een honds uiterlijk is al ongewenst en honds gedrag blijkbaar ook.
gaat goed in hondenland

Moderator: moderatorteam
Dan hou je er geen meer over.Nanna schreef:Ik zou alle Bouviers er met zo'n opgeföhnd Mari vd Ven-kapsel uitsmijten met de opmerking terug te komen als ze weer fatsoenlijk te plukken haar hebben maar dat heeft er nu idd even niets mee te makenJaap* schreef: Als ze mij overigens zo'n afschuwelijk gehaarlakt 'big hair' kapsel zouden aanmeten beet ik ook iedereen in de klauwen. Maar dat terzijde.
Als hij het echt zo erg had gevonden, had hij ze er beiden uitgestuurd. Ook al is het amper meer dan een dwarse scheet, ze hebben er wel beiden schuld aan.Inge O schreef:voor mij valt dit onder het kopje 'hoe scoor ik als km gemakkelijk' want ach, je zou je toch eens druk moeten maken en ruggengraat moeten durven tonen in verband met veel prangender dingen - neenee, dat wordt te moeilijk, maar makkelijke slachtoffers 'pakken' (iedereen heeft toch gezien hoe agressief die hond wel was hèJaap* schreef:Ik heb er echt totaal geen verstand van, maar ik verbaas me er ook over. Waar hebben we het in vredesnaam over.Inge O schreef:inderdaad. honderd redenen kan ik bedenken om combinaties eruit te zetten die keurmeesters dan weer wel fluitend beoordelen en plaatsen maar een klein incidentje van een milliseconde hoort daar zeker niet bijM@scha schreef:belachelijk. ik vind dit echt geen reden om een combi eruit te zetten.
En worden de kleintjes op dezelfde merites beoordeeld vraag ik me dan meteen af?
Als ze mij overigens zo'n afschuwelijk gehaarlakt 'big hair' kapsel zouden aanmeten beet ik ook iedereen in de klauwen. Maar dat terzijde.![]()
??') kan hij dan weer wel.
Eens.Marjoleine schreef: Ik vind het zwaar overdreven.
Ja, die hond valt uit (niet naar een mens, naar een andere reu) en de baas reageert in een milliseconde.
Als hij dit deed naar de keurmeester was het iets anders, maar dat is niet zo. Het is naar een andere reu, die ook nog eens dicht langs hem heen gaat. Als de baas het had gezien had hij het kunnen voorkomen maar die was op de keurmeester gericht inderdaad.
Ik zou hem er misschien op terugzetten, maar nooit op diskwalificeren.
Het zijn honden, geen robots.
wen schreef:Wat een onzin disqualificatie.
Uitval, correctie en klaar, geen na gegrom niets meer.
Het zijn honden en geen robots.
Na het uitvallen staat hij nog steeds te provoceren, aanstaren en stramme kwispel.Mizzsylver schreef:
Na een paar keer kijken zie ik ook dat hij wel naar zn hond keek en kon zien dat de hond fixeerde naar de ander, maar hij deed er niks aan. Na het uitvallen was het ook over, hij bleef niet doorgaan. Maar dan kun je die beslissing al niet meer ongedaan maken als keurmeester.
Dan moet je misschien alleen poezelige hele sociale rassen de ring inlaten. Bouviers zijn nou eenmaal geen heel sociale honden.Nanna schreef:Het is in de ring ontoelaatbaar gedrag. Dat is alles. En als je een reu hebt die dat niet trekt moet je hem niet showen.lets have fun schreef: Ach kom nou toch. Waar hebben we het over. Een bouvierreu die een andere bouvierreu niet in zijn persoonlijke ruimte wil hebben. Is dat een karakterfout en reden om weg te sturen?
Helemaal mee eens. Er gebeurt feitelijk niets, en dat bij twee reuen van dit ras. Ik vind het heel erg overdreven, zeker omdat de baas direct ingrijpt en de andere hond ook wel erg dichtbij staat.Marjoleine schreef:Precies.lets have fun schreef:Als een hond zich niet laat keuren omdat niemand erbij in de beurt kan komen wordt het anders. Maar dit? Werkelijk?
Straks kunnen er alleen nog maar goldens en labjes meedoen
Agressie naar mensen is ontoelaatbaar maar dat is totaal iets anders dan wat hier gebeurt.
Bovendien is scherp gedrag iets dat bij dit ras hoort. Ongewenst blijkbaar opeens?
Ήυs schreef: In de ring zullen wel vaker dit soort dingen gebeuren. Moeten die honden allemaal maar als een robot een rondje lopen dan? Het kan maar net zijn dat die andere bouvier bij het langslopen ook even een blik wierp. Soms zijn de signalen zo klein en snel dat wij ze niet zien.
Het gemak waarmee de man die hond onder controle krijgt zou voor mij ook geen indicatie zijn om hem er uit te sturen.Inge O schreef:inderdaad. honderd redenen kan ik bedenken om combinaties eruit te zetten die keurmeesters dan weer wel fluitend beoordelen en plaatsen maar een klein incidentje van een milliseconde hoort daar zeker niet bijM@scha schreef:belachelijk. ik vind dit echt geen reden om een combi eruit te zetten.
Geloof dat je nog verbaasd zou zijn. De meeste bouvier zijn heel goed te plukken.marian* schreef:Dan hou je er geen meer over.Nanna schreef:Ik zou alle Bouviers er met zo'n opgeföhnd Mari vd Ven-kapsel uitsmijten met de opmerking terug te komen als ze weer fatsoenlijk te plukken haar hebben maar dat heeft er nu idd even niets mee te makenJaap* schreef: Als ze mij overigens zo'n afschuwelijk gehaarlakt 'big hair' kapsel zouden aanmeten beet ik ook iedereen in de klauwen. Maar dat terzijde.
Echt waar? Ik dacht dat ze al teveel verprutst waren, maar niet dus. Ik blij dat ik ongelijk heb.bouvierpoedel schreef:Geloof dat je nog verbaasd zou zijn. De meeste bouvier zijn heel goed te plukken.marian* schreef:Dan hou je er geen meer over.Nanna schreef:Ik zou alle Bouviers er met zo'n opgeföhnd Mari vd Ven-kapsel uitsmijten met de opmerking terug te komen als ze weer fatsoenlijk te plukken haar hebben maar dat heeft er nu idd even niets mee te makenJaap* schreef: Als ze mij overigens zo'n afschuwelijk gehaarlakt 'big hair' kapsel zouden aanmeten beet ik ook iedereen in de klauwen. Maar dat terzijde.
OMG... een hond mag geen hond zijn.... hoe sneu is datNanna schreef:Het is in de ring ontoelaatbaar gedrag. Dat is alles. En als je een reu hebt die dat niet trekt moet je hem niet showen.lets have fun schreef: Ach kom nou toch. Waar hebben we het over. Een bouvierreu die een andere bouvierreu niet in zijn persoonlijke ruimte wil hebben. Is dat een karakterfout en reden om weg te sturen?
Dan had je aan mij als ringmeester een kwaaie.Tara schreef:En terwijl ik op aanwijzing van de keurmeester tempo maak en de ruimte benut om een mooie draf te laten zien roept de eigenaar van de andere reu me toe: "Niet te dicht langs mij lopen, niet te dicht langs mij lopen" En zonder enige aanleiding stond haar hond toch een partij te vuilbekken! Continu omdraaien en fixeren... Rot lekker op, ik loop waar ik mag lopen en je houdt je hond maar mooi in het gareel.
Als je afstand houd, zoals gevraagd werd, is er niets aan de hand. Zoals je het zei leek het niet of dat het geval was.Tara schreef:Marjoleine schreef:Dan had je aan mij als ringmeester een kwaaie.Tara schreef:En terwijl ik op aanwijzing van de keurmeester tempo maak en de ruimte benut om een mooie draf te laten zien roept de eigenaar van de andere reu me toe: "Niet te dicht langs mij lopen, niet te dicht langs mij lopen" En zonder enige aanleiding stond haar hond toch een partij te vuilbekken! Continu omdraaien en fixeren... Rot lekker op, ik loop waar ik mag lopen en je houdt je hond maar mooi in het gareel.
Als iemand zo nadrukkelijk vraagt om afstand heb je er rekening mee te houden, anders is het voor mij opzettelijk hinderen. Dan kun je mooi vertrekken.
Die ring was megagroot hoor, dus ik hoefde haar niet krap te passeren om goed te kunnen lopen. Maar een afstand van een halve ring was kennelijk nog te dichtbij voor die hond. Die stond zich een partij op te lieren op een andere reu die hem niet eens zag. Overdrijven is ook een kunst natuurlijk.
Tis heel bijzonder, maar mijn honden met stam, die ook nog eens shows lopen, kunnen en mogen ook buiten sportief zijnkorthaar schreef:Forumindex>>Sportief met de hond>>Show?
Beter maar een hond zonder stam, hoef je alleen maar buiten sportief met de hond te zijn.
En waarom zou het meedoen aan shows een hond beperken om buiten 'sportief' te zijn?korthaar schreef:Forumindex>>Sportief met de hond>>Show?
Beter maar een hond zonder stam, hoef je alleen maar buiten sportief met de hond te zijn.
Cleva schreef:Nanna schreef:Het is in de ring ontoelaatbaar gedrag. Dat is alles. En als je een reu hebt die dat niet trekt moet je hem niet showen.lets have fun schreef: Ach kom nou toch. Waar hebben we het over. Een bouvierreu die een andere bouvierreu niet in zijn persoonlijke ruimte wil hebben. Is dat een karakterfout en reden om weg te sturen?
Dat mag maar dan moet je showresultaten wel afschaffen als belangrijk voor de fok want louter emotieloze sufkutten zijn niet gewenst in de bouvierfok.
Ik ben voor, hoor.
Ik vind het toch al achterlijk dat je netjes in je pakje met je hand op je rug met je hond moet kunnen paraderen om er mee te fokken.
Maar goed, het showcircuit maakt zich voortdurend belachelijk. Het is een groot circus van karikaturen. Dat weet je van te voren.
Als je er aan mee gaat doen moet je je voegen. En als je als fokkerij serieus genomen wil worden distantieer je je ervan.
Helemaal mee eens!Cleva schreef:
Dat mag maar dan moet je showresultaten wel afschaffen als belangrijk voor de fok want louter emotieloze sufkutten zijn niet gewenst in de bouvierfok.
Ik ben voor, hoor.
Ik vind het toch al achterlijk dat je netjes in je pakje met je hand op je rug met je hond moet kunnen paraderen om er mee te fokken.
Maar goed, het showcircuit maakt zich voortdurend belachelijk. Het is een groot circus van karikaturen. Dat weet je van te voren.
Als je er aan mee gaat doen moet je je voegen. En als je als fokkerij serieus genomen wil worden distantieer je je ervan.
Leuk dat de video verwijderd is.Célie schreef:Video verwijderd
We zullen het waarschijnlijk nooit weten.ranetje schreef:
Ik ben trouwens nog steeds benieuwd of dit het enige incident van man met hond was.
Als dat zo is, is de verwijdering uit de ring voor mijn gevoel zeer sterk overdreven.
Als de man met hond in deze zelfde ring al eerder incidenten had en dit de druppel was waardoor de emmer over liep liggen de zaken anders.