Wat leuk om te horen dat je ongeveer hetzelfde verhaal hebt. Jouw Jip is ook wel een van de poedels waar ik fan van ben. Zo'n leuke coupe heeft ze in je onderschriftLysette schreef:Zo'n 8 jaar geleden zat ik met dezelfde vraag en mijn lijstje was ongeveer gelijk aan die van jou. Ik had alleen het vlinderhondje er niet op staan omdat ik die te klein (lees:kwetsbaar) vind. Sheltie werd me toen ook aangeraden, maar net als jij heb ik daar niks mee (vind ze niet stom of vervelend ofzo, ze doen me alleen niet zo veel). Markiesje viel vrij snel af omdat mijn ouders dat helemaal niks vonden. In de behendigheid loopt nu overigens wel een ontzettend leuk en werklustig markiesje en ik weet dat iemand zich ook specifiek bij haar op de lijst heeft laten zetten voor een toekomstig nestje. Dus volgens mij kan er wel degelijk besloten worden om buiten de lijst een pup aan iemand toe te wijzen.
Toen bleef de poedel en Pyreneeër over. Van die laatste m.n. In de face rase variant. Die schijnen ook wat zachter te zijn. Maar toch wel pittige hondjes. Omdat ik, na een aantal jaar een zeer bewerkelijke border collie te hebben gehad, erg veel behoefte had aan een ongecompliceerd hondje ben ik voor de poedel gegaan.
Wel gezocht naar een fokker die let op werklust. Heb er een heerlijk hondje aan. Buiten is ze actief maar binnen erg rustig. Ze vindt iedereen aardig, zonder de behoefte te hebben naar iedereen toe te gaan. Met andere honden heeft ze eigenlijk nooit problemen, in die zin dat ze geen ruzie op zoekt maar wel grenzen aan geeft en niet over zich heen laat lopen. Sporten vindt ze geweldig, tot grote vreugde van mij

@_Inge_: Pas maar op, straks krijg je haar zaterdag niet meer terug na de workshops

@SimoneV: Zijn Kelpies niet vergelijkbaar met een BC? Ik denk dat dat nog wat teveel hond is voor nu.
@eveliendepien: Een herplaatser is ook een optie, maar daar kan ik nu nog niet naar zoeken. Inlezen in rashonden kan wel alvast. Tegen de tijd dat ik echt tijd heb voor een hond en de definitieve beslissing maak, zou het ook een herplaatser kunnen worden. En of die hond dan uit NL of het buitenland komt maakt me niet zoveel uit, als het plaatje maar klopt.
@Joyce83: Nee, geen labradoodle, daar sta ik niet zo achter. Sorry als ik iemand hiermee tegen t hoofd stoot, maar niks voor mij. Een kooiker past ook niet bij mij. De meeste die ik ken zijn ook niet zo sportief, maar misschien ken ik de verkeerde

Alle andere genoemde rassen staan op de lijst. Ik heb nog heel wat te lezen