Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup agressief/bijt naar kind
Moderator: moderatorteam
- Pippi
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boomer en chihuahua
- Aantal honden: 2
Pup agressief/bijt naar kind
Hij heeft dit 1x gedan en is nog erg jong en maar 900 gram. Hoe kan ik dit het beste corrigeren?
Laatst gewijzigd door Pippi op 13 nov 2013 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Pup agressief/bijt naar kind
Ten eerste: dat is geen agressie maar protest.
Ten tweede: je kleuterdochter mag hem niet optillen. Als ze dat toch doet en hij protesteert (normaal voor een pup) dan is dit het gevolg.
Het is dus geen agressie, maar domweg protest. Iets heel anders.
En de oplossing? Opvoeden. Dat duurt even, hij is nog erg klein maar dat komt dus vanzelf goed.
Uiteraard moet je het niet accepteren, maar je moet het wel eerst goed benoemen en als zodanig behandelen.
Ten tweede: je kleuterdochter mag hem niet optillen. Als ze dat toch doet en hij protesteert (normaal voor een pup) dan is dit het gevolg.
Het is dus geen agressie, maar domweg protest. Iets heel anders.
En de oplossing? Opvoeden. Dat duurt even, hij is nog erg klein maar dat komt dus vanzelf goed.
Uiteraard moet je het niet accepteren, maar je moet het wel eerst goed benoemen en als zodanig behandelen.
- Pippi
- Vaste gebruiker
Tot nu toe zei ik streng 'nee' en probeer hem af te leiden of negeer hem.
Laatst gewijzigd door Pippi op 13 nov 2013 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Zorgen dat hij niet in de situatie komt/niet bij de kabel kan.
En als hij het toch doet haal je hem weg en geef je iets waar hij wel op mag kauwen.
Misschien heeft Mit nog zinnige ideetjes, die heeft twee van die ukken van nog best jong.
Ik vind chi's lastig en snel happerig maar dat moet goed af te leren zijn lijkt me.
En als hij het toch doet haal je hem weg en geef je iets waar hij wel op mag kauwen.
Misschien heeft Mit nog zinnige ideetjes, die heeft twee van die ukken van nog best jong.
Ik vind chi's lastig en snel happerig maar dat moet goed af te leren zijn lijkt me.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Kan je niet proberen hem af te leiden ipv wegsturen? Dus als hij op een kabel aan het knagen is enthousiast met een speeltje gooien? En als hij niet mee uit wil een dansje doen bij de poort en koekje erin als hij netjes komt op je roepen?
Verder zou ik het 'nee' aanleren als commando. Als het er goed in zit dan heb je denk ik minder kans op protest maar weet hij een commando uit te voeren.
En als het dan toch in een situatie op een confrontatie uitdraait zorgen dat hij niet alsnog zijn zin krijgt dmv het gebruik van dat bekkie. Ik zou zo'n kleintje denk ik gewoon vliegensvlug optillen (handen om de romp) en een paar meter verderop neerzetten, het commando 'nee' herhalen. En dan snel positief afleiden natuurlijk (een dansje of liedje). Maar ik ben geen bijtgrage kleine pupjes gewend hoor, dus wellicht roep ik nu onzin.
Verder zou ik het 'nee' aanleren als commando. Als het er goed in zit dan heb je denk ik minder kans op protest maar weet hij een commando uit te voeren.
En als het dan toch in een situatie op een confrontatie uitdraait zorgen dat hij niet alsnog zijn zin krijgt dmv het gebruik van dat bekkie. Ik zou zo'n kleintje denk ik gewoon vliegensvlug optillen (handen om de romp) en een paar meter verderop neerzetten, het commando 'nee' herhalen. En dan snel positief afleiden natuurlijk (een dansje of liedje). Maar ik ben geen bijtgrage kleine pupjes gewend hoor, dus wellicht roep ik nu onzin.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
de pup weet nog niet wat nee betekent, dus dat zou ik eerst aanleren voordat je dit commando kan toepassen.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Precies. Een correctie is prima, maar bied dan ook een alternatief aan.Marjoleine schreef:Zorgen dat hij niet in de situatie komt/niet bij de kabel kan.
En ik ben het met Mar eens, ik kan niks met die vlooien (geef mij maar een 'valse' herder), maar Mit heeft twéé chipups tegelijkertijd. Die heeft vast tips
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Bij bijten zou ik met een vinger een tik op de neus geven denk ik... En dan een alternatief aanbieden.
RIP Cena
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik zie dat op t CC forum ook wel eens, Pup doet iets en wordt dan fysiek weggehaald, pup gromt, - eigenaar gaat door en dan hap.
en dan zou de pup agressief zijn.
nou kan ik me bij een wawa wel voorstellen dat je t fysiek probeert want t is idd een soort van vlo, maar die heeft dezelfde bezwaren, misschien kun je de pup roepen en dan t komen belonen met iets heel erg lekkers, gelijk een leuke training
Pupje en kind moeten allebei nog veel leren, maar denk erom met optillen - want ook een kleine bijtwond kan een naar litteken geven.
en dan zou de pup agressief zijn.
nou kan ik me bij een wawa wel voorstellen dat je t fysiek probeert want t is idd een soort van vlo, maar die heeft dezelfde bezwaren, misschien kun je de pup roepen en dan t komen belonen met iets heel erg lekkers, gelijk een leuke training
Pupje en kind moeten allebei nog veel leren, maar denk erom met optillen - want ook een kleine bijtwond kan een naar litteken geven.
-
Pakdebal
.
voedsel nijd . Gras eten, kabel kauwen, allemaal tijdens het eten en dan gromt hij
ik vind het toch vreemd dat als je dochter de pup niet mocht optillen, dat ze het toch deed .
Pippi schreef:, maar hij wilde niet mee uit omdat hij gras aan het eten was. Dus ze tilt hem op, om even in de poort te zetten,.
voedsel nijd . Gras eten, kabel kauwen, allemaal tijdens het eten en dan gromt hij
ik vind het toch vreemd dat als je dochter de pup niet mocht optillen, dat ze het toch deed .
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Pup zal toch echt moeten leren dat hij opgebeurd word.
Hij bepaald de spelregels niet maar ik.
Wel agressie ook al is het uit protest.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind het ook agressie en PdB heeft volgens mij gelijk. Het is bezitsdrang denk ik. Pup is met iets bezig en wenst niet gestoord te worden. Desnoods bijt hij om zijn zin te krijgen. Voor mij agressie.
Ik denk dat je heel goed aan de gang moet met dit gedrag. Chihuahua's zijn best wel vaak agressief en vrij dominant. Laat ik het zo zeggen, ken er teveel die bijten. Mijn buren hebben er 2. 1 bijten de eigaren als hem iets niet bevalt en de andere bijt bezoek en mensen en honden op straat.
Dus dat ras is pittig en snel bijterig valt me op. Ze vallen ook veel uit op straat naar fietsen, honden en meer.
Kan je niet precies vertellen wat je nu moet doen maar in mijn ogen moet je wel iets doen voordat je straks een kreng van een chi bij je kind hebt lopen die om alles naar je kind gaat bijten.
Ik denk dat je heel goed aan de gang moet met dit gedrag. Chihuahua's zijn best wel vaak agressief en vrij dominant. Laat ik het zo zeggen, ken er teveel die bijten. Mijn buren hebben er 2. 1 bijten de eigaren als hem iets niet bevalt en de andere bijt bezoek en mensen en honden op straat.
Dus dat ras is pittig en snel bijterig valt me op. Ze vallen ook veel uit op straat naar fietsen, honden en meer.
Kan je niet precies vertellen wat je nu moet doen maar in mijn ogen moet je wel iets doen voordat je straks een kreng van een chi bij je kind hebt lopen die om alles naar je kind gaat bijten.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Het zijn pittige donders, niet zomaar een klein hondje
Ik herken het gedrag niet, de mijne zijn toch wel makkelijker denk ik. Wat ik wel deed bij bijten was hun neus beetpakken. Dus met je wijsvinger nog in hun bekkie en dan met mijn duim over de neus en dan even schudden. Heel lastig uit te liggen, alsof je door je tante bij je wang wordt gepakt zeg maar. Dat vonden ze altijd stom dus dan gingen ze wat anders doen.
Maar bijten hebben de mijne eigenlijk niet gedaan.
Ik zou wel heel duidelijk zijn in je grenzen. Het is een heel klein ukje en die mogen vaak meer maar Chihuahua's nemen meteen alles
Ik herken het gedrag niet, de mijne zijn toch wel makkelijker denk ik. Wat ik wel deed bij bijten was hun neus beetpakken. Dus met je wijsvinger nog in hun bekkie en dan met mijn duim over de neus en dan even schudden. Heel lastig uit te liggen, alsof je door je tante bij je wang wordt gepakt zeg maar. Dat vonden ze altijd stom dus dan gingen ze wat anders doen.
Maar bijten hebben de mijne eigenlijk niet gedaan.
Ik zou wel heel duidelijk zijn in je grenzen. Het is een heel klein ukje en die mogen vaak meer maar Chihuahua's nemen meteen alles
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Je kunt het misschien agressie noemen maar zo bedoelt de pup het niet want hij zou hetzelfde reageren als een nestgenootje zijn kluif of speeltje zou willen stelen en zo'n pup moet gewoon nog leren wat hij wel of niet kan doen kwa reactie naar ons toe. De ene pup is nu eenmaal wat pittiger dan de ander. Eén van mijn pupjes uit mijn laatste grand-nest heeft in zo'n situatie ook het baasje 'gebeten' toen die een WC-rol wilde afpakken. De pup was pas kort bij hen en wist dus gewoon nog niet wat ze wel en niet kon maken en de onervaren hondenbaasjes waren tot dan toe erg flauw geweest en nu er ineens iets werd afgepakt had dat dus ook tot gevolg dat het baasje een knauw kreeg en dat lijkt me een normale reactie! Echter zou zoiets bij een al ervaren hondenbaasje gewoon niet gebeuren omdat de aanpak vanaf het begin bij het afnemen van iets al anders is en de pup de kans niet krijgt of door onze houding het niet lukt om uit te halen.
Gewoon even een periode erg consequent zijn (moet eigenlijk altijd)
en als het kan ruilen of afleiden en het gaat zo stukken beter.
Gewoon even een periode erg consequent zijn (moet eigenlijk altijd)
en als het kan ruilen of afleiden en het gaat zo stukken beter.
Sandra

- Mit
- Zeer actief
Dat grommen herken ik trouwens wel maar dat doet er hier eentje naar de opvangers die we hebben. Ik doe meteen sssst en als ze doorgaat krijgt ze een duwtje. Dan houdt ze wel meteen op, oortjes gaan plat en ze doet wat schokschouderen. Dat is ook wel de meest onzekere van de twee.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
ik lees voornamelijk dat je in deze situatie gaat corrigeren. maar ik denk ook dat het bezitsdrang is, en dan helpt een correctie bij sommige honden juist averechts.Pippi schreef:Marjoleine, bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk. Ik zag het (gelukkig!) verkeerd.
Tot nu toe zei ik streng 'nee'. Beetje afhankelijk van de situatie. Als hij iets niet wilde, bv mee lopen dan zei ik nee en negeer het gegrom, ik ben de leider. Hij stopt dan wel. Met het bijten erbij. Ik zei nee en duwde hem van de kabel af. Maar hij beet en ik zei strenger nee en wilde met een vinger een prikje geven (als een hap) om hem bij de kabel weg te halen. Maar hij was te snel met zijn mond. Hij is zo klein, dan ik hem niet in de nek even kon pakken en weg zetten. Wat kan ik het beste doen?
ik zou in zo`n geval (protest bij correctie) gaan werken met voer en lekkere geuren om af te leiden en daarna te belonen hiermee.
dus pup weghalen uit de situatie (gras eten, kabel eten) door middel van iets lekkers wat sterk ruikt voor zijn neus te houden en weglokken van de situatie en daarna het lekkers geven. eventueel met een ''nee''als hij nog bij de kabel/gras is, en daarna een ''braaf''als je het lekkers geeft. op de juiste manier leert de pup dan bij ''nee'' weg te gaan uit de situatie.
bij sommige honden werkt een andere aanpak weer beter, omdat ze misschien zo slim zijn dat ze het voer kunnen associeren met iets ''stouts'', maar hoe je deze pup omschrijft denk ik dat deze aanpak beter zal werken.
elke hond is een individu, en daarbij kan een methode voor de ene hond supergoed werken, en voor de andere hond niet.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik vind agressie bij een pup van 10 weken echt wel een groot woord hoor.bouvierpoedel schreef:Pup zal toch echt moeten leren dat hij opgebeurd word.
Zeker als het gaat om optillen door een mensenpeuter.
Mensenpeuters/kleuters moeten geen hondjes optillen, zeker niet als die hondjes dat nog niet gewend zijn.
Beste kans dat de kleine ook nog verkeerd tilt.
Protest en bijten wordt versterkt door je terug te trekken als het hondje zo protesteert.
Gewoon rustig maar minstens zo koppig als die kleine vlo volhouden.
En als het hondje aan heel veel dingen bijt zou je de kamer op kunnen ruimen en zorgen dat er niet zo veel is om op te bijten.
Kabels kan je ook wegwerken.
Verder ben ik voor ombuigen/afleiden als ze aan iets zitten dat niet mag.
Dat voortdurende gecorrigeer bij een pup is gewoon snotvervelend.
Beestje heet straks "nee' of "foei" in plaats van de naam die was uitgekozen.
- Mit
- Zeer actief
Echt corrigeren vind ik ook onnodig. Spelenderwijs corrigeren vind ik wel fijn. Dus met dat bijten even dat neusje schudden of duidelijk maken dat iets niet mag en dan spelen. Bij ons is het eigenlijk vanzelf gegaan. Ze vallen hier ook niet uit op straat, ze zijn wel gauw angstig voor andere honden maar dat heb ik liever dan uitvallen. Ze hebben elkaar dus ze hebben geen andere honden 'nodig'.
Als je ze gewoon behandelt als hond en je doet alles met een lach dan komt het wel goed, stapsgewijs.
Als je ze gewoon behandelt als hond en je doet alles met een lach dan komt het wel goed, stapsgewijs.
-
laeken
- Zeer actief
Pups kunnen wel echt agressief zijn. Ik heb dat zelf mogen ervaren. Dat is wel over gegaan maar ik heb met eigen ogen een pup van 10 weken zien bijten. Dat ging exact zo als een volwassen hond en dat was net zo serieus bedoeld als bij een volwassen hond.
Heeft deze pup geen angst voor je kindje? Dan kan het noodweeragressie zijn. Dat je kindje het pupje eerder verkeerd heeft gepakt en pijn heeft gedaan? En staat het niet onder stress van de grotere honden? Dat die hem/haar constant pijn doen met spelen? Dan kan een pupje ook agressie leren tonen om ruimte te krijgen en niet constant vertrapt of op een andere manier per ongeluk gepijnigd te worden.
Heeft deze pup geen angst voor je kindje? Dan kan het noodweeragressie zijn. Dat je kindje het pupje eerder verkeerd heeft gepakt en pijn heeft gedaan? En staat het niet onder stress van de grotere honden? Dat die hem/haar constant pijn doen met spelen? Dan kan een pupje ook agressie leren tonen om ruimte te krijgen en niet constant vertrapt of op een andere manier per ongeluk gepijnigd te worden.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
dat wil ik nog even benadrukken.ranetje schreef:
Verder ben ik voor ombuigen/afleiden als ze aan iets zitten dat niet mag.
Dat voortdurende gecorrigeer bij een pup is gewoon snotvervelend.
Beestje heet straks "nee' of "foei" in plaats van de naam die was uitgekozen.
je moet er een beetje voor waken bij pups dat je inderdaad niet op gegeven moment alleen maar aan het corrigeren bent. ook al zijn het misschien alleen stemcorrecties. ze moeten alles nog leren, dan liever maar wat extra voer erin, om dingen positief om te buigen. zo leren ze meteen dat een mensenhand in de buurt alleen mar goeds betekent. en hoeven ze ook met andere situaties niet agressief te reageren op een mensenhand.
ook genoeg knaagmateriaal geven (bullepeesje of zo iets) zodat ze daar hun knaagbehoefte op af kunnen reageren. of af en toe spelen met een flosstouw. het is altijd veel werk een pup.
-
S@ndr@
- Zeer actief
volgens mij bijten alle pupjes, ben er tenminste nog nooit een tegen gekomen die t niet deed 
- Pippi
- Vaste gebruiker
Leuk! Ik heb de pup ook niet gekozen, omdat ze zo schattig zijn. Ik wil wel een pittig ding om lekker mee te gaan trainenPaisley schreef:Nou daar krijg je nog wat mee te stellen
Bedankt iedereen voor de tips!!! Even voor de goede tips, het is geen bezitsdrang denk ik. Ik heb ook meteen geoefend met botten afpakken of voer weer even verplaatsen en dergelijke. Dat vindt hij geen probleem. Ook touwtje trekken winnen wij altijd (of de andere hond). Hij was het er gewoon even niet mee eens dat hij opgetild werd of weg moest bij die leuke kabel (of bij die kabel misschien wel omdat ik hem corrigeerde). Het huis is hond/pup-proef. We hebben een nestje in januari gehad. Maar deze kabel is van mijn laptop (ik heb geen draadloos internet) en 's avonds lig ik even met laptop op de buik op de bank. De honden mogen ook op de bank. Wel doe ik regelmatig (leuke) oefeningen op de bank, zodat ze weten dat ik daar ook de leider ben. Dus het incident met de kabel kan vaker voor gaan komen.
Ik ga nu nog even een keertje jullie tips lezen om ze te laten bezinken. Ik zal ook eens kijken of ik hem "als een tante in de wang kan krijpen" als afleiden niet gelukt is. Ik reageer zo nog even op de andere tips. Bedankt!
Laatst gewijzigd door Pippi op 13 okt 2013 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Sanner
- Zeer actief
Optillen vinden veel honden niet prettig. Jamie vond dat als pup ook echt niet leuk, ik kreeg de tip om haar een commando te geven als ik haar op wilde tillen. Dat heeft bij Jamie heel goed gewerkt, stukje duidelijkheid denk ik.
Een vriendin van mij schafte vlak na mij een chihuahua aan en dat was ook echt zo'n fel ding, ik schrok daar best wel van omdat Jamie zo tótaal niet was/is. Dat hondje is nog steeds wel feller dan Jamie bijvoorbeeld maar het is wel goed gekomen.
Een vriendin van mij schafte vlak na mij een chihuahua aan en dat was ook echt zo'n fel ding, ik schrok daar best wel van omdat Jamie zo tótaal niet was/is. Dat hondje is nog steeds wel feller dan Jamie bijvoorbeeld maar het is wel goed gekomen.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
helemaal eens, straks laat ze de uk nog vallen.ranetje schreef: Mensenpeuters/kleuters moeten geen hondjes optillen, zeker niet als die hondjes dat nog niet gewend zijn.
Beste kans dat de kleine ook nog verkeerd tilt.
Mijn collega heeft net een Chi pup, ook uit de handen van een kind (van fokster) gevallen.
Hele flinke blessure aan achterpoot.
Kind mocht niet tillen maar deed t toch in een onbewaakt ogenblik.
En ik zou dit varkentje zelf even wassen en je kind gewoon niets laten doen met die uk.
- Paisley
- Zeer actief
Ik ben blij dat het je niet tegen valt! Want ik zou er direct al vrij moedeloos van worden als ik een klein kind had rondlopen.Pippi schreef:Leuk! Ik heb de pup ook niet gekozen, omdat ze zo schattig zijn. Ik wil wel een pittig ding om lekker mee te gaan trainenPaisley schreef:Nou daar krijg je nog wat mee te stellen![]()

- Paisley
- Zeer actief
Maar het stempeltje 'agressie' is toch niets definitiefs? Het lieve dier is niet vals, maar hij valt wel aan. Tuurlijk is het af te leren. Het lijkt mij gewoon agressief gedrag - hij bijt en het doet pijn! De reden voor het agressieve gedrag kan vanalles zijn (angst, bezitterig, etc)empyree schreef:Je kunt het misschien agressie noemen maar zo bedoelt de pup het niet want hij zou hetzelfde reageren als een nestgenootje zijn kluif of speeltje zou willen stelen en zo'n pup moet gewoon nog leren wat hij wel of niet kan doen kwa reactie naar ons toe.
Er zijn ook pups die je helemaal niet hoeft af te leren om te bijten. Gewoon omdat ze het niet doen.
Mijn hond van 10 maanden heeft nog nooit gegromd of haar lip opgetrokken naar mensen, terwijl ze in die tijd er genoeg redenen voor heeft gehad. Het zit er gewoon niet in.

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Suske heeft ook nog nooit haar lip opgetrokken of gegromd naar mensen.Paisley schreef:Maar het stempeltje 'agressie' is toch niets definitiefs? Het lieve dier is niet vals, maar hij valt wel aan. Tuurlijk is het af te leren. Het lijkt mij gewoon agressief gedrag - hij bijt en het doet pijn! De reden voor het agressieve gedrag kan vanalles zijn (angst, bezitterig, etc)empyree schreef:Je kunt het misschien agressie noemen maar zo bedoelt de pup het niet want hij zou hetzelfde reageren als een nestgenootje zijn kluif of speeltje zou willen stelen en zo'n pup moet gewoon nog leren wat hij wel of niet kan doen kwa reactie naar ons toe.
Er zijn ook pups die je helemaal niet hoeft af te leren om te bijten. Gewoon omdat ze het niet doen.
Mijn hond van 10 maanden heeft nog nooit gegromd of haar lip opgetrokken naar mensen, terwijl ze in die tijd er genoeg redenen voor heeft gehad. Het zit er gewoon niet in.
Maar bijten dat ze kon
-
S@ndr@
- Zeer actief
dan heb je toch echt een uitzondering hoor, ken geen enkele pup die zijn tandjes niet gebruikt, of gromt tijdens t spelen of in andere situaties.Paisley schreef:Maar het stempeltje 'agressie' is toch niets definitiefs? Het lieve dier is niet vals, maar hij valt wel aan. Tuurlijk is het af te leren. Het lijkt mij gewoon agressief gedrag - hij bijt en het doet pijn! De reden voor het agressieve gedrag kan vanalles zijn (angst, bezitterig, etc)empyree schreef:Je kunt het misschien agressie noemen maar zo bedoelt de pup het niet want hij zou hetzelfde reageren als een nestgenootje zijn kluif of speeltje zou willen stelen en zo'n pup moet gewoon nog leren wat hij wel of niet kan doen kwa reactie naar ons toe.
Van Gils wat een terror pup, terwijl t nu een hele fijne stabiele vent is, maar ik heb echt wel eens gezegd van postzegel op die kop en terug ermee
gelukkig niet gedaan