~Suzanne~ schreef:Ik raad iedereen met interesse in rauw voeren maar zeker barf altijd met klem aan om zich te melden op een rauwvoerforum en daar de info weg te halen.
Bijvoorbeeld barfplaats of voernatuurlijk (even google doen).
Barfen is niet moeilijk maar je moet wel goed weten wat je doet, wat je wel en niet mag geven. Ik zou er zeker geen brok bijgeven in verband met de verschillen in het verteren. kvv en barf kunnen prima samen. kvv en brok ook.
Succes... maar echt, lees je eerst goed in aub.
Suzanne
Daar is, behalve bij zeer gevoelige honden, helemaal niets zekers aan en zo wel dan lees ik dat graag.

Hier eten ze dus gewoon brok, kvv en barf, door elkaar en bij elkaar. Met allerhande groente, fruit, tafelresten, blik etc. etc er bij.
Hoe het uit komt, soms in twee verschillende maaltijden, soms alles in één bak.
En een lekker toetje na. Wat ik heb staan aan (soja)zuivel en iets van een stukje kaas, frolicje of hondenkoekje.
Gaat er nog steeds van voren in en komt er helemaal vanzelf aan de achterkant weer verteerd uit
Ze mogen en lusten allemaal verschillende dingen, maar probeer het een beetje gelijkwaardig te houden.
Charlie heeft allergieën/intoleranties en eet daarom meer kvv en barf dan brok. Daar bij vind ik het dus belangrijk dat de verhoudingen kloppen.
Groente en fruit is ze helemaal dol op en mag ze wel hebben, dus verwen haar daar lekker mee.

Heb nog nooit een hond zo blij gezien met een stronk witlof.
De jongens worden mager op vers, dus eten voornamelijk brok, wat kvv en een beetje knaagwerk voor de lekker. Ze eten toch al 2 x zo veel brok als normaal, dus met die voedingsstoffen zal het wel snor zitten en ik gooi in hun bak wat ik met in de vriezer graaien tegenkom.
Mijn opvangertje heeft graag grotere stukken kip en vis of rundergehakt. Voor de rest eet hij niets aan diersoorten of kvv, dus krijgt hij vooral brok.

Leuk joh, vier honden