar zijn vogelspinnen niet behoorlijk gevoelig? Ik heb van mijn leraar gehoord dat als je die nogal hardhandig aan pakte ze van binnen kapot gingen, ofzo.
Misschien was dat ook wel een truc zodat ik hem niet met handteren in de lucht gooide van angst.
Ik persoonlijk zou geen dieren hoeven via de post. In een vliegtuig vind ik toch anders, gaat zorgvuldiger denk ik dan op zo'n postband me al die pakketten.

Misschien was dat ook wel een truc zodat ik hem niet met handteren in de lucht gooide van angst.

Ik persoonlijk zou geen dieren hoeven via de post. In een vliegtuig vind ik toch anders, gaat zorgvuldiger denk ik dan op zo'n postband me al die pakketten.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Vliegles kunnen ze vrij slecht tegen_Leonie schreef:Maar zijn vogelspinnen niet behoorlijk gevoelig? Ik heb van mijn leraar gehoord dat als je die nogal hardhandig aan pakte ze van binnen kapot gingen, ofzo.![]()
Misschien was dat ook wel een truc zodat ik hem niet met handteren in de lucht gooide van angst..

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
En toch is het echt zielig... Arm spinnenbeestTallie schreef:Vliegles kunnen ze vrij slecht tegen_Leonie schreef:Maar zijn vogelspinnen niet behoorlijk gevoelig? Ik heb van mijn leraar gehoord dat als je die nogal hardhandig aan pakte ze van binnen kapot gingen, ofzo.![]()
Misschien was dat ook wel een truc zodat ik hem niet met handteren in de lucht gooide van angst..
Om beschadigingen te voorkomen worden de dieren goed ingepakt, vaak wordt er vochtig tissuepapier gebruikt om een groot deel van de ruimte op te vullen. De doos waar de bakjes ingaan wordt dan nog weer gevuld met materiaal om schokken te absorberen, zoals van die airbag dingen, bubbeltjesplastic of schuim. Vaak worden isolatiedozen gebruikt.

RIP Cena