Dat is een tijd zo geweest ja. Ik dacht dat het met (rustig) bekend maken met verschillende situaties en geestelijke + lichamelijke uitdaging beter zou gaan, maar op een gegeven moment werd hij alleen maar paniekeriger en is hij dus een paar weken niet buiten geweest.Inge O schreef:maar dat is het nou net, het lijkt me dat het niét terechtkomen in te moeilijke situaties bijna ondoenbaar is bij dit soort veralgemeende angst of je zou je met je hond binnenshuis moeten opsluiten - en dan nog.dagmar88 schreef:Meteen in moeilijkere situaties werkt dat bij hem ook niet, daar heeft wel een opbouw in gezeten.Inge O schreef:maar dat aangeven als optie heeft weinig zin als de hond van ts totaal niet op voer reageert in die situaties en ik herken het heel goed want wat mafje betreft mag ik die counterconditioning ook steken waar de zon niet schijntdagmar88 schreef:Met oud en nieuw bleek dat hij erg goed reageert op counter conditioning,.
En met oud en nieuw een flinke borrel.
Als hij een extra angstige periode heeft kan ik ook voer wapperen tot ik een ons weeg.
Bij hem is het in de basis zorgen voor rust en ontspanning/zo in mogelijk druk, waardoor hij wat meer kan hebben en meer open staat voor contact en lekkers.
Daarna nog 2 keer na een terugval door een vervelende ervaring.
Gelukkig valt er hier meestal een hoop te ontlopen.
Buiten de wijk vraagt nog steeds veel van hem en hij heeft absoluut een grote persoonlijke ruimte nodig, maar hij is steeds relaxter.