Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup agressief/bijt naar kind

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Pup agressief/bijt naar kind

Ongelezen bericht door Paisley »

S@ndr@ schreef: dan heb je toch echt een uitzondering hoor, ken geen enkele pup die zijn tandjes niet gebruikt, of gromt tijdens t spelen of in andere situaties.
Ja tijdens het spelen, dat wel :) maar dat is natuurlijk heel wat anders. En het is ook een ander soort grommetje, hoog in toon. Maar dat doet ze nu met 10 maanden ook niet meer eigenlijk.

Het is wat anders dan grommen en bijten (in het gezicht!) uit protest, angst of bescherming voor een pluk gras.

Mijn nichtje van 3 was tijdens het spelen een keer in de kamer enorm uit de bocht gevlogen en belande bovenop mijn hond die mee speelde. Nou, het arme beest was aardig geplet, maar bleef vriendelijk.
Dat vind ik fijn. Natuurlijk moet ik opletten voor de welzijn van mijn eigen hond, maar kinderen bijten doet ze niet.
Botten, voer en balletjes worden ook niet verdedigd.
S@ndr@ schreef: Van Gils wat een terror pup, terwijl t nu een hele fijne stabiele vent is, maar ik heb echt wel eens gezegd van postzegel op die kop en terug ermee :schrik:
gelukkig niet gedaan

Daar kom je met een Chihuahua nog mee weg, maar een CaneWattes moet bij pakketpost :pffff:
Afbeelding
Pippi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boomer en chihuahua

Ongelezen bericht door Pippi »

Paisley schreef:
S@ndr@ schreef: Van Gils wat een terror pup, terwijl t nu een hele fijne stabiele vent is, maar ik heb echt wel eens gezegd van postzegel op die kop en terug ermee :schrik:
gelukkig niet gedaan

Daar kom je met een Chihuahua nog mee weg, maar een CaneWattes moet bij pakketpost :pffff:
:LOL:

Ik lees met veel interesse jullie ideeen. Ga er mee aan de slag. Ben benieuwd. En eigenlijk vind ik dit geeneens een terror pup hoor. Ja dat bijten naar mijn dochter ging te ver! Maar verder is hij erg makkelijk en meegaand. Of klinkt dat nu een beetje raar :D
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Nee juist goed dat je het kunt relativeren. Je moet grenzen stellen maar ook genieten van deze puppentijd. Het is echt om voor je het weet!!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Pippi schreef:
Paisley schreef:
gelukkig niet gedaan

:LOL:

Ik lees met veel interesse jullie ideeen. Ga er mee aan de slag. Ben benieuwd. En eigenlijk vind ik dit geeneens een terror pup hoor. Ja dat bijten naar mijn dochter ging te ver! Maar verder is hij erg makkelijk en meegaand. Of klinkt dat nu een beetje raar :D
Nee hoor, dat klinkt niet raar, je bent even geschrokken :smile2: na een paar weekjes ga je t vanzelf doorkrijgen, want de gebruiksaanwijzing zit er gewoon niet bij, t is een beetje plaatjes kijken, aanvoelen - gezond verstand en zelfreflectie.
Pippi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boomer en chihuahua

Ongelezen bericht door Pippi »

:D

Genieten doen we zeker. Ik vind het prachtig al die karaktertjes. De andere "boomer"pup van 9 maanden is hier geboren, dan kan je vanaf het begin goed plaatjes kijken dus dat ging heel gemoedelijk (al zag ik direct dat ze karakter had, zij was de enige pup die spartelend uit de baarmoeder kwam :mrgreen: ).

Bedankt voor de tips! Ik ga ze uitproberen op het lieve mormeltje :wink:
Afbeelding
Boerenfoxfan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boerenfox, terrier/malteser-kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Boerenfoxfan »

Van mijn boerenfoxen wist ik dat voedselnijd een probleem kon worden. Dat heeft dit "ras" vaker. Dus ik heb vanaf het begin met het hele gezin geoefend op het vermijden daarvan door de kinderen (18, 10 en 8 jaar) bij het eten te betrekken. Eerst legden ze dan een heel lekker dingetje bij de brokjes. Daarna schoven ze de bak heen en weer terwijl ze aten. En weer even later haalden ze de bak weg, gaven ze de hond wat lekkers en gaven dan de bak terug. We hebben nu nul problemen met voedselnijd. Het blijft wel oppassen als ze op een bot of iets dergelijks aan het kluiven zijn. Dan moeten ze echt eerst het commando "los" horen want anders willen ze nog wel eens schrikken en gaan grommen, wat ik al niet goed vind.

Het grommen en uithalen naar de kinderen hebben de honden als pup ook wel gedaan. Niets ernstigs, gelukkig, maar ik denk dat dat er een beetje bijhoort. Ik was altijd in de buurt en corrigeerde ze dan met de stem (ferm "nee") of door ze een prikje/klopje met de vinger te geven (niet te hard hoor). En de opvoeding gaat allebei de kanten op vind ik. De kinderen weten nu ook dat als de hond gromt, hij/zij geen zin heeft om te spelen maar lekker wil slapen. Dus: met rust laten.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Persoonlijk zou ik het kindje de pup niet laten oppakken.
Vind het sowieso riskant een chi pup met een kleuter.
Het zijn kwetsbare hondjes. Natuurlijk moeten ze net zo opgevoed worden als een andere hond.

De meeste pups zetten graag hun tandjes ergens in spelenderwijs of omdat ze last hebben van tandjes etc.
Als ze ook een beetje lelijk doen erbij vinden ze het vaak niet leuk.
Als de pup dus gromt naar je kindje bijv dan denk ik dat het hondje door het kind met rust gelaten wil worden.
Kinderen zijn vaak druk en zo'n uk daar moet je toch wel voorzichtig mee zijn.

Als het bijten puur spelenderwijs is zou ik me niet zo druk maken puppies doen dat nou eenmaal en hebben vlijmscherpe tandjes dus dat voel je.
Je zou kunnen oefenen met bijv een trek touw elke keer als die in je hand wil bijten dat touw aanbieden. etc.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”